Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daatje
Berichten: 710
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:50

tita schreef:
Isegrim schreef:
Iemand de vrijheid ontnemen is heel erg heftig, daar kan geen TV of sportschool tegenop. Bovendien is al lang bewezen dat strenge straffen niet werken. De VS heeft de strengste straffen van heel de westerse wereld, maar je kunt niet echt zeggen dat er minder criminaliteit is, laat staan minder recidive. :')

Ook voor Robert M. ben ik geen voorstander van de doodstraf. Principekwestie.



Iemand zijn vrijheid ontnemen is helemaal niet heftig, die persoon (niet altijd) heeft zoiets zelf veroorzaakt. Om simpel voorbeeld te nomen Robert M is een type die niet normaal kan functioneren hij heeft meerdere levens kapot gemaakt, hij heeft mee gewerkt aan vergroten van netwerk van pedofolie
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Zo iemand verdient geen 2e kans

Om nog even terug te komen op het luxe-leventje.... ik vraag me af of jij wel eens in een nederlands gevaningenis heb gezeten of bezocht.
Ik heb 2 "vriendinnen" die in Breda hebben gezeten voor 1 en 3 jaar moet eerlijk zeggen dat is geen slecht leven :n

De staat van Gevangenis de Bangkwam tov Nederlandse is vreselijk groot, daar mag je spreken van waardeloos gevangenisleven.
Maar in Nederland :n en hier zit het merendeel niet onschuldig vast

manzano

Berichten: 23995
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:51

Isegrim schreef:
Ik heb hem overigens ook al driemaal bezocht in Texas. De laatste keer is al wel een jaar of zes geleden inmiddels.


Wow, dat vind ik wel bijzonder....... was dat een toevallige combinatie dat je daar was en langs bent gegaan of ben je speciaal daarvoor naar Texas gegaan?
En hoe heb je dat ervaren om dan iemand te ontmoeten die je kent van brieven en dan ook nog in dat soort omstandigheden???


T.a.v. luxe-leventje in NL. No way!!!
En ik heb er gewerkt, dus ja ik weet waar ik het over heb ;) Maar goed.... dat is offtopic en dan krijgen we ruzie met de mods :P

manzano

Berichten: 23995
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:51

Daatje schreef:
Isegrim schreef:
Niemand heeft een 'luxe leventje' van ons belastinggeld. Daar vergis je je sterk in.

De doodstraf is wat mij betreft in geen enkel geval een optie. Mensen maken namelijk vergissingen en iemand onterecht de doodstraf geven is een vergissing die je niet kunt terugdraaien.

Mijn gevangene komt niet vrij. Hij komt sowieso tussen zes plankjes de gevangenis uit, daar maak ik me geen illusies over.




Vergissing..... Moord, verkrachting...... Tja, wel een vergissing met een vernietigende uitwerking


Dat sloeg op vergissing van de rechters volgens mij :)

NiKip

Berichten: 3369
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Katwijk aan Zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:52

Ik heb er nu 2 gevonden die niet op zoek zijn naar een relatie :j
Alleen als ik dan kijk bij wat hun misdaad is zit ik af en toe echt met open mond te staren.
De man waar ik nu naar kijk is gevlucht in een auto voor de politie en zit nu levenslang. Wie weet zit er een ander verhaal achter. Maar het klinkt zo extreem om iemand daar levenslang voor te geven..

SteffiiY

Berichten: 22543
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:53

NiKip schreef:
Ik heb er nu 2 gevonden die niet op zoek zijn naar een relatie :j
Alleen als ik dan kijk bij wat hun misdaad is zit ik af en toe echt met open mond te staren.
De man waar ik nu naar kijk is gevlucht in een auto voor de politie en zit nu levenslang. Wie weet zit er een ander verhaal achter. Maar het klinkt zo extreem om iemand daar levenslang voor te geven..

Ja vaak staat er maar een korte uitleg bij wat de misdaad is.
In de eerste brief zullen ze vaak ook nog niet zeggen wat het ''échte'' verhaal is, dat vertelt men vaak wel als je wat beter bevriend bent zeg maar.

manzano

Berichten: 23995
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:53

Wel gek dat ze dat erbij aan kunnen geven over die relatie := Alsof het een datingsite is :=

SteffiiY

Berichten: 22543
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:54

manzano schreef:
Wel gek dat ze dat erbij aan kunnen geven over die relatie := Alsof het een datingsite is :=

haha ja, nee vaak zetten ze in hun verhaaltje dat ze wel op zoek zijn naar passie en dat soort dingen :')

manzano

Berichten: 23995
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:56

Ooooh ok :D
Ik kan hier op m'n werk niet op de site, vandaar dat ik niet kon zien hoe het er staat :')

SteffiiY

Berichten: 22543
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:57

manzano schreef:
Ooooh ok :D
Ik kan hier op m'n werk niet op de site, vandaar dat ik niet kon zien hoe het er staat :')

O aha :P

Colorado
Berichten: 4209
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:25

Ik heb er nog maar weinig gezien die 'passie' zochten of een relatie. Wel een aantal inderdaad, maar niet de meerderheid. Ben ook een aantal artiesten tegengekomen, schrijvers, schilders, dichters, tattoo-artists enz. Ik zit er wel serieus over te denken om te gaan schrijven, het enige wat me tegenhoud is dat ik binnenkort op reis ga en ik zie nog niet helemaal hoe ik dat dan voort kan gaan zetten. Om nou na een half jaar te zeggen, doei! vind ik eigenlijk ook niet kunnen..

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:26

Colorado schreef:
Ik heb er nog maar weinig gezien die 'passie' zochten of een relatie. Wel een aantal inderdaad, maar niet de meerderheid. Ben ook een aantal artiesten tegengekomen, schrijvers, schilders, dichters, tattoo-artists enz. Ik zit er wel serieus over te denken om te gaan schrijven, het enige wat me tegenhoud is dat ik binnenkort op reis ga en ik zie nog niet helemaal hoe ik dat dan voort kan gaan zetten. Om nou na een half jaar te zeggen, doei! vind ik eigenlijk ook niet kunnen..



Juist wel kun je mooi gelijk over je vakantie schrijven en kiekjes mee-sturen zo "zien" zij ook iets van de wereld

Isegrim

Berichten: 2797
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:27

Daatje schreef:
Vergissing..... Moord, verkrachting...... Tja, wel een vergissing met een vernietigende uitwerking

Je leest mijn post niet goed.

Met die 'vergissing' doel ik niet op de gepleegde moord, maar op de mogelijkheid dat iemand onterecht ter dood wordt veroordeeld. Een eenmaal uitgevoerde doodstraf kun je onmogelijk terugdraaien. Als iemand levenslang vastzit, kun je diegene nog vrijlaten en een schadevergoeding betalen.

SteffiiY

Berichten: 22543
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:28

Colorado schreef:
Ik heb er nog maar weinig gezien die 'passie' zochten of een relatie. Wel een aantal inderdaad, maar niet de meerderheid. Ben ook een aantal artiesten tegengekomen, schrijvers, schilders, dichters, tattoo-artists enz. Ik zit er wel serieus over te denken om te gaan schrijven, het enige wat me tegenhoud is dat ik binnenkort op reis ga en ik zie nog niet helemaal hoe ik dat dan voort kan gaan zetten. Om nou na een half jaar te zeggen, doei! vind ik eigenlijk ook niet kunnen..

Je kunt toch aangeven dat je een poosje op vakantie gaat, dat vind men echt niet erg hoor, met iedere brief die ze krijgen zijn ze al blij..

Isegrim

Berichten: 2797
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:36

manzano schreef:
Wow, dat vind ik wel bijzonder....... was dat een toevallige combinatie dat je daar was en langs bent gegaan of ben je speciaal daarvoor naar Texas gegaan?
En hoe heb je dat ervaren om dan iemand te ontmoeten die je kent van brieven en dan ook nog in dat soort omstandigheden???


De eerste keer echt speciaal erheen gegaan om hem te bezoeken. De tweede keer gecombineerd met een vakantie met mijn pa, de derde keer gecombineerd met een vakantie met mijn pa, ma en neefje.

Ik bezoek hem heel graag. De omstandigheden doen er dan niet veel toe, we genieten zoveel mogelijk van het beetje tijd dat we pratend, face-to-face kunnen doorbrengen. We hebben altijd veel lol. Afscheid is moeilijk. Hij krijgt zelden of nooit bezoek.

Colorado
Berichten: 4209
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:39

Ja daar hebben jullie wel een punt, het probleem is alleen dat ik sowieso een jaar wegga, of tenminste dat is het plan, misschien blijf ik wel langer weg, of korter, dat kan natuurlijk ook ;) En ik vraag me af hoe ik dat dan doen moet met schrijven, ik zal namelijk op 3 maanden na geen vast adres hebben. Ik zat er al over te denken om aan mijn moeder te vragen of ze een tussenpersoon zou willen zijn of misschien dat er iets geregeld kan worden via mail? Al is handgeschreven imo veel persoonlijker en heeft dat wel mijn voorkeur.

Isegrim

Berichten: 2797
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:40

Colorado schreef:
Ja daar hebben jullie wel een punt, het probleem is alleen dat ik sowieso een jaar wegga, of tenminste dat is het plan, misschien blijf ik wel langer weg, of korter, dat kan natuurlijk ook ;) En ik vraag me af hoe ik dat dan doen moet met schrijven, ik zal namelijk op 3 maanden na geen vast adres hebben. Ik zat er al over te denken om aan mijn moeder te vragen of ze een tussenpersoon zou willen zijn of misschien dat er iets geregeld kan worden via mail? Al is handgeschreven imo veel persoonlijker en heeft dat wel mijn voorkeur.

Via Jpay.com kun je naar veel gevangenissen 'mailen' en zij kunnen dan volgens mij ook terug 'mailen'.

manzano

Berichten: 23995
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:41

Isegrim schreef:
manzano schreef:
Wow, dat vind ik wel bijzonder....... was dat een toevallige combinatie dat je daar was en langs bent gegaan of ben je speciaal daarvoor naar Texas gegaan?
En hoe heb je dat ervaren om dan iemand te ontmoeten die je kent van brieven en dan ook nog in dat soort omstandigheden???


De eerste keer echt speciaal erheen gegaan om hem te bezoeken. De tweede keer gecombineerd met een vakantie met mijn pa, de derde keer gecombineerd met een vakantie met mijn pa, ma en neefje.

Ik bezoek hem heel graag. De omstandigheden doen er dan niet veel toe, we genieten zoveel mogelijk van het beetje tijd dat we pratend, face-to-face kunnen doorbrengen. We hebben altijd veel lol. Afscheid is moeilijk. Hij krijgt zelden of nooit bezoek.


Klinkt super!!!! Dan is het eigenlijk wel jammer dat het zo ver weg is......

Suzanne F.

Berichten: 49401
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:41

Tja moeilijk, met een Robert M. zou ik bijvoorbeeld nooit willen schrijven. Zulke gasten zitten er daar natuurlijk ook tussen.

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:45

Suzanne F. schreef:
Tja moeilijk, met een Robert M. zou ik bijvoorbeeld nooit willen schrijven. Zulke gasten zitten er daar natuurlijk ook tussen.


Daarom kun je ook zien wat iemand gedaan heeft, en waarvoor ze vast zitten.

Colorado
Berichten: 4209
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:45

Ah dus dan zoek je een inmate op writeaprisoner.com en mail je vervolgens via jpay.com? Aangezien je hun nummer nodig hebt? Dat is wel een idee!

Wat speciaal moet dat zijn zeg Isegrim, en zwaar vooral. Wat erg dat hij zo weinig bezoek krijgt..

SteffiiY

Berichten: 22543
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:56

Nee geloof niet dat het zo werkt, niet alle gevangene op Writeaprisoner zitten ook op jpay.com.
Dus dan zul je vanavond nu meteen een gevangene moeten zoeken op jpay.com als je al het vooruitzicht hebt dat je straks alleen kunt mailen.

AnoukB

Berichten: 339
Geregistreerd: 30-11-08
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 18:06

Op de site van writeaprisoner.com kun je ook een email sturen, die wordt in de gevangenis uitgeprint en aan de gevangenen gegeven.
Hun hebben echter meestal geen toegang tot een computer dus ze kunnen alleen terug schrijven wanneer je een adres vermeld, maar ik denk dat dit ook per gevangenis verschillend is.. -O-

Ik heb ook weer een middagje rond gekeken op writeaprisoner.com en heb een gevangenen gevonden die ik ga schrijven. Ik heb er hele goede ervaringen mee, en heb het nooit eng gevonden om mijn adres te geven.

Isegrim: Ik vind het echt super bijzonder dat je "jou" gevangenen al 3 x bezocht hebt! Ik zou me niet voor kunnen stellen hoe het is om daar de rest van je leven te moeten zitten, en vrijwel nooit bezoek te krijgen. Wat moet hij blij geweest zijn toen jij hem kwam bezoeken! :D

Mijn ex-vriend heeft, tijdens onze relatie, zowel in nederland als belgie een aantal keren vast gezeten dus ik heb genoeg bezoekjes gebracht. Maar ik denk dat dit niet te vergelijken is met de gevangenissen in Amerika! :j

Isegrim

Berichten: 2797
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 21:56

SteffiiY schreef:
Nee geloof niet dat het zo werkt, niet alle gevangene op Writeaprisoner zitten ook op jpay.com.
Dus dan zul je vanavond nu meteen een gevangene moeten zoeken op jpay.com als je al het vooruitzicht hebt dat je straks alleen kunt mailen.


Je kunt geen gevangenen zoeken op Jpay. Jpay is gewoon een dienst. Er zijn meer manieren om aan een penpal in een Amerikaanse gevangenis te komen.

http://home.planet.nl/~draak009/ bijvoorbeeld.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 17:31

Colorado, kan je moeder niet de brieven inscannen, dat jij ze alsnog leest? En dat jij de gevangene gewoon brieven stuurt vanaf je reis? Als je dat aangeeft zijn er vast gevangenen die dat superleuk vinden :)

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 17:35

Wachten jullie ook elke keer tot je een antwoord hebt voordat je zelf weer een brief stuurt?