Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 15:07

Sinds een paar jaar zit ik nu op marktplaats, en k vind t ontzettend leuk en handig om daar spulletjes te kopen en te verkopen. Maar soms zitten er rare lui tussen… Afgezien van advertenties waarin basis informatie ontbreekt, mensen die bieden en niets van zich laten horen, verkopers die niets van zich laten horen als je mailt, slechte foto’s etc. zijn er ook altijd mensen de denken dat de hele wereld om hen draait.

Ik heb nu wat kleine dingetjes erop staan, waaronder een reismandje wat k gebruikt heb voor mijn cavia’s. Iemand had €5 geboden, prima, voor dat geld mag je hem hebben. Netjes gevraagd of ze hem op wilde komen halen of verzonden wilde hebben. Krijg ik eerst een mailtje terug:
‘Ik sta over 10 minuten voor de deur want ik ben nu in Breda geef me je adres’.
Oké dan. Terug gemaild dat k nu helaas niet thuis was, maar dat we best een andere afspraak konden maken. Komt er weer een mailtje terug:
‘Kom hem maar naar Rotterdam brengen.’
Pardon? Dus terug gemaild dat ik de komende tijd niet in Rotterdam kom, maar dat als hij niet in de gelegenheid is om het ding op te komen halen ik hem best wil verzenden, dat er dan alleen €6,75 aan verzendkosten bij komt.
‘Je betaald die verzendkosten zelf maar, jij was niet thuis en jij wil van dat ding af’.
Toen had ik het gehad, heb duidelijk gemaakt dat ze hem OF voor €5 mogen komen halen op een tijd dat het ons alle 2 uitkomt, of dat ze hem verzonden kunnen krijgen, maar dat er dan verzendkosten betaald moeten worden. Tot nu toe nog niets terug gehad, gelukkig…

Wat is jullie leukste, raarste of vreemdste marktplaats ervaring?

kimmysan
Berichten: 1632
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:09

Nou wat raar zeg! Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Ik heb tot nu toe op marktplaats alleen nog maar goede ervaringen. Soms sturen mensen niets terug als ik reageer op een advertentie, maar dan kan ik nog wel mee leven.

Diva_Jenny

Berichten: 861
Geregistreerd: 23-12-05
Woonplaats: TT city

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:11

Ik heb ook een paar spullen op mp staan, waaronder een bit. Werd een bod op gedaan wat ik te laag vond dus stuur een mailtje met als antwoord dat ik heb bod te laag vind en dat ze hem voor een iets hoger bedrag wel over mag nemen. Het enige antwoord wat ik kreeg was: Boeie. Toen had ik ook zoiets van :?

Mi_Amore

Berichten: 14848
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:13

De leukste die ik had:

als ik voor dat paard nu een héééle hééééle goede thuis bied, krijg ik die dan gratis?

Was een zeer waardevolle springmerrie met flinke papieren, ja doeg hoor :+

En ooit eens een kast te koop gezet en mijn man stond toevallig op de foto,
kreeg ik een mail terug van een vrouw die vroeg of ze mijn man bij de kast kreeg :\

Dakotah
Berichten: 1229
Geregistreerd: 09-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:14

Iemand bood op mijn veulen.
Ik gemaild dat ze maar moest komen kijken en wat de minimumprijs was.
Zei ze dat wil ik wel betalen als je hem EVEN komt brengen.
Groningen-Noord Brabant, nou nee dacht het niet.
Uiteraard waren de benzinekosten voor mij 8)7

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:18

Daar zou ik niet eens op reageren :')

Ik krijg ook vaak geen reactie terug van mensen.
Heb wel een keer gehad dat ik na 1,5 maand een keer een reactie terug kreeg..
Tja dan hoeft het van mij ook niet meer :=

Heb weleens onbeleefde emails gehad.
Maarja daar reageer ik niet eens (meer) op, heb wel wat beters te doen.
Laatst had ik wel gereageerd op markplaats op een webshop die goedkope rijbroeken had, had wat vragen gesteld en kreeg ik ook antwoord op.
Maar in de email die ik daarop kreeg begon ze ook gelijk over haar rekeningnummer en ove rmijn adres.
Terwijl ik mijn keuze nog niet eens had gemaakt, vond het nogal gehaast overkomen..

Ir111

Berichten: 11960
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:18

Ik heb een tijdje geleden iets te koop aangeboden voor 5 euro. Geen enkele reactie. Ik wilde toch van het ding af dus een paar weken later het nogmaals aangeboden, echter nu gratis. Krijg ik ineens allemaal biedingen en heb ik het uiteindelijk voor 7,50 verkocht! _O-

Samiyah

Berichten: 5867
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:19

Zo, wat onbeschoft zeg! Inderdaad alsof de wereld om hun draait.. :n

Ik heb wel eens gehad dat iemand een achterlijk laag bod op iets uitbracht (toen was de functie 'bieden vanaf' er nog niet). Ik heb diegene toen gemailt dat ik niet akkoord ging, en een bedrag genoemd waar ze het item voor mocht hebben. Niks op dat mailtje terug gehad.
Een paar dagen later een mail van iemand anders die hem voor mijn bedrag over wilde nemen. Prima, alles geregeld. Hij had het geld overgemaakt en ik het item opgestuurd en de advertentie verwijderd. Toen kreeg ik ineens een mail van de vrouw van het lage bod. Mailtje was helemaal in caps lock getypt en stond vol scheldwoorden en bedreigigen. Dat ik belooft had het voor haar vast te houden, en nu zomaar verkocht had blablabla. Echt bizar.... :/

Gelukkig maak ik verder niet veel raars mee. :)
Laatst bijgewerkt door Samiyah op 09-11-11 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:19

ik had mijn pony te koop staan en vroeg er zo'n 1500 voor mailt iemand mij zo voor 300 kom ik hem vanavond ophalen xD

Edith: had gezegt dat ik nietr op had gereageerd xD dat was niet waar ehm had gezegt dat ik dat te laag vond. Zei hij zo van wat wil je er dan voor hebben. Toen maar heel droog terug gestuurd kijk maar bij de vraagprijs := niks meer van hem gehoord :D

Dakotah
Berichten: 1229
Geregistreerd: 09-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:23

Dat is ook het probleem van de verhalen over de ingestorte markt.
Iedereen denkt dan gelijk oh ze moeten er van af.
Kan ie wel lekker goedkoop.

Eas_Mon
Berichten: 1377
Geregistreerd: 14-03-06

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:32

Wij hadden een cavia te koop voor een tientje, een prachtig beestje!

Toen kregen wij een heel zielige mail van een mw. dat ze een jong diertje zocht om haar oudere cavia de winter door te brengen en ze buiten de rest van de cavia's had staan en daarom bood ze 7.50 euro en vroeg ze of we daar a.u.b. mee akkoord gingen. Gelukkig kwam er al iemand voor de cavia die dag en konden we netjes terug mailen dat zij al verkocht was..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101764
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:36

Jeetje, wat een verhalen hier. := Mensen reageren soms niet op mailtjes maar verder gaat het eigenlijk altijd goed. Laatst nog een navigatie gekocht via MP, kreeg netjes reactie op mijn mailtje (dezelfde dag nog) en ik heb het thuis opgehaald aangezien ik toch in de buurt was. Man blij, ik blij. :)

DivaS

Berichten: 359
Geregistreerd: 03-03-08
Woonplaats: NH

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:42

Ik ben laatste nog (net als dat andere topic hier) grof bedreigd bij het verkopen van iets via marktplaats. Ikmoest het geld terugstorten want anders zou hij iets gaan doen wat ik echt niet leuk zou vinden.

Dikke doei, ik ben niet gevoelig voor dreigementen.

Sjors
Berichten: 13117
Geregistreerd: 06-01-11

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:47

Wij zitten hier ook nog te wachten op een 3maanden oude ipod, die we donerdag gekocht & betaald hebben -:(-

xSalina

Berichten: 667
Geregistreerd: 18-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:47

Jaa. soms word je er goed ziek van, van die mensen. Heb toevallig mijn brommer op marktplaats staan, vraag ik niet veel voor aangezien er het een en het andere aan gedaan moet worden ( nog geen 100 euro ). Zaterdag zou er iemand komen, is niet op komen dagen. Daarna krijg je weer mailtjes voor 40 euro kom ik hem ophalen (ja dat vind ik net te weinig). En dergelijke. Ik heb zo een afspraak staan eens kijken of deze meneer wel komt opdagen haha.

Ik heb gelukkig nog nooit dreigementen of iets dergelijks gehad. Alleen mensen die gewoon zijn afspraken niet nakomen en daar blijf je dan speciaal voor thuis.

Elianna_
Berichten: 3801
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:48

Ik heb een deken op Marktplaats staan, die een man wel graag wou overnemen en hij belde mij.
Helaas voor hem kon ik op dat moment even niet opnemen, waarna hij de volgende dag nog een keer belde. Allemaal prima. :)

Goed, volgende dag heb ik opgenomen en had hij de vraag of het deken wel op z'n paard zou passen. Ik netjes hem te woord gestaan, en antwoord gegeven.
Nog geen 5 minuten later belde hij weer, of het deken nergens kapot was. Weer netjes antwoord gegeven, kan gebeuren dat je iets vergeet te vragen, toch?
Weer een enkele minuten later belde hij nog een keer, of het deken wel van fleece was, want het was voor z'n paard als hij gewerkt had....

Volgende dag heb ik geen tijd gehad om op te nemen ivm werk, maar diezelfde man heeft wel 10 keer gebelt.
Ook de volgende dag bleef hij maar bellen en mailen, dus op het laatst heb ik iemand anders van stal op laten nemen, en hem laten zeggen dat het, het verkeerde nummer was.

Nu belt hij gelukkig niet meer, maar heeft al wel weer 3 mailtjes gestuurt...

Word er zo langzamerhand echt gek van, en ben ook niet meer van plan om het deken aan hem te verkopen. ;)

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:48

Tja marktplaats daar word je niet vrolijk van!

Heb ook lage boden gehad en zielige verhaaltjes of ik mijn pony voor 100 euro wilde geven omdat ze ook een verbouwing hadden en dat koste natuurlijk ook geld.. maarja natuurlijk wel een goede plek blabla

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:52

Elektronica verkopen is drama, zoals mobieltjes e.d. Al een paar keer moeten doen en de laatste keer had ik mijn nummer bij de advertentie. Ik verkocht een nieuwe HTC Sensation en had mijn telefoonnummer erbij. Ik werd dus telkens gebeld, prima.. Maar tijdens die gesprekken ging het er soms zo heet aan toe, want ze moesten allemaal afdingen. Iets afdingen prima, maar 100 euro afdingen terwijl de telefoon al goedkoop erop stond, echt niet. Maar dat is dan lastig, want sommigen waren behoorlijk dominant en bleven maar bellen. Gelukkig sta ik wel mijn mannetje en heb ik het ook mooi kunnen gebruiken om het mobieltje te verkopen.. Maar pfoeh, dat doe ik niet weer, zet mijn telefoonnummer er niet meer bij zeg :P

En och, dan zet ik er duidelijk bij dat ik NIET ruil.. Heb ik iets van 20 mailtjes in mijn inbox "Ruilen voor een PS3, nog haast nieuw!" "Ruilen voor een iPod" "Ruilen voor een Sony Ericsson Xperia X10?" Ehh... Nee.

Sowieso vertrouw ik bij electronica (daar word nogal in ehh 'gehandeld') en dure dingen niet dat ik het opstuur, zowel het gekochte ding niet als het geld bedrag dat ik moet betalen als ik iets koop. Wil je iets van mij kopen? Prima, kom maar lekker langs en betaal me contant. Koop ik iets duurs van iemand anders, ook dan kom ik langs en neem ik contant geld mee. Ik vertrouw het opsturen voor geen meter meer. Nadeel is wel dat het in de buurt moet zijn, maar liever dat dan dat ik maanden zit te wachten op iets dat niet komt en ik mijn geld kwijt ben.. Of dat ik iets binnen krijg wat niet helemaal naar wens is, zoals krasjes of kapot.

xJolien

Berichten: 4551
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:56

Rare verhalen inderdaad! :')

Ik heb 1x iets gehad, waarbij ik echt niet wist wat ik ermee aan moest...
We hadden 2 kaartjes voor de Apenheul (?) op Marktplaats staan. Heb ik serieus 3!! mailtjes gehad van mensen uit de 'bijstand', die graag een dagje uit wilden met hun kinderen maar het geld er niet voor hadden etc... Toen waren de kaartjes al verkocht, maar anders weet ik echt niet wat ik had gemoeten hoor... :+

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:59

Niet geschoten is altijd mis toch.. Maar ehh, als het goed is krijgen mensen in de bijstand een x bedrag om uit te besteden aan uitjes zoals dat.

Tenminste ik kan me herinneren dat zowel mijn vader als moeder iets van 200,- had per jaar.. Dan moest je de kaartjes van het dierenpark, zwembad, paardrijles of wutever opsturen en dan kreeg je dat terug. Geen idee of dat nog zo is :P

xJolien

Berichten: 4551
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:00

Ooh oke! Ik heb ook geen idee hoe dat zit, maar ik vond het toch een beetje vreemd dat mensen bij vreemden om kaartjes gaan 'smeken'.... Maar goed, voor hetzelfde geld waren het echt mensen uit de bijstand... Ik vind het zo lastig, het kan natuurlijk ook helemaal niet waar zijn..

ShannonJuul

Berichten: 720
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:02

Mijn moeder en ik waren een paar jaar terug op zoek naar een leuke pony. We hadden een gevonden waar je op kon bieden. Prima dus wij een bod gedaan maar ze wou een veel hoger bedrag hebben. Toen heeft mijn moeder gemaild dat dat toch wat teveel werd en dat ze haar succes wenste met de verkoop. Daarop kregen wij een mail terug met: als je voor jullie bedrag een pony wil kopen dan kun je beter naar de bakker gaan en een chocolade paardje halen.. Euh ja... :Y)

elena00
Berichten: 87
Geregistreerd: 15-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:03

Ik heb ooit een keer mijn oude rijlaarzen met voering verkocht; duidelijk verteld dat er een gat in de voering zat. Nou ja dat was geen probleem, ze hadden het bedrag over gemaakt. Echt voor een mini prijsje verkocht. krijg ik de volgende dag een mail dat hij was aangekomen krijg ik een mail; hoe ik deze laarzen durfde te verkopen want er zat een gat in de voering of ik het geld terug wilde storten. Ik heb de mail gekopierd en geplakt(waar ik over het gat verteld had), op verzenden gedrukt en verder niets mee gedaan.

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:07

chipieke schreef:
kreeg ik een mail terug van een vrouw die vroeg of ze mijn man bij de kast kreeg :\



:) Daar zou ik erg om moeten lachen :P
Een beetje humor er in verwerken vind ik wel leuk.

Ik was destijds mijn kamer zat en op zoek naar een woning, ik reageerde op een particulier appartement waar geen huurprijs bij stond. Kreeg ik vage emails terug met allerlei persoonlijke vragen en uiteindelijk kon ik er dan 'gratis' in wonen in ruil voor 'gezelschap'.... -O-

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:09

ik heb ooit een bank te koop gehad, met de kans om te bieden.
Waren mensen die erop hadden geboden, ik ga akkoord, nooit meer iets gehoord, en dat tot 8x aan toe, 8 verschillende mensen ook.

Als je iets niet wilt hebben bied dan niet of reageer gewoon dat je niet meer geinteresseerd bent.

Dat heb ik regelmatig gehad met spullen die ik te koop heb/had staan.

Of mensen die gewoonweg niet op komen dagen.

Heb het zelfs een keer gehad met een duurder item, waar ze vroegen om hem vast te houden tot ze hun salaris hadden gehad, dat vond ik prima, maar wilde wel eeen aanbetaling, zodat ik zeker wist dat ze hem op kwamen halen, want dat ding stond nogal in de weg.
Heb de aanbetaling gehad, maar niemand is hem ooit op komen halen.
Snapt iemand dat??