[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amber_anne

Berichten: 6963
Geregistreerd: 09-04-18

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 22:16

Om het nog erger te maken, ik heb twee keer met mijn hoofd vast gezeten :=

Amber_anne

Berichten: 6963
Geregistreerd: 09-04-18

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 23:20

Afbeelding

herr_balou
Berichten: 1467
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 10:16

Josien_ schreef:
Sherivey schreef:
Weet je wat ik ook apart vind?

Ik volg op Insta wat mensen, die voorheen best interessante dingen postten (sport, voeding, reizen). Maar als ze dan eenmaal een kind krijgen, gaat ten eerste 80% van wat ze plaatsen daarover.


Dit vindt ik ook echt zo jammer! Verschillende accounts van jonge vrouwen die ik volgde om hun lifestyle, fitness en voedingsposts zijn nu moeder en plaatsen bijna alleen nog maar hier over.
Een aantal heb ik daadwerkelijk ontvolgd, anderen geef ik nog een kans omdat er soms nog wat leuks voorbij komt maar misschien moet ik ook daarbij strenger zijn.
Zou best wat meer willen volgen van bewust kinderloze dertigers of veertigers ofzo.
Zag wel bij iemand ie ik volg dat ze nu een docu gaat maken over deze doelgroep die mogelijk nog twijfelt en een oproep voor dames die daarover met een kinderwenscoach willen praten. Lijkt met best interessant, maar ik hoef niet op TV :Y) .

What the F? Maar zo iemand praat twijfelaars toch richting kind? Of zie ik dat verkeerd?

Gaby
Berichten: 3408
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 10:37

Een kinderwenscoach zou technisch gezien iemand kunnen zijn die voor beide kampen argumenten aan het voetlicht kan brengen - op professioneel vlak dan.

Maar in haar privéleven heeft ze óf kinderen óf niet, andere smaken zijn er niet. En als ze geen kinderen heeft niet heeft, zal ze gezien haar werk wel weten of ze in de toekomst kinderen wil of überhaupt niet.

Ik vraag me ook af of de mensen die met haar gaan praten haar dan ook van te voren gaan Googelen en uit de aanwezigheid/afwezigheid van kinderen zelf conclusies trekken over wat haar mening wel zal zijn...

Je kunt beter op fora lezen over ervaringen. Of Reddit - fora zoals r/regretfulparents en met name r/fencesitter. Zeker op Reddit is men niet altijd vriendelijk, maar met wat zoeken vind je echt wel de standpunten van beide kanten.

Mews

Berichten: 5503
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 10:54

Het lijkt me dat zo'n kinderwenscoach de individuele situaties van personen zal bekijken en met hen kijkt wat voor hen wel of niet een goed idee is, en niet dat het alleen in de richting van 'wel kinderen' gaat. Het zou onprofessioneel zijn als daar een sterke persoonlijke mening bij van toepassing is, hoewel het natuurlijk lastig is om volledig objectief te zijn (maar ik denk dat die subjectiviteit dan vooral van toepassing is op hoe de coach de personen ziet, dus meer of z/hij denkt dat wel of geen kinderen een goed idee is, dan vanwege het zelf al dan niet hebben van kinderen). Een deel van zo'n beroep kiezen lijkt me toch ook wel dat je de empathie moet hebben om ook in te zien wanneer geen kinderen de juiste keuze voor iemand is.

Vanochtend in de trein kwam er een moeder met een erg drukke peuter naast me zitten. -O- Altijd jammer in de spits, dan is er al genoeg om overprikkeld van te raken, hoeven geen kleine kinderen bij.

Josien_

Berichten: 9053
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 11:07

In principe zou zo iemand inderdaad gewoon objectief moeten zijn. Het gaat om een documentaire die gemaakt wordt door iemand die juist géén kinderen wil, dus ik verwacht dat het verder juist enigszins daarop focust. Maar over een hele tijd is het waarschijnlijk op TV dus dan zullen we het kunnen zien :P .

Prairy
Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 07:53

Ik zou zijn opgestaan en weg zijn gegaan, al dan niet met een geïrriteerde zucht :P Als ik zou blijven zitten zou ik me er alleen maar meer aan gaan irriteren en daar de rest van de dag last van hebben. Is het me niet waard...

Dammie

Berichten: 3329
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 16:35


Sherivey
Berichten: 8791
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 17:48


Lalladidoo
Berichten: 168
Geregistreerd: 06-03-24

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 20:23

Nou ja, je krijgt er iets voor terug. Of het positief is is een tweede :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110862
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 21:00

Wauw, het zou je kind maar zijn! :=

FrNo
Berichten: 3679
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 22:38


LWDaisy

Berichten: 4812
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 08:10

Citaat:
Ilse kan zich erin vinden dat het een bewustere keuze is om geen kinderen te krijgen dan om ze wel te hebben


Ben ik nog niet goed wakker, of is dit krom?
Is het een bewustere keuze om iets niét te krijgen, dan wél?

Op deze manier lees ik dat kinderen krijgen onnadenkend(er) gebeurt. Nou ja, dat is in veel gevallen wel zo, als ik rond mij kijk haha.

Sherivey
Berichten: 8791
Geregistreerd: 06-11-15

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 08:12

Misschien bedoeld ze dat mensen die gewenst kinderloos zijn, er beter over nagedacht hebben dan mensen die kinderen 'nemen' omdat het nou eenmaal zo hoort. Dat het niet hun bewuste keuze is, maar meer vanuit een soort van maatschappelijke druk ofzo.

Ik ervaar die druk overigens niet. Mijn lijf, mijn leven en daar past geen kind in.

Captain

Berichten: 21426
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 08:13

Ben ik het met haar eens hoor. Volgens mij denken kindvrije mensen hier veel meer over na dan mensen met kinderen die 'het gevoel gewoon hadden' om zich voort te moeten planten. Vrijwel iedereen in mijn omgeving ging dit gevoel na, wat ze uitleggen als een soort oerinstinct.

Prairy
Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 08:17

Ik denk het ook wel, hoeveel 'oeps' kinderen zijn er vs hoeveel 'oeps ik heb geen kinderen gekregen en nu ben ik ineens 55' oid.

Sherivey
Berichten: 8791
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 08:20

Prairy schreef:
Ik denk het ook wel, hoeveel 'oeps' kinderen zijn er vs hoeveel 'oeps ik heb geen kinderen gekregen en nu ben ik ineens 55' oid.

Ik ben ook wel benieuwd hoeveel "misschien lijmt dit mijn oliebol relatie" kinderen er op de wereld zijn.

Wat ik overigens oprecht sneu vind voor die kinderen. Verwerkt te zijn als middel om een relatie te verbeteren.
Ken overigens geen relaties waarbij dit gewerkt heeft.

fnpetter1990

Berichten: 43
Geregistreerd: 27-01-23
Woonplaats: Ergens in het mooie Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 08:57

Jep, helemaal eens met Ilse.

Het is doorgaans natuurlijk ook gewoon biologie; het willen produceren van kinderen (naast sociale 'druk'). Dus de mensen die er bewust voor kiezen ze niet te willen, zijn die biologische drang op cognitief niveau ruim voorbij gegaan. Of die missen die drang volledig? Ik ken ook wel mensen die ook nooit die biologische drang hebben gehad, maar aan kinderen zijn begonnen omdat dat nou eenmaal 'deel is van het leven'. :o?

Soms heb ik ook het gevoel dat voor sommige mensen kinderen nemen de 'makkelijke weg' is. Ja ik weet dat kinderen opvoeden juist moeilijker is, maaaar je hoeft niet na te denken over hoe je je leven/dagen invult, en je doel in het leven is direct ingevuld. En (dit is natuurlijk niet echt zo) de angst voor eenzaamheid verdwijnt een beetje, want je hebt een wezentje dat helemaal afhankelijk is van jou en op sociaal gebied kan je nu ook meedoen met de rest (verjaardagen uitjes, etc). Ook al je eigen problemen worden overspoeld door de ratrace van het opvoeden van kinderen; kinderen zijn wat dat betreft een goede afleiding. Dit is natuurlijk echt niet voor alle mensen zo!

fnpetter1990

Berichten: 43
Geregistreerd: 27-01-23
Woonplaats: Ergens in het mooie Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 09:01

Even als aanvulling: ik heb dus wel vaker de vraag gehad of ik niet bang ben voor eenzaamheid, of voor doelloosheid in mijn leven omdat ik geen kinderen wil. En wat ik dan doe met al die vrije tijd. Of ik me niet verveel... Dus dat is schijnbaar ook een onderliggende reden van mensen om dan maar aan kinderen te beginnen. Want wat moet je anders met je leven? :')

Nou, ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen voor een kind, al zou ik het willen. Vervelen? Wat is dat? Trouwens, je af en toe vervelen is juist erg gezond, zou ik wel wat vaker mogen doen. :D

c_alsemgeest

Berichten: 20732
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 09:18

Ik ben 2 jaar manager geweest in een verpleeghuis voor mensen in eindstadium dementie etc.
De hoeveelheid eenzame mensen die niemand op bezoek kregen... hadden meerdere kinderen.
Dus ik zou me daar ook niet zo op verheugen eigenlijk :+

De mensen zonder kinderen waren het gewend, of hadden vaak een alternatief netwerk van mensen, oude buurmeisjes oid die soms nog vaker langs kwamen.

Sherivey
Berichten: 8791
Geregistreerd: 06-11-15

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 09:23

Verveling zonder kinderen? Hier absoluut niet.
We hebben twee paarden, ik loop hard en er wordt ook zo af en toe nog verwacht dat ik sociaal doe met andere mensen. En daarnaast moet er ook gewerkt worden.

Dan ben ik blij als ik een keer een middag niks te doen heb :+

c_alsemgeest

Berichten: 20732
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 09:31

Hier bijna 40, paard, werk en veel sociaal leven.
Mijn man werkt bijna dagelijks, heeft een bedrijf met daaraanvast een youtube kanaal. Dus het is altijd druk :+
Zou er echt geen kind bij kunnen hebben of willen :P

Femke_Tweety

Berichten: 12028
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 09:39

Hier 44,

Studerend en reist heel Europa rond met haar camper en hond.

No ff-ing way dat had gekund met een stel kruiskreisers.

fnpetter1990

Berichten: 43
Geregistreerd: 27-01-23
Woonplaats: Ergens in het mooie Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 09:49

Gaaf! Wij zijn aan het sparen voor een camper. Is een lange termijn plan, als onze grote honden er niet meer zijn (2 Rottweilers) want die neem je niet zo makkelijker overal mee naartoe. Hierna gaan we voor een kleiner exemplaar. Maar ik hoop natuurlijk dat mijn honden lekker oud worden. <3 De jongste is net 5 geworden dus hopelijk gaat hij nog 7-8 jaar mee.

Ik ben nu 33. Hier ook lekker druk met werk, paarden, huisdieren, en af en toe sociale verplichtingen. De uurtjes die ik voor mezelf heb zijn heilig, en eerlijk gezegd ook broodnodig voor mijn mentale gezondheid. Ik vind mijn leven prima uitdagend en gevuld zo, waarom zou ik het nog moeilijker willen maken? :')

Sherivey
Berichten: 8791
Geregistreerd: 06-11-15

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 10:29

Ik ben 30. Tien jaar geleden zeiden mensen al "wacht maar, die eierstokken gaan nog wel rammelen, als je de 30 nadert"

Het is nog altijd verdacht stil in het kippenhok. :o