Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
upendo

Berichten: 22298
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 18:35

Ik had pas een dekje te koop staan..

Prima, tientje geboden, ik gemaild dat ze 'm daarvoor mocht hebben.. Helemaal niks meer gehoord.
Kreeg ik een bod van 15 euro, werd er meteen door de bieder van 10 euro overheen geboden (met 50 cent, nog zoiets.. :') ).
Mailde ik: Je mag het dekje hebben hoor! :)
Kreeg ik opeens wel een reactie..
'Prima, mag ik je rekeningnummer? Ik maak 15 euro over, want de verzending kan via DHL en dat kost maar 4,95.'

En ze was nog beledigd ook dat ik zei dat ik dan liever diegene zou mailen met het bod van 15 exclusief. :')

_00_0
Berichten: 3262
Geregistreerd: 01-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 18:36

ik wilde 2 boeken overnemen. stuur ik waar ik het op mag overmaken. Krijg ik terug dat ze er al 1 had verkocht want ik reageerde langzaam. Er zat nieteens 24 uur tussen. heb haar succes met de verkoop gewenst :+

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 19:11

Alja schreef:
ben jij niet helderziend :)


Oh oliebol, daar is het mis gegaan natuurlijk. Mijn fout. :+


hihihi, ik wist niet dat bokt dat veranderde naar oliebol. leuk!

xJess

Berichten: 2482
Geregistreerd: 17-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 20:16

Mijn ouders zouden vandaag een kast ophalen. De mailtjes waren al niet helemaal goed nerderlands dus ik verwacht dat het buitenlandse mensen zijn. Hadden ze een aanhanger gehuurd ruim een half uur daar naartoe gereden waren de mensen niet thuis. Hebben ze daar een uur staan wachten maar ze zijn niet thuis gekomen. Beetje aso...

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 20:21

Advertentie voor een vriendin voor 'n nette plek voor een paard met inloopstal etc. 150 p/m
"Is dat wel incl binnen en buitenzetten en incl voeren en mesten"

Dus ik teruggestuurd "Wat denk je zelf? Ook inclusief gratis gebruik solarium, stapmolen, binnenrijbak, kantine, zadelkast etc"

_O-

Ik denk dat de boodschap wel overkwam :D

En op mijn eigen advertentie voor paddock paradise

'mijn afgeragde ZZ paard heeft NU recht op een plekje buiten in de kudde, ik kan niet komen verzorgen, maar betaal wel, en woon aan de andere kant van het land'

ja ik ben geen pensioenpaardendumpplek :(

upendo

Berichten: 22298
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 20:27

Is het idee bij een inloopstal niet dat ze zichzelf binnen en buiten zetten?! :P

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 20:28

upendo schreef:
Is het idee bij een inloopstal niet dat ze zichzelf binnen en buiten zetten?! :P


Ja ook dat, dus ik had al zoiets van :?

Davinia_
Berichten: 7033
Geregistreerd: 05-01-03

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 12:13

Hoe lang duurt het voor een betaling van de Rabobank over is gemaakt naar een andere bank?
Want heb vrijdag via marktplaats een rokje gekocht en gelijk betaald. Maar nu beweert ze dat ze het geld niet heeft ontvangen. Heb nu een kopie gestuurd dat ik het wel over gemaakt heb. Erg raar. Maar misschien gaan er meerdere dagen overheen?

Alja

Berichten: 25639
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 12:15

rabobank- rabobank kun je gelijk zien.
rabobank - andere bank ligt toch aan de tijd waarop het is overgemaakt geloof ik!

Davinia_
Berichten: 7033
Geregistreerd: 05-01-03

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 12:24

Ah oke. Nouja, hopen dat het nog aan komt!
Had dinsdag ook al iets gekocht, ze zou laten weten wanneer ze het op de post zou gooien. Nooit meer iets terug gehad := Maarja, ik hou moed, misschien heeft ze het gewoon druk.

staroo

Berichten: 871
Geregistreerd: 14-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 12:26

In het weekend wil een betaling nog wel iets langer duren maar nu moet ze toch wel zien dat het op haar rekening is gestort.

nientje78

Berichten: 3432
Geregistreerd: 29-09-07
Woonplaats: Hanzestad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 12:34

Wat een lekkere botte mensen kunnen er op Mp zitten zeg :x

Zijn we aan het kijken voor een caravan.
Maar omdat hij achter onze mini moet is de maat en vooral het gewicht erg belangrijk.
Had ik gereageerd,krijg ik zo'n reactie van 'doe maar een bod en bel me op 06-********'
Heb hem nog maar eens gemaild dat de prijs niet zoveel uitmaakt,maar de maten wel.
Kreeg ik een hele nette reactie terug,kij kan het wel...dacht ik nog :')
Ik weer terug mailen voor het gewicht en voor foto's binnenin.
Krijg ik weer zo'n botte reactie 'koop maar een nieuwe' :roll

Heb niet eens zin meer om terug te mailen,hij zoekt het maar uit :evaw:

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 12:49

Marktplaats.. :z

Ik hou kopers altijd netjes op de hoogte wanneer ik het bedrag ontvangen heb en wanneer het op de post gaat. Maar het komt wel eens voor dat het wel erg lang duurt met betalen en dan stuur ik er een mailtje achteraan. Soms krijg ik dan direct verwijtende mails terug dat het al lang is overgemaakt en ik ze op aan het lichten ben? Paar dagen later is dan opeens het geld terug gestort op hun eigen rekening en heb ik het rekeningnummer verkeerd doorgegeven en is het allemaal mijn schuld. :+ Zeg dan gewoon direct dat je het niet wil hebben.. Ik heb dit serieus al een paar keer gehad..

Dat mensen niet komen ophalen heb ik nog nooit gehad gelukkig, heb altijd wel vriendelijke mensen aan de deur gehad. Wel mensen die dan nog gaan afdingen terwijl dat daarvoor al 3 keer eerder via de mail geprobeerd was.. :=

leonie1988

Berichten: 1345
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 13:47

Alja schreef:
spannend tallie!

Ik heb ook twee pony zadeltjes op mp staan, woensdag mailt er iemand over en ze zou gelijk het geld overmaken, als ik dan ook woensdag gelijk kon verzenden.
maar ik was al onderweg naar mijn werk dus dat ging niet lukken, zou hem donderdag versturen als het geld er bij zou staan maar heb nu nog geen geld en ze reageert ook niet meer dus denk dat er geen interesse meer is ;)


Datzelfde had ik met een aantal paar schoenen die ik probeer te verkopen. Zijn goede merken, de vraagprijs is realistisch (ongeveer 75% van de originele prijs).. En twee serieuze boden gehad op twee verschillend paar schoenen. Dus ik beide personen gemaild dat ik akkoord ga. Krijg ik vervolgens van beide personen geen reactie meer! Heel irritant, ik geef het maar op.

Samy

Berichten: 11077
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 17:04

Ik heb vorige week een koper gehad, die het geld via de post wou sturen want ze had geen internetbankieren. Was ik mee akkoord gegaan, alleen dat ik niet verantwoordelijk ben als het geld zoek raakt en een tip gegeven dat misschien een vriendin een betere optie zou zijn.
Dat zou ze ook doen, maar nog steeds geen geld binnen.

Toevallig krijg ik vandaag weer een koper die dat ook wilt doen. Zal wel een jong meisje geweest zijn, na aanleiding van de advertentie. Nu maar gezegd dat ik daar niet mee akkoord ga.

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 17:35

Davinia_ schreef:
Hoe lang duurt het voor een betaling van de Rabobank over is gemaakt naar een andere bank?
Want heb vrijdag via marktplaats een rokje gekocht en gelijk betaald. Maar nu beweert ze dat ze het geld niet heeft ontvangen. Heb nu een kopie gestuurd dat ik het wel over gemaakt heb. Erg raar. Maar misschien gaan er meerdere dagen overheen?



Rabobank naar andere bank duurt 1 dag, en in het weekend (zaterdag EN zondag) werken de banken niet!!!
Morgen zal het geld er wel zijn.

Snap echt niet waarom mensen altijd gelijk zo wantrouwig zijn.
En een kopie sturen dat je het hebt overgemaakt zegt ook niks.
Z'n kopie kan je maken in Photoshop hoor.

Snap heel goed dat die mensen zeggen eerst geld zien en dan opsturen.
Wil niet weten hoeveel mensen tegenwoodig aan spullen willen komen zonder te betalen, echt asociaal wordt het.

Ook snap ik niet waarom je wil dat het er in het weekend is, want ook de post werkt in het weekend niet.....
Als je iets op zaterdag of zondag in de brievenbus doet is het er met geluk maandag, maar meestal dinsdag.
En voor de pakketten is het zo dat als je die op zaterdag brengt die pas op maandag worden opgehaald, en dus ook pas dinsdag worden afgeleverd.

Brainless

Berichten: 29753
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 00:29

HTM schreef:
Rabobank naar andere bank duurt 1 dag, en in het weekend (zaterdag EN zondag) werken de banken niet!!!
Morgen zal het geld er wel zijn.

Gelukkig werken computers wel 24/7.
:D

Douce

Berichten: 3509
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 09:07

Brainless schreef:
HTM schreef:
Rabobank naar andere bank duurt 1 dag, en in het weekend (zaterdag EN zondag) werken de banken niet!!!
Morgen zal het geld er wel zijn.

Gelukkig werken computers wel 24/7.
:D

Als mijn loondag anders in het weekend valt, kan ik mooi tot na het weekend wachten op mijn loon. Heb nog nooit geld ontvangen op zaterdag of zondag.

DeniseES

Berichten: 3472
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 09:15

Brainless schreef:
HTM schreef:
Rabobank naar andere bank duurt 1 dag, en in het weekend (zaterdag EN zondag) werken de banken niet!!!
Morgen zal het geld er wel zijn.

Gelukkig werken computers wel 24/7.
:D

Wat wil je daarmee zeggen? Als het is wat ik denk dat het is is doe je je naam wel eer aan _O-

Brainless

Berichten: 29753
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:11

DeniseES schreef:
Wat wil je daarmee zeggen? Als het is wat ik denk dat het is is doe je je naam wel eer aan _O-

-O- :P
Dat ook al zijn de banken dicht, de computers die de overschrijvingen verwerken het wel gewoon "doen".

Als ik op zaterdag wat overmaak staat het dezelfde dag of de volgende dag erop.
Het kan wel eens een dagje extra duren natuurlijk, maar dat heeft niet speciaal te maken met het weekend.

Dat mensen hun salaris na het weekend krijgen is vaak omdat de salarisadministratie dan niet werkt.
Bij mijn man op het werk wordt het ook tijdens kantooruren overgemaakt.
Mijn vorige baas had het op automatisch betalen staan en dan kreeg ik mijn salaris ook gerust in het weekend.

pinuts
Berichten: 6865
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:19

ik zit nu een beetje. Ik wil tickets kopen die ik over 2 weken nodig heb. ( waarvoor is niet relevant) maar er staan meedere advertenties op marktplaats.. nu heb ik 1 gisterochtend gemaild met een bod.. en nu nog niks gehoord. Hoelang moet ik wachten tot ik een ander mail? Ik wil ze namelijk wel van de week al binnen hebben en niet op t laatste moment. Wat is netjes? Want een bod is een bod denk ik maar altijd

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:52

Ik vind als je een dag gewacht hebt, je gewoon op iemand anders kunt reageren! Zeker wanneer je iets voor een bepaalde tijd wilt hebben. Wanneer de eerste dan toch nog reageerd, kun je altijd bedanken en zeggen dat je inmiddels bent voorzien!

Rintah

Berichten: 2927
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:53

pinuts schreef:
ik zit nu een beetje. Ik wil tickets kopen die ik over 2 weken nodig heb. ( waarvoor is niet relevant) maar er staan meedere advertenties op marktplaats.. nu heb ik 1 gisterochtend gemaild met een bod.. en nu nog niks gehoord. Hoelang moet ik wachten tot ik een ander mail? Ik wil ze namelijk wel van de week al binnen hebben en niet op t laatste moment. Wat is netjes? Want een bod is een bod denk ik maar altijd


ook gewoon op anderen reageren ;)

als je toch het bod mailt kan je er eventueel nog bij zetten dat je ook bij andere aanbieders een bod plaatst en dat je ingaat op de eerste die reageert, en dat het daardoor dus mogelijk is dat je eventueel afziet van het bod.

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 11:06

Brainless schreef:
Dat ook al zijn de banken dicht, de computers die de overschrijvingen verwerken het wel gewoon "doen".


Dus niet he.
Heb zelf ING (zakelijk) en alleen van de ING zelf is er in het weekend direct.
Alle andere banken komen pas op maandagochtend, of zelf maandag middag bij ons binnen.

En ik zal niet de eninge zijn die dat heeft.
Het staat zelfs op de site ergens dat je in het weekend geen geld van andere banken ontvangt!

Davinia_
Berichten: 7033
Geregistreerd: 05-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 11:10

HTM schreef:
Davinia_ schreef:
Hoe lang duurt het voor een betaling van de Rabobank over is gemaakt naar een andere bank?
Want heb vrijdag via marktplaats een rokje gekocht en gelijk betaald. Maar nu beweert ze dat ze het geld niet heeft ontvangen. Heb nu een kopie gestuurd dat ik het wel over gemaakt heb. Erg raar. Maar misschien gaan er meerdere dagen overheen?



Rabobank naar andere bank duurt 1 dag, en in het weekend (zaterdag EN zondag) werken de banken niet!!!
Morgen zal het geld er wel zijn.

Snap echt niet waarom mensen altijd gelijk zo wantrouwig zijn.
En een kopie sturen dat je het hebt overgemaakt zegt ook niks.
Z'n kopie kan je maken in Photoshop hoor.

Snap heel goed dat die mensen zeggen eerst geld zien en dan opsturen.
Wil niet weten hoeveel mensen tegenwoodig aan spullen willen komen zonder te betalen, echt asociaal wordt het.

Ook snap ik niet waarom je wil dat het er in het weekend is, want ook de post werkt in het weekend niet.....
Als je iets op zaterdag of zondag in de brievenbus doet is het er met geluk maandag, maar meestal dinsdag.
En voor de pakketten is het zo dat als je die op zaterdag brengt die pas op maandag worden opgehaald, en dus ook pas dinsdag worden afgeleverd.

Ik ben helemaal niet wantrouwig hoor.. Ik zeg alleen dat ik het raar vind dat ze het geld niet had gehad en dat ik me af vroeg of het langer kon duren. Inmiddels zijn we er al achter gekomen dat het geld inderdaad niet in het weekend over gemaakt wordt. Op de kopie die ik mee gestuurd had stond ook de datum van 14 mei... En dat was het nog niet. Dus inmiddels heeft ze het geld ontvangen en het rokje opgestuurd.
Over die kopie die ik mee stuurde, was omdat ze vroeg of het wel naar het goede rekeningnummer was gestuurd enzo. En zo kon ze het zien naar welk nummer ik het had over gemaakt.