alleen dingen doen, wie doet dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18696
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 15:20

Iemand vroeg wat je thuis doet:
Thuis tv kijken, mijn dieren verzorgen, huishouden, werken, naar stal. Dat is toch anders dan op vakantie op je hotelkamer waar geen tv is en je op je telefoon niet kan inloggen op de streamingsdiensten of dat de wifi bagger is.

Thuis lig je lekker op je eigen bank wat tv te kijken en te appen bijvoorbeeld met een goede wifi verbinding. Buiten dat er in en om het huis altijd iets te doen is bij mij :+

Zonnetje81
Berichten: 18696
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 15:22

Fitzroy schreef:
Zonnetje81 schreef:
Soms denk ik, ik ga gewoon een paar dagen naar ibiza naar een hotel waar ik ooit ben geweest. Maar vooral de avonden, eten lijkt mw vreselijk. En dat de avonden lang duren.


Tip van mij: ga naar een all inclusive hotel. Ik ben inmiddels een aantal jaren alleen op vakantie geweest en all inclusive is mij tot nu toe het beste bevallen. Omdat je steeds toch dezelfde mensen ziet heb je meer aanspraak en vaak is er ook nog entertainment.


Dit is wel een goede!

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 15:25

Ik heb in Azië maar zelden gehad dat ik niets met m'n telefoon kon.
Vaak kan je ook een sim kaartje kopen van het desbetreffende land.
Verder lekker een boek mee. (en hoofdlampje)
Of in een hostel gaan zitten. Dan heb je altijd wel iemand om wat mee te doen. :D

Mirjam79

Berichten: 1739
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 15:51

Happy_Hippie schreef:
Ik wil er een dag of 2/3 tussenuit maar weet niet zo goed waarheen, liefst zet ik mijn telefoon ook even uit voor een paar dagen :')
Ik ben uiteraard alleen en met de auto, ik vind wandelen leuk alleen weet niet zo goed wat ik nog meer kan gaan doen?
NL, belgie, Luxemburg en evt Duitsland is een optie.
In een stad rondlopen is niet zo mijn ding :=


Zelf en ik een midweek alleen naar Terschelling geweest. Heerlijk te fietsen, wandelen, paardrijden en noem maar op.

Happy_Hippie

Berichten: 881
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 15:53

Veulen84 schreef:
Maar dat bied toch juist veel mogelijkheden?

Lekker op wandelavontuur( met de hond). Kijk bv eens naar de eifel. Je zou een wandeling kunnen doen in de teufelsschlucht of een oude vulkaan of langs een waterval. Of je bezoekt wat romeinse geschiedenis dingen, je kan een auto route doen, dierentuin bezoeken.


Die teufelsschlucht ziet er gaaf uit zeg, wellicht daar even kijken!


Karin schreef:
In Luxemburg heb je de Müllerthal Trail. Diverse routes die je kunt wandelen. Even googelen en je vindt tips. Aanrader!


Dat ziet er ook leuk uit!


Momo94 schreef:
Happy_Hippie schreef:
Zijn er hier mensen wel eens alleen naar een concert gegaan?

Zit te denken om onverwachts naar Bring Me The Horizon dinsdag te gaan alleen vind t dood eng :')
paar jaar terug wel naar RAW/ Hardcore feesten geweest maar nooit alleen

Ik ga dit jaar naar Sabaton op 3 Mei voor het eerst in mijn uppie. :D


Super leuk, heel veel plezier alvast :D

Mirjam79 schreef:
Happy_Hippie schreef:
Ik wil er een dag of 2/3 tussenuit maar weet niet zo goed waarheen, liefst zet ik mijn telefoon ook even uit voor een paar dagen :')
Ik ben uiteraard alleen en met de auto, ik vind wandelen leuk alleen weet niet zo goed wat ik nog meer kan gaan doen?
NL, belgie, Luxemburg en evt Duitsland is een optie.
In een stad rondlopen is niet zo mijn ding :=


Zelf en ik een midweek alleen naar Terschelling geweest. Heerlijk te fietsen, wandelen, paardrijden en noem maar op.


Daar kun je best wel wat doen volgensmij inderdaad, zal eens kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 15:55

Zonnetje81 schreef:
Iemand vroeg wat je thuis doet:
Thuis tv kijken, mijn dieren verzorgen, huishouden, werken, naar stal. Dat is toch anders dan op vakantie op je hotelkamer waar geen tv is en je op je telefoon niet kan inloggen op de streamingsdiensten of dat de wifi bagger is.

Thuis lig je lekker op je eigen bank wat tv te kijken en te appen bijvoorbeeld met een goede wifi verbinding. Buiten dat er in en om het huis altijd iets te doen is bij mij :+
Wat je alleen op reis 's avonds kunt doen: een boek lezen, stukje wandelen, ergens wat gaan drinken of eten, je van tevoren gedownloade series kijken via streamingdiensten. Als ik de hele dag heb rondgescharreld, is het bij thuiskomst meestal douchen, nog heel even lezen en slapen; energie voor andere dingen heb ik dan niet eens meer. :')

En afgezien van de Himalaya's, ben ik de laatste jaren op maar weinig plekken geweest waar er niet of nauwelijks wifi of bereik was. Zeker in de EU kun je ook gewoon je Nederlandse data gebruiken, want dat kost je niets extra's.

BeFunny

Berichten: 10801
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 16:25

Ja hoor. Ik doe heel vaak dingen alleen. Ik loop vaak na wandelingen dan heb ik alleen mijn hondjes mee en ik ga dan ook rustig ergens een cappuchino drinken en stukje taart eten. Ik ga ook rustig alleen de stad in. Mijn vriend die houd niet zo van wandelen of de stad in gaan en vriendinnen om dat mee te doen heb ik niet echt.

soloro

Berichten: 2303
Geregistreerd: 18-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 16:27

Foaly schreef:
Dierentuin vind ik juist heerlijk om alleen te doen. Lekker overal zo lang (of kort) naar kijken als je wilt en niemand die staat te zuchten omdat ie verder wil of nog niet uitgekeken is :D

Ik ga volgende maand alleen naar een concert en wil daarvoor nog uit eten. Maar dan niet bij een eetcafé wat ik in mn eentje nog niet zo erg vind, maar bij een wat chiquere zaak. Merk dat ik dat toch best spannend vind, maar we gaan het gewoon doen. Denk ik :+


Ja klopt dierentuin is fijn alleen, maar werd af en toe wel raar aangekeken. Ging in van die "bootjes' om wat meer te zien en toen was de medewerker helemaal verbaasd dat ik helemaal alleen was.

Picopico
Berichten: 896
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 17:15

Happy_Hippie schreef:
Ik wil er een dag of 2/3 tussenuit maar weet niet zo goed waarheen, liefst zet ik mijn telefoon ook even uit voor een paar dagen :')
Ik ben uiteraard alleen en met de auto, ik vind wandelen leuk alleen weet niet zo goed wat ik nog meer kan gaan doen?
NL, belgie, Luxemburg en evt Duitsland is een optie.
In een stad rondlopen is niet zo mijn ding :=

Als je ook iets anders wilt doen dan alleen wandelen kun je misschien een excursie oid doen? Een boottocht of (wandel)safari ofzo. Mijn ervaring is dat zeker bij natuurexcursies meer mensen alleen zijn en je hebt een groep mensen met vergelijkbare interesse om je heen :)

Ik ben afgelopen zomer voor het eerst helemaal alleen op vakantie geweest. Dit is goed bevallen en ga ik dus zeker vaker doen! Ik vond het heerlijk om alleen door de natuur te wandelen, naar musea etc te gaan, lekker uit het raam van de trein staren, gaan en staan waar ík wilde. 's Avonds nam ik meestal de foto's van die dag door en nam ik contact op met het thuisfront (chatten of bellen) en verder keek ik filmpjes op youtube, luisterde ik muziek en bokt is er ook nog :P
Ik at meestal redelijk laat (bleef tot 18/19/20 uur weg), dus dan is de avond sws niet zo lang meer.

Alleen uiteten doe ik soms. Het liefst ga ik dan naar een buffetrestaurant of iets waar je je eten aan een bar/toonbank haalt. Dan hoef je niet te wachten :)

Bioscoop alleen heb ik nog niet gedaan, maar ik begrijp niet wat daar raar aan zou zijn. Het is toch niet de bedoeling dat je daar gaat kletsen. Hoezo hebben we ooit bedacht dat je dat samen moet doen :')

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 19:09

Meetup is ook leuk als je alleen in het buitenland bent :)

Anoniem

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 20:32

Of AirBNB experiences! Daar heb ik echt al een paar superleuke dingen mee gedaan en ook contacten aan overgehouden.

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 21:12

Ik heb de laatste tijd veel met anderen samen gedaan en hoewel dat allemaal erg leuk en gezellig was, kijk ik uit naar volgende week. Dan ga ik een weekje alleen op vakantie. Familiebezoek, dus ik ben niet helemaal alleen en ga daar ook wel wat andere familie en kennissen bezoeken. Maar ik verheug me nu al op de momenten alleen, lekker veel lezen :)

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 00:14

Happy_Hippie schreef:
Die teufelsschlucht ziet er gaaf uit zeg, wellicht daar even kijken!


Karin schreef:
In Luxemburg heb je de Müllerthal Trail. Diverse routes die je kunt wandelen. Even googelen en je vindt tips. Aanrader!


Dat ziet er ook leuk uit!



Ik weet niet helemaal waar je aan dacht. Een paar jaar geleden heb ik heerlijk verbleven op een camping met huisjes in beaufort. Volgens mij zat er verderop ook een hoteletje. Ik ben van de huisjes op dat soort parken omdat ik dan gewoon lekker mijn eigen ding kan doen zonder dat ik 100% alleen ben. De müllerthal wandelroutes waren vanaf daar goed te bereiken, net als de teufelsschlucht.
Maar ook echt heel veel andere dingen. Ik rij soms wel een paar km voor echt leuke dingen. Maar uit die vakantie heb ik bv een kopermijn, het kasteel van vianden, de kathedraal en de romeinse villa in echternach. Allemaal plekken waar het prima was om alleen te zijn.

Happy_Hippie

Berichten: 881
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 01:21

Veulen84"
[quote="Happy_Hippie schreef:
Die teufelsschlucht ziet er gaaf uit zeg, wellicht daar even kijken!


Karin schreef:
In Luxemburg heb je de Müllerthal Trail. Diverse routes die je kunt wandelen. Even googelen en je vindt tips. Aanrader!


Dat ziet er ook leuk uit!



Ik weet niet helemaal waar je aan dacht. Een paar jaar geleden heb ik heerlijk verbleven op een camping met huisjes in beaufort. Volgens mij zat er verderop ook een hoteletje. Ik ben van de huisjes op dat soort parken omdat ik dan gewoon lekker mijn eigen ding kan doen zonder dat ik 100% alleen ben. De müllerthal wandelroutes waren vanaf daar goed te bereiken, net als de teufelsschlucht.
Maar ook echt heel veel andere dingen. Ik rij soms wel een paar km voor echt leuke dingen. Maar uit die vakantie heb ik bv een kopermijn, het kasteel van vianden, de kathedraal en de romeinse villa in echternach. Allemaal plekken waar het prima was om alleen te zijn.[/quote]


Dankjewel, ik weet het zelf ook nog niet haha!
Kan ik dus beide routes wandelen idiaal :)
Eerst even kijken wat het weer gaat doen want die zit ook niet mee aankomende week natuurlijk.. :')
Zal eens rond gaan neuzen naar verblijven in de buurt :)

Edit: Toevallig op deze camping gezeten? https://campingpark-beaufort.lu/
Zo'n tipi tent klinkt wel leuk :=

Heb dus ook even gekeken en het blijft alleen maar regenen de aankomende 2weken ;(
Dus wat zijn nog meer optisch om te gaan doen? Wil namelijk erg graag weg 2 dagen

Fitzroy

Berichten: 25162
Geregistreerd: 11-01-01

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 10:02

Wellness of houd je daar niet van? Heerlijk 2 dagen sauna’s in, massage bijboeken. Ik wist het wel. Blue wellness van Fletcher heeft vaak leuke aanbiedingen.

Herfstblad
Berichten: 805
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 10:03

Fitzroy schreef:
Wellness of houd je daar niet van? Heerlijk 2 dagen sauna’s in, massage bijboeken. Ik wist het wel. Blue wellness van Fletcher heeft vaak leuke aanbiedingen.



Aaaaah heerlijk! <3

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 10:16

Ik ging eerder weleens een paar dagen alleen weg. Naar Nederland, wat familiebezoek en bijkletsen met vrienden of naar Engeland waar mijn dochter woonde. Ik ben 24/7 samen met mijn man en vond het wel lekker, hotelletje alleen, hapje eten, lekkere huurauto onder de kont. Beetje shoppen op mijn gemak.

Sinds een aantal jaren laat ik hem niet graag lang alleen, omdat ik weet dat hij nare krampaanvallen krijgt die ik weg kan masseren (heeft met zijn chronische ziekte te maken). Mijn tripjes alleen mis ik best wel een beetje ;-)

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 12:06

Naar aanleiding van mijn bericht uit dit topic;

Ik had een voorstel gedaan om een groepsapp aan te maken. Meer voor de mensen die wél graag dingen samen doen, maar misschien niemand in de buurt hebben om wat mee te doen, of niemand hebben die hetzelfde leuk vinden.

Ik loop hier zelf namelijk best wel tegenaan...

Heb wel wat reactie gehad, maar nog niet genoeg om echt een groepsapp te maken. Dus mocht er nog interesse zijn hoor ik het graag :D

friezenfan2

Berichten: 2640
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 12:24

Is het nodig om altijd dingen samen te doen? Ik geloof dat ik juist hier lees dat de meeste juist veel halen uit het alleen doen van dingen. En met zo'n groepsapp heb je dan toch een hele grote groep mensen nodig om voor iedereen een maatje te vinden. Dat moet dan ook maar passen hé.

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 12:27

Nee hoor, is niet altijd nodig. Maar er zijn ook genoeg mensen die het wel leuk vinden om een keer iets samen te doen, alleen niemand hebben om wat mee te doen. Krijg toch wel reactie, dus er zullen vast nog meer mensen zijn die dat leuk zullen vinden :j

Anoniem

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 12:31

Ik vind het ook helemaal geen verkeerd idee hoor, Pepper! Veel dingen doe ik bewust alleen, maar er zijn ook momenten waarop ik dingen alleen doen en denk: eigenlijk had ik dit liever samen met iemand gedaan. Dus voor die momenten kan zo'n groepsapp juist uitkomst bieden!

Ik woon alleen niet in Nederland, dus voor mij heeft het niet heel veel nut, maar als iemand een keer in Engeland is (Londen of omgeving Cambridge) en je wilt even een 'friendly face' zien of samen wat ondernemen, stuur me gerust een PB'tje!

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 14:57

Oooh Mkango, ga je bij The Boatrace kijken 26 maart? (Ik ben niet in de buurt dan, gewoon interesse)

Happy_Hippie

Berichten: 881
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 16:53

Fitzroy schreef:
Wellness of houd je daar niet van? Heerlijk 2 dagen sauna’s in, massage bijboeken. Ik wist het wel. Blue wellness van Fletcher heeft vaak leuke aanbiedingen.



Nog nooit gedaan eerlijk gezegd, ook omdat ik dat best eng vind (I know stupid) :roll:

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 17:08

Mag ik hier meekletsen? Ik ben afgelopen woensdag teruggekomen van mn derde solo vakantie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 17:40

Happy_Hippie schreef:
Fitzroy schreef:
Wellness of houd je daar niet van? Heerlijk 2 dagen sauna’s in, massage bijboeken. Ik wist het wel. Blue wellness van Fletcher heeft vaak leuke aanbiedingen.



Nog nooit gedaan eerlijk gezegd, ook omdat ik dat best eng vind (I know stupid) :roll:


Zoiets is toch niet stom? Iedereen vind andere dingen comfortabel. Wat vind je er eng aan?