Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:45

'Mijn' gevangenen schreven wel veel over zichzelf, over muziek en wat voor films ze graag keken etc.
Sowieso zijn Amerikanen wat emotioneler (denk aan die praatprogramma's waarin het hele publiek moet janken van ontroering oid), dus dat merk ik ook wel.
Eentje omschreef zichzelf ook echt als heel zachtaardig, lief, verlegen, maar had gewoon op dat moment de verkeerde vrienden om zich heen..

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:45

Sok schreef:
Vjes, jij zat ook in het HK topic toch? Weet jij het nog? Wie toen getrouwd is?


Bokker Tallie1979 en bokker Sap geloof ik. Heb toen een tijdje meegelezen in het topic.

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:45

Ehrm... Ja, ik heb het iig wel geweten, wie er toen getrouwd is. Tallie... nogwat, een getal stond erachter.

@Char_elle: ik ben toen wel veel te weten gekomen, boel gekletst, gevraagd, heen en weer geschreven over vanalles. Je kunt het zo diep of zo oppervlakkig houden als je zelf wilt natuurlijk.

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:48

Mayflower_ schreef:
Sok schreef:
Vjes, jij zat ook in het HK topic toch? Weet jij het nog? Wie toen getrouwd is?


Bokker Tallie1979 en bokker Sap geloof ik. Heb toen een tijdje meegelezen in het topic.

Ha, dat was het, had net ook al een pb gekregen!
(weer die nieuwsgierigheid he.. := )

Wat Vjesta zegt indd, je kunt het echt elke kant wel op sturen.
Een van die gevangenen waarmee ik schreef wilde steeds naar NL komen als ie vrij was en blahblah, dat zag ik niet zo zitten en dat heb ik 'm ook verteld. Kijk, ik wil best je uitlaatklep zijn en je zo nu en dan een brief sturen, maar that's it, heel duidelijk. :)

Elan_GV
Berichten: 2024
Geregistreerd: 22-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:51

Ik vind het ook eng idd.. zo lang ze vast zitten dan heb je toch een soort van bescherming, maar wat als ze dus vrij komen en dus ze je willen ontmoeten. Zou het dus doodeng vinden.

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:55

Moet zeggen dat als ik zo die ervaringen hoor ik het heel interessant zou vinden, maar toch houdt iets me tegen. Ik vind het ergens wel een beetje eng en zie mezelf het niet zo snel doen. En ook denk ik dat mijn ouders me voor gek verklaren als ik hier mee aan zou komen zetten thuis :+ Misschien als ik wat verder ben in m'n studie ofzo.

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:57

Mijn ouders zagen er ook ongeveer zo uit: :roll: , toen ik vertelde dat ik met een gevangene uit de US aan het pennen was.
Maar ik was en ben oud en wijs genoeg om dat voor mezelf te bepalen.

Ik heb ook een paar keer post ontvangen en doorgestuurd voor een andere bokster, omdat zij het niet prettig vond om haar adres te geven aan een totaal onbekende gevangene. Na een paar brieven heeft ze volgens mij gewoon haar adres gegeven en schrijven ze rechtstreeks. :) Zo kan je het natuurlijk ook doen!

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:09

Mijn ouders vonden het niet eens zo erg, ik had het ze niet verteld. Ben oud en wijs genoeg voor mn eigen beslissingen. Maar toen ik tijdens het gourmetten dus opeens die kerstkaart kreeg uit Amerika moest ik het toch wel even uitleggen. :)) Maar ze maakten er alleen maar grapjes over.

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:21

Maar mijn ouders zijn zacht gezegd beschermend :') Maar ik heb even de site bekeken van write a prisoner en moet zeggen dat het wel heftig is hoor!! Mensen die op zo'n jonge leeftijd al levenslang zitten, in de dodencel zitten enz.

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:22

Maar daar hoef je niet mee te schrijven hé? Je kunt ook iemand schrijven die voor een (veel) minder ernstig misdrijf vast zitten :).

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:26

Klopt, maar zat even rond te kijken. Even wat verhaaltjes van mensen gelezen enzo. Ik moet er toch nog eens goed over nadenken wat ik er van vind.

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:42

Ik weet hier wel het een ander van af, wil ik me niet tever over uitlaten

Maar mochten er nog mensen zijn die iemand willen schrijven, dan kan ik een meisje van 30 aanbevelen in Indonesie, ze is Australische en heeft een boek geschreven.
Genaamd Corby Scappele.

http://www.schapelle.net/netherlands.html

Bali-Bajas ik kon het niet aan en voor de gevangenis heb ik rechtsomkeert gemaakt.

Jaren ben ik bezig geweest met gevangen in de Bangkwang, ook daar geweest tis ongeloofelijk een boel ellende

MelanieB

Berichten: 25871
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:51

Ik vind het wel interessant en twijfel nog of ik wil gaan schrijven. :j

arian_wolf

Berichten: 2033
Geregistreerd: 01-12-05
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 13:34

tita schreef:
Ik weet hier wel het een ander van af, wil ik me niet tever over uitlaten

Maar mochten er nog mensen zijn die iemand willen schrijven, dan kan ik een meisje van 30 aanbevelen in Indonesie, ze is Australische en heeft een boek geschreven.
Genaamd Corby Scappele.

http://www.schapelle.net/netherlands.html

Bali-Bajas ik kon het niet aan en voor de gevangenis heb ik rechtsomkeert gemaakt.

Jaren ben ik bezig geweest met gevangen in de Bangkwang, ook daar geweest tis ongeloofelijk een boel ellende


Dat boek heb ik gelezen!! mooi maar treurig boek

AnoukB

Berichten: 339
Geregistreerd: 30-11-08
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:50

Ik heb ook een hele lange tijd met een gevangene geschreven. Een jongen die een paar jaar ouder was dan mij, die 12 jaar had gekregen wegens een gewapende overval. Hij komt eind dit jaar vrij.

Moet er wel op voorhand bij zeggen dat ik wel iemand ben die altijd opzoek is naar spanning en sensatie en dingen die anders zijn, die over het algemeen als niet normaal worden gevonden. Dat zie je bijvoorbeeld al aan de mensen waar ik mee om ga. En dat zie je ook duidelijk terug in mijn keuze qua mannen :+ ..

Ik vind het super interessant om er achter te komen wie er achter "de crimineel" zit, mensen hebben een bepaald beeld van gedetineerde, maar ik ben er achter gekomen dat dat in veel gevallen niet klopt. De jongen in kwestie zag er inderdaad uit als een typische Amerikaanse gevaarlijke jongen, maar uit zijn brieven bleek dat hij een heel gevoelig en "gewoon" mens was. Hij had verkeerde vrienden, heeft verkeerde keuzes gemaakt en heeft hier ontzettend veel spijt van.

Je maakt die mensen zo blij door af en toe een briefje te schrijven, je krijgt zulke leuke reacties! Ik kon het me eerst bijna niet voorstellen maar hun hebben daar echt iets aan, kijken er echt naar uit totdat ze weer een brief krijgen.
In die periode dat ik met hem schreef is zijn moeder plotseling overleden, en ergens deed het mij echt goed om daar met hem over te schrijven.

Nu dat ik dit topic heb gelezen, denk ik er weer hard over na om een nieuwe gevangene te gaan schrijven *\o/* ..

Ik heb destijds bewust gekozen voor iemand die veroordeelt was voor "een minder erg iets" omdat het natuurlijk wel een beetje creepy is als je met één of andere seriemoordenaar gaat schrijven :) ..

Tallie1979
Berichten: 22775
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:28

Mayflower_ schreef:
Sok schreef:
Vjes, jij zat ook in het HK topic toch? Weet jij het nog? Wie toen getrouwd is?


Bokker Tallie1979 en bokker Sap geloof ik. Heb toen een tijdje meegelezen in het topic.


Ik ben getrouwd inderdaad. Maar Sap niet hoor! :D

Elan_GV
Berichten: 2024
Geregistreerd: 22-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:20

Wauw en nu, hoe is dat in zijn werk gegaan en woon je nu in Amerika of hij hier? Neem aan dat hij niet iets heel ergs had gedaan?

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 20:12

Ik vond het ook een grote drempel om mijn adres te geven, maar ik ben superblij dat ik het gedaan heb. De vrouw met wie ik schrijf is echt ontzettend blij met mijn brieven en reageert op alles wat ik aanhaal in mijn brieven. Ik vertel haar bijvoorbeeld over de elfstedentocht (toen het zo hard vroor) over een wedstrijd die ik heb gehad met mijn paard, grappige dingen die de katten hebben uitgespookt en wat al niet meer. Andersom vertelt zij mij heel veel over bijzondere dieren of plaatsen waar ze over gelezen heeft in magazines. En ik kan vervolgens die namen/plaatsen op het internet opzoeken, en zo zie ik precies waar ze het over heeft, heel leuk. Zo kreeg ik ook een keer spontaan tussen de briefwisselingen door een kaart omdat ze zo blij was dat ik met haar wilde schrijven. Dat is toch super? Tegenwoordig weet ik wanneer ik haar antwoorden ongeveer kan verwachten en check ik rond die tijd elke dag de brievenbus zo leuk vind ik het :D

Ik ben haar gaan schrijven omdat ik het onmenselijk vind hoe lang gevangenen in Amerika vast zitten en door ze te schrijven laat je ze weten dat er nog mensen zijn die aan ze denken.

Elin_

Berichten: 9656
Geregistreerd: 11-11-09

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 20:46

Hoe oud moet je zijn om te beginnen met schrijven? :j

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 20:47

18

Elin_

Berichten: 9656
Geregistreerd: 11-11-09

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:12

Jammer nog iets te jong. Ik onthoud het wel!

Manon_vdv

Berichten: 3170
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Amstelveen - Maastricht

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:16

Nog nooit gedaan wat ook door mijn leeftijd komt,
Misschien komt dat later nog wel!
Ik vind het wel heel goed zo worden ze ook opgevrolijkt!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 23:41

Ik heb vandaag weer een brief gehad, en ik heb hoofdschuddend gelezen hoe 'doodeng' sommige mensen het zeggen te vinden. Want ik kan me werkelijk niets voorstellen bij de dingen die hier geschetst worden. Mijn mevrouw heeft wat nare fouten gemaakt waar ze nu spijt van heeft, ik kan me er echt niets bij voorstellen dat ze hierheen zou komen, uh, ja waarvoor eigenlijk :') .

Aan de mensen die het 'eng' vinden: hoe vaak hebben jullie al gehoord/gelezen van 'vrouw vermoord/verkracht/bedreigd door pas vrijgekomen Amerikaanse writeaprisoner penvriend ' ? :')

@ manon en elin ; ja die minimumleeftijd houden ze aan, op zich logisch, al kan ik er geen goede redenering bij bedenken :P

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 23:52

Magrathea schreef:
@ manon en elin ; ja die minimumleeftijd houden ze aan, op zich logisch, al kan ik er geen goede redenering bij bedenken :P


Ik denk zelf om jongere, makkelijkere beinvloedbare mensen te beschermen. Nou zeg ik niet dat iedere 16-jarige makkelijk beinvloedbaar is, maar volgens mij zijn de meeste mensen/meisjes op die leeftijd toch wat gevoeliger voor lieve woordjes of overtuigende betogen over onschuld.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 23:53

Tallie wat leuk dat je nu getrouwd bent :D

Poeh ik zal is zeggen waarom ik het niet doe !
Tja omdat ik bang ben dat diegene op een goede dag ineens voor me deur staat
dat is de hoofdreden...

En JA het is interesant en ik vind bv gevangenis docu's ook heel boeiend
maar ik kan me erg voorstellen dat die mannen ook best veel fantasie kunnen krijgen van jou brieven en meschien bepaalde dingen kunnen gaan voelen en willen doen ....

maarja iedereen moet het natuurlijk zelf weten en ja het kan heel leuk zijn en nee niet iedere gevangene doet rare voorstellen aan je of komt naar je huis wanneer die vrij is maar het zal je maar gebeuren ....