Het Kleding Topic - Deel 7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dizzy505Jarig
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 23:21


kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: Het Kleding Topic - Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:10

Shein heb ik vaker besteld & was inderdaad van plan om daar eens te kijken! De twee bovenstaande ken ik niet, maar ga zeker eens een kijkje nemen :D

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Het Kleding Topic - Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 10:28

Ik ben op zoek naar deze schoentjes van het merk Trippen. Weet iemand welk model het is? Of een ander merk schoenen die iets vergelijkbaars verkopen?
Afbeelding

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 20:34

Heeft iemand van jullie wel eens bij shein besteld?

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Het Kleding Topic - Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:44

Waarom zou je dat willen?

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:58

Lau schreef:
Heeft iemand van jullie wel eens bij shein besteld?


Ik! Ik heb voor een poosje terug wat truitjes en bloesjes besteld
Heb 2 artikelen gehouden van de 5
Kwaliteit is prima te doen! Maar wel dun dus daar moet je goed maar kijken

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:05

Tiggs schreef:
Waarom zou je dat willen?


Ik val nogal hard af en elke 2 maand nieuwe kleren is een dure hobby :')

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Het Kleding Topic - Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:32

Kijk dan op Vinted. Persoonlijk vind ik SheIn mijn geld niet waard. :n

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 23:06

PeerAppel schreef:
Kijk dan op Vinted. Persoonlijk vind ik SheIn mijn geld niet waard. :n


Dat vind ik dan weer lastig vind het altijd een beetje meh. Dan heeft iemand anders het gedragen, vind nooit echt wat ik leuk vind.

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Het Kleding Topic - Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 23:20


Anoniem

Re: Het Kleding Topic - Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 23:27

@peerappel, goed dat je dit aanhaalt. Heb je aanraders voor eerlijke merken? Ik vind bij de kringloop ook vaak alleen hele verouderde kleding.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 00:30

PeerAppel schreef:
Tja, iets met een dubbeltje op de eerste rang.

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... -je-weten/

En deze gaat ook zeker voor SheIn op:
https://puresportswear.nl/vijf-schokken ... industrie/


Nee hoor maar nu wel even ;)
Normaal doe ik vrij lang met mijn kleding en gooi zelden wat weg. Maar nu is het even niet anders als ik stabiel ben kan ik weer investeren in een mooie kledingkast. So don’t judge ;)

Ik ga nu geen broek van 70 euro kopen want dat geintje geraak ik dan volgende maand weer. Nee dat gaat mij te ver. Dat komt wel als ik weer stabiel ben en kan investeren in mooie items.
Laatst bijgewerkt door Lau op 24-12-20 00:35, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het Kleding Topic - Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 00:31

Ik heb eenmaal bij SHEIN besteld en beviel prima. Inderdaad uit financieel oogpunt.

Stumper_

Berichten: 1348
Geregistreerd: 16-12-04

Re: Het Kleding Topic - Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:10

Ik breek even in, kopen jullie regelmatig op Vinted? Ik ben er net nieuw, hoe gebruikelijk is het om af te dingen? En wat zijn dan jullie tactieken? :)

Macyy

Berichten: 1490
Geregistreerd: 27-12-09

Re: Het Kleding Topic - Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 13:34

Ik zit best veel op vinted en vaak via een goed gesprek is er wel wat met de prijs te doen :) Verschilt heel erg per verkoper!

Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Het Kleding Topic - Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 15:07

Ik heb dus nog nooit tweedehands kleding gekocht omdat ik t een beetje viezig vind ofzo... Ben weleens in een kringloop geweest maar zag dan kleding hangen met okselvlekken, rooklucht enzo.. Hebben jullie dat soort zaken nooit gehad met tweedehands?

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Het Kleding Topic - Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 15:10

Ik zat voorheen veel op vinted om dingen te kopen en ook verkopen. Je kunt gewoon een bod doen of via een berichtje de verkoper vragen of het voor jouw bedrag verkocht kan worden. Als het niet kan, dan hoor je dat ook :)

Mars: Ik heb nog nooit iets ontvangen wat niet meer fris oid was. Als dat zo is kun je dat via Vinted ook aangeven en kun je je geld terug krijgen.
Bij een goede tweedehandswinkel als Episode zul je dat soort kleding ook niet snel tegenkomen is mijn ervaring.

Quanneh

Berichten: 1575
Geregistreerd: 01-03-14

Re: Het Kleding Topic - Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 16:13

Ik bestel ook vrij regelmatig op Vinted :) Vind het heel leuk om vaak nog prima spul te kopen voor een laag prijsje. Over de prijs overleggen kan ook vaak inderdaad! En ik heb ook nog nooit iets ontvangen dat vies o.i.d. was.

Op Vinted kan je trouwens ook aanvinken: 'Nieuw met prijskaartje' of 'Nieuw zonder prijskaartje' als filters, als je dat een fijner idee vindt :j

Jiildou23

Berichten: 147
Geregistreerd: 05-09-16
Woonplaats: Veenhuizen

Re: Het Kleding Topic - Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:51

Ik en mijn zusjes hebben kledingstukken te koop staan op Vinted. Eigenlijk veel kledingstukken die nauwelijks gedragen zijn, omdat ik het zelf ook geen fijn idee vind om kleding te verkopen die ik veel gedragen heb. Wel had ik verwacht dat het sneller zou verkopen, maar dat is meer eigen verwachting. Niet omdat het fantastische kleding is ofzo, maar meer omdat ik dacht dat je via Vinted snel dingen verkocht. Blijkt dat er HEEEEEEEEEL veel kledingstukken op staan.

Stumper_

Berichten: 1348
Geregistreerd: 16-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 18:14

Bedankt voor jullie reacties! Valt mij ook op dat sommige dingen er behoorlijk lang op staan, maar ik ben een watje met bieden. Daarom durf ik ook vaak op marktplaats niet te reageren. O:) Maar ik heb ook niet zo veel geduld hoor, als ik van kleding af moet omdat ik het eigenlijk niet meer draag, breng ik het wel naar de kringloop of geef ik het aan een bekende in plaats van dat ik moet bedenken hoeveel geld ik ervoor wil en dat ik het weer moet opsturen etc. :+

Ik vind Vinted wel een fijn idee qua duurzaamheid en kosten, zoek vooral sportkleding en dat hoeft voor mij niet het nieuwste van het nieuwste te zijn. Maar ik vond inderdaad toevallig ook een mooi paar schoenen (nieuw zonder prijskaartje) in dezelfde maat die ik al heb van dat merk, maar dan een andere kleur. Je moet net een beetje geluk hebben. Eerder via United Wardrobe twee sportbroeken ontvangen die allebei prima schoon en gewassen roken. :j

xFioon

Berichten: 4898
Geregistreerd: 15-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 23:15

Ik wilde net bij asos bestellen, maar volgens mij betekent dat nu btw betalen over alles boven €22 en invoerrechten boven €150... zou dat ook gelden als je achteraf weer een deel retourneert? Zo wordt asos wel minder aantrekkelijk helaas

Tytonidae
Berichten: 949
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 01:21

xFioon schreef:
Ik wilde net bij asos bestellen, maar volgens mij betekent dat nu btw betalen over alles boven €22 en invoerrechten boven €150... zou dat ook gelden als je achteraf weer een deel retourneert? Zo wordt asos wel minder aantrekkelijk helaas


Dit staat op de website van Asos:
'We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je winkelervaring ongewijzigd blijft. Als je een bestelling plaatst voor bezorging op een adres in de EU, hoef je geen nieuwe douanerechten of invoerrechten te betalen, omdat we naar dat adres verzenden vanuit ons in de EU gevestigde magazijn.'

Nu zag ik wel via Twitter dat iemand toch invoerkosten moest betalen. Ik probeerde te bedenken waarom. Misschien had diegene via de UK website besteld?

tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 23:15

Ik hoop eigenlijk dat hier iemand mij zou kunnen helpen! Ooit lang geleden kocht ik bij livera heerlijke soft bh's, geweldig zacht. Nu hebben ze deze uit de collectie gehaald en zijn mijne na jaren gebruik toch echt af... nu dacht ik hoe moeilijk kunnen deze super simpele bh's nou te vinden zijn? Heeeel moeilijk.
Ivm corona al heel veel besteld en weer terug gestuurd omdat het toch net niet was. Ze lijken precies op de triangel bh's van calvin klein of diesel maar dan niet met zo een idiote streep over de cup waardoor je een extra tepel lijkt te hebben.
Graag zou ik een cup maat hebben en niet een kledingmaat, dat ze van katoen zijn is echt een vereiste. Ik heb een mega gevoelige huid en bijna alles irriteert dus vandaar ook geen voering maar een dubbele laag katoen. Iemand die mij zou kunnen helpen?

Pluisje1998
Berichten: 1235
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 22:30

Hey,
Heeft misschien één van de le,ers hier een tip voor mij.

Ik ben op zoek naar een zwarte high waisted sportlegging. Ik doe yoga en thuis workouts en wil als het straks weer kan ook naar de sportschool. Hij mag dus absoluut niet doorschijnen.

Het grootste probleem waar ik tegenaan loop is de maat/pasvorm. Ik heb een best slanke taille tegenover mijn heupen. Hierdoor zijn alle leggings die ik tot nu toe heb geprobeerd (op een katoenen niet-sport legging van adidas na) te wijd op de taille. En dan zakken ze af en ziet het er niet zo floriasant uit. Kortom de pasvorm is superbelangrijk, die mag niet te recht zijn.

Is er hier misschien iemand die de gouden tip heeft? Budget is jooguit 50/60 euro.

Ohja, ik weet van leggings met touwtjes in de taille maar dat vind ik echt niet fijn zitten...

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 23:26

Pluisje1998 schreef:
Hey,
Heeft misschien één van de le,ers hier een tip voor mij.

Ik ben op zoek naar een zwarte high waisted sportlegging. Ik doe yoga en thuis workouts en wil als het straks weer kan ook naar de sportschool. Hij mag dus absoluut niet doorschijnen.

Het grootste probleem waar ik tegenaan loop is de maat/pasvorm. Ik heb een best slanke taille tegenover mijn heupen. Hierdoor zijn alle leggings die ik tot nu toe heb geprobeerd (op een katoenen niet-sport legging van adidas na) te wijd op de taille. En dan zakken ze af en ziet het er niet zo floriasant uit. Kortom de pasvorm is superbelangrijk, die mag niet te recht zijn.

Is er hier misschien iemand die de gouden tip heeft? Budget is jooguit 50/60 euro.

Ohja, ik weet van leggings met touwtjes in de taille maar dat vind ik echt niet fijn zitten...


Heb je de leggings van Stronger al eens geprobeerd? Ze hebben nu ook uitverkoop dus hebben wel wat binnen je budget!