Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dakota
Berichten: 420
Geregistreerd: 31-05-03

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 11:45

Ik had laatst ook wat leuks op MP. Er was een aanbieder die kaartjes voor een event op rij 2 aanbood (wij hadden voor dit event al 2 kaarten op rij 2). Ik wilde graag weten welke plekken (stoelnummers) hij had, voor als familieleden nog mee wilden. Kreeg ik een mailtje terug waaruit bleek dat hij 1 kaartje te koop aanbood dat ik zelf had! Hij mailde dat hij stoel 11 en 12 had terwijl ik stoel 12 en 13 had!!
Ik heb toen maar een foto gevraagd van de kaartjes en kwam erachter dat de man zich vergist had in stoelnummers (ook nadat ik het nog eens uitdrukkelijk gevraagd had of het om stoelen 11 en 12 ging). Was echt even bang dat er plaatsen dubbel verkocht waren.

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 11:57

Vind dat niet wantrouwig, maar zo ben ik zelf ook :D
Je kan toch niet zien met wie je handelt, je kan je koopwaar niet IRL zien, maar meestal kan ik aan de manier van schrijven van de ander wel merken of 'ie "te vertrouwen" is of niet..

Had vorig jaar iemand die een paar boekjes wou kopen van me, ging echt om een paar euro's..
Zij echt binnen een dag "en ik heb ze nog stééds niet, je bent gewoon een vuile oplichter! Ik ga je aangeven bladiebladiebla."
-O- Eh, ik heb je geld niet, hoe moet ik je dan oplichten?
Wou ze dat IK een screentje van m'n rekening naar haar zou sturen zodat zij kon zien dat het er nog niet opstond :') Juist. Dát is pas makkelijk te photoshoppen! Maar ik zat er wel over in, vind het niet fijn als dat soort volk me meteen aangeeft bij MP. Vriend van mij kwam toen met het idee om háár om een screen te vragen (had ik met mn blonde hoofd niet eens aan gedacht) en toen werd het stil, héél stil aan haar kant. Toen kwam ze met allerlei excuses bv. dat ze privéproblemen had, ik bedoel, maakt mij niet uit, zeg dan gewoon dat je van de koop afziet :?
(en steeds afsluiten met "hou het geld dan maar", en ik weer afsluiten met "ik heb je geld niet") Was echt gezellig zaken doen.
Uiteindelijk niks meer van gehoord, en als ze nou niet zo hysterisch was geworden, had ik haar de boekjes gewoon voor niks gestuurd, zal ik niet moeilijk over doen, maar pfff, ik kon dr wel wat doen :=

ALS ik al iemand zou willen oplichten, zou ik neptelefoons gaan verkopen, geen engelse boekjes van een euro :+

DeniseES

Berichten: 3472
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:35

Brainless schreef:
DeniseES schreef:
Wat wil je daarmee zeggen? Als het is wat ik denk dat het is is doe je je naam wel eer aan _O-

-O- :P
Dat ook al zijn de banken dicht, de computers die de overschrijvingen verwerken het wel gewoon "doen".

Als ik op zaterdag wat overmaak staat het dezelfde dag of de volgende dag erop.
Het kan wel eens een dagje extra duren natuurlijk, maar dat heeft niet speciaal te maken met het weekend.

Dat mensen hun salaris na het weekend krijgen is vaak omdat de salarisadministratie dan niet werkt.
Bij mijn man op het werk wordt het ook tijdens kantooruren overgemaakt.
Mijn vorige baas had het op automatisch betalen staan en dan kreeg ik mijn salaris ook gerust in het weekend.


Ik krijg ook niks, nada noppes in het weekend hoor :n

DeniseES

Berichten: 3472
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:37

dakota schreef:
Ik had laatst ook wat leuks op MP. Er was een aanbieder die kaartjes voor een event op rij 2 aanbood (wij hadden voor dit event al 2 kaarten op rij 2). Ik wilde graag weten welke plekken (stoelnummers) hij had, voor als familieleden nog mee wilden. Kreeg ik een mailtje terug waaruit bleek dat hij 1 kaartje te koop aanbood dat ik zelf had! Hij mailde dat hij stoel 11 en 12 had terwijl ik stoel 12 en 13 had!!
Ik heb toen maar een foto gevraagd van de kaartjes en kwam erachter dat de man zich vergist had in stoelnummers (ook nadat ik het nog eens uitdrukkelijk gevraagd had of het om stoelen 11 en 12 ging). Was echt even bang dat er plaatsen dubbel verkocht waren.


Wat een toeval! :') dus jullie hebben met zn 4en naast elkaar kunnen zitten :P

dakota
Berichten: 420
Geregistreerd: 31-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:23

DeniseES schreef:
dakota schreef:
Ik had laatst ook wat leuks op MP. Er was een aanbieder die kaartjes voor een event op rij 2 aanbood (wij hadden voor dit event al 2 kaarten op rij 2). Ik wilde graag weten welke plekken (stoelnummers) hij had, voor als familieleden nog mee wilden. Kreeg ik een mailtje terug waaruit bleek dat hij 1 kaartje te koop aanbood dat ik zelf had! Hij mailde dat hij stoel 11 en 12 had terwijl ik stoel 12 en 13 had!!
Ik heb toen maar een foto gevraagd van de kaartjes en kwam erachter dat de man zich vergist had in stoelnummers (ook nadat ik het nog eens uitdrukkelijk gevraagd had of het om stoelen 11 en 12 ging). Was echt even bang dat er plaatsen dubbel verkocht waren.


Wat een toeval! :') dus jullie hebben met zn 4en naast elkaar kunnen zitten :P


Ja, maar was wel ff schrikken!! Uiteindelijk heb ik toch af moeten haken; 2 kaarten gewonnen :D

AdnerB

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: vlak bij je ;)

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:36

van de week een bod gedaan op glow in the dark sterren voor mijn zoontje zijn kamer.
ik had 5 euro geboden..verkoopster ging akkoord dus ik vroeg wat de verzendkosten waren en toen kwam zij met het idee om er 5 euro incl van te maken.
geld overgemaakt..en volgende dag envelop met glow in the dark sterren in huis..

er zijn dus ook positieve verhalen :D

Jamiie
Berichten: 461
Geregistreerd: 13-07-06
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:23

och, mn vriend had van de week iets.. :+
hij heeft zijn Wharfedale speakers op mp staan. hele grote, dure speakers van goede kwaliteit.

krijgt hij een mailtje van zo'n meisje; hooooiihoiiii,
ik bied 20 euro maare zijn die speakers een beetje goed? zit er lekker geluid in en kan ik mn telefoon of mn ipod er op aansluiten? gaat ie lekker hard?

groetjesss X

:D mij kon je opvegen.

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:47

Waarom bieden mensen steeds, mail je dat je akkoord gaat, verwijderen ze vervolgens het bedrag of je hoort gewoon niks meer nadat ze de betaalgegevens hebben ontvangen... :?

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:53

Of je mailt, je mailt nog eens na een weekje, en nog eens, nog eens :roll: daarna verwijder je het bod en nog geen drie seconde later krijg je "waaaaarom is mijn bod weg??? " terwijl je er nog een verklaring bij de verwijdering had gestuurd :')
[offtopic] ik moet echt op mn handen gaan zetten wb je tamagotchi verzameling :+ Vond ze altijd ge-ni-aal! Maar ik spaar tegenwoordig boeken... :') [/offtopic]

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:56

Eentje is ook leuk :))

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 00:05

Ik ga woensdag kijken bij mensen thuis voor een Iphone, zit nog nieuw in de doos maar wil het toch ff checken haha. Vrijdag is mn gloednieuwe 4s gejat dus ben niet meer zo goed van vertrouwen. En het gaat om een hoop geld dus toch het zeker voor het onzekere nemen! Zal wel ff laten weten hoe het gegaan is.

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 00:09

-O- maar ik heb m'n ouwe ook nog -O-

Hopen dat het wat is dan, Sundral! Vind het altijd wel gek dat mensen zulke dingen "nieuw in doos" wegdoen, je denkt toch na voor je zoiets koopt?
Weet niet wàt ze kosten, maar t zal wel veel zijn... Mijn foon komt ook van MP, maar die kon door de brievenbus, ik hou van ouwe modelletjes :+

Succes iig ;)

upendo

Berichten: 22297
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 10:05

Veel mensen krijgen na twee jaar abbo een nieuwe mobiel, maar het is regelmatig zo dat de oude nog prima werkt.. Dan is het wel een goede oplossing. :)

Dav

Berichten: 3022
Geregistreerd: 28-07-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:35

2 rijbroeken verkocht via mp.
Allebei in nette staat en van het merk eurostar,samen voor 15,-

Krijg je een mailtje van de koper;
Ja die ene vond ik lelijk dus heb ik weggegooid en bij de ander zitten de broekspijpen te wijd en zit niet lekker.


Gelukkig bestaat er zoiets als de ''verwijder'' knop.
15,- voor 2 rijbroeken en dan ook nog mauwen? 8)7

Alja

Berichten: 25638
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:44

nou dat had ik ook, twee stoelhoezen voor 15 euro ex verzenden.
waren gewoon nieuw maar de ontvanger vond dat ze rijp waren voor de prullenbak.

ok stuur maar terug betaal ik jou 15 euro terug, niks meer van gehoord...

nu ook eentje die binnenkort geld gaat overmaken, tja wat heb je daaraan?
binnenkort is nogal een ruim begrip :S

MarjaG

Berichten: 979
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Breukelen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:55

Niet op MP maar hier op Bokt. Ik zocht een wit dekje omdat mijn dochter komend weekend onderling start en ons witte dekje spoorloos is. Gereageerd op iets hier in de buurt op Bokt Markt. Krijg ik een PBtje dat het helaas al is verkocht. Even later een PBtje dat we haar dekje mogen lenen als we dicht in de buurt wonen. Lief toch!
Inmiddels had ik via MP een dekje weten te vinden en ik mag het vanmiddag al op komen halen.

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 17:54

Deze had ze idd bij een abbo verlenging gekregen.. In de winkel kosten ze geloof ik 630 euro, en ik kon deze voor 475 meekrijgen. MAARRRRRRRRR ik zou er vandaag om 16:30 zijn, dus ik eergister gemaild van prima ben ik er dan kan je me je adres geven. Geen reactie. Dus maar een sms gestuurd want ze had me haar nummer gegeven. Geen reactie. Ik gister weer gemaild, en voelde me al een beetje opdringerig maar ja ik krijg er dan gelijk een vreemd gevoel bij. Eveneens geen reactie. Ik vandaag nog een sms en mail gestuurd maar heb helemaal niks gehoord dus ik vertrouw het nu direct al niet meer. Dan betaal ik wel wat meer en haal ik hem wel in de winkel... Is toch vreemd???

upendo

Berichten: 22297
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 18:05

Ook even een goed bericht..

Ik had een setje peesbescherming gekocht voor 15 euro, netjes 21,75 overgemaakt voor het versturen..

Krijg ik net een mailtje dat ze het verzekerd verzonden heeft, zodat ze zeker weet dat ik ze binnenkrijg!

Dat vind ik nou weer een supertof gebaar! :)

En Sundral: ik zou het niet zozeer niet vertrouwen, maar voor zo'n bedrag heb ik zoiets van.. 'Hee, jij wil dat geld ruilen voor die mobiel, ik vind wel een ander hoor, toedeloe!'
Daarom probeer ik ook altijd binnen een uur te reageren op mijn mail.
Ik zit toch altijd met mn mobiel te klunzen, dus die mails zie ik allemaal voorbij komen..

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 00:08

Nou ik vind het raar, ik had met haar afgesproken vandaag en vervolgens krijg ik geen adres doorgemaild. Ja leuk en aardig, maar hoe kan ik dan de telefoon bij haar gaan bekijken? Anyways heb er nu een besteld op typhone.nl . Doet wel pijn, spaarrekening plunderen..

ship
Berichten: 1753
Geregistreerd: 19-07-08
Woonplaats: assen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 00:19

hey nieuw topic gevonden had vandaag ook een leuke heb z.g.a.n zadel dekjes te koop voor 8,50 per stuk dacht ik niet al te duur nieuw zijn ze ruim 30 euro..

kreeg mail 25 incl verzenden alle 3 ja das net 6 euro per stuk nou vriendelijk gemaild dat ik dat niet doe..krijg ik terug ja ze zijn van oude collectie dacht echt van ja en...dekjes zijn bijna nieuw...

Samy

Berichten: 11077
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 00:20

ship schreef:
hey nieuw topic gevonden had vandaag ook een leuke heb z.g.a.n zadel dekjes te koop voor 8,50 per stuk dacht ik niet al te duur nieuw zijn ze ruim 30 euro..

kreeg mail 25 incl verzenden alle 3 ja das net 6 euro per stuk nou vriendelijk gemaild dat ik dat niet doe..krijg ik terug ja ze zijn van oude collectie dacht echt van ja en...dekjes zijn bijna nieuw...


Dat had ik op de bokt markt, nieuw dekje (geen paard gezien), nieuwprijs € 25,- mag weg voor een leuk bedrag.
Krijg ik een bod, is 5 euro goed?

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 00:32

ship schreef:
hey nieuw topic gevonden had vandaag ook een leuke heb z.g.a.n zadel dekjes te koop voor 8,50 per stuk dacht ik niet al te duur nieuw zijn ze ruim 30 euro..

kreeg mail 25 incl verzenden alle 3 ja das net 6 euro per stuk nou vriendelijk gemaild dat ik dat niet doe..krijg ik terug ja ze zijn van oude collectie dacht echt van ja en...dekjes zijn bijna nieuw...



moest 3 keer lezen, maar snap het :)

zou het ook niet doen, maar zou ze er voor 10 euro op zetten, dan kun je nog op een evt bod ingaan als ze dan 8,50 per stuk bieden heb je alsnog wat je wil.

ship
Berichten: 1753
Geregistreerd: 19-07-08
Woonplaats: assen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 10:49

Had haar een tegen prijs gemaild van 30 incl verzenden maar dat Deed ze niet prima ligt mij niet in de weg.

little_birdy
Berichten: 12232
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:03

ship schreef:
hey nieuw topic gevonden had vandaag ook een leuke heb z.g.a.n zadel dekjes te koop voor 8,50 per stuk dacht ik niet al te duur nieuw zijn ze ruim 30 euro..

kreeg mail 25 incl verzenden alle 3 ja das net 6 euro per stuk nou vriendelijk gemaild dat ik dat niet doe..krijg ik terug ja ze zijn van oude collectie dacht echt van ja en...dekjes zijn bijna nieuw...


dat za; wel van dezelfde zijn die dat bij mij ook deed dan :')
ik had ook bijna nieuwe dekjes te koop staan en daar wlde die persoon maar 5 euro per stuk voor betalen want ze waren van een oude collectie :')

ship
Berichten: 1753
Geregistreerd: 19-07-08
Woonplaats: assen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:07

Ja belachelijk toch ik bedoel maar er word al bijna niks gevraagt en dan nog minder willen geven..
Dit heb ik dus ook steeds met mijn nieuwe kieffer des tijds gekocht 139 euro vraag er 80 euro voor en dan nog steeds mailen geeft je 50 incl verzenden..ik reageer daar niet eens meer Op