alleen dingen doen, wie doet dat?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 01:01

Nog twee aanraders: Dublin en Belfast <3 en wat dichter bij huis: Antwerpen, Brussel, Leuven en Luik.

prompter

Berichten: 11357
Geregistreerd: 28-09-02

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 07:24

Over de lunchpauze wandeling: ik ga altijd alleen. Collega's lopen inderdaad altijd hetzelfde rondje en willen continu over het werk praten. Ik heb gewoon gezegd dat ik het fijn vind om even alleen te zijn. Niemand die daar moeilijk over doet :).

Herfstblad
Berichten: 812
Geregistreerd: 06-09-21

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 18:40

Dank jullie wel voor de tips voor de stedentrips! Ik ga de steden even opzoeken. :)

Ik ga mijzelf echt voornemen om meer alleen te doen.

friezenfan2

Berichten: 2658
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 19:54

Al jaren doe ik dingen alleen. Concerten en musicals voornamelijk. Een paar keer alleen naar Londen geweest voor een concert en daar meteen ook een musical gezien. Als ik niet alleen ga dan ga ik niet. Dus dan maar alleen gaan. Ook geen gezeur over hoe laat je weg rijdt of weer naar huis gaat.

Ooit zat ik in de ziggo dome en was er toevallig nog een plekje vrij naast mij toen vroeg degene aan mijn andere kant waar die persoon was. Blijkbaar vond die het raar dat ik alleen was. Maar dat is eigenlijk de enige keer.
Waarschijnlijk volgende week alleen naar een concert in amsterdam. En ik wil eigenlijk die magic mike film nog wel zien in de bios maar eerst naar dit concert.

Herfstblad
Berichten: 812
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 19:56

friezenfan2 schreef:
Al jaren doe ik dingen alleen. Concerten en musicals voornamelijk. Een paar keer alleen naar Londen geweest voor een concert en daar meteen ook een musical gezien. Als ik niet alleen ga dan ga ik niet. Dus dan maar alleen gaan. Ook geen gezeur over hoe laat je weg rijdt of weer naar huis gaat.

Ooit zat ik in de ziggo dome en was er toevallig nog een plekje vrij naast mij toen vroeg degene aan mijn andere kant waar die persoon was. Blijkbaar vond die het raar dat ik alleen was. Maar dat is eigenlijk de enige keer.
Waarschijnlijk volgende week alleen naar een concert in amsterdam. En ik wil eigenlijk die magic mike film nog wel zien in de bios maar eerst naar dit concert.


Ja, magic Mike wil ik ook zien! Maar wordt daar niet een hele happening van gemaakt omdat het een stripfilm is?

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 20:06

friezenfan2 schreef:
Al jaren doe ik dingen alleen. Concerten en musicals voornamelijk. Een paar keer alleen naar Londen geweest voor een concert en daar meteen ook een musical gezien. Als ik niet alleen ga dan ga ik niet. Dus dan maar alleen gaan. Ook geen gezeur over hoe laat je weg rijdt of weer naar huis gaat.

Dit kwam de afgelopen week weer een aantal keren langs op de socials. Ik zou het bedacht kunnen hebben :))

Afbeelding

friezenfan2

Berichten: 2658
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 20:09

Ik heb de eerste magic mike film ook alleen gezien en dat was geen happening. Al was ik wel een paar weken na opening gegaan en op een doordeweekse dag.

Dat billboard heb ik ook voorbij zien komen op socials. Kan me er helemaal in vinden.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 20:12

Oh ik ben zo vaak in m'n eentje naar de bios geweest. Heerlijk.
Ga ook gerust lunchen alleen. Of lekker wandelen ergens.
En op vakantie ook. Lekker ales zelf bepalen. Love it!

Zonnetje81
Berichten: 18723
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 20:14

Bios ga ik wel alleen. Vond ik vroeger ook raar. Verder ben ik niet zo’n alleen mens. Alleen shoppen en bios en meer niet haha.

Bambi1995

Berichten: 3149
Geregistreerd: 16-10-11

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 20:41

Nou ik zou jullie vertellen, ik ga volgende maand zelfs naar een magic mike show (niet de film) in het theater, helemaal alleen :')

Happy_Hippie

Berichten: 881
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 20:49

Ik probeer het te leren vind het heel lastig :')
Sommige dingen doe ik graag alleen/ ongestoord zoals met de paarden of foto's editen, wandelen met de hond in het bos vind ik okay alleen en samen.
Ik vind het lastig omdat ik altijd al alleen ben geweest en vrienden die nooit tijd hebben.

In april ga ik alleen op vakantie is echt een enorme stap ik wil graag reizen maar vind het eng als (jonge) vrouw alleen in het buitenland voor de 2e keer in het "echte" buitenland.

Wat zijn nog meer leuke plekken om alleen te bezoeken?
Ben over het algemeen niet zo van de steden zelf :+ maar wel van de natuur en niet al te gek duur.
Volgend jaar staat 2/3weken rond trekken in Noorwegen op de planning (voor nu nog alleen) maar misschien dat er een mede fotograaf mee gaat.

Tiggs

Berichten: 7541
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 21:30

Ik ben een sociale introvert. Dus ik kan heel erg genieten van dingen samen doen met vrienden of familie, maar ook van dingen alleen doen. Sommige dingen vind ik wel minder leuk of doe ik niet alleen, bijvoorbeeld ergens dineren of naar een museum. Bij een museum vind ik het toch leuker om met iemand te kunnen praten over wat je hebt gezien, wat je wel aansprak en wat niet etc.

linoleum

Berichten: 6500
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 21:32

Ik doe graag dingen alleen. Ik wandel graag, mijn man niet. En wandel sowieso liefste alleen. Dus ga normaal regelmatig weekendjes alleen weg om veel te wandelen. Helaas afgelopen jaar niet van gekomen omdat ik zwanger was en door klachten niet kon wandelen. Heb het echt gemist. Dus zal in de toekomst ook echt nog wel vaker alleen weggaan, ondanks dat ik een gezin heb en zat vrienden en familie die wel mee willen.

Uit eten doe ik ook gerust alleen. Boek mee en vermaak me prima!
Mocht je dat spannend vinden, dan kan je bijvoorbeeld uit eten bij een Van der Valk. Dergelijke hotels overnachten mensen ook regelmatig alleen ivm werk. En eten dus ook alleen. Dan heb je de wetenschap dat het daar heel normaal is om mensen alleen te zien!

Thioro

Berichten: 4006
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 21:38

SSDesign schreef:
Gewoon doen inderdaad ;) Ik ga regelmatig alleen winkelen. Klinkt gek, veel mensen vinden dat echt niet leuk maar ik vind het heerlijk!


Ik ga altijd alleen winkelen, beter voor ieders gemoedsrust :+ . Ik heb dus een grafhekel aan struinen en 100 dingen passen. Als ik ga winkelen heb ik voor mezelf heel duidelijk in gedachten wat ik wil. Dus winkel in, vlot door de rekken 'nee, nope, nee, juk, noperdenope'. En als ik na 3 winkels niet vind wat ik zoek, ga ik weer naar huis.

On topic: ik zou gewoon gaan. Ben ook al alleen op reis geweest, of alleen naar de bios. Zie daar geen problemen in.

Leandra

Berichten: 1602
Geregistreerd: 06-01-03

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 22:09

Heerlijk vind ik dat. Even alleen weg. Ben al naar verschillende musicals en een concert alleen geweest en een lang weekend weg. Een lang weekend staat voor dit jaar ook weer op de planning.

Ik kan er echt van genieten!

Tancreda4

Berichten: 24153
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 22:55

Ik deed vroeger weinig alleen. Toch soort drempel, niet gezellig of iets?Inmiddels is de kop er al een tijdje af en het is heerlijk. Alles kan spontaan opkomen als poepen en dan kan ik ook gewoon direct actie ondernemen, ongeacht tijdstip, of wachten of een ander dan ook kan... Ik kan blijven hangen zolang ik wil, of eerder weg als ik dat wil. Geen rekening houden met iemand anders:)

Ik ga Idd niet meer wachten tot er iemand mee wilt. Dan ontneem ik mij zoveel en dat is zonde. Voorlopig blijf ik in m'n up leven, en ik wil ook gewoon genieten van dingen, dan maar alleen. Iedereen is druk met z'n eigen wereld, gezin etc.

Samen is gezellig. Maar alleen is ook prima. En het wordt steeds makkelijker
Museum, wandelingen.... Alleen vakantie vind ik nog wel een dingetje en durf ik niet goed. Wel een nacht weggeweest in m'n UP, dat was even wennen maar daarna mij prima vermaakt :)

Sheran

Berichten: 17256
Geregistreerd: 20-10-07

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 23:07

Ik ben een introvert die graag in gezelschap is maar dan het grootste deel van de tijd het liefst niet wil praten. Idealiter hang ik het grootste deel van de tijd aan een groep vrienden die lekker met elkaar praten, en dan luister ik gewoon of ik droom weg :))

Faelynn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 23:45

Grappig om ook de verschillen te zien in wat mensen graag alleen doen.
Ik ben alleen op een grote reis geweest, alleen vliegticket en vertrokken, dat vond ik heeeeelijk. Terwijl ik poosje later onder t mom ik doe al prima best veel alleen eens alleen naar een concert gegaan ben, en dat vond ik helemaal niks, voelde me heel eenzaam :=
moet wel zeggen, als ik dingen alleen doe, voel ik mij ook het prettigst op rustige plekken, lekker alleen wandelen in de natuur, of reizen, onderweg zijn, stedentrip in drukke stad alleen zou ik erg overprikkeld worden in m’n eentje denk ik en niet fijn vinden, dat was ook bij t concert, continue een berg vreemde mensen boven op mij, ik ben best klein, en niemand om mee te praten, dansen of in de pauze een drankje te doen, mweh. Kon er niet optimaal van genieten.

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 00:50

Tijdens een stedentrip ben je natuurlijk niet verplicht om steeds in de drukste delen van de stad te blijven. Ik kom zelf erg graag in buitenwijken en nog verder, lekker de natuur in of een heuvel op, met de bus of met de trein en eventueel lopend terug (of andersom).

In Edinburgh loop ik graag vanuit het centrum naar Calton Hill of Arthur's Seat, en nog beter: Dean Village en de Water of Leith Walkway <3 In Brussel ben je zo in het Zoniënwoud (eeuwenoude bossen, UNESCO Werelderfgoed). In Belgrado heb ik mezelf met de bus in Zemun laten droppen en toen ben ik langs de Donau teruggewandeld. De laatste keer dat ik in Berlijn was ben ik naar het Olympiastadion geweest, dat ligt ook heerlijk rustig. Vanuit Tirana heb ik een nachtje aan de kust in Dürres doorgebracht. In het Ruhrgebied zijn voormalige industriegebieden omgevormd tot vrij toegankelijke (openlucht)musea (o.a. Zeche Zollverein) en Landschaftsparken (zoals bij Duisburg). Daar kan ik hele dagen rondlopen. Een stad is voor mij vaak handig vanwege de logistiek (ik reis graag met de trein), maar je bent er ook zo weer weg.

Herfstblad
Berichten: 812
Geregistreerd: 06-09-21

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 13:33

Hier nog mensen afgelopen dagen leuke dingen alleen gedaan? :D

Ghostattack

Berichten: 11267
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 13:38

Nature93 schreef:
Hier nog mensen afgelopen dagen leuke dingen alleen gedaan? :D


Afgelopen dagen niet, maar komende dinsdag alleen naar een concert! Kan weer eens niemand vinden die mee wil dus dan maar alleen he :))

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 13:40

Gewerkt (vanuit huis) en heen en weer gereden naar mijn ouders aan de andere kant van het land :))

Morgen ga ik naar de open dag van een architectonisch interessant gebouw in een buurdorp.

Minimus

Berichten: 1761
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 13:52

Ik doe dingen heel graag alleen. Afgelopen jaar twee weken op vakantie geweest naar zuid-Korea en zou het 100% zo weer doen. Volgend jaar staan 4 weken Japan op de planning. Er zijn best mensen die met me mee zouden willen, staan te trappelen zelfs, maar ik kan dat gewoon niet. Heel leuk hoor gezelschap, maar ik heb een eigen planning en ben daarin een beetje egoïstisch denk ik met vakanties :o

Straks ga ik lekker naar de stad in de buurt om een theetje te drinken in een café en wat te studeren (zelf-studie, een taal) met wat muziek in de oren. Morgen een concert, dat dan weer wel met gezelschap, maar het concert van vorige week ben ik alleen heen geweest. Weetje, je leert altijd wel mensen kennen en die nieuwe ervaringen, daar doe ik het voor. Veel leuke contacten overgehouden na het concert van vorige week, en hebben ook afgesproken om (als het uitkomt) samen naar andere concerten te gaan van dat genre *\o/*

Herfstblad
Berichten: 812
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 14:06

Minimus schreef:
Ik doe dingen heel graag alleen. Afgelopen jaar twee weken op vakantie geweest naar zuid-Korea en zou het 100% zo weer doen. Volgend jaar staan 4 weken Japan op de planning. Er zijn best mensen die met me mee zouden willen, staan te trappelen zelfs, maar ik kan dat gewoon niet. Heel leuk hoor gezelschap, maar ik heb een eigen planning en ben daarin een beetje egoïstisch denk ik met vakanties :o

Straks ga ik lekker naar de stad in de buurt om een theetje te drinken in een café en wat te studeren (zelf-studie, een taal) met wat muziek in de oren. Morgen een concert, dat dan weer wel met gezelschap, maar het concert van vorige week ben ik alleen heen geweest. Weetje, je leert altijd wel mensen kennen en die nieuwe ervaringen, daar doe ik het voor. Veel leuke contacten overgehouden na het concert van vorige week, en hebben ook afgesproken om (als het uitkomt) samen naar andere concerten te gaan van dat genre *\o/*


Ik woon zelf in het noorden, in een kleinere plaats en was een poosje terug in een grotere stad en ik was verbaasd hoeveel mensen dat doen. In een cafe met laptop werken/studeren. Dat zie je hier echt niet. Lijkt mij best leuk!

Chantalla

Berichten: 1439
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 14:14

Hier weer heerlijk rondjes gewandeld na dagen kantoor. Een heel groot voordeel van alleen wandelen in natuurgebied is dat je stil bent en daardoor heel dichtbij kunt komen :j

Afbeelding