tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 22:59

Ik weet niet, waarom houdt ze contact? Ze houdt alles open, houdt dus afstand (oa door zich op andere dingen te storten zoals school of werk), maar kan je ook niet loslaten, zoekt dus ergens nabijheid. Gezond is het niet, het put gewoon uit als je zelf wel graag wil en je jezelf ook geeft. Ik denk ook niet dat zoiets bewust is of kwaaie wil van haar kant, alleen hoe lang kan je zoiets volhouden? Wil je dat wel? Waarom wil je dat in stand houden, want een LDR is al niet evident, laat staan op deze manier.
Bedankt little_gift voor de LDR verduidelijking. Ik kwam op motorfietsen en lichtgevoelige weerstanden uit via google :P.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 23:02

Ik dacht bij LDR aan de Laag, Diep, Rond trainingsmethode bij paarden :')

Maar idd ik zou ook zeker je grenzen aangeven.

BigOne
Berichten: 38349
Geregistreerd: 03-08-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 23:07

Dezenaam , jij bent niet de enigste die hulp moet hebben, lijkt me een ex relatie waarbij beide personen zo hun problemen hebben en dit enorm word verergerd door jullie relatie. Misschien idd beter om het contact af te breken, totaal en eerst jezelf weer op de rit te krijgen. Nu laat je je aan het lijntje houden. En houd jij ook de deur open voor haar. Terwijl zij pok haar issues heeft zo te lezen .

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 23:31

De interpretaties van LDR hier. :') _O-

Klopt wel wat je zegt Callisto. School heeft voor haar er oa mee te maken dat ze haar vader trots wilt maken (ook al is die er niet meer). Haar ouders hadden ook nogal een autoritaire opvoedingsstijl.. Toen ze het uitmaakte vertelde ze ook dat ze zich nu dus pas, achteraf beseft dat ze een 'asshole' (haar woorden) geweest is met haar gedrag (het amper reageren en erg defensief zijn als ik haar erover aansprak). Nadat ze dus klaar was met haar eindwerk voor school kwam die realisatie pas omdat ze er toen pas over na kon denken. En omdat we elkaar in die tijd niet meer in het echt gezien hebben (want ik had ook examens) kon die 'bubbel' niet doorbroken worden.
Zeker ook wat je zegt over de nabijheid. Ze stuurt dus echt amper, maar als ze ziet dat ik haar berichten op Snapchat niet geopend heb voor een paar dagen en nergens online ben geweest op social media dan krijg ik via Messenger direct een bericht of alles oké is. Wat wel wilt zeggen dat ze om me geeft dan, maar haar gedrag verder aanpassen dat lukt haar (op dit moment) niet..

Een vriendin van mij vroeg ook of het wel had kunnen werken als we dichter bij elkaar gewoond hadden. Persoonlijk denk ik van wel, maar dat is helaas niet het geval.

Ik zal er niet te veel over uitweiden in verband met privacy enzo maar ze is ook in therapie geweest voor haar gedrag met school, dat ze daar zo obsessief mee is. Het is al beter geworden maar nog lang niet helemaal helaas.

Zal er inderdaad zelf over moeten nadenken wat ik hier nog mee wil doen...

Bigone, klopt we hebben beiden onze issues. Over de mijne ben ik vrij open geweest (al voordat we een relatie hadden) en zij was ook relatief open, maar dat haar studiedrang zo extreem was wist ik niet. Dat haar problemen erger zijn geworden door de relatie, dat denk ik niet. De relatie heeft er wel problemen door ondervonden. Maar we hebben elkaar ook veel kunnen ondersteunen en ze heeft tegen mij wel dingen durven vertellen waar ze met andere mensen nog nooit over gesproken heeft. Dat zij hulp gaat zoeken heb ik ook voorgesteld, maar nu ze in Duitsland zit is dat niet gemakkelijk (ze is van Nederland).
Mijn problemen zijn inderdaad wel deels 'erger' geworden door de relatie, maar dat is mijn probleem uiteindelijk. Dat had ik niet alleen bij haar, maar bij elke persoon die voor mij op dat moment extreem belangrijk was. Nu is zij dat voor mij nog steeds, daarom ga ik nu toch wat meer afstand proberen te houden (en even kijken wanneer ik op gesprek kan).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 23:38

Vlucht ze niet in haar studiedrang en werk omdat ze extreem onzeker is? Zo komt ze op mij in ieder geval over na aanleiding van jouw verhaal.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 23:55

Ze is inderdaad wel vrij onzeker als persoon. Haar studiedrang komt doordat haar vader tegen haar gezegd heeft dat ze niet zoals hem mag eindigen, dat in combinatie met vrij strikte ouders. Misschien ook wel eerder wat faalangst dus..
Ze was dan ook iemand die snel schrik had dat ze mensen 'lastig zou vallen' met haar problemen. In het begin van onze relatie ging dat wel nog goed en begon ze er vaak spontaan over als iets haar dwars zat, ook al was het maar iets 'kleins'. En ze kon al snel overstuur worden door kleine dingen. Ik weet nog die keer dat ik bij haar in DE was, we wouden net gaan slapen en toen viel het internet weg wat zij zo lang had proberen te 'maken'... := De volgende ochtend werkte het gewoon weer, maarja, maak het haar maar wijs als ze in paniek-modus zit. :+ (Nu kan ik met die dingen wel omgaan, dat is voor mij nooit een probleem geweest en we konden hier ook gewoon over praten)

Maar de laatste maand voor onze break-up liep dat ook al slechter en was ze minder open over deze dingen. Ik geloof ook door de druk van de deadline want ze was wel iets te laat begonnen, dus was alles op school gericht. Aan de andere kant ook wel omdat ik er minder naar vroeg, want ik was deels ook pissed omdat zij zo weinig stuurde en daar kon ik me moeilijk over zetten. Dusja, ik ben er toen misschien ook niet genoeg voor haar geweest.

BigOne
Berichten: 38349
Geregistreerd: 03-08-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 10:27

Je kunt niet alles opvangen, in elke relatie komen periodes waarbij een van de twee even niet lekker in zijn vel zit. Maar zij zit continue niet lekker in haar vel dus houd het een keer op, wat een stresskip. En nu heb jij het even kalm aan gedaan en stond je niet 24 klaar met raad en daad en is de relatie over, misschien een eyeopener??

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 10:53

Bigone, het is echt niet daardoor dat onze relatie afgelopen is hoor. We hebben het daar nog over gehad (dat ik minder vroeg hoe het ging). Zij heeft gezegd dat het puur komt doordat zij haar gedrag op dit moment niet kan veranderen omdat ze nog steeds in dezelfde situatie zit. En ze vindt dat ik dat niet verdien.

Ik heb er zelf voor gekozen om met iemand die mentale problemen heeft een relatie aan te gaan. Dat is voor mij nooit moeilijk geweest en ik heb het zeker nooit als een 'last' ervaren. Ofja, op het obsessief zijn met werk na dan, omdat dat dus een heel slechte invloed gehad heeft op de relatie uiteindelijk.

Hoelang heeft het bij jullie eigenlijk geduurd voordat je foto's van je ex kon verwijderen? :+
Het is nu niet per se dat ik vind van 'ze moeten weg', maar ik heb opslagruimte nodig op mijn gsm en dan denk ik van... Is het misschien niet beter om daarmee te beginnen? Ik heb het in het algemeen moeilijk met foto's verwijderen, ook al staan ze allemaal al op een stick. :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33833
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 10:56

Ik verwijder ze niet, vind ik echt onzin. Is toch gewoon een tijdperk geweest. Maar ik ben niet heel gevoelig voor foto’s en kijk er niet naar terug. Maar ga deze week wel alles even op mijn harde schijf pleuren.

Winged

Berichten: 33067
Geregistreerd: 28-12-05

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 11:03

Ik ben met mijn ex destijds vrij radicaal geweest het opschonen van 'samen' materiaal. Lees: Flink wat dingen overal van gewist. Maar ik heb nog wel altijd een mapje op de computer staan. Sterker nog, er schijnt nog ergens een gezamenlijke dropbox te zijn :')

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 11:10

Hier altijd alles verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 11:13

Hier ligt ´t er een beetje aan van welke ex maar op 1 foto na van meest prominente ex alles verwijderd.
Op die ene foto staat de overleden vriend van mijn zus. Ben nog aan het nadenken over een creatieve oplossing, is een foto van de laatste keer dat ik hem in leven heb gezien, zeer dierbare foto dus.

BigOne
Berichten: 38349
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 11:25

MarcoBorsato schreef:
Hier altijd alles verwijderd.

Ik kom uit de tijd dat er nauwelijks foto’s gemaakt werden en zo ja dan waren de meeste vriendjes alweer exit :D maar van een ex zijn er nog wel foto’s , dat duurde ook wat langer en deze week nog telefoontje van ex schoonma ( bijna 90) dat ze verhuist was en even haar nieuwe adres doorgaf. Achteraf bekeken heb ik altijd fantastische schoonmoeders gehad!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 12:04

Hier ook alles verwijderd. Dat was voor mij de beste manier om het achter me te laten.
Letterlijk met een schone lei beginnen.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 17:04

Ik heb ooit eens gedate met een jongen die al zijn exen in mapjes bewaarde. Bang om een mapje te worden ben ik hem toen gepeerd.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33833
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 17:21

Ook gearchiveerd in jaartallen of alfabetisch?

BigOne
Berichten: 38349
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 17:32

MarcoBorsato schreef:
Ik heb ooit eens gedate met een jongen die al zijn exen in mapjes bewaarde. Bang om een mapje te worden ben ik hem toen gepeerd.

_/-\o_ die was gestoord!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 17:57

MarcoBorsato schreef:
Ik heb ooit eens gedate met een jongen die al zijn exen in mapjes bewaarde. Bang om een mapje te worden ben ik hem toen gepeerd.


:') Gaf ie ze ook cijfers?

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 17:58

Nee alleen mij. 10+. <<)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 19:21

Ik gooi doorgaans de foto’s van exen weg waar ik zelf niet op sta, maar bewaar wel de leuke kiekjes waar we samen op staan, bijvoorbeeld van bijzondere gelegenheden of vakanties.

Maar dan alleen als we verder nog “normaal” met elkaar om kunnen gaan, voor zover dat kan na een relatie. Ik heb destijds wel elke foto van gestoorde ex-date verwijderd, daar hoef ik gewoon echt niet aan herinnert te worden.

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 13:23

Ik heb nog wel foto's met de mama van mijn kinderen op fb staan, een paar, het zijn gewoon foto's van leuke gelegenheden (huwelijken, feestjes, ...). Van de andere 2 recente exen zwerven ook nog wel hier en daar foto's rond op mijn computers en telefoons, maar ik ben niet zo ordelijk of georganiseerd qua foto's dus moet al wat gaan zoeken om ze te vinden. Ik heb amper foto's van mijzelf ook, enige waar ik veel foto's van heb zijn mijn kindjes.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:42

Ik heb vorige week mijn ex nog eens ontmoet. Wij gingen uit elkaar omdat hij bleef twijfelen of hij er wel goed aan had gedaan om weg te gaan bij zijn ex, met wie hij samen een dochter heeft.

Sinds de break-up had ik geen contact meer gezocht, maar hij wel nog een aantal keer. Vroeg of hij me kon zien/spreken. Ik was vrij voorzichtig in het begin, maar algauw had ik het gevoel dat we weer net zo konden praten als toen we nog samen waren. We hebben 6 uur zitten praten. Hij zei me nog eens dat hij van me houdt.
Ik vind dit heel frustrerend. Hij maakte de beslissing om ermee op te houden dus ik probeer dat te aanvaarden en verder te gaan met mijn leven. Maar ik krijg het gevoel dat hij me misschien wel nog meer mist dan ik hem.

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:52

Hier een update: uiteindelijk met persoon waar ik een maand mee datete gewoon gezellig vrienden kunnen worden! :) Geen gevoelens meer; gewoon iemand waar je nog lol mee kan hebben. Erg fijn.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33833
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 22:51

Vond ik heel mooi!


Afbeelding

CalipsoLover

Berichten: 5578
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 23:37

Robijntjah schreef:
Hier ligt ´t er een beetje aan van welke ex maar op 1 foto na van meest prominente ex alles verwijderd.
Op die ene foto staat de overleden vriend van mijn zus. Ben nog aan het nadenken over een creatieve oplossing, is een foto van de laatste keer dat ik hem in leven heb gezien, zeer dierbare foto dus.

:(:)

MarcoBorsato schreef:
Ik heb ooit eens gedate met een jongen die al zijn exen in mapjes bewaarde. Bang om een mapje te worden ben ik hem toen gepeerd.

What the... Dat is gewoon creepy.

Ik verwijder ze op social media allemaal. Ben er wel onlangs achter gekomen dat er nog 1 op fb stond in een oud album waar toch niemand in kijkt, maar die heb ik gewoon laten staan. Ik verwijder ze ook allemaal op mijn telefoon etc. Maar weet wel dat de meeste allemaal nog in de gesprekken op Messenger staan.


Eline91 schreef:
Ik heb vorige week mijn ex nog eens ontmoet. Wij gingen uit elkaar omdat hij bleef twijfelen of hij er wel goed aan had gedaan om weg te gaan bij zijn ex, met wie hij samen een dochter heeft.

Sinds de break-up had ik geen contact meer gezocht, maar hij wel nog een aantal keer. Vroeg of hij me kon zien/spreken. Ik was vrij voorzichtig in het begin, maar algauw had ik het gevoel dat we weer net zo konden praten als toen we nog samen waren. We hebben 6 uur zitten praten. Hij zei me nog eens dat hij van me houdt.
Ik vind dit heel frustrerend. Hij maakte de beslissing om ermee op te houden dus ik probeer dat te aanvaarden en verder te gaan met mijn leven. Maar ik krijg het gevoel dat hij me misschien wel nog meer mist dan ik hem.

Ik zou daar toch enorm mee oppassen, zeker omdat hij degene is met de 'beslissing'. Je wil niet nog een keer zo gekwetst worden.
Resistance schreef:
Hier een update: uiteindelijk met persoon waar ik een maand mee datete gewoon gezellig vrienden kunnen worden! :) Geen gevoelens meer; gewoon iemand waar je nog lol mee kan hebben. Erg fijn.

Wat leuk om te horen! Gaat het nu al wat beter met je?