tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manonnevot

Berichten: 959
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:06

Ik kom me hier ook melden. Ik wist niet dat liefdesverdriet zo veel pijn kon doen..
Na 6 jaar een relatie te hebben gehad maakte hij het begin juli uit. Hij zei dat ie al langer twijfels had en dat deze de laatste paar maanden ook niet meer weggingen.
Nu is hij gisteren eindelijk eerlijk geweest tegen mij en zichzelf en blijkt hij gevoelens te hebben voor iemand anders, die hij nu ongeveer een half jaar kent. Ik verwachtte dit al aangezien hij bijna alle opdrachten in de laatste maanden van school met haar samen deed. Alleen heb ik nooit ingegrepen en dacht ik dat het wel goed zou komen als we in de vakantie weer veel samen zouden gaan doen. Maar die kans kreeg ik niet eens...
Ik heb nu alle contact verbroken, wat heel zwaar valt aangezien hij eigenlijk de enige was waar ik bij terecht kon als ik me down voelde. Hij was eigenlijk mijn enige echte vriend...

hagelslag
Berichten: 9022
Geregistreerd: 18-09-10

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:18

Oh das knullig.
Maar ookal had je ingegrepen, dat had niks uitgemaakt.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:57

Dat denk ik ook niet, 't is 'm overkomen en dat is poedersuiker maar je moet jezelf niks verwijten. Heb je helemaal geen andere contacten?

Lynnepinny

Berichten: 2704
Geregistreerd: 14-03-10

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:20

Wat ontzettend rot, manonnevot :knuffel:
Het gevoel van zo 'aan de kant' te worden gezet voor een ander is enorm naar, ik ben er ook nog van aan het herstellen. Maar inderdaad, er valt helaas niks aan te doen. Ik heb mezelf achteraf ook tegen m'n kop geslagen dat ik het wel had kunnen weten, maar zelf áls ik dan wat had geprobeerd was het waarschijnlijk ergens fout gegaan. Ik hoop iig dat je ergens steun weet te vinden :(:)

manonnevot

Berichten: 959
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:22

Ik heb natuurlijk mijn studievriendinnen, dat is altijd gezellig, maar toch anders. We wonen allemaal niet echt bij elkaar in de buurt en ik vind het moeilijk om ze 'lastig te vallen' met mijn problemen.

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:42

Welke regio woon je? Mss zijn er wel wat bokkers die open staan voor nieuwe contacten. Of sluit je aan bij een van de boktapps die er zijn. Ik zit zelf in een app met veel leuke en lieve dames.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:26

capopjekop schreef:
Welke regio woon je? Mss zijn er wel wat bokkers die open staan voor nieuwe contacten. Of sluit je aan bij een van de boktapps die er zijn. Ik zit zelf in een app met veel leuke en lieve dames.


Leuk idee!

Hoop dat je ook hier steun vind!

Veel sterkte Manon, dat is niet leuk om mee te maken!

lianne484
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-01-13
Woonplaats: westfriesland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 23:04

Ik kom mij hier ook melden. Na een relatie van 3 jaar, ruim een maandje over en ik ben er nog kapot van. Met veel onbegrip en verdriet. 2 maanden terug hadden we het over het kopen van een huisje. Hij ging met een vriend op vakantie ( wat hij al jaren doet) en komt terug en had veel twijfels over onze relatie. En 3 dagen later had hij zijn spullen gepakt bij mij ( hij woonde bij mij in). Na 3 weken minimaal contact en elkaar niet gezien te hebben stond hij op stoep om wat kleren van mij te brengen. Een super gezellige avond gehad zoals van ouds. Elke dag nog denk ik dat iik in een nachtmerrie zit. Ik vraag me nog elke dag af waarom we niet bij elkaar zijn. Ik mis hem vreselijk en vraag me werkelijk af hoelang het duurt voordat het slijt en een plekje krijgt. Ik ben nog zo gek op hem |( .

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 15:38

Heel veel sterkte Lianne, dit doet echt pijn. :knuffel:

Vanavond zal ik het vertellen. We hebben minimaal contact maar vandaag vroeg hij tijdens de koffie (doen we meestal op wo/vrijdag ochtend wanneer de kinderen naar school zijn, voor mijn werk) hoe het nou zit tussen ons. Ik zei al dat ik het er nu niet over kon hebben maar vanavond graag wil praten. Ik hoop maar dat het rustig gaat zonder al teveel boosheid, maar heel misschien heeft ie zelf ook al stappen ondernomen (een vorige ‘ruzie’ heeft ie een huis gezocht en aangeboden gekregen. Het is dat ik de papieren zag anders was ie weg zonder wat te zeggen. Dit is toentertijd allemaal uitgepraat)

hagelslag
Berichten: 9022
Geregistreerd: 18-09-10

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 15:39

Oh wauw, dus hij stond al een x op het punt om te gaan zonder iets te zeggen? Auwtsch

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 15:59

Ja, een gezamenlijke vriendin/oud collega had daarvoor al met hem gepraat, dat dit niet de manier is. Dus gelukkig was ie toen voor rede vatbaar om te praten. En als hij weg wil, prima, maar wou het wel graag netjes afhandelen ivm de kinderen. Toen hebben we nog relatie therapie gedaan om dingen duidelijk te maken..

hagelslag
Berichten: 9022
Geregistreerd: 18-09-10

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:01

Oh jeetje. Nouja das echt niet fijn

Ik wil je veel succes wensen vanavond

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 18:18

Heel veel succes vanavond! :knuffel:

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33790
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:09

Heel veel succes :(:)

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 22:55

Het gesprek gevoerd, kon alleen maar huilen. Ik begon zelfs weer te twijfelen, want wilde ik echt 20 jaar weggooien? (Zijn woorden). Maar ik zie het niet als weggooien, we hebben echt mooie momenten gehad. Maar het is op nu. Bijna dan, maar nu kunnen we nog ‘goed’ uit elkaar. Anders was er wel weer een ruzie gekomen en klapte het eens echt.

Ook nog een aantal ‘verwijten’, wat ik allemaal anders had moeten doen. Eerst ging ik erin mee, tot ik me besefte dat dit dus precies het probleem was: weer was het mijn schuld, ipv ook naar zichzelf te kijken. Toen werd ie stil en hoorde ie me.

Maar nog steeds (we sloten het af dat we morgen verder praten over wat er geregeld moet worden ed) ben ik aan het huilen. Is het dan wel echt de goede keus? Ik had geen enkele twijfel meer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 23:10

Ik lees hier altijd mee, maar huilen is een hele normale emotie nadat je een punt achter je relatie zet. Je kwetst iemand vaak toch en sluit een bepaalde periode van je leven af. Huilen is dan heel logisch en verdriet hebben mag, ook als je zeker bent van je besluit.

Sterkte allemaal!

Lynnepinny

Berichten: 2704
Geregistreerd: 14-03-10

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 23:27

Sterkte, Marocje :(:) Ik denk dat het feit dat je er al zo lang mee zit en het er nu ook daadwerkelijk over hebt gehad wel betekent dat je er ook echt klaar mee bent.

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 00:39

Niet naar jezelf kijken en andere de schuld geven kan je op meerdere manieren bekijken.

Misschien is hij zo onzeker dat hij juist niet wil laten zien wie hij echt is. Zo komt dat op mij over als mensen geen excuses maken, altijd de fout bij 'n ander zoeken ect. Kan ook angst zijn voor jouw reactie. Het kan vanalles zijn!

Is hij er wel goed met zijn hoofd bij, dat hij goed weet wat er speelt?

Ga je met hem goed de diepgang in over deze onderwerpen?

Veel sterkte gewenst! Dat je 't op bokt plaats, is dat toch vanwege enige twijfel? Of is dat vooral voor de steun. Hoe kunnen we jou het beste helpen?

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 00:56

Het feit dat je emotioneel wordt, wil niet zeggen dat je een foute keuze maakt. Het is een grote verandering in je leven waar veel emotie bij is komen kijken. Een mens wil eogenlijk liever niet moeten wennen aan een nieuwe situatie.
Je gaat gewoon de fases van een rouwproces voor. Hij ging tijdens het gesprek heel mooi (een aantal van) de fases van acceptatie door.

Dit gaat goedkomen en je maakt de juiste keuze. Houd je geen voet bij stuk houdt en je probeert het toch nog een keer... Zeer waarschijnlijk dat het bij de eerste ruzie weer raak is.

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 07:54

Veel sterkte Marocje :(:)

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:27

Bedankt allemaal :* .

Talietjuh: de reden dat ik het hier plaats is dat mijn hoofd zo vol zit, en het dan fijn is om op te schrijven. Ook krijg ik dan feedback waar ik heel veel aan heb. Ik ben altijd erg bezig met wat mijn acties bij anderen teweegbrengen, of juist hoe ik het beste ergens mee om kan gaan. Ik kan nl bepaalde ideeen hebben die zich echt in mijn hoofd vastklinken. Dan is het fijn om van een ander, een andere zienswijze te horen. Mijn valkuil daarin is dan de andere kant: ik kan het me heel erg aantrekken en aannemen als de waarheid. Maar dit is zijn/haar waarheid waar ik ook niet altijd iets mee kan.

Of hij onzeker is? Ja, ergens wel. Maar hij komt ook heel moeilijk bij zijn gevoel. (En een ander dus helemaal.) vaak konden we pas praten in de nacht, in bed: dan is alles stil en hoorde en begreep hij me echt. En andersom. Dan konden we echt hele fijne gesprekken hebben. En hier hebben we het dus ook over gehad: waarom begreep hij dan wel wat ik zei? De ruis van alles eromheen (overdag) kon hij niet filteren, was mijn vertaling.

Hutcherson: precies. Tijdens het gesprek begon ik idd te twijfelen, maar besefte me op tijd dat dit dan weer een andere keer zou klappen. We hebben nl vaker op dit punt gestaan (nouja, voor mij niet zo duidelijk als nu, dan was het meer de vraag of het niet beter is uit elkaar te gaan?) en toen ik daarna een aantal mooie voorbeelden kreeg (het werd me duidelijk dat het weer mijn schuld was, dat ik er verantwoordelijk voor was en als ik ‘nog iets beter mijn best deed dan..’) heb ik het afgekapt en gezegd dat we het hier niet meer over hoeven te hebben. Daarna veranderde de toon naar: ‘ik maak me zorgen om je, je redt het niet alleen’ Ook daar heb ik op gezegd dat hij zich daar niet druk om hoeft te maken. Het is voor ons beiden beter, ik hou van hem maar gun hem een fijn leven en apart van elkaar.
Dus ja, waren we er toch weer voor gegaan, zou het toch een keer uit mondigen in een ruzie oid, waarbij we niet meer met elkaar kunnen praten en op een nare manier uit elkaar gaan.

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:27

lianne484 schreef:
Ik kom mij hier ook melden. Na een relatie van 3 jaar, ruim een maandje over en ik ben er nog kapot van. Met veel onbegrip en verdriet. 2 maanden terug hadden we het over het kopen van een huisje. Hij ging met een vriend op vakantie ( wat hij al jaren doet) en komt terug en had veel twijfels over onze relatie. En 3 dagen later had hij zijn spullen gepakt bij mij ( hij woonde bij mij in). Na 3 weken minimaal contact en elkaar niet gezien te hebben stond hij op stoep om wat kleren van mij te brengen. Een super gezellige avond gehad zoals van ouds. Elke dag nog denk ik dat iik in een nachtmerrie zit. Ik vraag me nog elke dag af waarom we niet bij elkaar zijn. Ik mis hem vreselijk en vraag me werkelijk af hoelang het duurt voordat het slijt en een plekje krijgt. Ik ben nog zo gek op hem |( .


Jeetje veel sterkte Lianne!

BarbaraNova

Berichten: 4202
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:39

Marocje, ik heb inderdaad beetje hetzelfde, ik wil niet verder meer, voel me niet gezien of gehoord en daardoor erg alleen. Heel lang gepraat (jaren) en geprobeerd maar alleen samen blijven voor ons kind werkt gewoon niet als je jezelf altijd rot voelt bij iemand. Maar er worden nu weinig huurwoningen aangeboden dus moet het nog even uitzingen. Soms is er nog erge twijfel tot er weer iets gebeurd wat mijn gevoel gewoon bevestigd, emmertje is gewoon vol...sterkte jij

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 13:38

Thanks Barbaranova, jij ook veel wijsheid gewenst. Het is inderdaad erg lastig, want zo slecht ging het niet. En dan met pieken dat je er klaar mee bent, maar na een goed gesprek elkaar beterschap belooft. En dan ging het ook een tijd echt weer heel fijn!

Maar nu voelt het alsof er zo’n enorme last van me afvalt! Gelukkig berust hij er ook in en vermoed ik dat hij ook beseft dat dit het beste is. We leven nog met elkaar, overleggen met elkaar maar zijn ondertussen ook bezig vanalles te regelen. Een ander huurhuis zoeken (hij gaat weg) zal lastig zijn en daar help ik hem mee. Ik had een nieuwe plafondlamp gehaald en hij vroeg of hij deze zou ophangen of dat ik dit liever zelf deed: heel fijn als hij hem ophangt! En dat gaat gaat gelukkig dus zonder spanningen, daar ben ik erg blij mee.

BarbaraNova

Berichten: 4202
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 12:05

Hoe gaat het met jullie?

Hier nog in afwachting van een huisje, dus nog steeds maar uitzingen en volhouden in huis bij mijn ex...