Het grote Dr Martens topic!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 11:59

ontherun schreef:
Oh echt shenavallie? Hij valt niet compleet om, maar hangt wel zeker iets. Met mijn smooths heb ik dat niet, die blijft omhoog staan. Ik gebruik niet alle veter gaatjes tot boven, de laatste twee gebruik ik sowieso niet.

Klopt, dat hoort officieel ook niet. :D Althans, toen ik nog in de puberteit (± 30 jaar geleden) zat was dat een DM-regel: nooit de laatste twee gaatjes gebruiken. :D

Ja, als je je veters helemaal los doet, dan blijven de tongen wel wat open staan, maar hangen inderdaad niet. Misschien wel met de Virginia's? Daar heb ik zelf geen ervaring mee.

ontherun
Berichten: 4967
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 12:37

Ik vind ze ook fijner zitten zonder die laatste gaatjes te gebruiken :+ hmm de Virginia’s heb ik ook niet, dus dat weet ik ook niet.

Ik hoop op een paar in de sale te vinden O:)

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 12:40

Ik heb de harron en die zijn van zacht leer, daarvan kan je zeker de flap van laten hangen.

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 15:51

ontherun schreef:
Ik vind ze ook fijner zitten zonder die laatste gaatjes te gebruiken :+ hmm de Virginia’s heb ik ook niet, dus dat weet ik ook niet.

Ik hoop op een paar in de sale te vinden O:)

Ooit wel eens gepast in een winkel, maar miste de 'steun' van het stevige leer. Voelde, vond ik tenminste, heel raar. :D

CKR

Berichten: 972
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Purmerend

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 17:26

Kijk zo worden we allemaal een beetje wijzer. Ik hoef geen hele hangende flap hoor, maar dat het wat losser kan, niet zo strak aangesnoerd.

Afbeelding
Zoiets

ontherun
Berichten: 4967
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 18:21

Dat lukt zeker met mijn Pascals :D moet zeggen dat ik ze ook het liefst allemaal zo draag.

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 22:02

CKR schreef:
Kijk zo worden we allemaal een beetje wijzer. Ik hoef geen hele hangende flap hoor, maar dat het wat losser kan, niet zo strak aangesnoerd.

[ [url=m/ImiuvY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zoiets

Oh, maar dat kan inderdaad makkelijk met Pascals! :j

CKR

Berichten: 972
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Purmerend

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 00:37

Dan ga ik die denk ik maar bestellen. Bedankt hoor volgens mij valt dat model gewoon goed op maat, toch!?

ontherun
Berichten: 4967
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 00:44

Ik heb gewoon mijn ‘normale’ maar inderdaad.

CKR

Berichten: 972
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 00:49

Helaas, bij ziengs nu voor 170 maar in mijn maat uitverkocht :+

ontherun
Berichten: 4967
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 01:30


_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:06

Ik breek ook even in. Mijn Jadons zijn nu zo’n drie jaar oud en de hak is aan de binnenkant kapot. Heeft iemand dat ook eens gehad? En is dat de moeite om te laten repareren? Vind ‘t wel jammer van zulke dure schoenen zeg...

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 12:28

_Reneee schreef:
Ik breek ook even in. Mijn Jadons zijn nu zo’n drie jaar oud en de hak is aan de binnenkant kapot. Heeft iemand dat ook eens gehad? En is dat de moeite om te laten repareren? Vind ‘t wel jammer van zulke dure schoenen zeg...

Even langs de schoenmaker. Moet zeggen dat ik dat ook wel erg snel vind, als het al gebeurt. Ik heb in al die jaren dat maar één keer aan de hand gehad bij een paar van tig jaar oud, maar niet met zulke jonge schoenen.

Valerie_V

Berichten: 1735
Geregistreerd: 01-06-07
Woonplaats: Steenwijk

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 12:39

Iemand ervaring met de sinclair? Die zien er echt zo gaaf uit!

Lieszje
Berichten: 7181
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 13:44

Na lang twijfelen heb ik toch maar besloten mijn Dr martens te verkopen :(

Ze zijn toch te groot (zit precies tussen 38 en 39 in en heb 39 besteld).
Hopelijk vind ik ooit een mooi paar die wel goed past.
Nu maar hopen dat ik er nog een redelijk bedrag voor krijg :')

CKR

Berichten: 972
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:27


xBontfire

Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:51

Valerie_V schreef:
Iemand ervaring met de sinclair? Die zien er echt zo gaaf uit!


Ik heb die, maar ben er niet mega enthousiast over. Heb ze vrijwel nooit aan, omdat ze niet zo lekker zitten: ze zijn zwaar, mijn hak is 9 van de 10 keer kapot ondanks dat het zacht leer is (ik heb de aunt sally variant) en met de rits erop zitten ze te los.

Echt een paar waarover ik twijfel om ze er weer uit te doen dus haha. Ben een sucker voor platforms, maar bij Dr Martens vind ik het vrijwel nooit lekker zitten.

Edit: ze zien er wel mega gaaf uit hoor, maar als je smalle voetjes hebt dan is het niet ideaal.

Valerie_V

Berichten: 1735
Geregistreerd: 01-06-07
Woonplaats: Steenwijk

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 13:22

Bedankt voor je antwoord! Jammer dat ze niet goed bevallen, ze lijken mij idd ook wel erg zwaar.

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 16:17

Sinclair wel een keer aangehad in de winkel, maar vond ze ook niet prettig lopen. Maar dat kwam misschien ook omdat ik me toen een reus vond op die hoge zolen (ik wil klein zijn en blijven). :o :D

harriehoef

Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 09:59

Weet iemand wat het verschil is tussen de 1460 Pascal de pascal Virginia?

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:53

Dat is de leeruitvoering. Pascal is redelijk stevig leer, Virginia is zacht, slap leer.

xBontfire

Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:22

Vraag! :Y)

Onlangs heb ik de 1460 arcadia aangeschaft, tweedehands, maar eigenlijk in nieuw staat.
Nu viel mij op dat de schoen wat smaller is dan de 1460 smooth die ik heb, dat vind ik een beetje jammer, aangezien ze daardoor wat vrouwelijk zijn en ik houd juist van dat lompe, maar dat terzijde.

Ik heb deze gekocht, omdat ik het ontzettend gaaf vind wanneer de toplaag een beetje eraf slijt en dat rode meer zichtbaar wordt. (Zoals hier: https://www.depop.com/products/ccorreir ... dia-boots/)

Mijn vraag is: heeft iemand ervaring met hoe lang zoiets duurt? Of hebben jullie ze wel eens zelf 'bewerkt' om ze er wat gedraagder uit te laten zien? Ik weet dat je de toplaag eraf zou kunnen halen met aceton bijvoorbeeld. Ik kan echter geen filmpjes of iets vinden van zoiets op youtube ook.

En ja ik had beter gewoon een paar kunnen kopen dat al wat meer opgesleten was, iets met ongeduld en een goede prijs... :7

Fair
Berichten: 3558
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:57

Ik heb ze ook, maar ik had niet t idee dat ze smaller waren dan mijn andere 1460!

Waar ik wat beschadigingen van heb zijn de ‘borstels’ van de roltrappen op het station (zitten aan de zijkant). Misschien kan je ze daar tegen aanhouden en een paar keer de trap op en neer. :+

xBontfire

Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 11:59

Fair schreef:
Ik heb ze ook, maar ik had niet t idee dat ze smaller waren dan mijn andere 1460!

Waar ik wat beschadigingen van heb zijn de ‘borstels’ van de roltrappen op het station (zitten aan de zijkant). Misschien kan je ze daar tegen aanhouden en een paar keer de trap op en neer. :+


Haha mh, maak ik hieruit op dat die van jou nog niet echt rood zijn dan buiten de beschadigingen misschien?

Ben ze inmiddels aan het inlopen.

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 02:13

Ik kom me hier weer melden, ik heb hulp nodig :') Prachtige Jadon Max kunnen scoren met 140€ kortjng maar mn hielen zijn nu al kapot na 5 minuten lopen :\ Iemand de goude tip?