Het grote Dr Martens topic!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 12:25

Plop1997 schreef:
Dit is de eerste keer dat ik me hier meld dus ik zal nog een keer een foto maken van m’n andere docs.


Bij deze dan mijn kleine collectie
Afbeelding

De zwarte zijn zeker 3 jaar oud en draag ik bijna dagelijks. Ze zitten als gegoten en had ze ook super snel ingelopen. Ik doe ze iedere maand helemaal verzorgen met wonderbalsem en voor hoe vaak ik ze aan heb vind ik ze er nog prima uit zien.

De roze heb ik 2 jaar geleden gekocht met het idee dat ik ze op pinkpop aan kon doen. Helaas gaat pinkpop al twee edities niet door maar ik krijg ze tot nu toe nog niet goed ingelopen. Ze zijn ook niet van leer dus ik weet ook niet of het wel zo makkelijk gaat als bij m’n zwarte paar.

De gebloemde zijn ongeveer 1,5 jaar oud en ze beginnen net lekker te zitten. Heb ze zeker niet zo vaak aan als de zwarte maar het leer is wat soepeler dus hoop dat ik er snel zonder blaren mee de deur uit kan.

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 15:24

Plop1997 schreef:
Zojuist bij het outlet in Roermond een paar Polley’s gescoord voor €115,-. Samen met twee paar zwart gele sokken voor €3,- ps. En nog twee paar dikke dr martens inloop sokken voor €5,- ps, dan kan ik eindelijk mijn roze dr martens fatsoenlijk gaan inlopen.

[ [url=m/2KKmMK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is de eerste keer dat ik me hier meld dus ik zal nog een keer een foto maken van m’n andere docs.

Woooow hebben ze deze nog???? Heb mijn Polleys terug moeten sturen omdat ze kapot gingen maar wil heel graag nieuwe

Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:32

E_J schreef:
Plop1997 schreef:
Zojuist bij het outlet in Roermond een paar Polley’s gescoord voor €115,-. Samen met twee paar zwart gele sokken voor €3,- ps. En nog twee paar dikke dr martens inloop sokken voor €5,- ps, dan kan ik eindelijk mijn roze dr martens fatsoenlijk gaan inlopen.

[ [url=m/2KKmMK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is de eerste keer dat ik me hier meld dus ik zal nog een keer een foto maken van m’n andere docs.

Woooow hebben ze deze nog???? Heb mijn Polleys terug moeten sturen omdat ze kapot gingen maar wil heel graag nieuwe


Ja, ligt er wel een beetje aan welke maat je nodig hebt. 37 was er niet meer, ik had de laatste 36. Vaak krijgen ze wel per week verschillend wat binnen. Dit zijn ook die met anti slip aan de onderkant waar ook zo’n zooltje aan de binnenkant zit.

98xsophiex98

Berichten: 788
Geregistreerd: 22-12-12
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 09:35

Hier ook eindelijk de stap gemaakt om ze te kopen.
Afbeelding
Ik twijfel alleen over de maat. Ze zitten iets ruim aan de voorkant. Is dit erg of kan ik ze beter terugdoen?

Fair
Berichten: 3558
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 09:41

Voor mij zijn de schoenen altijd ruim omdat ik nogal smalle voeten heb. Ik ben zelf van mening dat je beter iets te groot kan hebben. Dan kan je er een zooltje in doen! :)

Ik draag altijd zooltjes in mijn DM’s en dat maakt ze 10x comfortabeler.

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 10:06

ze rekken wel uit. ik had een paar 39 en 40. Bij eerste aantrekken zat 39 strak en 40 lekker. Wat vaker gedragen en iets uitgelopen was 40 toch echt te groot. Heb ze moeten verkopen. De 39 heb i nog steeds

Flying_Angel

Berichten: 15723
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 20:15

Hier een schopje!

Ik wil graag de Dr. Martens mono in het wit bestellen. Mijn schoenmaat is een kleine 40. Ik heb Dr. Martens greasy in maat 40. Na het inlopen zijn die eigenlijk te groot, zelfs met een zooltje zijn ze nog groot. Maar ik heb ook gelezen dat de mono klein valt, klopt dit? Dan zou 40 juist goed zijn.

Fair
Berichten: 3558
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 20:18

De mono 1460 viel bij mij erg klein idd. De 1461 mono valt bij mij op maat.

Ik zou 40 proberen!

Flying_Angel

Berichten: 15723
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 20:33

Super Thanks! Snelle reactie, het gaat om de 1460, ga ik de 40 eerst proberen! :j

Flying_Angel

Berichten: 15723
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:13

Hmm, ik heb de 40 binnen, de maat lijkt wel goed te zijn. De maat is goed, maar iets klopt er niet. Het stukje versteviging bij de hiel van de linkerschoen lijkt heel erg ingezakt. Alsof hij heel vaak gepast is zonder schoenlepel. Als ik hem aan heb voelt het net alsof je voet er niet helemaal in zit!

Fair
Berichten: 3558
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 16:45

Oh wat vervelend! Bij mijn mono’s is dat niet inderdaad. Misschien een fabrieksfout of te vaak gepast oid? Wellicht kan je ze ruilen met een ander paar.

Flying_Angel

Berichten: 15723
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:13

En wat ik me ook afvroeg? Zijn er verschillende mono (het hoge model). Ik heb een keer de zwarte gepast, die waren glanzend en heel stug. Maar die ik nu kreeg waren al van soepel leer. Ik voel me echt een Dr. Martens noob :+

Maar ik denk idd foutje of te vaak gepast, want het is ook maar bij 1 zo! Heb iig nog een paar besteld.

Fair
Berichten: 3558
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:32

Ja er zijn best wel veel! Je hebt de mono smooth met wat stugger leer, mono vegan zijn ook stug, mono fur lined zijn suède achtig. De mono pascal zijn weer zachter/flexibeler.

Ik heb ooit een dr martens mono verslaving gehad. :+ Ik heb nu alleen nog de 1461.

Flying_Angel

Berichten: 15723
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:33

Wauw, bedankt! Ik ga er even goed voor zitten en passen! <3

Flying_Angel

Berichten: 15723
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 20:57

Jaa! Nieuw paar is binnen! Deze zijn wel goed <3
Afbeelding
Afbeelding

Fair
Berichten: 3558
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 12:53

Gaaf! <3

njiloj

Berichten: 1274
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 23:45

Mijn Dr. Martens verslaving gaat ook nog steeds gestaag door. :D

Momenteel heb ik 9 paar staan (ik kan slecht weggooien, haha!) maar toch ga ik van 1 paar afstand doen. Ik heb echt hele brede voeten, (super onhandig als je van schoenen houd) en helaas zijn deze toch echt te smal voor mij.
Mocht iemand interesse hebben:
Maatje 38, in nieuwstaat, mogen weg voor 50 euro + verzendkosten.
Helaas heb ik de doos niet meer.

Afbeelding

Farjen

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 08:16

Flying_Angel schreef:
Jaa! Nieuw paar is binnen! Deze zijn wel goed <3
[ [url=m/bsjaTT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QcFYWB.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik ben verliefd <3
Ik heb nu 1460 Pascal in maat 40. Zou ik deze dan in 40 of 41 nemen aangezien ze blijkbaar kleiner vallen?
Zou de zool eruit kunnen ivm steunzolen?

Flying_Angel

Berichten: 15723
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 08:24

Farjen schreef:
Flying_Angel schreef:
Jaa! Nieuw paar is binnen! Deze zijn wel goed <3
[ [url=m/bsjaTT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QcFYWB.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik ben verliefd <3
Ik heb nu 1460 Pascal in maat 40. Zou ik deze dan in 40 of 41 nemen aangezien ze blijkbaar kleiner vallen?
Zou de zool eruit kunnen ivm steunzolen?


Als je exact dit model neemt (van dat ‘soepelere’ leer) dan zou ik zeker 40 nemen, deze vallen namelijk niet klein. Je hebt ook een andere van de mono, die ‘glanst’ wat meer, die valt wel klein!

https://www.wehkamp.nl/app/product/1625 ... =pdp_share

Deze heb ik, die valt dus goed op maat! :j

Ik ben er ook verliefd op, ze zijn zo gaaf! <3

Farjen

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 08:26

En kan je zool eruit? Of zit die vastgelijmd?
Ik zie dat ze behalve de mono ook volledig witte hebben in de pascal. Desnoods moet ik voor die gaan maar die zijn iets "strakker" qua look

Flying_Angel

Berichten: 15723
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 09:09

Farjen schreef:
En kan je zool eruit? Of zit die vastgelijmd?
Ik zie dat ze behalve de mono ook volledig witte hebben in de pascal. Desnoods moet ik voor die gaan maar die zijn iets "strakker" qua look


Ik denk dat die van mij de Pascal zijn! :j ga zo even het zooltje checken!

Farjen

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 13:52

Ik heb de witte Pascals besteld :D
Ik las dat de mono blinkend/witte lak zijn (zie je niet op de foto's op zalando). Zijn de Pascals ook blinkend?

Elsje123

Berichten: 581
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 15:28

Hallo allemaal, er komen weer mooie schoenen voorbij. Zelf was ik ook weer toe aan een nieuw paar. Ben zelf een 1461-fan en die wilde ik graag in crocoleer of lak. Croco is er (op dit moment niet), dus de keuze was gauw gemaakt voor deze beauty’s. De eerste keer dat ik last heb bij de hielen, dus ik gwn mijn best doen met inlopen, maar dat gaat helemaal goedkomen! :-)


Afbeelding

Flying_Angel

Berichten: 15723
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 15:57

Farjen schreef:
Ik heb de witte Pascals besteld :D
Ik las dat de mono blinkend/witte lak zijn (zie je niet op de foto's op zalando). Zijn de Pascals ook blinkend?

Ik had dus die van Zalando ook besteld, niet gezien dat het lak was. Die gaan dus terug.

De Pascals zijn niet blinkend!

@Elsje: Jaa gaaf! <3

Farjen

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 18:14

Flying-Angel, oh perfect :D Volgende week komen ze binnen maar ik ben nu al verliefd :D

Elsje, ik heb Pascals in croco lak. In het begin waren ze erg stijf maar nu zijn het mijn lievelingsschoenen. Ze zitten zo fijn! Dus succes met inlopen, het wordt zeker beter :D