alleen dingen doen, wie doet dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Happy_Hippie

Berichten: 877
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 13:53

Foaly schreef:
Heeft iemand hier ervaring met alleen naar de Efteling gaan? :D

Ik zit erover te denken om (mits de AH binnenkort weer een actie heeft, ik vermoed eigenlijk van wel) om van het voorjaar een hotel in de buurt te boeken en lekker met mezelf een dagje Efteling te doen. Maar hoewel ik vaak alleen op stap ga, ben ik nog nooit alleen in een pretpark geweest :+ Welke attracties zijn leuk om alleen te doen en welke zijn minder geschikt?

Oh ja, en ik ben geen waaghals dus dingen als De Baron sla ik sowieso over :+


Denk dat alles wel alleen kan hoor :j
Ik heb het zelf nooit gedaan maar vaak als je alleen ben, ben je soort "opvulling" in attracties.
Geen idee of dat bij de Efteling ook is hoor maar mij lijkt van wel :D
In Disneyland Parijs hadden ze rijen voor als je alleen bent om ook als opvulling te dienen.

Zebrastreep

Berichten: 9759
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 14:14

Wat een leuk idee! Ik zou zeker gaan , ik zou het alleen nog niet durven maar als je iets wil dan moet je gewoon gaan!

Zoals het sprookjesbos is denk ik heerlijk om alleen door te wandelen.

En je hebt op veel plekken single riders hoef je ook niet lang in de rij te staan.

--

Ik denk er weer over om in de zomer weer naar de Veluwe te gaan alleen. Nu kan ik wel wat langer omdat de jaarlijkse mountainbike wedstrijd nu later is gepland.

Ik ga ook nog naar Londen maar dan wel samen met een vriendin dat vindt ik alleen een beetje te heftig nog.

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 14:48

Ik vind de Piranha leuk!

Dit voorjaar met een vriendin een lang weekend naar de Veluwe. Zijn beide graag op onszelf dus het wordt sowieso een huisje met 2 slaapkamers :D

Zebrastreep

Berichten: 9759
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 15:04

De Veluwe is naast mijn huis in Drenthe echt mijn favo plek van Nederland. Ik heb iets met die plek waardoor ik ook steeds terug wil.

Al vond ik Limburg ook heel tof maar dat is direct weer zo ver van huis af.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 15:57

Foaly schreef:
Heeft iemand hier ervaring met alleen naar de Efteling gaan? :D

Ik zit erover te denken om (mits de AH binnenkort weer een actie heeft, ik vermoed eigenlijk van wel) om van het voorjaar een hotel in de buurt te boeken en lekker met mezelf een dagje Efteling te doen. Maar hoewel ik vaak alleen op stap ga, ben ik nog nooit alleen in een pretpark geweest :+ Welke attracties zijn leuk om alleen te doen en welke zijn minder geschikt?

Oh ja, en ik ben geen waaghals dus dingen als De Baron sla ik sowieso over :+


Alleen naar pretparken kan juist ideaal zijn! Lekker op je eigen tempo en zelf bepalen waar je in wil :j En inderdaad, veel pretparken hebben tegenwoordig een single rider queue. Je hoeft dan niet in de gewone wachtrij, maar staat vaak (niet altijd) korter in de rij omdat je lege plekken in een attractie opvult

Ik ga vanavond weer alleen naar een concert! Ik ken wel hier en daar wat mensen die ook gaan, maar ik ga m'n eigen weg. Wil per se een goede plek op t balkon dus ik ga vroeg. Maar eerst eten bij de Mac denk ik :')

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 22:15

Zebrastreep schreef:
De Veluwe is naast mijn huis in Drenthe echt mijn favo plek van Nederland. Ik heb iets met die plek waardoor ik ook steeds terug wil.

Al vond ik Limburg ook heel tof maar dat is direct weer zo ver van huis af.


Heb je tips voor een leuk huisje (met 2 slaapkamers)?

Zebrastreep

Berichten: 9759
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 10:33

Ik boek altijd via natuurhuisjes.nl. ik heb tot nu toe 2 keer in Otterlo gezeten in een schakelwoning maar die hadden maar 1 slaapkamer. Maar misschien zijn er ook wel woningen met 2 er staan er nogal wat.

Ik vindt het een erg fijne plek omdat er nog meer mensen dan om je heen zitten. Je hebt ook wel huisjes die afgelegen in het bos staan maar dat vond ik een beetje te spannend voor de eerste keer alleen.

Bij otterlo ben je snel op de hoge Veluwe (2 min rijden) en dicht bij radio kootwijk en het kootwijkerzand. Voor de veluwezoom is het wel een stukje rijden ( 40 min) maar dat ligt er ook aan welke route je pakt. Maar het ligt wel mooi centraal.

Foaly

Berichten: 4857
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 10:53

Tiggs schreef:
Heb je tips voor een leuk huisje (met 2 slaapkamers)?


Je zou kunnen kijken naar Het Lorkenbos, die hebben leuke huisjes :j

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 11:56

Voor wie het leuk vind, als ik zelf ga reizen, dan wil ik m'n huisje of kamer nog wel eens verhuren (meestal via Airbnb maar die vragen erg veel fee, of via bekende), vlak bij Arnhem, 500 meter lopen naar de bosrand (Veluwezoom) en 2km naar de Posbank.


Voor mij word het inmiddels aftellen, over 2,5 week ga ik weer mee met een reis naar ijsland als chauffeur, dan ben ik een maandje thuis, en ga voor een maand in m'n eentje weer backpacken, deze keer Indonesië in plaats van Thailand. Heb nog niks gepland, alleen een vliegticket geboekt. Denk dat ik dat ook zo laat, ga per dag wel zien daar wat het leven me brengt :D

In m'n eentje naar de Efteling zou ik niet zo snel doen, terwijl ik dat met vrienden dan weer hartstikke leuk vind, denk toch de gedeelde emoties op zo'n dag, de spanning van de achtbaan, gezellig kletsen in de rij en samen lunchen. Maar stoer hoor dat je t wil doen, je kan het altijd proberen, is het niks dan weet je het ook voor de volgende keer :)

Zebrastreep

Berichten: 9759
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 19:58

Het valt mij trouwens wel op als je alleen bent dat een vakantie best duur is om iets te huren :+

Ik wou nu in plaats van 5 dagen wel eigenlijk wat langer. Een week vindt ik dan net weer wat te kort omdat je dan ook al 2 dagen moet rekenen dat je er pas vanaf 15 uur in mag en er om 10 uur weer uit moet. Nu wordt het dan 1,5 week. Wel een dure grap maar aan de andere kant vindt ik ook dat ik het mijzelf moet gunnen omdat ik altijd hard werk en ook betaald krijg om leuke dingen te doen.

En ik woon nog thuis dus eigenlijk moet ik niet zo zeuren , maar het voelt als je alleen bent als best veel geld.

Maar vorig jaar ook zo genoten van het alleen op vakantie gaan. Waarschijnlijk nodig ik mensen wel een dagjes uit voor de gezelligheid. Maar ik kom daar toch grotendeels om te fietsen en daar heeft niet iedereen zin in.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 15:50

Ik heb vandaag gekeken naar een paar vakanties, kan ik bijna net zo goed een vriendin meenemen qua kosten :+

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 18:12

Dat van die kosten is mij ook al vaker opgevallen inderdaad.
Moet zeggen dat bij m'n wandelweekendjes met m'n hond het nog wel meevalt, maar tot nu toe kon ik ook wel vaak kiezen voor een 1-persoonskamer die dan goedkoper was. Dat scheelde toch weer wat.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 18:16

Je moet als single inderdaad echt je portemonnee trekken helaas. Het is zoveel duurder. Bij Booking zie ik ook wel eens rare dingen staan: als je dezelfde kamer als 1 persoon boekt ben je meer kwijt dan als 2 personen. Dan klik ik dus mooi die van 2 personen aan. De prijs gaat toch per kamer. Nooit wat over gehoord.

Momo94
Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 23:56

Dat had ik dus met mijn Lapland trip.. alleen betaalde ik een toeslag van €800.. ik wist dat mijn broertje ook heel graag een keer naar Lapland wilde, dus nu gaan we samen. :D

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 01:52

Ja, dat probleem heb ik dus ook. Ik zou graag een paar daagjes alleen weg willen, maar het wordt gewoon veel te duur.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 10:32

Je moet hard zoeken naar een 1 persoonskamer die echt beduidend goedkoper is dan de twee persoons versie. Vroeg boeken scheelt dan wel weer.

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 22:04

Ik kijk al een paar maanden voor Texel, gewoon voor een huisje op Landal. En dan of voor mij alleen of voor nog iemand mee, maar dat maakt in prijs niet uit voor zo'n huisje. Maar duur zijn ze zeg.. Vorig jaar heb ik een leuke aanbieding kunnen scoren de dagen voor Hemelvaart, maar nu zijn ze echt duur. Misschien dat er nog een last minute komt oid.

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 10:00

Ik wil van het voorjaar weer ergens een weekend (vr-ma) gaan wandelen met mijn hond. Hebben jullie nog tips?

Ik wil voor zo'n weekend enkele reis maximaal zo'n 4 uur autorijden, de laatste paar keer zijn we naar Duitsland geweest dus het lijkt me nu wel leuk om ergens anders heen te gaan. Bijvoorbeeld België of Luxemburg (de Mullerthal trail lijkt me heel tof bijvoorbeeld, maar die is zo groot dat ik keuzestress krijg voor welk gedeelte :+ ). Frankrijk is eventueel ook een optie als er iets moois binnen de reistijd valt.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 20:10

Texas02 schreef:
Ja, dat probleem heb ik dus ook. Ik zou graag een paar daagjes alleen weg willen, maar het wordt gewoon veel te duur.

Ja dit is een probleem
Enige optie die vaak wel echt te betalen is, is een hostel
Maar soms los ik het ook op door gewoon iemand erbij te zoeken met de afspraak dat we er vanuit gaan dat we enkel in dezelfde kamer slapen en in de kamer netjes tegen elkaar doen, maar verder geen verplichtingen naar elkaar hebben. Op die manier heb je 2 happy mensen die tegen een leuke prijs weg kunnen, maar dan zit je niet continu met iemand opgescheept waar je rekening mee moet houden terwijl je in je eentje op stap wil
Als je vooraf duidelijk bent werkt dit prima. En soms is het best leuk om met wederzijdse instemming alsnog samen op stap te gaan. Als de basis maar is dat er niks verwacht wordt. Want dan kan het ook niet tegenvallen en wordt er ook niemand teleurgesteld
Ik ga volgende maand in mijn eentje een maand naar Egypte. Ik ben wel aan het appen met Egyptenaren en probeer in elke plaats wel iemand te hebben. Sommige gasten word ik helemaal kriegel van en daar verbreek ik dan snel het contact weer mee, maar ik heb ook contacten die al superveel voor me geregeld hebben en waar ik best even mee wil afspreken daar. Al is het alleen maar een rondje door het dorp lopen en even samen naar de supermarkt zodat hij kan opletten of ik niet afgezet word :D en zij vinden het leuk omdat ze hun Engels of zelfs Nederlands kunnen oefenen.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 15:42

*schopje*

Ik ga voor het eerst alleen naar het Concertgebouw naar de Matthäus Passion. Ik vind het toch wel spannend. :o Terwijl ik voor alleen op vakantie mijn hand niet omdraai.

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 16:19

Fitzroy schreef:
*schopje*

Ik ga voor het eerst alleen naar het Concertgebouw naar de Matthäus Passion. Ik vind het toch wel spannend. :o Terwijl ik voor alleen op vakantie mijn hand niet omdraai.


Wat leuk! Gek he, alleen op vakantie klinkt veel spannender. Maar misschien is het spannend omdat het sociaal minder geaccepteerd is dat je alleen gaat naar een concert gaat. Maar ik denk wel dat het alleen leuker is dan met iemand die mee gaat om het mee gaan, maar die het eigenlijk helemaal niet leuk vindt. Heel veel plezier in ieder geval!

Foaly

Berichten: 4857
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 21:40

Leuk Fitzroy! Ik was laatst juist bij uitzondering met meerdere mensen naar een show (Soldaat van Oranje, ik was de enige Nederlander die m nog niet gezien had :') ) en op zich, ik vond het leuk om erover na te kunnen praten en in de pauze samen wat te drinken, maar in de zaal had ik net zo goed alleen kunnen zitten. Je bent toch met de voorstelling bezig en niet met elkaar :D

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 22:30

De Mattheus is gelukkig ook niet echt een stuk waarbij onderlinge tekst erg gewaardeerd wordt :))

Wel prachtig. Geniet ervan!

prompter

Berichten: 11103
Geregistreerd: 28-09-02

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 22:33

De Mattheus is inderdaad geen stuk voor interactie tussendoor, daar zou ik ook rustig in mijn eentje naar toe gegaan zijn als mijn man niet mee had gewild.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 23:04

Nee, dat klopt hoor. Ik ga er ook meestal helemaal in op. Maar in de pauze is het toch een beetje vreemd.