alleen dingen doen, wie doet dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 10:25

1 of 2 dagen is echt zat inderdaad. :j Misschien een dag of 4 als je Nevis ook nog wilt doen.

Voor mij is het ook een beetje anders doordat m'n moeder van de Antillen komt, dus ik "zoek" ook andere dingen op de eilanden in de Caraïben dan de meeste mensen. :) De kleur van het zand op het strand boeit me bijvoorbeeld niet; het onderwaterleven des te meer, en ik hoef ook geen mooie, strak ingerichte restaurants: een straatbarbecue of een kraampje waar ze Johnny cakes verkopen is méér dan prima. :9

Je tripje naar Parijs klinkt lekker! Inderdaad altijd fijn als je een beetje low-budget kunt reizen, dan kun je ter plekke wat meer uitpakken. :D

Happy_Hippie: Goed dat je toch gaat! Veel plezier!

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 10:32

kosseh schreef:
Happy_Hippie schreef:
Ik zit nu op het vliegveld in Charleroi reis met de trein is goed gegaan in een keer goed voor het eerst *\o/*
Daardoor wel echt veeeel te vroeg op het vliegveld aangekomen (had rekening gehouden met obstakels gezien 3uur met de trein).

Nu wachten en om 11:55 vliegen.
Blijf er met een dubbel gevoel heen gaan maar hopelijk heb ik het naar men zin ga hebben.
Vind t ook wel dood eng heel eerlijk gezegd hoor vreemd land alleen :+


Veel plezier!!
Denk maar zoals m'n opa altijd dacht. Als je er geen zin in hebt en tegen opziet kan het alleen maar meevallen! :D

Zo is het. En het helpt ook mee om te bedenken dat niemand je wil opeten. Je bent dan wel in een vreemd land, maar je beslist nog altijd zelf wat je doet

Momo94
Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 10:38

@Happy_Hippie

Heel veel plezier! En dat je het dood eng vind is ook niet gek. Ik denk dat iedereen dat wel heeft als die voor het eerst in zijn eentje ergens naar toe gaat.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 10:44

Momo94 schreef:
@Happy_Hippie

Heel veel plezier! En dat je het dood eng vind is ook niet gek. Ik denk dat iedereen dat wel heeft als die voor het eerst in zijn eentje ergens naar toe gaat.

Ik ben altijd vooral bang om een vlucht/bus/boot te missen. Maar eigenlijk gebeurt dat makkelijker met een ander erbij dan in je eentje. Een ander leidt je toch af, in je eentje heb je meer focus is mijn ervaring

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 10:59

Ik heb mijn wederhelft weleens vervloekt toen die toch nog even koffie wilde halen en ik als eerste stond om de boot af te rijden. !@#$%^& Dat zijn de momenten dat je bedenkt dat je duizend keer liever alleen reist O:)

Voordeel van zo'n incident is wel dat je eeuwig gelijk hebt als hij nog een keer zoiets bedenkt }>

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 11:11

Prrrr schreef:
Ik heb mijn wederhelft weleens vervloekt toen die toch nog even koffie wilde halen en ik als eerste stond om de boot af te rijden. !@#$%^& Dat zijn de momenten dat je bedenkt dat je duizend keer liever alleen reist O:)

Voordeel van zo'n incident is wel dat je eeuwig gelijk hebt als hij nog een keer zoiets bedenkt }>

Ohh ik zou gek worden! Ja.. beter alleen reizen. Het enige wat heel irritant is, is dat niemand even op je koffer kan letten als je naar de wc moet. Maar das dan ook het enige

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 11:22

Happy_Hippie schreef:
Nu wachten en om 11:55 vliegen.
Blijf er met een dubbel gevoel heen gaan maar hopelijk heb ik het naar men zin ga hebben.
Vind t ook wel dood eng heel eerlijk gezegd hoor vreemd land alleen :+


Heeeel veel plezier en ontspanning gewenst. Komt goed! De meeste mensen zijn echt aardig en behulpzaam.

leeslampje

Berichten: 1112
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 12:18

-meelezer-

Veel plezier Happy_Hippie! Ben heel benieuwd hoe je hebt hebt. Ik vind het bizar stoer. En het kan bijna alleen maar meevallen als je er zo tegenop ziet.

Momo94
Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 15:23

Dorine92 schreef:
Momo94 schreef:
@Happy_Hippie

Heel veel plezier! En dat je het dood eng vind is ook niet gek. Ik denk dat iedereen dat wel heeft als die voor het eerst in zijn eentje ergens naar toe gaat.

Ik ben altijd vooral bang om een vlucht/bus/boot te missen. Maar eigenlijk gebeurt dat makkelijker met een ander erbij dan in je eentje. Een ander leidt je toch af, in je eentje heb je meer focus is mijn ervaring

Haha, ja dat ben ik ook. Zo had mijn ex partner vorig jaar met de vakantie naar rhodos zo iets van ja 2 uur van te voren is prima. Ik; echt niet! we zijn er 3-4 uur van te voren! Ik wil dat vliegtuig niet missen, omdat jij vind dat 2 uur wel prima is.. met die schiphol issues.. :o

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 20:07

Ja maar de grap is ook... die Schiphol issues gebeuren uiteraard alléén als je 2 uur van tevoren komt. Als je 4 uur van tevoren komt, sta je binnen 10 minuten al bij de gate

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 22:39

Ja, mooie logica is dat he? Daar draait de horeca van Schiphol op :))

Happy_Hippie

Berichten: 875
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 22:52

Haha dankjewel allemaal!

De eerste dag zit er al weer op, alles ging vrij vlot had ook ff een hele grote error en dacht dat het vliegtuig een uur vetraging had dacht ships nu de verkeerde aankomsttijd aan gegeven streeeesss maar blijkt een uur tijdsverschil te zijn wist ik niet _O-

Bij aakomst stond de taxie al te wachten en die heeft me naar het appartement gebracht.
Wat een mooi (nieuw) appartement zeg!

Daarna gelijk de auto opgehaald en een mooie vrij nieuwe nissan mee gekregen :+
Even wezen eten bij een pizzaria dacht laat ik eens stoer doen en voor een bbq chicken gaan maar was me toch iets te veel chicken := (ben moeilijke eter).
Daarna met de auto wat rond gereden en in de hoop nog wat mooie shots kunnen maken met de drone maar hellaas was het een en al wolk.

De hoofdpijn begint helaas te komen dus ben bang dat ik wel migrane ga krijgen vannacht, normaal als ik zodra ik het voel aankomen 2 ibu en 2paracetamol in neem gaat het weg maar als ik dat niet doe slaat het door.
Lekker slim weer %) morgen eerst maar halen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 22:59

Leuke foto's! Hopelijk zet je migraine niet door en kun je morgen ook lekker op ontdekkingstocht. Je eerste horde is in ieder geval al genomen! :D

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 23:20

Owwww... die laatste foto is foldermateriaal <3

Happy_Hippie

Berichten: 875
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 19:32

Mag ik hier updates plaatsen of moet dat ergens anders? :)

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 19:43

Van mij mag het hier, juist leuk om te zien

Happy_Hippie

Berichten: 875
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 23:53

Okay even een samenvatting van vandaag.

Had men wekker uit gezet voor de zonsopgang ivm niet geslapen met de hoofdpijn.
Later naar Funchal gereden poging om naar Monte Palace te gaan (Botanische tuinen).
Met de auto maar omgedraaid om met een gondel te gaan want kwam niet omhoog zo stijl, moest stil gaan staan omhoog en kwam toen niet meer weg en moest nog een heel stuk.

Dus met de gondel omhoog naar de tuin, ik vond het kwa bloemen enorm tegenvallen amepr bloemen gezien (voor een bloemeneiland) wellicht nog niet de tijd.
Wel vond ik het enorm mooi opgezet kwa water bruggetjes etc. En paar zwanen en flamingos te zien.

Inmiddels was het alweer 5/6uur en ben ik maar snel onderweg wat gaan eten bij de mac want had toch geen honger het was super druk overal dus dan maar even wat simpels en snels :=

Daarna doorgereden naar de andere kant van het eiland voor zonsondergang fotos en vliegen met de drone maar helaas was de zonsondergang niks, nog wel een mooie foto gemaakt van een (Nederlands) stelletje doe toevallig op dezelfde plek kwam staan 8-)
Morgen ochtend poging doen om de zonsopgang te pakken en dan gelijk een wandeling erachteraan plakken.

Zoals sommige weten ben ik (auto) fotografe ook, niet heel actief.
Ik kwam toevallig gister avond 2 wagens tegen heb ze laten stoppen en gevraagd om te shooten, dus van de week gana we nog ergens shooten ben benieuwd :j
Video die ik toevallig maakte net voordat ik ze aansprak.
https://www.instagram.com/reel/CrO4nELq ... MyMTA2M2Y=

Paar fotos van de tuin.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uitzicht over Funchal
Afbeelding

Afbeelding

Giiiiga cactussen, waren zeker 4m hoog sommige bizar
Afbeelding

Verschil tussen camera en telefoon fotos is wel te zien volgensmij :')

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 09:35

Nu al een topvakantie. Nog zo'n voordeel van in je eentje gaan, je kan net zo lang blijven tot je de goede foto hebt O:)

BeFunny

Berichten: 10533
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 09:47

gomir schreef:
Picopico schreef:
Een kennis van mij was eens naar Helsinki (voor werk). Ze zei dat het beste dat je daar kon doen de boot naar Tallinn nemen was :')
Tallinn staat hier zeker ook op het lijstje. Helsinki wat minder, heb nog van niemand gehoord dat dat een leuke stad is :')


Dat hoorde ik idd ook van meerdere mensen, vandaar dat ik ook niet al teveel moeite heb gedaan om die dienst van de maandag na het congres kwijt te raken :+ De mogelijkheid om vanaf Helsinki terug te vliegen op de gewenste dagen viel ook nogal tegen dus dat hielp ook niet mee.
Maar toch leek een tripje naar Finland me best een keer leuk en ik was er wel heel dichtbij dus een beetje zonde vond ik het wel.

Karin schreef:
Een trip met alleen veerboten lijkt mij idd ook prima te doen in plaats van een cruise. Maar vliegen moet ook prima kunnen. Of over land terug vanaf Tallinn, maar daar ben ik nog niet over uit.

De baltische staten zijn sowieso wel een bezoekje waard! Een van de collega congresbezoekers hebben er een roadtrip door dat gebied van gemaakt als vakantie (weet niet meer precies hoe, maar iig alle baltische staten). Die waren uit de VS komen overvliegen dus die combineren het congres steevast met een uitgebreide Europese vakantie.

Dit jaar wordt het Mallorca, niet echt een locatie die me trekt, maar ik heb twee posters dus ik moet er toch heen. Om dat te compenseren overweeg ik in september nog een congres in Oslo, daar wil ik dan ook paar dagen langer blijven, want dat stond nog op mijn wensenlijstje. Vond het afgelopen jaar al een interessant congres om heen te gaan en Praag is ook niet vervelend, maar toen zag ik dat 2023 Oslo zou zijn en die keus was heel snel gemaakt :))



Wij hebben ook een roadtrip gedaan door de Baltische staten.
Opzich leuk. De 3 landen samen ben je opzich wel snel doorheen. Wij hadden het ook gecombineerd met Polen. Van de Baltische staten vonden wij het eiland Sareema (al viel de kliff erg tegen) en de rivieren in Lithouwen met mooie bruggen het mooist. En verder gewoon de bossen. Ook dat het rustig was op campings/camperplaatsen vonden we fijn. En heb best veel in natuurwater kunnen zwemmen.

Momo94
Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 10:06

Wat balen van je migraine.. maar wat ziet dat er gaaf uit zeg!! Ik zie graag ook de foto's en je verhalen hier! :D

Happy_Hippie

Berichten: 875
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 12:19

helaas regent het nu behoorlijk overal op het eiland dus ff kijken wat ik kan gaan doen verder nog vandaag.
Vanochtend vroeg uit bed om al optijd de hike te starten (deels in het donker) om de zonsopgang te kunnen vastleggen incl paatje van mezelf met de drone gemaakt <3
Uiteraard van de route afgeweken omghoog geklommen om dit mooite plekje te kunnen bemachtigen.

Ben eigenlijk best verbaasd hoe naar men zin ik het heb in men eentje, had dit echt nooit verwacht.

Net mooi even kunnen editen.
Afbeelding

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 12:23

Happy_Hippie schreef:
Ben eigenlijk best verbaasd hoe naar men zin ik het heb in men eentje, had dit echt nooit verwacht.

Wat fijn om dat te lezen! <3 Lekker genieten!

Vanavond lees ik even bij, ik zag dat er veel is gepost.

leeslampje

Berichten: 1112
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 13:11

Heel leuk om je ervaringen te lezen HappyHippie. En wat fijn dat je het nu al zo naar je zin hebt, terwijl je er zo tegenop zag +:)+

Momo94
Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 17:07

Wat ziet het er gaaf uit daar!!! En super fijn dat je het toch zo naar je zin hebt! :D

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 09:15

Oh wauw wat een prachtige foto ook!!!

Klinkt goed, geniet er van!