alleen dingen doen, wie doet dat?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Femke_Tweety

Berichten: 12024
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 11:17

Ik reis inmiddels een half jaar in mijn eentje met mijn camper.

Doe dus ook van alles alleen.
Hoewel ik uiteraard soms ook vrienden opzoek/ dingen met anderen doe.

Happy_Hippie

Berichten: 881
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 17:02

Ik ben nu bezig om via ticketswap nog een sta ticket te kunnen bemachtigen
Dan ga ik alleen maar mocht evt al met iemand mee van bokt!
Ook dat vind ik overigens doodeng :')

Kabayo

Berichten: 14110
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 17:04

Happy_Hippie schreef:
Ik ben nu bezig om via ticketswap nog een sta ticket te kunnen bemachtigen
Dan ga ik alleen maar mocht evt al met iemand mee van bokt!
Ook dat vind ik overigens doodeng :')

Lijkt mij leuk! Waar is het? En wanneer
Edit oh dinsdag. Dan werk ik,als het savonds is

Happy_Hippie

Berichten: 881
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 17:09

Kabayo schreef:
Happy_Hippie schreef:
Ik ben nu bezig om via ticketswap nog een sta ticket te kunnen bemachtigen
Dan ga ik alleen maar mocht evt al met iemand mee van bokt!
Ook dat vind ik overigens doodeng :')

Lijkt mij leuk! Waar is het? En wanneer
Edit oh dinsdag. Dan werk ik,als het savonds is


Aanstaande dinsdag om half 7 gaan de deuren open (savonds) in Antwerpen voor mij dus ook nog geen half uur rijden!
Jammer dat je dan moet werken!
Ik heb morgen na men nacht weekend dus kwam een keertje perfect uit.

Edit: enkel ticket zien te bemachtigen elke keer net te laat

Colaaa

Berichten: 4122
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: Zorgvlied.

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 23:15

Vanmiddag geboekt voor een stedentrip naar Wenen begin Augustus!
Ben heel benieuwd of het mij bevalt alleen! Wel vind ik het een fijn idee dat ik mijn eigen plan kan volgen wil ik om 8:30 erop uit prima wil ik shoppen, prima. Zo fijn dat de keuzes bij mij zelf liggen al klinkt het misschien egoïstisch, maar soms kom je op een punt in je leven dat je soms ook voor je zelf moet kiezen. :)

Zonnetje81
Berichten: 18716
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 00:28

Soms denk ik, ik ga gewoon een paar dagen naar ibiza naar een hotel waar ik ooit ben geweest. Maar vooral de avonden, eten lijkt mw vreselijk. En dat de avonden lang duren.

ikkeniet

Berichten: 1262
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 00:37

Ik ben nu in mijn eentje 4 dagen naar Zuid Frankrijk toe.
Vrijdagochtend aangekomen, auto opgehaald en via via naar mijn Gite gereden.
Zaterdag en vandaag van alles gedaan. In de avond lekker in mijn huisje gegeten.
Morgen heb ik nog een afspraak met een notaris en dan rij ik rustig terug naar Toulouse.
Beetje jammer dat KLM mijn terug vlucht van morgenavond heeft gecanceld.
Maar ook wel weer netjes opgelost door me over te boeken op British Airways, via Londen.
Kom nu niet om 19.00uur aan, maar om 21,25uur.

Happy_Hippie

Berichten: 881
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 00:45

Nou heb een Ticket kunnen bemachtigen dus ik ga dinsdag naar BMTH *\o/*
Vind t heel eng/spannend maar hopelijk een leuke avond O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 00:46

Zonnetje81 schreef:
Soms denk ik, ik ga gewoon een paar dagen naar ibiza naar een hotel waar ik ooit ben geweest. Maar vooral de avonden, eten lijkt mw vreselijk. En dat de avonden lang duren.
Daar heb ik geen last van in ieder geval. Ik ben meestal ook zoveel 'on the go' met zoveel indrukken en prikkels dat ik 's avonds na het eten alleen nog maar wil rusten. Boek erbij of gewoon even tv kijken en bijtijds slapen. :) Alleen eten vind ik ook geen probleem. De eerste paar keer dat ik ergens alleen ging eten, vond ik het inderdaad een beetje apart en spannend, maar inmiddels ben ik er zo aan gewend dat ik er niet eens over nadenk. Wat ik eerder zei, is dat ik dus wel altijd een boek o.i.d. meeneem zodat ik wat te doen heb tijdens het wachten, anders dan op m'n telefoon scrollen, of als ik op een terras zit, kijk ik gewoon een beetje rond wat er om me heen gebeurt en langsloopt.

Kortom: gewoon lekker gaan! Je leert er alleen maar van: je vindt het ofwel helemaal top en voor herhaling vatbaar ofwel helemaal niks en doet het nooit meer. :)

Happy_Hippie schreef:
Nou heb een Ticket kunnen bemachtigen dus ik ga dinsdag naar BMTH *\o/*
Vind t heel eng/spannend maar hopelijk een leuke avond O:)
Jaaaaa, leuk!

Happy_Hippie

Berichten: 881
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 01:10

Zonnetje81 schreef:
Soms denk ik, ik ga gewoon een paar dagen naar ibiza naar een hotel waar ik ooit ben geweest. Maar vooral de avonden, eten lijkt mw vreselijk. En dat de avonden lang duren.



Ik ga 8dagen alleen naar Madeira, vind het heel spannend maar wil zelf veel gaan lopen en foto's maken dus voor zonsopgang op locatie zijn (start van de wandeling/ hike) en dan met zonsondergang ook foto's maken en dan gewoon naar bed.
Ik ga mijn dagen wel vol plannen in de hoop dat wat jij idd zegt hopelijk mee valt :)
Eten is voor mij ook nog wel een dingetje

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 08:14

Voor mensen die alleen wonen: hoe doe je dat thuis? Ben je dan ook iedere avond iets met anderen aan het doen? En wat doe je op een avond dat je thuis alleen bent? Lees je een boek, kijk je tv, ga je een stuk wandelen? Wat maakt dat je thuis wel jezelf kunt 'bezighouden' in de avonden en niet als je buiten de deur overnacht?

Dat is een oprechte vraag hoor, niet om te (ver)oordelen.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 08:47

Ik snap wel dat het alleen thuis zijn minder erg of eng is dan alleen op vakantie te zijn. Thuis is vertrouwd, voel je je helemaal op het gemak en op vakantie wil je misschien ook je ervaring van die dag delen met iemand.

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 11:55

Karin schreef:
Voor mensen die alleen wonen: hoe doe je dat thuis? Ben je dan ook iedere avond iets met anderen aan het doen? En wat doe je op een avond dat je thuis alleen bent? Lees je een boek, kijk je tv, ga je een stuk wandelen? Wat maakt dat je thuis wel jezelf kunt 'bezighouden' in de avonden en niet als je buiten de deur overnacht?

Dat is een oprechte vraag hoor, niet om te (ver)oordelen.


Als ik voor mezelf spreek dan heb ik regelmatig ASMR Ambiance muziek op staan en ben ik aan het lezen of handwerken (ik maak mijn eigen vroeg-middeleeuwse kleding), spelletje spelen op de laptop of ik kijk educatieve filmpjes op youtube waar mijn interesses liggen. Ik draag ook wel eens Japanse kimono en ik kan dan op zo'n alleen-avond ook prima mezelf daarmee bezig houden. Ik sport ook, dus dat kan ik ook nog doen.

Ik heb geen TV abbo, dus mindless TV kijken doe ik dan weer niet. Gister had ik een vriendin hier en zaten we lekker warm met de benen onder de kotatsu te chillen, muziekje erbij en gewoon praten.

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 12:26

Karin schreef:
Voor mensen die alleen wonen: hoe doe je dat thuis? Ben je dan ook iedere avond iets met anderen aan het doen? En wat doe je op een avond dat je thuis alleen bent? Lees je een boek, kijk je tv, ga je een stuk wandelen? Wat maakt dat je thuis wel jezelf kunt 'bezighouden' in de avonden en niet als je buiten de deur overnacht?

Dat is een oprechte vraag hoor, niet om te (ver)oordelen.


Ik heb meestal ook muziek aan staan en lees dan graag. Soms heb ik een netflix serie opstaan, maar dan doe ik ook vaak nog andere dingen zoals schoonmaken of schrijven.
Ik volg ook nog twee cursussen dus daar hou ik me dan ook wel mee bezig.

Wat ik ook leuk vind is lekker een podcast luisteren.

Sheran

Berichten: 17248
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 13:56

Gewoon de dingen die ik met een partner ook deed, met uitzondering van knuffelen :))

Soms ben ik een avondje weg naar vrienden of meetups, maar vaak ben ik ook nog gewoon aan het werk. Of ik ga paardrijden, schaatsen, handwerken, schilderen, tv kijken, muziek maken, niks doen ...

Fitzroy

Berichten: 25173
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 14:02

Zonnetje81 schreef:
Soms denk ik, ik ga gewoon een paar dagen naar ibiza naar een hotel waar ik ooit ben geweest. Maar vooral de avonden, eten lijkt mw vreselijk. En dat de avonden lang duren.


Tip van mij: ga naar een all inclusive hotel. Ik ben inmiddels een aantal jaren alleen op vakantie geweest en all inclusive is mij tot nu toe het beste bevallen. Omdat je steeds toch dezelfde mensen ziet heb je meer aanspraak en vaak is er ook nog entertainment.

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 14:10

Ik zal lekker naar een hostel gaan en lekker er op uit trekken met de mensen daar.
In een hotel zit je toch vaak tussen de setjes en gezinnen.

Happy_Hippie

Berichten: 881
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 03:44

Ik wil er een dag of 2/3 tussenuit maar weet niet zo goed waarheen, liefst zet ik mijn telefoon ook even uit voor een paar dagen :')
Ik ben uiteraard alleen en met de auto, ik vind wandelen leuk alleen weet niet zo goed wat ik nog meer kan gaan doen?
NL, belgie, Luxemburg en evt Duitsland is een optie.
In een stad rondlopen is niet zo mijn ding :=

TurdusMerula

Berichten: 23917
Geregistreerd: 09-04-05

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 03:50

Wat is wel je ding? :)

Happy_Hippie

Berichten: 881
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 04:01

TurdusMerula schreef:
Wat is wel je ding? :)


Daar ben ik dus nog een beetje naar opzoek -O-
Ik vind het enorm lastig om alleen dingen te doen maar het is wel goed om te leren.
Al wel naar een concert geweest laatst, ga wandelen met de hond maar verder weinig echt alleen ondernomen.

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 11:11

Maar dat bied toch juist veel mogelijkheden?

Lekker op wandelavontuur( met de hond). Kijk bv eens naar de eifel. Je zou een wandeling kunnen doen in de teufelsschlucht of een oude vulkaan of langs een waterval. Of je bezoekt wat romeinse geschiedenis dingen, je kan een auto route doen, dierentuin bezoeken.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 11:53

In Luxemburg heb je de Müllerthal Trail. Diverse routes die je kunt wandelen. Even googelen en je vindt tips. Aanrader!

Momo94
Berichten: 1128
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 12:16

Happy_Hippie schreef:
Zijn er hier mensen wel eens alleen naar een concert gegaan?

Zit te denken om onverwachts naar Bring Me The Horizon dinsdag te gaan alleen vind t dood eng :')
paar jaar terug wel naar RAW/ Hardcore feesten geweest maar nooit alleen

Ik ga dit jaar naar Sabaton op 3 Mei voor het eerst in mijn uppie. :D

soloro

Berichten: 2303
Geregistreerd: 18-07-12

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 12:41

Ik was vorige week alleen naar de dierentuin. Zag dat er wel meer mensen alleen waren, waren overigens vaak wel de mensen met fotocamera haha. Maar goed die had ik zelf ook mee. Heb nu een abbo dus ga nu vaker er alleen heen. Is me wel goed bevallen.

Foaly

Berichten: 4976
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 12:46

Dierentuin vind ik juist heerlijk om alleen te doen. Lekker overal zo lang (of kort) naar kijken als je wilt en niemand die staat te zuchten omdat ie verder wil of nog niet uitgekeken is :D

Ik ga volgende maand alleen naar een concert en wil daarvoor nog uit eten. Maar dan niet bij een eetcafé wat ik in mn eentje nog niet zo erg vind, maar bij een wat chiquere zaak. Merk dat ik dat toch best spannend vind, maar we gaan het gewoon doen. Denk ik :+