tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 16:53

Eline, dat is lastig. Weet je ook wat hij wil, zou hij het het nog een kans willen geven? Heb je het gevoel dat hij twijfeld aan zijn beslissing? Ik zou hem vragen wat hij wil bereiken met zulk contact en zou daarna persoonlijk even afstand bewaren en voor jezelf nagaan wat jij zelf wilt.

Mag ik iemand een pb doen? (Zo ja, reageer maar in pb :') )

Mandarijn
Berichten: 9071
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 18:25

Finnens, heb je een pb gestuurd.

Ik voel me sinds gisteravond echt vreselijk alleen en verdrietig. Krijg op de een of andere manier het gevoel van hoe het was (dus iemand die er is, niet de persoon) niet van me af geschud. :(
Maar moet ook ongesteld worden, dan heb ik dat wel vaker. :+

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 20:28

Herkenbaar Mandarijn. :(:) Ik word elke ochtend nog steeds wakker met een rotgevoel. Het lukt nu iets beter om het van me af te zetten maar pfft. Zag net ook weer foto's van haar op Instagram, samen met haar twee beste vrienden waar ik ook wel goed mee overeen kwam, hun mis ik op een manier ook wel. Doet toch wel weer even zeer.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 11:10

Ik ook nog steeds. Hij is nu weer last minute een week naar haar toe op vakantie. Het doet mij echt veel pijn, hij had ondanks onze afspraak nauwelijks tijd voor mij (2 halve dagen in 2 maanden) en vond dit veel. En dit kan dan weer wel. Doet extra pijn omdat de vakanties samen altijd zo leuk waren en ook erg belangrijk voor mij. En dat doet hij nu zomaar over met iemand die hij nauwelijks kent. En tegen mij zeggen dat ik teveel ben. Maakt het erg lastig te geloven dat hij nog om me geeft, wat hij wel zegt.

Verder vooral het serieuze probleem dat ik niemand leuk vind. In eerste instantie voel ik me fysiek aangetrokken tot heel weinig mensen, maar anders knap ik op ze af als ik met ze praat... Ik vind ze al heel snel oninteressant. Na een paar minuten eigenlijk al. Heb laatst een avond gehad waarop ik 23 single mannen heb ontmoet en bij niet één voelde ik een klik. Ik vind het echt vervelend. De meesten voelen voor mij zo saai, weinig hobby's, baan waar ik niet achter sta, geen passie, geen ambitie, niet mijn niveau van praten, obsessie met seks, veel alcohol... Terwijl ik laatst bv een jongen had die echt heel ok was! Heel lief, goede match, goede baan, geïnteresseerd... en hij deed me niks. Wat is er mis met mij? Mijn ex had dit eerst ook maar heeft toch weer een meisje ontmoet dat hij leuk vond. Dus zo erg geloof ik dat ook niet meer.
Iemand tips? Gewoon doorzetten? Settelen voor minder?

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 11:28

Weet je... Je bent in principe maar 1 partner nodig, maar 1 die je echt leuk vind en waar je echt een klik mee hebt. Tegenover die ene, daar staan miljoenen mensen die het dus niet zijn.

Als ik het zo neer zet, krijg ik ook wel een speld in hooiberg gevoel. Hoe vind je die ene? Ik geloof zelf wel in het lot, dat het op de een of andere manier wel op je pad komt.

Alleen dat is, net als alles in het leven, vaag en onzeker.

Mer1980

Berichten: 18877
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 11:30

Sheran: je zit ook nog veel teveel met je ex in je hoofd. Die banketstaaf verdient je niet, hij heeft nu een ander, hij denkt op zijn manier door dit soort onzin te zeggen dat het minder hard aankomt. Het feit is: hij heeft een ander, zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Blokkeer die vent, delete hem overal vandaan, hij is klaar, maar op deze manier kan jij hem niet loslaten. Hij zal vast om je gegeven hebben en ja jullie hebben een geschiedenis samen, dat zal hij zeker ook erkennen, maar hij is al veel verder, hij is er overheen. Nu jij nog.

Zo lang jij vast blijft houden aan de onzin die hij jou verteld sta je ook niet open voor iets anders en kun je moeilijk iemand leuk vinden, want je gaat vergelijken. Dus neem je tijd om te rouwen, pak een bak Ben & Jerry's, kijk een hele serie uit op Netflix, pak een fles rosé, jank de ogen uit je kop, maar ga verder met je leven.... :(:)

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 11:40

Ja je hebt gelijk hoor! Thanks!

Het is niet alleen iets van na deze ex, het was daarvoor ook al een 'probleem'. Ik heb het altijd gehad. Heb ook nooit gesnapt waarom zoveel mensen binnen een jaar een nieuwe partner konden vinden. Ik heb in mijn hele leven (ben nu 31) 3 gehad die ik eventueel zag zitten als partner. Ook geen onbeantwoorde crushes gehad ofzo (daar heb ik dan wel weer geluk mee, haha) :D

Wel erg frustrerend, ik ben er echt wel aan toe. De enige interessante mannen die ik heb ontmoet de laatste tijd zijn de wat onbereikbaardere :P

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 12:12

Mer1980: Thanks, deze woorden had ik ook even heel hard nodig.

Sheran: Herkenbaar hoor! Hier inmiddels 30... En 1 serieuze relatie verder en 1 waarmee ik 3 jaar lang heb aan lopen emmeren wat uiteindelijk resulteerde in het meest belachelijke ooit. Hoofd weet dondersgoed dat ik moet rennen en gewoon hem moet deleten. Dat heb ik op alle mogelijke kanalen ook gedaan. Nu alleen dat gevoel nog :Y) Tijd...

Mer1980

Berichten: 18877
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 12:36

Sheran & Winged ik zal maar niet verklappen hoeveel kerels ik heb gehad :=, maar ben mijn huidige man op mijn 31e tegen gekomen, hij schoot er na 4 maanden onze oudste al in, maar ondertussen zijn we dus alweer 6 jaar getrouwd en 2 kids verder. Ik hoop dat dit mijn laatste vent is, maar zeker weten doe je het nooit. En ik heb ook de meest idiote relaties gehad hoor, ooit eens weg moeten vluchten voor een ex die pillen had gecombineerd met blowen en de auto agressief in wilde stappen met zijn dochter van toen 11. Die heb ik gauw in mijn auto gezet en naar haar opa en oma gebracht, hem niet meer gezien... , een ex die manisch depressief was en overtuigd van het feit dat hij de loterij ging winnen zijn hele salaris er doorheen joeg in één dag en bij mij om geld kwam vragen voor dat winnende lot, want als ik dat niet gaf was ik natuurlijk de schuldige... zo kan ik nog wel wat kanspareltjes opnoemen. Dus er is echt hoop.

BigOne
Berichten: 38335
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 12:52

Sheran schreef:
Ja je hebt gelijk hoor! Thanks!

Het is niet alleen iets van na deze ex, het was daarvoor ook al een 'probleem'. Ik heb het altijd gehad. Heb ook nooit gesnapt waarom zoveel mensen binnen een jaar een nieuwe partner konden vinden. Ik heb in mijn hele leven (ben nu 31) 3 gehad die ik eventueel zag zitten als partner. Ook geen onbeantwoorde crushes gehad ofzo (daar heb ik dan wel weer geluk mee, haha) :D

Wel erg frustrerend, ik ben er echt wel aan toe. De enige interessante mannen die ik heb ontmoet de laatste tijd zijn de wat onbereikbaardere :P

En eventueel een serieus dating bureau ? Vriend van mijn zoon, 35 , heeft daar zijn droomvrouw gevonden. Eerste date was dat en ze zijn onafscheidelijk vanaf toen.

Raineri
Berichten: 6248
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 12:56

Sheran schreef:
Ik ook nog steeds. Hij is nu weer last minute een week naar haar toe op vakantie. Het doet mij echt veel pijn, hij had ondanks onze afspraak nauwelijks tijd voor mij (2 halve dagen in 2 maanden) en vond dit veel. En dit kan dan weer wel. Doet extra pijn omdat de vakanties samen altijd zo leuk waren en ook erg belangrijk voor mij. En dat doet hij nu zomaar over met iemand die hij nauwelijks kent. En tegen mij zeggen dat ik teveel ben. Maakt het erg lastig te geloven dat hij nog om me geeft, wat hij wel zegt.

Verder vooral het serieuze probleem dat ik niemand leuk vind. In eerste instantie voel ik me fysiek aangetrokken tot heel weinig mensen, maar anders knap ik op ze af als ik met ze praat... Ik vind ze al heel snel oninteressant. Na een paar minuten eigenlijk al. Heb laatst een avond gehad waarop ik 23 single mannen heb ontmoet en bij niet één voelde ik een klik. Ik vind het echt vervelend. De meesten voelen voor mij zo saai, weinig hobby's, baan waar ik niet achter sta, geen passie, geen ambitie, niet mijn niveau van praten, obsessie met seks, veel alcohol... Terwijl ik laatst bv een jongen had die echt heel ok was! Heel lief, goede match, goede baan, geïnteresseerd... en hij deed me niks. Wat is er mis met mij? Mijn ex had dit eerst ook maar heeft toch weer een meisje ontmoet dat hij leuk vond. Dus zo erg geloof ik dat ook niet meer.
Iemand tips? Gewoon doorzetten? Settelen voor minder?


Persoonlijk denk ik dat je je teveel op bijzaken concentreert. Iemand heeft een goede baan, oke wat zegt dat precies dan? Als je mij op een avond met andere meiden ontmoet zou je ook denken dat ik rijp ben voor het gesticht. Misschien wil je te graag, het belangrijkste lijkt mij dat je met iemand kan lachen op zo’n avond. De rest loopt vanzelf wel los.

Als iemand mij op een eerste avond vraagt wat mijn hobby’s zijn/werk is val ik na twee seconden in slaap. Lijkt wel een sollicitatiegesprek. Ook vind ik het altijd een beetje griezelig als mensen dat doen. Laat het los Sheran, geniet van je tijd. Drink een wijntje. Wie weet overkomt je volgende week iets (geen dreigement :’) )

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:06

Ik heb ingeschreven gestaan bij e-matching, daar had ik die ene redelijke jongen vandaan. Verder alleen niet-geslaagde dates die ook te graag wilden.

Werk is voor mij onlosmakelijk verbonden met karakter,de persoon die je wil zijn. Hoe ambitieus je bent,wat je prioriteiten zijn in het leven. Uitzonderingen daargelaten en ook bij expats wil ik wel eens een oogje dichtknijpen.

Raineri
Berichten: 6248
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:12

Sheran schreef:
Ik heb ingeschreven gestaan bij e-matching, daar had ik die ene redelijke jongen vandaan. Verder alleen niet-geslaagde dates die ook te graag wilden.

Werk is voor mij onlosmakelijk verbonden met karakter,de persoon die je wil zijn. Hoe ambitieus je bent,wat je prioriteiten zijn in het leven. Uitzonderingen daargelaten en ook bij expats wil ik wel eens een oogje dichtknijpen.



Ik begrijp je en wil je niet veroordelen. Maar het klinkt alsof je nog erg bezig bent met je ex (logisch, je bent een mens met emoties). Maar zou je daarom misschien juist niet te snel terug willen naar een relatie?

Ik ben denk ik ook je tegenpool misschien wel een beetje dus misschien zie ik het wel helemaal verkeerd. Ik weet het niet.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:25

Ik weet het niet, ik zit er natuurlijk middenin. Ik kan prima alleen zijn: als iemand me zou vertellen dat ik op m'n 35e iemand ontmoet dan is het allemaal prima. Maar ik begin wel wat druk te voelen en het idee dat ik er nu echt zelf iets actiever achteraan moet, juist omdat zo weinig mensen me aanspreken.

Hutcherson

Berichten: 7371
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 01:36

zorro schreef:
Weet je... Je bent in principe maar 1 partner nodig, maar 1 die je echt leuk vind en waar je echt een klik mee hebt. Tegenover die ene, daar staan miljoenen mensen die het dus niet zijn.

Als ik het zo neer zet, krijg ik ook wel een speld in hooiberg gevoel. Hoe vind je die ene? Ik geloof zelf wel in het lot, dat het op de een of andere manier wel op je pad komt.

Alleen dat is, net als alles in het leven, vaag en onzeker.


Het is er niet 'maar 1' die bij jou past. Iedereen heeft echt wel meerdere mensen op de wereld waar die echt een goede fijne relatie mee kan hebben. Ik denk niet dat er voor iedereen maar 1 'the one' rondloopt op de wereld. Er zijn echt wel meerderen waar je je echt toe aangetrokken voelt. Je moet er alleen voor open staan en dat kun je alleen als je het vorige verhaal afsluit en niet iemand wilt vinden omdat dat fijner/beter is of omdat alle anderen ook zomaar een nieuwe relatie vinden.. Je wilt niet weten hoevaak mensen na hun relatie een rebound zoeken.

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:32

Ook weer terug?

Ik zeg niet dat er maar 1 is, ik zeg dat ze maar 1 nodig is. De wereld zit aardig vol, dus tegenover die ene zullen aardig wat staan waar ze geen klik mee heeft. Het is normaal wat ze meemaakt en hoe ze zich daar bij voelt.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:00

finnens schreef:
Eline, dat is lastig. Weet je ook wat hij wil, zou hij het het nog een kans willen geven? Heb je het gevoel dat hij twijfeld aan zijn beslissing? Ik zou hem vragen wat hij wil bereiken met zulk contact en zou daarna persoonlijk even afstand bewaren en voor jezelf nagaan wat jij zelf wilt.


Hij heeft me dinsdag gezegd dat hij me echt mist, dat hij twijfelt aan zijn beslissing en dat hij het graag nog een kans zou willen geven... Hij vroeg me of ik het nog een kans wil geven.

Hoe hard ik hier ook op gehoopt had, nu ben ik daar toch niet zo zeker meer van. Ik heb hem gezegd dat ik tijd nodig had om daar over na te denken en dat ik toch eerst nog een paar serieuze gesprekken wou.
Ik weet het niet meer... Ergens twijfel ik heel erg of dat een goed idee is :/

BigOne
Berichten: 38335
Geregistreerd: 03-08-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:07

Bij twijfel niet doen is een spreekwoord wat meestal goed uit komt.

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 00:34

Je kan ook een paar keer afspreken om gewoon iets te doen zonder direct terug relatie context erbij te brengen. Als vrienden. Zodat je van beide kanten kan kijken wat je wil en of het toekomst heeft. Want wat doet hem nu terugkomen? Spijt, ... allemaal goed en wel, maar je wil echt niet terug beginnen om na een paar maand terug in dezelfde situatie te zitten. Jij verdient geen twijfel. Hij twijfelt, dus blijft moeilijk. Je weet nooit wat komt, maar twijfelend herbeginnen is niet het beste plan denk ik.

Mandarijn
Berichten: 9071
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 10:58

bigone schreef:
Bij twijfel niet doen is een spreekwoord wat meestal goed uit komt.

Mee eens. Ik denk dat je dan straks tegen de reden aan gaat lopen waardoor je nu al twijfel hebt.

Mag ik iemand pben? -O-

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 12:18

Als je nog niemand hebt kunnen PBen mag je mij altijd sturen Mandarijn!

Vannacht heb ik echt een oliebol droom gehad over mijn ex. :( Was weer leuk wakker worden zo. :+

miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 12:48

Mij pb box staat altijd open.

Hier gister een date sinds tijden. Gelukkig hoor ik momenteel niks meer van egoistiche ex en die puppy love heeft het ook gelukkig opgegeven na een duidelijke NEE.

Ik vond de date echt wel heel gezellig, maar kan niet zeggen waar t gaat eindigen. Het lijkt wel alsof mijn hoofd onbewust te veel muren heeft opgezet om maar niks te hoeven voelen. Heb ook geen "verdraai je nek" momenten als ik gewoon ergens loop. Het lijkt wel alsof ik nergens meer potentie in zie als zelfbescherming... Omdat de mentale hulp lijkt dit niet te verbeteren. Heeft iemand hier meer ervaring mee en hoe gingen jullie hier mee om?

Voor de rest gaat het ondertussen wel goed met mij. Geen paniek aanvallen meer gehad de laatste tijd.

Mandarijn
Berichten: 9071
Geregistreerd: 10-09-05

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 18:07

DezeNaam :(:) balen zeg, is inderdaad rot wakker worden.

Miss_liszje, dat gevoel wbt nergens potentie in zien herken ik wel. Wel fijn dat de paniekaanvallen niet meer geweest zijn!
Komt er een vervolgdate met je date van gister?

Ik heb momenteel een constant onrustig gevoel, volkomen verklaarbaar maar ik kan niks met de situatie doen nu en men zegt dat het weer goed gaat komen dus ik probeer daarop te vertrouwen. Maar ik raak het rusteloze niet kwijt zolang ik alleen thuis ben of zo.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 18:51

Bedankt allemaal voor jullie woorden! Het blijft me allemaal nog erg steken, met mijn ex. We zitten in dezelfde vriendenkring dus ik krijg nu alles mee van hoe hij nu elke maand met dat Spaanse meisje weggaat, terwijl hij de laatste tijd niets meer met mij wilde doen. Ze doen nu de 3e vakantie in 3 maanden. Het is de enige manier om elkaar te zien, maar het steekt zo hard dat ik altijd teveel was en zij het blijkbaar wel waard is om weekjes mee weg te gaan. Voelt zo oneerlijk!

Ik wil hem hiermee niet terug ofzo, maar opschrijven helpt een beetje met het loslaten.

Avalanche

Berichten: 16081
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 19:36

Mandarijn schreef:
bigone schreef:
Bij twijfel niet doen is een spreekwoord wat meestal goed uit komt.

Mee eens. Ik denk dat je dan straks tegen de reden aan gaat lopen waardoor je nu al twijfel hebt.

Mag ik iemand pben? -O-

Tuurlijk, altijd.