Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 974
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:49

Gaaf zeg!! Ik ben iemand die bij het onweer altijd door huis loopt te rennen om maar zo veel mogelijk te zien :P En na een storm direct in de auto stapt om de schade te bekijken :P

Paar jaar geleden heb ik wel tijdens een storm (incl. windhoos) tot vlak voor de storm buiten gestaan. Er kwam eerst een zandstorm en daarna begon het echt super hard te regenen en waaien en onweren.
Tijdens de zandstorm stond ik nog de stoelen en tafels op een aanhanger vast te zetten, zodat die niet weg konden waaien. Ik had het zand echt overal zitten :+

AnnemiekvM

Berichten: 8253
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:49

Wat een gave foto's!

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:51

Gave foto's. Ben dan toch wel benieuwd hoe het met de zee zit.
Wist nooit beter, maar is toch vaak wel zo, dat het goed onweert. De bui vervolgens vertrekt naar zee, en 1 uur later er weer is.

Oliiviia

Berichten: 1312
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Putte (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:52

Ja ik denk dat dat toen was!
En wow, ik heb het ook even gegoogled en wat een indrukwekkende foto's kom je dan tegen :wow:

Overigens denk ik er nu ook aan dat ik ooit eens een double rainbow heb gezien (dat was in Polen, daar is het onweer ook wel meestal wat ruiger dan hier *D )
Ik vond het echt heel bijzonder, helaas geen foto van, maar ik moest toen onmiddellijk aan dit filmpje denken :') (ik was iets minder blij, maar was toch ook aan het roepen :+ )
https://www.youtube.com/watch?v=99E9fDgZZuE

Maaaarije

Berichten: 1764
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:08

Leuk topic! Had ook al verwacht dat het van Joolien was haha.
Vind het wel heel gaaf om allemaal te zien zeg!
Heb zelf ook nog een foto van een bui die op ons huis afkwam.



Afbeelding


Ga je ook alleen op pad? Of toch altijd wel met iemand?
Lijkt me ook heel gaaf om te doen, maar niet alleen :')

Anoniem

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:19

Mooie foto!
Als ik alleen ben blijf ik rond Almelo. Ik heb een goed uitkijkpunt waar ik dan ga staan. Maar ik wil mijn geluk altijd delen met een ander anders sta ik in mn eentje te gillen :')

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:20

Jaloers op jullie foto's, hier weinig spannends of net geen camera bij de hand.

esje01

Berichten: 4901
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:24

Leuk topic.
Ik lees mee.
Heb al veel geleerd van Joolien in het weer topic.
Misschien kom ik door jullie enthousiasme iets over mijn onweer en storm angst heen

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:30

Helaas geen foto's maar ik heb zojuist wel van een hele flinke onweersbui mogen genieten, vanaf zo'n 20.000ft. Gaaf gezicht zo van bovenaf!

Mer1980

Berichten: 18878
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:32

Ik ben geen stormchaser, maar kijk het graag op TV, ik woon overigens ook in Lelystad en in de Bataviahaven, wij wonen 5 hoog in een mooi appartementen complex en kijken uit op de haven en op het Markermeer, daar zie je vaak schitterende stormen ontstaan en ook kun je zien aan komen rollen. Omdat wij zeilen voor ons beroep in de zomer hebben we ook tijdens het varen het eea kunnen zien. Bijgesloten een fotootje die ik heb gemaakt van mijn man achterop zijn schip, we waren net op tijd in de haven van Hoorn toen het weer echt losbrak.


Afbeelding

Tucktuck

Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:36

[quote="Joolien"

Sorry Tucktuck :P
Ahh ik ben jaloers p jou! Je bent gewoon bij TA geweest, daar wil ik zo graag heen. Maar t is zo duur :oo [/quote]

Helaas verder weinig gemerkt dat het TA daar eindigt. Gelukkig woont familie daar wat scheelt in kosten :)

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:44

Wow ik zou dat echt eng vinden als ik zo dichtbij een storm zou zijn/erachteraan zou gaan :')
In het buitenland (Suriname enzo) wel ook flinke stormen meegemaakt. Heb k ook nog foto's van, zo'n mega donkere lucht enzo...

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:47

Moet ergens nog foto's op een dvd hebben staan van een flinke bui die we hier gehad hebben een paar jaar geleden.
Kwam toen echt zo'n soort van rolwolk aan. Viel in echt een hele korte tijd 44 mm.
Straten stonden blank, deel van het dorp lagen de putdeksels in de weg ernaast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:59

Mer1980 schreef:
Ik ben geen stormchaser, maar kijk het graag op TV, ik woon overigens ook in Lelystad en in de Bataviahaven, wij wonen 5 hoog in een mooi appartementen complex en kijken uit op de haven en op het Markermeer, daar zie je vaak schitterende stormen ontstaan en ook kun je zien aan komen rollen. Omdat wij zeilen voor ons beroep in de zomer hebben we ook tijdens het varen het eea kunnen zien. Bijgesloten een fotootje die ik heb gemaakt van mijn man achterop zijn schip, we waren net op tijd in de haven van Hoorn toen het weer echt losbrak.


[ [url=m/kT2aZ6.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat werd zeker flink doorroeien, want ik zie een mooie shelfcloud op de achtergrond :')

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:09

Geen stormchaser hier, wel iemand met liefde voor wolken.. :)
Ik kijk jouw filmpjes wel altijd Joolien, hoe je zo hysterisch enthousiast wordt van een onweersbui vind ik echt geweldig :Y)
(en gisteren per toeval in z'on mini-wervelwindje van tien meter breed gestaan, tijdens het schapen-fotograferen, weg schaap... :') )

Wel een leuk topic om te volgen, vind de foto's altijd erg tof om te bekijken!

polbo

Berichten: 939
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:19

Vorig jaar 24 augustus toen ik gelukkig net met het paard weer voor aan de oprit stond na een bui(t)enrit ;)

Afbeelding

Afbeelding

Er zat een raar puntje onder aan de wolk. Na even te blijven kijken kwam het naar beneden.
Was echt apart om te zien hoe die haaks de bocht om ging.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:21

Heerlijk topic dit! <3 haha

KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:23

Heel gaaf om te zien.
Ik ben echt een schijterd als het op noodweer aankomt.
Maar op een veilige afstand vind ik het wel gaaf.

Een week of 3 geleden op maandag had het hier ik denk hooguit 3 minuten enorm hard gewaaid. Ik woon 3 hoog en mijn raam klapperde als een gek. Ik was bang dat hij eruit ging klappen.
En toen was er dus een boom omgewaaid op de parkeerplaats op 4 auto's.

Ik heb niks gefilmd, want durfde niet bij het raam te komen.
Als het een keer slecht weer is zal ik eens een poging wagen. Moet ik het wel vanaf m'n balkonnetje kunnen filmen. No way dat ik er achter aan ga.

Maaaarije

Berichten: 1764
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:03

Schiet me net te binnen, wij hebben "vroeger" een windhoos over de camping gehad.. (Belgie of Luxenburg geloof ik) Weet nog heel goed dat mijn vader in de voortent zat om die op z'n plek te houden..
Partytenten vlogen over het veld. Meerdere campers, caravans, tenten en auto's compleet verwoest.
Zal eens kijken of ik daar nog foto's van kan vinden...

Weet nog heel goed, dat ik daarna, nooit meer bang ben geweest voor onweer, heel apart!

Anoniem

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:05

Amanda, die is bizar :oo :oo

Mooi Polbo!

LK_2312

Berichten: 1591
Geregistreerd: 08-02-07
Woonplaats: Almelo

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:40

Wauw Jolien heel gave dingen! Ik vind het ook wel heel gaaf om naar slecht weer te kijken. Heb wel eens laat in de avond en 's nachts samen met mijn vader voor het raam zitten wachten op zwaar onweer etc. Mocht je een keer iets in Almelo aan zien komen ;)
Ik denk wel dat ik een mooi punt heb om het zelf veilig te bekijken tegenwoordig. Woon 4 hoog met aan 3 kanten vrij wijd zicht :D

Anoniem

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:28

Dat lijkt me gaaf Lotte. Je kunt ook altijd een keer mee als je dat leuk vind :D :))

LK_2312

Berichten: 1591
Geregistreerd: 08-02-07
Woonplaats: Almelo

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:44

Leuk! Als het uitkomt... Moet wel kunnen haha

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:47

Gave foto's allemaal! Vind dit altijd zo interessant, jammer genoeg nooit in verdiept.
Ik heb in Amerika flinke stormen gezien vorig jaar (tornado gebied), ik zal morgen wat foto's plaatsen, want ik ben heel benieuwd wat het allemaal is :D

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 23:06

Ohja ik ben er ook zo een kijk op mijn fb pagina het weer van vandaag (Franka). op twitter zit ik ook in een weergroep die van alles plaatsen. tenminste niet echt een groep maar heeft zich gewoon gevormd. ook www.onweer-online.nl vaak te vinden in de zomer