alleen dingen doen, wie doet dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30243
Geregistreerd: 08-10-05

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 22:45

Dat had ik met mijn eerste vakantie in mijn eentje. Allerlei wilde plannen om overal en nergens heen te gaan, en een van de dingen die mij het meest zijn blijven hangen: ontbijten met toast en echte boter en echte kaas in de 19e eeuwse keuken van het arbeidershuisje waar ik zat, in het zonnetje. En helemaal NIKS hoeven <3

Uiteindelijk heb ik meer in de buurt van dat huisje ondernomen dan gepland, en ik heb voor mijn petekind volstrekt ongepland sprookjes zitten vertalen. Heerlijk.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 23:15

Zo eindigde ik jaren geleden tijdens een bezoekje aan Berlijn op de tweede dag met dikke migraine. Het was ook over de 30 graden en ik had te weinig gedronken (dat ook nog). Daar gingen mijn plannen voor de avond en voor de volgende dag... en ik wilde nog zo veel, want ik was tenslotte in Berlijn en ik had daar nog maar één dag over voor alles wat ik nog wilde doen.

Het meest actieve wat ik de volgende dag heb gedaan was een picknick met mezelf in een park. Het was een eyeopener om niet te veel te willen. Je bent op vakantie, je mag van alles, maar je moet helemaal niets. Ja, blijven ademen en goed voor jezelf zorgen :D

Ook als je ervoor kiest om helemaal niet te gaan, dan is dat altijd nog jouw keuze. Doe waar jij je het best bij voelt. Ik weet dat het mij in zo'n situatie uiteindelijk helpt om wél te gaan en een tandje lager te functioneren, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 23:46

Karin schreef:
Zo eindigde ik jaren geleden tijdens een bezoekje aan Berlijn op de tweede dag met dikke migraine. Het was ook over de 30 graden en ik had te weinig gedronken (dat ook nog). Daar gingen mijn plannen voor de avond en voor de volgende dag... en ik wilde nog zo veel, want ik was tenslotte in Berlijn en ik had daar nog maar één dag over voor alles wat ik nog wilde doen.

Het meest actieve wat ik de volgende dag heb gedaan was een picknick met mezelf in een park. Het was een eyeopener om niet te veel te willen. Je bent op vakantie, je mag van alles, maar je moet helemaal niets. Ja, blijven ademen en goed voor jezelf zorgen :D

Ook als je ervoor kiest om helemaal niet te gaan, dan is dat altijd nog jouw keuze. Doe waar jij je het best bij voelt. Ik weet dat het mij in zo'n situatie uiteindelijk helpt om wél te gaan en een tandje lager te functioneren, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Ik heb ook altijd even wat tijd nodig om te acclimatiseren en te "landen," zeker als de temperaturen ook nog eens heel anders zijn dan waar ik vandaan kom (wat nog weleens wil gebeuren als je 's winters naar het zuidelijk halfrond gaat :)) ). Mijn ouders konden daar vroeger echt boos om worden, dat ik binnen zat te lezen en niet buiten bij het zwembad zat, en dat zit er soms nog wel een beetje, maar wat jij inderdaad zegt: je bent op vakantie, je mag van alles, maar moet niks.

St Kitts was mijn bestemming waar ik uiteindelijk veel tijd met een fles Fanta voor de ventilator heb doorgebracht, maar ik ben ook een paar dagen wezen duiken, heb een beetje rondgereden in m'n auto (lekker over onverharde bergwegen in een auto die daar niet voor gemaakt is _O- ), heb wat opgetrokken met de Amerikanen die ik ontmoette bij het duiken, heb wat op het strand gezeten en naar de zee gestaard met zonsondergng en heb wel wat dingen bezichtigd. Uiteindelijk kwam ik héérlijk uitgerust en opgeladen weer thuis. Het enige waar ik een klein beetje spijt van heb, is dat ik niet een dagje naar Nevis gegaan ben, maar ik had op dat moment écht geen zin en St Kitts & Nevis lopen niet weg. Dat is iets wat ik mezelf ook altijd voorneem: je bestemming loopt niet weg. :D

Mijn stijl van reizen is vaak ook meer 'scharrelend.' Ik kies twee of drie dingen die ik echt wil doen of zien - vaak is een van die dingen ook de reden van mijn bezoek -, en verder scharrel ik vooral wat rond, loop hier en daar een winkel of museum in, ga ergens zitten om wat te drinken etc. Daarom vind ik het ook lastig om iemand mee te nemen op vakantie, doordat ik dus alleen m'n overnachtingen plan en het verder echt per dag bekijk; ik ben dan altijd bang dat mensen hevig teleurgesteld zijn omdat er dagen zijn waarop ik alleen maar buiten rondloop, of juist vooral binnenblijf, museum in, museum uit kan lopen, maar ook gewoon een uur lang ergens op een bankje kan gaan zitten. (Wat ook weer allerlei leuke ontmoetingen met zich mee kan brengen, zoals een paar jaar geleden in Chantilly toen het bijna 40 graden was en een dame even wilde rusten met haar boodschappen. We hebben zeker 15-20 minuten zitten kletsen. :)) )

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 23:51

Oh, die laatste alinea zou ik geschreven kunnen hebben :o Bij mij werkt het precies zo :j

Voor mij idd ook twee of drie dingen die ik écht wil doen en de rest is bonus. Dat houd ik aan sinds die ervaring in Berlijn.

Happy_Hippie

Berichten: 881
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 09:36

Bedankt allemaal voor de reacties!
Het blijft een lastige keuze en idd ik kan de tickets niet omboeken naar ander naam..

Overgens is het gewoon een appartementje met bed, tafel en een keuken geen hotel oid ook geen zwembad of iets, had echt geboekt puur om te gaan wandelen enzo.

Buiten dat ik er mentaal en fysiek best door heen zit, zit ik ook best met het financiele gedeelte omdat er een stel hoge dierenarts kosten nog aan zitten te komen %)


Bambi1995 schreef:
Er is een fb groep voor vakantie maatjes. Wellicht kun je daar op de korte termijn iemand vinden die met je mee wil?


Nou ik zie het niet zo zitten om met een vreemde in bed te liggen :=

Suliko,
Misschien heb je wel een goed punt daarin en kom ik misschien wel tot rust juist.
Ik heb me ondanks alle lieve woorden en gebaren van iedereen enorm eenzaam gevoeld laatste week.

Momo94
Berichten: 1118
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 13:01

Ik kan je er helaas geen advies overgeven of je helpen ermee. Dit jaar is namelijk voor het eerst :o dat ik dingen alleen ga doen. Heel veel sterkte nog happy_hippie! :knuffel:

Mijn winkel is dit jaar ook met koningsdag dicht, dus heb alleen een dagje sauna gepland. Wordt voor het eerst in mijn uppie, dus ben benieuwd. Lekker boekje mee!

3 Mei voor het eerst alleen naar een concert! :D

En ik zit er over te denken, het is dat ik niet langer dicht kan met de winkel, om in september een weekje naar zuid-zweden te gaan. Alleen. :') Ik kan dan zaterdagavond vertrekken met de auto om zondag aan te komen en de week erop zondag middag/avond moet ik alweer terug zijn.

Enige wat ik dan echt wil doen is
https://www.smalandet.se/html_eng/eng_s ... t-4Dcb7lNU

en

https://www.stralendzweden.nl/wandeling ... t-4Dcb7lNU

Mochten jullie nog iets leuks weten, maar wil het niet te druk in plannen. Ook tijd om te chillen. :D

Picopico
Berichten: 890
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 13:39

Justme_Lisaa schreef:
Ik heb geen idee waar dat gevoel vandaan komt :'). Toen ik in Londen naar the Lion king ging, had ik daar totaal geen moeite mee, maar hier in Nederland naar Les miserabele zat ik toch even over te twijfelen. Terwijl het eigenlijk niets verschilt van elkaar. Misschien toch dat je dan op vakantie bent en het dan als normaal wordt gezien dat je dan alleen bent. Ik vind dat Nederlanders soms zo oordelend kunnen zijn als je daar dan alleen aankomt. Misschien zit het gewoon tussen m’n oren, want ik ben er ondertussen toch ook wel achtergekomen dat als je ergens heen wilt en niemand wil mee, je toch zelf moet gaan, anders ga je het nooit doen ;)

kosseh schreef:
Justme_Lisaa, ik snap je wel. Zou ik ook hebben. Nog nooit helemaal alleen op vakantie geweest, maar als nog.
Zelf kijk ik in Nederland ook anders als ik iemand iets alleen zie doen, terwijl ik het in het buitenland leuk vind als iemand dat doet.
Met alleen wandelen vallen de blikken die je krijgt al op. Zeker als ik op een weekend dag door het duin in m'n eentje loop.

Dat komt volgens mij echt door het staargedrag van Nederlanders. Daar staan we ook bekend om. Ik ben me daar bewust van geworden toen ik er door een Amerikaan in de VS op werd gewezen. Hij was oa naar Nederland en Duitsland (die doen dit ook) geweest en voelde zich hier ongemakkelijk door het gestaar. En het is waar. Nu merk ik dat ook. Iedere keer als ik naar het buitenland ga voel ik me vrijer, mensen kijken gewoon lekker níet naar je! Heerlijk! En iedere keer als ik dan terug kom in Nederland voel ik gelijk die blikken weer op me.
Niet gek dat je je meer veroordeeld voelt als mensen voortdurend naar je kijken. Ik probeer dit nu zelf zoveel mogelijk niet te doen. Ik kijk nu vaak bewust níet.

Shadow0

Berichten: 43522
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 13:49

Mkango schreef:
En ter aanvulling hierop: als je wel gaat en je wilt uiteindelijk alleen maar in de airco van je appartement of bij het zwembad liggen, dan is dat ook oké. :) Ik heb ook weleens een vakantie gehad, waarbij ik véél minder heb gedaan dan ik in eerste instantie had gepland, deels ook omdat ik me niet helemaal top voelde, maar uiteindelijk was dat juist wat ik nodig had: relaxen met een fles ijskoude Fanta tegen m'n voorhoofd. _O- (Ik heb wel wat dingen ondernomen, maar dus lang niet zoveel als ik eigenlijk wilde.)


Hele goede aanvulling inderdaad!

Bambi1995

Berichten: 3148
Geregistreerd: 16-10-11

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 20:54

Is dat echt zo dat Nederlanders bekend staan om het staren? Bizar. Waarom doen we dat dan eigenlijk?

Happy_Hippie

Berichten: 881
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 22:17

Suliko schreef:
Ik zou toch gaan. Met jezelf zit je altijd, of het nu hier is of ergens anders. Het is dan aanlokkelijk om in je comfortabele bubbel te zitten (als in, de bubbel die je kent, niet comfortabel als in gemakkelijk), maar het kan ook juist heel vruchtbaar zijn om daar uit te stappen.
Als je er heen gaat zonder verwachtingen van jezelf, dus niets te moeten, niet het beste eruit willen halen, maar het gewoon over je heen laten komen en het met de dag bekijken kan het ook juist even de situatie waar je nu in zit doorbreken. Juist even met jezelf zijn!

Ik weet dat je net een prachtig veulentje bent verloren, maar heb eerder ook gelezen dat je een sterk verlangen hebt om alleen op pad te gaan. Juist met rouw en pijnlijke stukken kan het helpen om even uit je alledaagse omgeving te stappen. Is ook heel confronterend, maar in de confrontatie zit ook heling.
Toen ik in mijn eentje door Denemarken aan het fietsen was werd ik enorm geconfronteerd met rouw. Dat gebeurde ook wel in mijn dagelijks leven, maar daar had ik genoeg andere dingen om uit te checken, niet te voelen, bezig blijven. Tijdens het reizen alleen had ik rust, was ik in beweging, had ik maar één ding om op te focussen: mezelf. Ik ben even veel verdrietig geweest als blij, misschien zelfs meer verdrietig. En dan niet zomaar verdriet, nee, verdriet die eindeloos, verscheurend en bedreigend voelt. Ik heb regelmatig gedacht ‘dit gaat nooit meer over, ik zal voor altijd zoveel pijn voelen’. En juist dat toelaten van het verdriet, het dan maar accepteren (hoe onwelkom ook), heeft enorm bijgedragen aan het verwerken. Ben er nog lang niet hoor, maar toch kijk ik terug op die reis en zie ik wel de confrontaties die ik had, maar zie ik bovenal een geweldige ervaring waar ik regelmatig naar terugverlang.

Lang verhaal, maar je hoeft niet op je best te zijn om op reis te gaan.


Ik denk dat ik mede hierom toch wel ga en dan maar ook wat zuiniger aan doe, ik heb expres gekozen voor een apartement met keuken zodat ik zelf kon koken (ben een moeilijke eter en elke dag uit eten hoeft voor mij niet).
Mijn bedoeling was voornamelijk zons op en ondergang te filmen met mijn drone en te fotograferen heb ook 8dagen een auto.
Ga de 19e al dus of ik helemaal fit die kant op ga bevrees ik haha.

Ik vind het wel dood eng alleen in het buitenland voor het eerst.
Zeker na afgelopen week voelde ik me extreem eenzaam, niet iemand om je heen die je even een knuffel geeft en je op je gemak laat voelen.
Dit maakt het stukje alleen weg gaan wel heel moeilijk nu.
Heb dit overgens ook besproken met mijn therapeut, zit ook in depressie hier heb ik hulp voor gezocht, voordat jullie misschien andere gekke dingen gaan denken haha.
Zij zei ook dat ik misschien juist wel tot rust kom gezien ik geniet van de natuur (vooral alles wat niet plat is zoals Nederland :') )

Zijn er nog dingen waar ik rekening mee kan houden of niet moet vergeten (buiten de basis dingen zoals kleding enzo).
Zo te lezen hebben jullie dit al vaker gedaan :=


Bambi1995 schreef:
Is dat echt zo dat Nederlanders bekend staan om het staren? Bizar. Waarom doen we dat dan eigenlijk?


Eerlijk nu je het zo zegt, ik doe het ook, mensen kijken bijvoorbeeld in de sportschool geweldig _O-
Maar ook als ik een keer ergens ben altijd mensen kijken (voel mezelf ook altijd aangekeken en ongemakkelijk :+ ).

momo94,
Heel veel plezier bij de sauna!
Wat voor concert ga je heen?
Ik ben nu 2keer alleen gegaan, zelf vind ik het nog beetje gek maar aan de andere kant ben ik wel blij dat ik gegaan ben!
Ben namelijk echt gek op muziek

Picopico
Berichten: 890
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 00:54

Bambi1995 schreef:
Is dat echt zo dat Nederlanders bekend staan om het staren? Bizar. Waarom doen we dat dan eigenlijk?

Ik heb het nu al meerdere keren gehoord van mensen die bijvoorbeeld naar Nederland (of Duitsland) zijn geëmigreerd of hier op vakantie zijn geweest. Het valt mij het meest op als ik met mede-Nederlanders in het buitenland ben.

Waarom? Echt geen idee. Duitsers doen dit ook en daar voel ik me dus ook minder "vrij" dan in andere landen.

Een voordeel van staren is dan weer dat mensen zich meer bewust zijn van hun omgebing en eerder uit zichzelf aan de kant gaan (er zijn altijd uitzonderingen). In andere landen hebben mensen vaak niet door dat ze in de weg staan lijkt het en moet je vragen of je er langs mag. Of je zit vast achter een trage groep die de hele stoep inneemt :')

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:34

Staren én (ver)oordelen. Ik woon al jaren in Spanje, ben gewoon echt dik en merk het meteen als mensen naar me kijken of over me praten. En het zijn gewoon echt altijd Nederlanders, gewoon 100 procent.

Ik heb er weleens stevig ruzie over gehad met mijn moeder, die dat dus ook deed. Kijken en smoezen over anderen. Altijd met het idee dat ze dat toch niet hoorden, tot ik haar letterlijk herhaalde wat ze met haar zus zatte vertellen op 25 meter bij mij vandaan. Schoonzoon ook zo, die denkt dat hier in Spanje niemand hem verstaat op een plek waar het wemelt van de Nederlanders.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:54

Oh, ik geef direct toe dat ik het leuk vind om naar mensen te kijken en dan vooral in het OV bij het in- en uitstappen (zoals ik al eerder zei in dit topic): waar zouden ze vandaan komen, waar gaan ze naartoe, wat heeft zij een handige tas, waar zou hij dat geinige hoedje vandaan hebben. Zo doe ik zelf ook weer ideeën op. Dat kan idd de indruk wekken dat ik aan het staren ben en (dus) mijn (voor)oordelen alweer klaar heb. Ik weet dat ik geen (voor)oordelen heb, althans niet op een negatieve manier. Maar ik zal dan toch maar proberen om wat minder naar anderen te kijken ;-)

Als ik ergens loop kijk ik overigens vrijwel nooit naar anderen. Dan ben ik veel te druk met mijn weg zoeken (of vervolgen) en anderen ontwijken ;-)

Smoezen en fluisteren is mijn ding niet. Ik voel mij ook altijd erg ongemakkelijk als mensen in mijn gezelschap dat wel doen (en direct of indirect instemming of sowieso een reactie van mij verwachten) en ik wens daar niet aan mee te doen. Ik vind het ook echt een nare eigenschap. Wat win je ermee, vraag ik me dan altijd af.

Marocje
Berichten: 5613
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 11:14

Interessant, wist dit helemaal niet! Zelf doe ik het dus niet maar valt dit juist op. Regelmatig dat iemand iets me zegt ‘heb je dat gezien?’ En ik zie het werkelijk waar niet. Dacht dat het aan mijn interesse lag ofzo. Overigens is het inmiddels ook wel bekend dat ik die dingen dus niet zie..

Dacht juist eerder dat er wat mis was, maar blijkbaar is het echt iets Nederlands en gebeurt dit niet overal?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 11:27

Mijn interesse ligt dus blijkbaar bij die tas, dat hoedje en verplaatsingen van mensen :))

Of iemand dikker of dunner is dan de gemiddelde persoon, wat iemands haar-/oog-/huidskleur is, of iemand een bril draagt... Dat soort dingen vallen mij doorgaans niet op en ik ben daar ook helemaal niet mee bezig (een voorbeeld: na ruim vijf jaar yoga zou ik de meeste groepsgenoten nog niet eens herkennen als ik ze op straat zou tegenkomen). Tenzij ik iemand zie met een haarkleur die ik ook wel zou willen, maar ik zal proberen om dan ook maar weg te kijken :o

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 12:38

Mkango schreef:
Karin schreef:
Zo eindigde ik jaren geleden tijdens een bezoekje aan Berlijn op de tweede dag met dikke migraine. Het was ook over de 30 graden en ik had te weinig gedronken (dat ook nog). Daar gingen mijn plannen voor de avond en voor de volgende dag... en ik wilde nog zo veel, want ik was tenslotte in Berlijn en ik had daar nog maar één dag over voor alles wat ik nog wilde doen.

Het meest actieve wat ik de volgende dag heb gedaan was een picknick met mezelf in een park. Het was een eyeopener om niet te veel te willen. Je bent op vakantie, je mag van alles, maar je moet helemaal niets. Ja, blijven ademen en goed voor jezelf zorgen :D

Ook als je ervoor kiest om helemaal niet te gaan, dan is dat altijd nog jouw keuze. Doe waar jij je het best bij voelt. Ik weet dat het mij in zo'n situatie uiteindelijk helpt om wél te gaan en een tandje lager te functioneren, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Ik heb ook altijd even wat tijd nodig om te acclimatiseren en te "landen," zeker als de temperaturen ook nog eens heel anders zijn dan waar ik vandaan kom (wat nog weleens wil gebeuren als je 's winters naar het zuidelijk halfrond gaat :)) ). Mijn ouders konden daar vroeger echt boos om worden, dat ik binnen zat te lezen en niet buiten bij het zwembad zat, en dat zit er soms nog wel een beetje, maar wat jij inderdaad zegt: je bent op vakantie, je mag van alles, maar moet niks.

St Kitts was mijn bestemming waar ik uiteindelijk veel tijd met een fles Fanta voor de ventilator heb doorgebracht, maar ik ben ook een paar dagen wezen duiken, heb een beetje rondgereden in m'n auto (lekker over onverharde bergwegen in een auto die daar niet voor gemaakt is _O- ), heb wat opgetrokken met de Amerikanen die ik ontmoette bij het duiken, heb wat op het strand gezeten en naar de zee gestaard met zonsondergng en heb wel wat dingen bezichtigd. Uiteindelijk kwam ik héérlijk uitgerust en opgeladen weer thuis. Het enige waar ik een klein beetje spijt van heb, is dat ik niet een dagje naar Nevis gegaan ben, maar ik had op dat moment écht geen zin en St Kitts & Nevis lopen niet weg. Dat is iets wat ik mezelf ook altijd voorneem: je bestemming loopt niet weg. :D

Mijn stijl van reizen is vaak ook meer 'scharrelend.' Ik kies twee of drie dingen die ik echt wil doen of zien - vaak is een van die dingen ook de reden van mijn bezoek -, en verder scharrel ik vooral wat rond, loop hier en daar een winkel of museum in, ga ergens zitten om wat te drinken etc. Daarom vind ik het ook lastig om iemand mee te nemen op vakantie, doordat ik dus alleen m'n overnachtingen plan en het verder echt per dag bekijk; ik ben dan altijd bang dat mensen hevig teleurgesteld zijn omdat er dagen zijn waarop ik alleen maar buiten rondloop, of juist vooral binnenblijf, museum in, museum uit kan lopen, maar ook gewoon een uur lang ergens op een bankje kan gaan zitten. (Wat ook weer allerlei leuke ontmoetingen met zich mee kan brengen, zoals een paar jaar geleden in Chantilly toen het bijna 40 graden was en een dame even wilde rusten met haar boodschappen. We hebben zeker 15-20 minuten zitten kletsen. :)) )


Even off topic maar is dit een aanrader? St kitts?

Marocje
Berichten: 5613
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 14:22

Uitgaan, is dit ook iets wat je alleen zou doen? Doen er mensen dit?

Voor mij 25 jaar terug ofzo, dat ik alleen naar een café ging en daar dan gezellig aan de bar ging kletsen. Maar geen idee hoe dat nu is? (Niet vaak gedaan overigens)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 14:37

Dorine92 schreef:
Even off topic maar is dit een aanrader? St kitts?
Ik heb het prima naar m'n zin gehad, maar ik kan me voorstellen dat het voor veel mensen geen aanrader is. Het is een klein eiland, de stranden zijn niet heel mooi, je kunt ook niet echt snorkelen of duiken vanaf de stranden, het is allemaal vrij 'run down,' afgezien van de resorts waar veel Amerikanen zitten en de plekken waar de cruisepassagiers naartoe gaan, buiten het hoogseizoen is lang niet alles open en er zijn ook niet echt toeristenhotspots waar je je een dag kunt vermaken.

Voor mij was het prima, want ik ben een paar dagen gaan duiken, heb heerlijke karkó en Johnny cakes gegeten, heb m'n auto tot z'n limieten gedreven door over de heuvels aan de voet van de vulkaan te rijden, en ga gewoon tussen de locals zitten op het strand of met het avondeten, maar ik denk dat twee weken op St Kitts voor veel mensen echt veel te lang zou zijn. := Het is geen bestemming die vergelijkbaar is met bijvoorbeeld Curaçao. :)

Momo94
Berichten: 1118
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 14:58

@Happy_Hippie
Naar Sabaton en 29 april samen met mijn ouders en broertje naar metallica.

Happy_Hippie

Berichten: 881
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 15:28

Momo94 schreef:
@Happy_Hippie
Naar Sabaton en 29 april samen met mijn ouders en broertje naar metallica.


Ooeehh super nice <3
Wilde ook naar Metallica maar best prijzig nog (en uitverkocht).

Picopico
Berichten: 890
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 18:07

@ Marocje, ik ben zelf best oplettend. Ik ben vaak juist degene die als enige iets heeft gezien. Ook qua omgeving. Ik kan vrij snel zonder navigatie.

@ Karin, ik vind dat er wel een verschil zit tussen op een terras/bankje zitten en een beetje om je heen kijken naar mensen die (wat verderop) voorbij lopen of iedereen die langs loopt uitgebreid na te staren. Of de hele tijd blikken werpen op degenen die aan de tafel naast je zitten of tegenover je in de trein. En als iemand dan terug kijkt, gauw je blik afwenden en zodra zij wegkijken weer staren. Mensen kijken gebeurt overal. Opzichtig staren en niks zeggen bij oogcontact is typisch van hier.

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 08:52

@Karin: of een complimentje maken voor die haarkleur! Ik heb het in Amerika zo vaak meegemaakt. Iemand die duidelijk kijkt en dan ineens: 'Hi, I reallifesoap love your outfit/dress/shirt'. Zo leuk, daar zeggen ze dat dan gewoon :-) Ik had in Florida drie jaar geleden een heel oud shirt aan, eigenlijk klaar om weg te doen daar. Zegt een mevrouw dat ze het zo leuk vindt en toen ik jaar een uurtje later weer zag, 'there is my favorite shirt again'. Ha, ik heb het dus nog steeds

Happy_Hippie

Berichten: 881
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 10:04

Ik zit nu op het vliegveld in Charleroi reis met de trein is goed gegaan in een keer goed voor het eerst *\o/*
Daardoor wel echt veeeel te vroeg op het vliegveld aangekomen (had rekening gehouden met obstakels gezien 3uur met de trein).

Nu wachten en om 11:55 vliegen.
Blijf er met een dubbel gevoel heen gaan maar hopelijk heb ik het naar men zin ga hebben.
Vind t ook wel dood eng heel eerlijk gezegd hoor vreemd land alleen :+

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 10:19

Mkango schreef:
Dorine92 schreef:
Even off topic maar is dit een aanrader? St kitts?
Ik heb het prima naar m'n zin gehad, maar ik kan me voorstellen dat het voor veel mensen geen aanrader is. Het is een klein eiland, de stranden zijn niet heel mooi, je kunt ook niet echt snorkelen of duiken vanaf de stranden, het is allemaal vrij 'run down,' afgezien van de resorts waar veel Amerikanen zitten en de plekken waar de cruisepassagiers naartoe gaan, buiten het hoogseizoen is lang niet alles open en er zijn ook niet echt toeristenhotspots waar je je een dag kunt vermaken.

Voor mij was het prima, want ik ben een paar dagen gaan duiken, heb heerlijke karkó en Johnny cakes gegeten, heb m'n auto tot z'n limieten gedreven door over de heuvels aan de voet van de vulkaan te rijden, en ga gewoon tussen de locals zitten op het strand of met het avondeten, maar ik denk dat twee weken op St Kitts voor veel mensen echt veel te lang zou zijn. := Het is geen bestemming die vergelijkbaar is met bijvoorbeeld Curaçao. :)

Ahh oké die heuvels en die vulkaan klinken leuk maar dan is 1 dag wel genoeg misschien?

Ik ben momenteel in Brussel. Ben op de terugweg van 2 dagen Parijs samen met mijn nieuwe (tweedehands) vouwfiets die ik vorige week heb gekocht. Ideaal. Beetje door Parijs fietsen, ‘s nachts kizomba dansen.. en niet afhankelijk van het openbaar vervoer. Lekker geslapen in een hostel, dus ik was qua reiskosten en overnachting in totaal voor 75 euro klaar. Dan kun je je wel een croissantje ter plekke veroorloven :P

kosseh

Berichten: 2601
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 10:23

Happy_Hippie schreef:
Ik zit nu op het vliegveld in Charleroi reis met de trein is goed gegaan in een keer goed voor het eerst *\o/*
Daardoor wel echt veeeel te vroeg op het vliegveld aangekomen (had rekening gehouden met obstakels gezien 3uur met de trein).

Nu wachten en om 11:55 vliegen.
Blijf er met een dubbel gevoel heen gaan maar hopelijk heb ik het naar men zin ga hebben.
Vind t ook wel dood eng heel eerlijk gezegd hoor vreemd land alleen :+


Veel plezier!!
Denk maar zoals m'n opa altijd dacht. Als je er geen zin in hebt en tegen opziet kan het alleen maar meevallen! :D