Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 15:08

Deel 1 [LZP] Rare mensen op marktplaats.


Kom maar weer op met je grappige marktplaats ervaringen en verhalen *\o/* *\o/* *\o/*

We hebben volgesmij allemaal wel wat dingen meegemaakt op marktplaats

Mensen die niet komen opdagen
Mensen die een baby van 40 blijken te zijn
Mensen die je paard of dier gratis willen maar uiteraard het beste huisje ooit aanbieden
Mensen die 1 euro bieden of 1 cent....

Kan het nog gekker??

vertel op !?
Laatst bijgewerkt door shilady op 10-05-12 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:13

Ik ben benieuwd naar alle nieuwe verhalen!

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:17

jaaa deel 2!! Kommaarop met alle sappige verhalen!

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:22

Ik heb nogal wat dingen op marktplaats staan. Nu kreeg ik een tijdje terug een reactie van iemand of ik een aantal dingen wilde doneren i.v.m. organisatie darttoernooi voor gehandicapten :P Nu ben ik absoluut de beroertste niet, maar dan reageren ze op dingen met bijvoorbeeld een vraagprijs van 25,00 en dat vind ik dan wel weer te gek.. :o

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:30

Ik heb mijn DS spellen in 1 advertentie gezet met bieden vanaf 50 euro. (Het zijn 11 originele spellen in doosje en sommige vrijwel niet mee gespeeld). Krijg ik een mailtje: Voor 28 euro wil ik alle spellen van je overnemen.

Leuk geprobeerd, maar nee.. Als ik alle spellen los verkoop krijg ik er nog meer voor :')

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:30

Ik heb mijn zadels op marktplaats staan met de vraagprijs en met het verhaal erbij dat het dressuurzadel 2 maanden daarvoor geheel opnieuw is opgevuld en is nagekeken door een zadelmaker.
Dit heeft mij nogal wat geld gekost maar ik ben er verzekerd nu van dat het zadel geheel goed is.
Heb een vraagprijs van 600 euro maar voor 500 mag hij ook wel weg (en dat is al ver onder de prijs voor wat ik er voor heb betaald).

Bieder:
"ja voor dat zadel wil ik 300 euro geven inclusief brengen en ik betaal alleen als het past"

En deze beste bieder woonde helemaal aan de andere kant van nederland.


Sommige mensen soms :roll:

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:38

Heb je teruggemaild dat je het best even naar zijn auto bij jou voor de deur wilt brengen?!.... :+

Alja

Berichten: 25599
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:40

Ik doe ook weer mee :)

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:45

Ik heb ook mijn DS met spellen en toebehorenen voor 80 euro op MP staan, kreeg ik een mailtje van iemand dat hij hem voor 30 euro wel wilde ophalen, ik terug gemaild dat hij voor minder dan 65 euro euro echt niet weg ging, kreeg ik een reactie dat zijn dochtertje er zo hard voor gespaard had en of het alsjeblieft voor 30 euro mocht..

Hallo ik ben sinterklaas niet, vind het misselijk dat ouders hun kinderen als smoes gebruiken om iets te krijgen...

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:47

ik ben nog altijd een stille meelezer :)
ik wou laats een beschermhoesje voor mijn telefoon kopen. hoeft het niet meer, telefoon is in de wasmachine gegaan en nu officieel dood.
Laatst bijgewerkt door eclair98 op 10-05-12 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:47

Kinderen gebruiken snap ik zeker niet, maar ook mensen die al hun 'ellende' aan een wild vreemde gaan vertellen om iets heel goedkoop te kunnen krijgen.. :?

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:49

Onder het motto:
"Wie niet waagt, niet wint"
en
"Een nee heb je, een ja kan je krijgen?"

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:53

Annickkii schreef:
Oja nog wel een keer een hele grappige actie gehad. Ik had meerdere paren schoenen te koop staan waaronder grotendeels pumps maar ook een paar sneakers. Wou een man langskomen voor de sneakers, prima. Had hij ze gepast maar was tog niet helemaal naar zijn zin, maar hij wou zn vriendin verassen met een paar pumps en hij had heel toevallig dezelfde maat als haar, hihi hij die pumps aan en kon dr nog behoorlijk goed op lopen ook, hij had zelfs zo de smaak te pakken dat hij laarzen met een hak van zo n 10 cm aantrok. Uiteindelijk heeft hij geen schoenen gekocht maar vond het wel hilarisch haha.


had deze man toevallig ook vrouwen schoenen aan heb namelijk zoiets ook gehad toen ik rode naaldhakken te koop had staan met een man die kwam ze ook ophalen voor zijn vriendin :') ik kon maar net me lach inhouden toen ik alleen al keek naar ze eigen schoenen..

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:54

Ik vind dat echt misselijk, gelukkig ben ik daar totaal ongevoelig voor. Heb ook zulke mensen meegemaakt toen ik ging kijken voor een paard, eentje waarbij geen prijs bijstond, dus ik gebeld dat ik eventueel wilde komen kijken maar wel wilde weten wat voor'n prijs ze ong. in gedachten had aangezien wij wel een max. hadden (en nee dit was echt geen 300 euro, maar zocht ook geen paard van 10.000). Toen ze de prijs noemde, was dat dus boven ons budget, dus ik vroeg wat voor niveau hij had gelopen/liep, of hij mee het bos in kon etc.

Hij was altijd eerste bij de wedstrijden op de manege en ze hadden met hem op de oprit gestapt en weleens in het weiland gelopen, dat deed hij heel braaf, verder had hij geen ervaring, en dat voor die prijs. :+

Toen ik zei dat ik geen intresse had omdat ik het bedrag niet reeel vond, kwam er ook een heel zielig verhaal uitzetten, daaaaaaaaaaag... :evaw:

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:14

Zo had mijn moeder ooit een bankje tekoop staan, belde er ook een vrouw 'ja, ik ben gehandicapt, kan er wat van de prijs af?'

Wat denk je van 'nee'?

minouesmee

Berichten: 7426
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:15

Ik lees ook weer mee.
Ik heb net nog paar laarsjes verkocht voor 17 euro 75. :)

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:19

Ik zou zo'n bod nog niet eens serieus nemen.... :o

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:21

Ik heb mijn zadel op MP staan en kreeg vorige week een mailtje van een 15 jarige dat ze dringend op zoek was naar een verzorgPONY en dat ze al heel veel ervaring had.. Aan de ene kant kan ik er wel om lachen, maar aan de andere kant is het ook wel vervelend. Het gaat om een zadel van 3000 euro wat ook in de advertentie staat, dus ja.. Lijkt me niet echt niveau 'verzorgpony'.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:21

Vjestagirl schreef:
Zo had mijn moeder ooit een bankje tekoop staan, belde er ook een vrouw 'ja, ik ben gehandicapt, kan er wat van de prijs af?'

Wat denk je van 'nee'?


Dat mensen proberen/willen iets zo goedkoop mogelijk te krijgen, a la, maar ik zou het dus werkelijk nooit in m'n hoofd halen om daar m'n gezondheid/handicap daar voor in de strijd te gooien!! ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:22

Ik heb mijn paard te koop staan. 7 jaarse merrie van De Niro. Oké, er staan geen super goede foto's bij, simpel weg omdat ik niet zo een super goede ruiter ben. Staat wel bij dat er op aanvraag betere foto's zijn te verkrijgen omdat die foto's niet van mij zijn en ik ze niet zomaar op het internet gooi?. Krijg ik me daar toch een reactie dat het maar een recreatie paard is en ze er maar 1000 euro waard is! Heb ik vriendelijk tegen die persoon gezegd wat de afstamming is etc. Krijg ik antwoord terug: Owh, had dat dan in jou advertentie gezet. Euh... Hallo? Afstamming staat in de titel, 2 keer in de advertentie en nog een link naar Horsetelex? Wat had ze gedacht, dat ik ging gezegd hebben dat ik dat niet wist en ze voor 1000 ging wegdoen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-05-12 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:22

Ik heb eens een zadel verkocht. Zadel paste niet meer omdat het paard zoveel bespiering had gekregen dat hij een boommaat groter moest. 's avonds belden er mensen om 22.30 uur, of ze de volgende ochtend om half 11 het zadel kon bekijken. Ik was half 11 klaar met werken dus zei dat het op zijn minst 11 uur werd. Dat was ok. Kreeg ik die morgen om kwart over 8 een berichtje: 'Ja we komen toch half 11'. Ik weer een smsje sturen dat we niet voor niks 11 uur hadden afgesproken. Uiteindelijk was ik er om 10.45 uur, stonden die mensen er al 'Ja we staan hier al een kwartier op je te wachten!'. Toen wilden ze dat ik op mijn normale schoenen mijn paard moest ophalen want ze wilde weten hoe het zadel op mijn paard lag. Toen heb ik maar gezegd dat ik mijn zadel verkoop en niet mijn paard. :+ Want mijn paard had dezelfde bouw als hun paard. En toen zeiden ze 'Ja ik heb 300 euro bij mij (ik vroeg 450), dit is wat ik je ervoor geef'. Ging ik niet mee akkoord. Uiteindelijk hebben ze toch 450 euro betaald (konden ze ineens ergens vandaan toveren!) en zijn ze naar huis gegaan. Zie ik de volgende dag het zadel op MP staan. Voor 150 euro meer en met de tekst die ik in mijn advertentie gebruikte. :') Ik heb er verder geen aandacht aan geschonken maar vond het op dat moment wel grappig.
Laatst bijgewerkt door Mayflower_ op 10-05-12 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:23

Sundral schreef:
Ik heb mijn zadel op MP staan en kreeg vorige week een mailtje van een 15 jarige dat ze dringend op zoek was naar een verzorgPONY en dat ze al heel veel ervaring had.. Aan de ene kant kan ik er wel om lachen, maar aan de andere kant is het ook wel vervelend. Het gaat om een zadel van 3000 euro wat ook in de advertentie staat, dus ja.. Lijkt me niet echt niveau 'verzorgpony'.


Bij de prijs denk ik wel eerder aan een pony dan aan een zadel... :')

Maar sorry, even serieus! Staat er een foto bij van het zadel op je paard/pony?? Dan nog, betekend het dat mensen niet lezen :P

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:27

Kentaro schreef:
Bij de prijs denk ik wel eerder aan een pony dan aan een zadel... :')

Maar sorry, even serieus! Staat er een foto bij van het zadel op je paard/pony?? Dan nog, betekend het dat mensen niet lezen :P


Hahaha zo had ik het nog niet bekeken. Ik heb er inderdaad een foto bij dat het zadel op een paard ligt, alleen de foto is echt van het zadel dus je ziet alleen een stukje schoft/rug/buik.

Douce

Berichten: 3508
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:40

DeMolenhoek schreef:
Ik heb mijn paard te koop staan. 7 jaarse merrie van De Niro. Oké, er staan geen super goede foto's bij, simpel weg omdat ik niet zo een super goede ruiter ben. Staat wel bij dat er op aanvraag betere foto's zijn te verkrijgen omdat die foto's niet van mij zijn en ik ze niet zomaar op het internet gooi?. Krijg ik me daar toch een reactie dat het maar een recreatie paard is en ze er maar 1000 euro waard is! Heb ik vriendelijk tegen die persoon gezegd wat de afstamming is etc. Krijg ik antwoord terug: Owh, had dat dan in jou advertentie gezet. Euh... Hallo? Afstamming staat in de titel, 2 keer in de advertentie en nog een link naar Horsetelex? Wat had ze gedacht, dat ik ging gezegd hebben dat ik dat niet wist en ze voor 1000 ging wegdoen?

4 jaar geleden was ik voor een vriendin op zoek naar een recreatiepony. Hadden een budget van €1500. Werd ik voor van alles en nog wat uitgemaakt, 1500 was echt veel te weinig. Mensen hebben toch altijd het idee dat je alleen voor de prijs die zij in gedachte hebben iets mag verkopen of moet kopen.. laat jou lekker vragen wat je wilt en ons lekker zoeken in onze prijscategorie.. maar leven en laten leven schijnt lastig te zijn.

(Overigens zou ik degene die zei dat het onmogelijk was een gezond(e) paard/pony te kopen voor €1500 nu de markt is ingestort wel weer eens willen spreken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:44

NathalietjeB schreef:
Annickkii schreef:
Oja nog wel een keer een hele grappige actie gehad. Ik had meerdere paren schoenen te koop staan waaronder grotendeels pumps maar ook een paar sneakers. Wou een man langskomen voor de sneakers, prima. Had hij ze gepast maar was tog niet helemaal naar zijn zin, maar hij wou zn vriendin verassen met een paar pumps en hij had heel toevallig dezelfde maat als haar, hihi hij die pumps aan en kon dr nog behoorlijk goed op lopen ook, hij had zelfs zo de smaak te pakken dat hij laarzen met een hak van zo n 10 cm aantrok. Uiteindelijk heeft hij geen schoenen gekocht maar vond het wel hilarisch haha.


had deze man toevallig ook vrouwen schoenen aan heb namelijk zoiets ook gehad toen ik rode naaldhakken te koop had staan met een man die kwam ze ook ophalen voor zijn vriendin :') ik kon maar net me lach inhouden toen ik alleen al keek naar ze eigen schoenen..

Haha nee hij had zelf sneakers aan maar vond die wel meer voor een vrouw als voor een man. Ik moest ook wel lachen toen hij op die laarzen liep, ging hem iets te makkelijk af moet ik zeggen en zei ook tegen hem dat het hem goed stond haha, hij moest zelf ook wel lachen.