[CENTRAAL] Het Kleding Topic - Deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

[CENTRAAL] Het Kleding Topic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 08:43

Deel 2 van het Centrale Kledingtopic!

Deel 1: [LZP] [CENTRAAL] Het Kleding Topic

Duke schreef:
Dit is een centraal topic over alles wat met kleding te maken heeft. Dit topic is bedoeld voor vragen als: waar is dit jurkje te vinden? Welke schoenen bij deze broek? Wat is leuke zomerkleding? Wat voor kleding bij deze gelegenheid? Etc.

Ook hier zijn de algemene Bokt-regels van kracht

Dit centrale topic is gemaakt omdat het opvalt dat er op LZP veel topics worden geopend waar Bokkers op zoek zijn naar bepaalde kleding, vragen hebben over kledingcombinatie's, mode, etc. Vaak zijn deze vragen snel beantwoord door de zoekacties van anderen.

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Re: [CENTRAAL] Het Kleding Topic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:03

Leuk!

Estribo

Berichten: 1813
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [CENTRAAL] Het Kleding Topic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:40

nieuw topic! :)

pinuts
Berichten: 6865
Geregistreerd: 05-05-07

Re: [CENTRAAL] Het Kleding Topic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:41

manddy: waar heb je dat 2e jurkje weg?:) ( ik ga gewoon door op t oude topic hoor:P)

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: [CENTRAAL] Het Kleding Topic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:07

Morgen heb ik zeer onverwacht een sollicitatiegesprek voor een vervolgstage. Had zaterdagmiddag rond 5 uur sollicitaties de deur uit gedaan dus had verwacht dat ik dan minstens over een week pas de eerste gesprekken zou hebben.. Maar nee, 1 bedrijf reageerde zaterdagavond direct al of ik dinsdag wil komen voor een gesprek :D Superleuk natuurlijk, alleen moet ik nog even snel een blazertje kopen (heb mams er op uit gestuurd omdat ik nu 5 dagen per week stageloop en als ik klaar ben is alles al dicht)

Ze haalt als het goed is deze als ze hem nog hebben bij Vero Moda in Alphen:

http://www.wehkamp.nl/damesmode/jassen/blazers-jasjes/vero-moda-sweatblazer/C21_1AC_A15_522689/?KW1=45675&KW4=526216&PRmin=15&PRmax=230&KAPRmin=1500&KAPRmax=23000&F=1,2,19,4,17&SM=0

Beetje casual, hoeft ook niet supernetjes te zijn. Denk dat ik er gewoon een lekker zittende spijkerbroek onder aan doe en m'n Allstars. Vaak werken er toch alleen maar mannen bij animatiebedrijven dus als ik dan op hakken aankom voelt dat zo awkward :')

Milky_Way

Berichten: 1592
Geregistreerd: 31-05-07

Re: [CENTRAAL] Het Kleding Topic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:30

Ef stipje :)

pinuts
Berichten: 6865
Geregistreerd: 05-05-07

Re: [CENTRAAL] Het Kleding Topic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:33

warbling: ik vind het beetje te netjes voor hetgeen waarnaar je solliciteert. Denk dat je bij zoiets meer jezelf mag laten zien, lekker creatief.

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: [CENTRAAL] Het Kleding Topic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:35

Mag ik me ook melden :o

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:40

@pinuts: ja ik vind het altijd lastig, of het te netjes is of niet. Waar ik nu stageloop zien ze er allemaal wel netjes uit, maar het hoeft niet zeg maar. Opzich de voering maakt het alweer wat ehm.. meer casual denk ik. Ach ik kreeg net mail dat het woensdag wordt het gesprek dus ik heb nog een dag extra om na te denken :')

Nou heb ik sowieso een blazertje nodig hoor, speel nu even als invaltrompetist met een dweilband mee. We hebben flink wat optredens in het vooruitzicht en ik heb geen uniform van hun (blazertje met logo en gekleurd polo'tje eronder) dus ik had met ze afgesproken dat ik dan gewoon een zwart blazertje aan zou doen.

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:58

pinuts schreef:
warbling: ik vind het beetje te netjes voor hetgeen waarnaar je solliciteert. Denk dat je bij zoiets meer jezelf mag laten zien, lekker creatief.

Hoe kunnen allstars (in combi met spijkerbroek) nou netjes zijn? Die dingen zijn echt het toppunt van casual.

Matsje

Berichten: 1476
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:59

Nieuw topic! Vanaf nu ben ik ook weer actief.

Super mooie laarzen van ASH gekocht via marktplaats, praktisch nieuw. Waren echt reteduur, maar ik had ze voor 90 euro.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Matsje op 21-05-12 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Matsje

Berichten: 1476
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:00

Maartje__ schreef:
pinuts schreef:
warbling: ik vind het beetje te netjes voor hetgeen waarnaar je solliciteert. Denk dat je bij zoiets meer jezelf mag laten zien, lekker creatief.

Hoe kunnen allstars (in combi met spijkerbroek) nou netjes zijn? Die dingen zijn echt het toppunt van casual.


Eens!!!
Ik heb 1 paar en die draag ik alleen als ik achter de bar sta. Draag ze nooit voor gewoon, omdat ik ze dus té casual vind.

pinuts
Berichten: 6865
Geregistreerd: 05-05-07

Re: [CENTRAAL] Het Kleding Topic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:08

tis gewoon een mening:) Ik vind een jasje te netjes, maar ik denk dat ts lekker moet doen wat goed voelt. Ik heb ik dezelfde sector stage gelopen, ligt er heel erg aan wat voor functie je hebt, maar bij een "creatieve" stage kun je er ook gewoon lekker kunstzinnig uitzien naar mijn mening:)

Milky_Way

Berichten: 1592
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:09

Warbling, terk iig wat aan waar je je lekker in voelt! Als je niet op je gemak bent doordat je niet fijn in je kleding zit dan zien ze dat. Uitstraling wie je als persoon bent is belangrijker dan of je hakken of gympen draagt! Je kan ook een stel ballarina's aan, staat netjes en is casual :)
Jasje met spijkerbroek kan verder prima, je doet het voor een creatief bedrijf je loopt geen stage als kantoormiep en als er alleen maar mannen werken wil je liever ook niet als lust opject verschijnen :=

Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:11

Maartje__ schreef:
pinuts schreef:
warbling: ik vind het beetje te netjes voor hetgeen waarnaar je solliciteert. Denk dat je bij zoiets meer jezelf mag laten zien, lekker creatief.

Hoe kunnen allstars (in combi met spijkerbroek) nou netjes zijn? Die dingen zijn echt het toppunt van casual.


Dit vroeg ik me ook af :?
Het is ook een behoorlijk casual blazertje door die details, zeker niet te netjes hoor.

Ik wilde zelfs gaan reageren of het niet te casual was voor een sollicitatie, maar blijkbaar kan het wel in die branche.
Zelf zou ik altijd het zekere voor het onzekere nemen, liever te netjes dan niet netjes genoeg.

Douraque

Berichten: 6516
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: [CENTRAAL] Het Kleding Topic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:35

Bij een sollicitatie moet je niet alleen netjes gekleed zijn, maar ook in kleding waarin je je lekker voelt. Als dat all stars zijn, dan moet je dat vooral doen.

Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:39

Douraque schreef:
Bij een sollicitatie moet je niet alleen netjes gekleed zijn, maar ook in kleding waarin je je lekker voelt. Als dat all stars zijn, dan moet je dat vooral doen.


Toch denk ik dat je niet zomaar overal in je All Stars aan kunt komen hoor ;)

Je hebt wel gelijk, je moet je wel prettig voelen in je kleding. Maar toch wel tot op een bepaalde hoogte hoor, als ik me erg lekker voel in mijn joggingbroek kan ik daar toch niet mee gaan solliciteren, hoe erg ik dan ook uit zal stralen dat ik me lekker voel (extreem voorbeeld)

(maar ik las al dat het in die branche niet gebruikelijk is om heel netjes gekleed te gaan, dus het zal wel goedkomen)

Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

Re: [CENTRAAL] Het Kleding Topic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:40

Idd.. Allstars kom je niet overal mee.. :+

Douraque

Berichten: 6516
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: [CENTRAAL] Het Kleding Topic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:50

Nee niet net elke baan, ik kan zelfs niet op werk verschijnen net all stars. Ligt gewoon aan de baan

pinuts
Berichten: 6865
Geregistreerd: 05-05-07

Re: [CENTRAAL] Het Kleding Topic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 13:02

ik heb een x gehoord dat iemand is afgewezen omdat ze te netjes was:) Hangt idd heel erg af van de branche waarin je solliciteert:)

deruijter

Berichten: 1581
Geregistreerd: 21-01-12

Re: [CENTRAAL] Het Kleding Topic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 13:04

Bedrijven waar ik kan gaan solliciteren kan ik gewoon in mijn rijkleding aankomen haha.

Mandyy

Berichten: 30493
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 13:13

pinuts schreef:
manddy: waar heb je dat 2e jurkje weg?:) ( ik ga gewoon door op t oude topic hoor:P)

Beide Esprit.

Mandyy

Berichten: 30493
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 13:14

pinuts schreef:
ik heb een x gehoord dat iemand is afgewezen omdat ze te netjes was:) Hangt idd heel erg af van de branche waarin je solliciteert:)

Idd, denk niet dat ik met all starts aangenomen zou zijn. Werk op een notariskantoor.

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: [CENTRAAL] Het Kleding Topic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 14:12

Haha hele ophef over Allstars :D

Op een notariskantoor kan je er niet mee aankomen nee. Maar daar sluiten ze hun mail naar hun (hoop ik) toekomstige stagiaire vast niet af met "ciao en tot woensdag" :P Ik denk dat het wel goedkomt. Trek gewoon lekker m'n Allstars aan en als ze me daarom niet aannemen doe ik naar m'n volgende gesprek weer andere schoenen aan.
Ze zullen in de eerste instantie toch naar m'n website/portfolio/programmeringskennis kijken, gok ik. En anders is het weer een goede leer voor de volgende keer.

Leuke laarsjes, Matsje :)

LETS

Berichten: 2743
Geregistreerd: 01-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 14:12

Jeej, deel 2!

Ik zou liever iets te netjes zijn dan te casual. Maar voor een creatieve baan ga je natuurlijk niet in je mantelpakje..;)