legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 15:56

Ik ben voor het eerst aan een 3000 stukjes puzzel begonnen. Niet alle kantjes er de eerste keer uit gekregen, dat is wel jammer. Hij past maar net op de tafel :=

Afbeelding

Thats_Me

Berichten: 10948
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 16:29

Wat een leuk topic! Zelf ben ik ook fanatiek aan het puzzelen. Ik zie hier al mooie voorbij komen. Zelf heb ik net de laatste stukjes van mijn Garfield puzzel gelegd.

Afbeelding

Puzzels die ik eerder dit jaar gemaakt heb:

Wasgij

Afbeelding

Jan van Haasteren
Afbeelding


Afbeelding

IMAY1990

Berichten: 1889
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 16:54

Oh, die Garfield puzzel is gaaf

Thats_Me

Berichten: 10948
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 18:17

Ja, niet de makkelijkste naar wel enorm leuk om te puzzelen. Ik werd er enorm vrolijk van. Ik had hem gekocht op de vrijmarkt, was nog helemaal nieuw.

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 18:46

Nou Garfield zou ik laten liggen :D

Bambi blijft hier maar liggen ik moet wel aanknopingspunten zien anders haal ik af
Ga ik wiebelen en krijg overal jeuk loop ik constant naar de keuken voor noten of koekjes

De Pokemon 1000 stuks lijkt me ook leuk

nevica

Berichten: 1017
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 20:26

MaTuMi, pff 3000 stukjes. := Dan leg je denk ik niet alle stukjes neer of wel? Ik moet altijd alles neerleggen anders zie ik het allemaal niet. :')

Thats_Me, jeetje hoelang heb je over die Garfield gedaan? _O-

Ik ben vandaag zo ver gekomen met Dumbo, nu ga ik lekker voetbal kijken dus morgen weer verder. :)
Afbeelding

MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 21:41

Haha nee klopt. Ik ben echt een sorteerder en dan leg ik die kleine delen wel uit. En dan zoek ik er weer wat nieuws uit. Ik ben begonnen met de kraan en de octopus. En nu heb ik de schilderijen aan de muur en de zeemeerminnen onderin gelegd en heb ik alvast de bruine muur eruit gezocht, maar dat wordt nog wel een dingetje :=

Thats_Me

Berichten: 10948
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 21:45

Garfield heeft mij ongeveer een week gekost.

Dumbo is ook een mooie puzzel aan het worden.

Besje

Berichten: 831
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 22:07

Ik worstel momenteel met deze -O-

Afbeelding

De kantjes was al niet eenvoudig :x

Thats_Me

Berichten: 10948
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 22:16

Die ziet er ook niet makkelijk uit. Al is het wel een prachtige plaat.

nevica

Berichten: 1017
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 11:25

Besje, die ziet er ook wel lastig uit maar wel een hele mooie afbeelding. :j

Hier ineens snel gegaan vanochtend. Ik dacht dat deze echt heel moeilijk zou zijn maar viel dus mee. Even kijken welke ik nu ga doen. Moeilijk kiezen met zoveel leuke. :o
Afbeelding

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26413
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 16:04

Vanmorgen even weer 1-2 uurtjes tijd gehad om te puzzelen. De rand lag er al in, de rest heb ik vandaag gedaan.

Afbeelding

Gaat niet snel, maar het gaat wel gestaag. Portapuzzle is trouwens een heerlijk ding in gebruik. Middendeel is een klein beetje gerimpeld, maar verder is het een super ding. Kan de stukjes er nog makkelijk iets op schuiven als ik dat wil, maar uit zichzelf schuiven ze niet.

Thats_Me

Berichten: 10948
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 17:38

Ja, die portapuzzel is hier ook echt een uitkomst.

Voor een moeilijke puzzel ga je toch goed vooruit.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26413
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 17:44

Is inderdaad niet de meest gemakkelijke, maar ik ben niet van het opgeven.

Mooie puzzels is iedereen mee bezig zeg!

Iemand hier waagt zich aan 3000 stukjes, dat is echt veel. Ik hou het nog even op 1000 en 1500 stukjes.

Die Garfield-puzzel lijkt me ook zeker geen makkelijke, allemaal van diezelfde hoofdjes en heel veel pootjes, respect voor jou!

Eleionomae

Berichten: 19600
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 18:22

Wat zijn jullie allemaal weer hard aan het puzzelen geslagen zeg.
Na mijn heerlijke vakantie ben ik nog niet weer aan wat nieuws begonnen. Ik merk dat ik weer wat meer in de tuin vibe kom en dat ik liever buiten ben dan binnen :') gok dat ik pas richting het najaar weer aan puzzelen toe kom :))

nevica

Berichten: 1017
Geregistreerd: 21-11-22

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 19:02

Ik heb geen tuin dus ik denk dat dat scheelt. _O- Nog aan Winnie the Pooh begonnen, is een lastigere. Ben nu wel weer klaar voor vandaag hoor. :=

Afbeelding

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26413
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 19:13

Tuin heb ik zelf niet, wel stukje moestuin verderop in de wijk.

IcePrincess

Berichten: 7744
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 20:06

Ik lees wel mee, kan alleen even niet actief meekletsen. Maar gezien de 3000 stukjes en Thomas Kinkade nu steeds aan bod komen wilde ik toch even deze puzzel delen die ik afgelopen week af heb gemaakt:

De 3000 stukjes van Thomas Kinkade :D
Afbeelding

Kleine 2 weken over gedaan waarvan de helft vooral die boomblaadjes links, die waren best pittig, ook wat valse fits die niet opvielen waardoor ik er af en toe niet helemaal uit kwam, vooral bij de bergen was een lichtelijk frustrerend stukje waar ik veel te lang over heb gedaan. En erg jammer dat er eigenlijk geen easter eggs in zaten, zelfs geen mini tinkerbel ergens. Maar het was alsnog wel een hele leuke en vooral hele mooie puzzel om te maken. Aanrader! Als je plek hebt, hij is wel echt groot :=

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 20:16

tita
Die ziet er leuk uit van Alice. Jammer dat je wel al tegen Bambi op zag, dat zal toch wel wat minder leuk beginnen zijn op die manier. Hopelijk gaat ie meevallen voor je en kun je er toch wat van gaan genieten want zo klinkt het niet meer als een leuke hobby/ontspannen.

Djeradalover
Jammer dat je eentje terug hebt moeten doen in de doos, maar het moet inderdaad wel leuk blijven voor jezelf dus dat is dan wel een goede keus. Die ziet er inderdaad ook wel uitdagend uit wat je nu hebt gemaakt, wel echt heel erg tof!

nevica
Little Mermaid vond ik inderdaad ook heel goed te doen. Aladdin ga ik eens wat hoger op de wishlist zetten hihi. Wat is die Dumbo ontzettend gaaf zeg, wauw!

MaTuMi
3000! Succes zeg haha! Neemt inderdaad genoeg plek in op de tafel, jeetje.

Thats_Me
Oeh die Garfield ziet er moeilijk uit zeg, knap! Hele toffe puzzels komen er nog voorbij, die je verder nog gelegd hebt dit jaar.

Besje
Die lijkt me inderdaad ook echt heel erg lastig, maar het plaatje is wel onwijs gaaf. Benieuwd hoe ie uitziet als je ‘m helemaal gelegd hebt. Succes!

JPitty
Oh je hebt ook al aardig wat gelegd, top! En de portapuzzle ziet er inderdaad heel fijn uit. We hebben onze zoon eentje gekocht, maar nog niet gebruikt. Ik heb zelf de map van Jumbo die dichtgeritst kan worden en ik dan rechtop weg kan zetten en ben daar ook echt helemaal verliefd op/gelukkig mee.

Eleionomae
Begrijpelijk dat je dan nu wat meer buiten wilt spenderen hihi. Ik wissel het puzzelen momenteel af met lezen ook weer, dus het gaat ook weer wat minder snel, minder veel puzzels achter elkaar - al heb ik de huidige puzzel nu wel in 3 zits gelegd haha.

IcePrincess
Oh wauw die is ook echt waanzinnig gaaf zeg die Beauty and the Beast van 3000 stukjes! Geloof dat dat inderdaad een uitdaging is geweest hihi. Jammer dat er geen easter eggs in zaten, gezien dat normaal idd wel overal erin zit.



Echt, heb ik een vloek ofzo? Ik heb voor de verandering weer eens een puzzel met missend stukje, lol - had deze via MP gekocht 2e hands. En dit keer echt 100% zeker ook dat ik niks ben kwijt geraakt. Heb de puzzel in 3 zitten gelegd en elke dag heb ik de map dichtgemaakt en ook de doos, dus er kunnen echt geen stukjes zijn blijven slingeren ergens. Erg jammer, want ik vind de puzzel echt prachtig- helemaal mijn ding als boeken- en fantasy liefhebber! Ga ‘m wel bewaren om zeker nog eens te leggen in de toekomst. Vond wel echt de stukjes zoals ik eerder al zei, veel te los in elkaar zitten. Toen er steeds meer lag, merkte je het niet meer zo, maar zeker in het begin wel aan gestoord.

Afbeelding

Even kijken of ik morgen aan Snow White ga beginnen van Kinkade, die trekt wel :j

nevica

Berichten: 1017
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 07:39

IcePrincess, wow! Ik vind 2 weken nog snel, dit lijkt me heeeel lastig. :o

Cursebreaker, ook weer snel gedaan! Het is wel een mooie plaat. <3

Hier Winnie af. Vond hem erg leuk om te doen, had hem veel moeilijker verwacht maar viel wel mee.

Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 09:33

Prachtig weer die Winnie the Pooh <3

Kijk waar de hond en kat mee rond renden gister. := De kat had het gevonden, hond pakte het af en ging erop knagen en toen zag ik dat het ‘t missende stukje was van de puzzel! Zal die toch er tussenuit gevallen zijn ergens - blijkt dat m’n man de map een keer heeft weggezet zonder dicht te maken 8)7 maar goed, hij is compleet nu dus ik ben blij haha!

Afbeelding

Ik ben gisteren nog met Snow White dancing in the sunlight begonnen.

Afbeelding

hij is een van de lastigere die ik gemaakt heb tot dusverre, ook al ben ik gister in 1 zit wel hard opgeschoten met wat je nu op de foto ziet. Maar hetgeen wat nu nog moet is lastiger wel haha.

Afbeelding

nevica

Berichten: 1017
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 10:48

:') _O-

Snow white ziet er ook lastig uit ja. Wel weer prachtig, zoals allemaal. :P

Saul

Berichten: 9658
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 10:53

Wat een prachtige dinsney puzzels zeg <3

Het is idd lekker weer. Vorig jaar puzzelde ik gewoon in de tuin :D

Oei das niet best als de beesten bende er met de stukjes vandoor gaat :=

Hier helaas nog niet kunnen puzzelen.
Of althans geen legpuzzels.

Ik puzzel wel dagelijks om alles soepel te laten verlopen en om ongeschonden de dag door te komen :') :+

nevica

Berichten: 1017
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 10:57

Hahahaha, ook heel belangrijk saul. :')

Beginnetje van Alice, vind deze weer lastig. :=
Afbeelding

Besje

Berichten: 831
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 21:15

Update


Afbeelding

Note to self: deze puzzel enkel met goed daglicht :+