Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blacky94

Berichten: 3489
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:51

Ik wist dat dit topic van jou moest zijn :')

Gister die docu over Joplin gekeken. Mijn god wat ben ik dan blij dat toen ik nog in Canada zat het bij ons in de buurt wel ophield met een paar kleintjes... Alleen een paar schuren en daken van huizen weg.

Heb ook nog ergens foto's van de Goderich tornado van een jaar of 5 terug. Zal binnenkort ff zoeken :)

En heel veel andere wolkenfotos maar op de foto ziet het er altijd veel lichter uit dan dat het is dus vind "gewone" wolkenfotos daardoor vaak wat "saai". Geeft de echte sfeer niet zo weer.. :')

Edit; heb wel nog ergens een printscreen van een foto van iemand anders van een snowsqual. Kon bij tijden de voorkant van mn motorkap niet eens meer zien... dat vond ik niet zo grappig :')

Afbeelding

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:29

Wat een mooie foto's worden er geplaatst! Heerlijk om dit topic bij te houden.

De laconieke reacties op de storm vond ik ook maf, ik heb echt even toen het opkwam afscheid staan nemen van mensen van wie ik hou, ik vond het dood eng.
Nooduitgangen werden op een gegeven moment open gezet en dan ga je echt wel voelen dat het menens is. Ik had na de storm ook allemaal krassen in mijn kuiten van de plastick bekers die langs mijn kuiten gesneden zijn.
Er waaide ook een foodcorner om het was echt heel erg maf om mee te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:30

Pinkpop is door het oog van de naald gekropen idd, vooral als je bedenkt dat er gemiddeld 100 blikseminslagen per 50 km2 waren...

Tucktuck

Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:33

AmyII dat lijkt me erg naar om aanwezig te zijn geweest.

Heb zelf ooit toen ik op de basisschool zat een verjaardagsfeestje gehad. We gingen naar een kinderboerderij met parkje om een film te maken. Waren met een stuk of 15 kinderen denk ik en was een kwartier tot twintig minuten lopen. We hebben toen ook noodweer gehad, de ouders hadden een auto mee maar daar mochten wij kinderen niet in, alleen twee volwassenen met de camera. Mijn vader wist dat wij daar waren en is met de auto gekomen. Was wel echt verschrikkelijk om langs de bomen te lopen, konden de overkant van de straat niet zien en onweer. Dat vond ik toen ook echt heel naar.
Heeft me alleen wel over mijn angst voor onweer heen geholpen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:36

Dit is een filmpje van 9 juni van een van mijn collegachasers. Was echt zo;n momentje. Wij kwamen hun tegen in Noord-Frankrijk. Zij kozen voor deze bui, wij voor een andere die uiteindelijk uitdoofde. Wat hebben wij keihard gebaald zeg!
https://www.youtube.com/watch?v=zWuNaaGNAJ4

nog een bizar mooie foto ervan:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-03-15 14:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:37

En Pukkelpop dan, niet te vergeten.. Daar moest ik vooral aan denken toen ik Pinkpop op tv zag.

Tucktuck

Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:09

Wow wat een gave foto Joolien!!
Wat zou ik dat graag in het echt zien. Zou ook hebben gebaald als ik erbij had kunnen zijn maar een anderen bui koos welke uitdoofde.

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:18

Wat een gaaf topic dit

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:20

Joolien dat filmpje! :oo Het lijkt me wel weer heel gaaf om weer zo'n storm mee te maken als op pinkpop hoor... Ergens had het wel wat. We zijn die nacht om 01.00 uit Limburg gaan rijden en we kwamen om 06.00 aan in Amsterdam, we hebben de hele nacht onweer gehad.

Dirndl

Berichten: 2355
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:03

Tof topic, leuk om te volgen :))

In het kader van bizar: dit was in Schotland, tijdens een (openlucht :') ) borstelbaan snowboard toernooi.

Afbeelding

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:07

Hier helaas nergens de fotos te vinden van de enorme onweer en regen buien in griekeland, dit was wel een foto er vlak voor. Het heeft een uur of 2 keihard geregend en geonweerd, erna was het weer zonnig en helder. Maar we zaten langs de zee, dus prachtig om te zien die flitsen. Baal dat ik t filmpje niet kan vinden !
Afbeelding

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:14

Zo was het weer, niks aan het handje, blóédheet.
Afbeelding

Hier zie je de storm aankomen.
Afbeelding

Vanaf nu een klein verloop...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En toen barstte het los: de rest heb ik op video maar die kan ik niet uploaden...
Afbeelding

Excuses voor de hoeveelheid foto's maar zo geeft het wel het beste de opbouw weer.
Tussen de eerste en laatste foto zitten max. 15 minuten.

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:58

Wat een prachtige foto's hierzo! Ik ben geen storm'chaser', maar ik vind buien en stormen altijd prachtig om te zien. Niet alleen buien of stormen trouwens, maar eigenlijk alle wolken wel. Maar storm blijft wel favoriet.

Ik heb nog een mooie foto om toe te voegen aan het lijstje van 9 juni 2014, niet zelf gemaakt, maar doorgestuurd gekregen van een kennis die daar toen was.


Afbeelding

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 04:33

ha ja leuk gezellig lijkt me dat meeten heb je fb?

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 04:38

Joolien schreef:
Pinkpop is door het oog van de naald gekropen idd, vooral als je bedenkt dat er gemiddeld 100 blikseminslagen per 50 km2 waren...

dat was echt doodeng op het terrein zelf waren ook inslagen in een lichtmast bv

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:44

Hier nog iemand die van stormen houd! Ik ben geen chaser, op 1 of andere manier komen ze altijd naar mij toe. :+
Heb orkanen meegemaakt, tornado's, regengordijnen waar je u tegen zegt, prachtige wolken partijen en meer. Ik reis bijna non stop, dus kom erg veel tegen. Of het nou in Schotland is of de tropen.

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:52

*gaat verhuizen naar Babeth*

Gisteren waren er trouwens mooie wolkenpartijen in Leeuwarden. Het was ook erg drukkend en benauwd (ben nu verkouden, dat kan het benauwde ook verklaren :P ) en er leek onweer te ontwikkelen. Helaas zat ik, wederom, weer in de auto en kon ik geen foto's maken. En jammer genoeg trokken er ook vrij snel regenwolken onder.

Slecht te zien en helaas al minder dan toen ik nog in de auto zit, maar er was heel veel van dit...

Afbeelding

wat toen snel dit werd...

Afbeelding

En uiteraard los barstte toen ik de hond uit liet. :')

Anoniem

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:00

Jeetje Pinkpop heeft geluk gehad :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:08

Rebecca schreef:
Jeetje Pinkpop heeft geluk gehad :oo

Klopt, dat is kantje boord geweest.
Mooie timelaps Amy, kan soms zo snel gaan, onvoorstelbaar!

Franka ik pb je even!

Mooi Magda, ik snap wat je bedoelt met die eerste wolk, dan zou ik ook op scherp staan :j

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:09

Ze waren heel mooi en je zag ze ook ontwikkelen. Had stiekem de hoop op onweer, maar ja iets met een Waddenzee en kustprovincie helaas. -O-

Anoniem

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:37

Ja t is ook nog niet warm genoeg, al was het gisteravond helemaal niet koud.

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:39

Ook als het 30 graden is en alle condities er zijn, krijgen wij hoogstens een scheet als onweer. _O-

Mariska_28

Berichten: 10504
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 14:10

Wat een gave foto`s en filmpjes in dit topic.
Ben ook helemaal gek van dit soort fenomenen, maar sinds de paarden buiten staan 24/7 geniet ik niet van buien dichtbij huis.. Of als ik buiten sta, heb een gezond ontzag voor onweer ..

En tijdens het autorijden mooie luchten zien en niet kunnen stoppen voor een foto.. erg herkenbaar idd!

Op 10 juli 2014 zag ik vanaf de wei deze bui naar Flevoland trekken.. Daar is het toen echt slecht geweest..
Afbeelding

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:20

Grappig, als ik zo'n wolk zie denk ik echt, wauw wat mooi, maar dat het dus ergens anders gewoon compleet losbarst.

Anoniem

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:45

Dat is een mooie cumulus.
Ik lees net dat stormchasers weer begonnen is op discovery maar ik kan t nergens terugvinden :?