tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33855
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:30

Maar jij wil de niet naar die woonplaats? Wel jammer omdat jullie ook verloofd waren. Maar als het gevoel weg is, kan je daar vaak niet zo veel meer aan doen.

Hier was ex ook erg vervelend dit weekend... ging allemaal foto's in een gedeeld album gooien. Waarvan ik dacht dat ik het gewist had. Maar dat was blijkbaar alleen op mijn telefoon en niet op mijn laptop. (apple werkt met alles samen) Lekkere verrassing als je maandagochtend midden in een hoorcollege je laptop aan doet en 46 foto's! (!!!) van jullie samen op je bureaublad staan met melding "XXX heeft 46 foto's toegevoegd aan jullie gedeelde icloud map" %)

Heb hem maar verzocht me met rust te laten, waarop hij belde. Hij snapte niet dat ik het niet kon waarderen zo'n lief gebaar (????) en ik moest hem terugnemen want hij was veranderd. Hij dacht dat als ik die foto's zou zien dat ik hem dan zou missen en terug wilde. Nou nee je bent nog steeds zo'n gekkie die enorm onzeker is en daarom leipe dingen doet. :)*

Kabayo

Berichten: 14091
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:42

Jawel. Maar mijn paard kan dan niet mee. Het is dan dik een uur rijden voor mijn paard. Mijn werk is dan ook nog verder weg. En ik hou echt niet van de stad...

En het gevoel komt niet meer terug en hij wil mij niet aan het lijntje houden. We zijn gewoon goed bevriend verder en overleggen alles. Komt allemaal wel goed. Maar rot is het wel ja

Marlinderooz wat een nare streek zeg...

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 10:06

Mijn relatie is dinsdag na 5,5 jaar beëindigd. Dat deed (en doet) wel echt zeer, maar het is wel echt beter en ook dat voel ik al. Onze relatie was niet heel slecht ofzo, maar de laatste maanden ook niet meer goed. We deelden gewoon nauwelijks meer iets, deden nooit wat samen, waren meer huisgenoten (we wonen wel samen). Ik had dit voor de zomer al aangekaart. Toen was de conclusie dat we er wel nog voor wilden gaan, maar dat is er niet echt uitgekomen. Het kabbelde gewoon verder en ik had het eigenlijk steeds leuker in situaties zonder hem dan met hem.
Ik voel me wel schuldig dat ik er niet helemaal aan kapot ga, vooral omdat ik het bij hem wel zie. Maar ik denk wel dat ik al langer afscheid had genomen en daar toen veel verdriet van had. En misschien gaat het nog komen, zeker als we gesprekken gaan hebben over het huis en de kat..
Wat ik ook lastig vind is afscheid nemen van de schoonfamilie. Hoe doe je zoiets? Ga je nog langs? Ze wonen best ver weg, meestal sliep ik een nachtje daar omdat het anders heel veel reizen was. Maar dat wil ik nu natuurlijk niet meer. Maar alleen bellen is misschien ook zo gek.
Echt vreemd om na 5,5 jaar weer op eigen benen te staan, maar het is een fijn gevoel dat de spanningen en het net wel/net niet gebeuren nu voorbij zijn.

meremeer
Berichten: 104
Geregistreerd: 14-05-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 17:05

Als eerste heel veel sterkte Emma!
Jouw situatie is echt heel herkenbaar voor mij, zelfde situatie, ook samenwonend, lange relatie, huisdieren te verdelen en ook vanaf mijn kant uitgemaakt en hij er meer kapot van. Ik herken jouw gevoel heel erg, inmiddels 3 weken later ben ik er nog steeds niet echt kapot van en voel ik me eigenlijk steeds beter!
Ik wil je vooral aanraden je eigen gevoel te volgen in schoonfamilie en andere zaken, dat is vaak het beste en dan krijg je er later waarschijnlijk ook geen spijt van. Hopelijk blijf je je zo erin voelen en gaat het langzaam steeds iets beter! Sterkte!

CalipsoLover

Berichten: 5585
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 17:19

EmmaK95 schreef:
Mijn relatie is dinsdag na 5,5 jaar beëindigd. Dat deed (en doet) wel echt zeer, maar het is wel echt beter en ook dat voel ik al. Onze relatie was niet heel slecht ofzo, maar de laatste maanden ook niet meer goed. We deelden gewoon nauwelijks meer iets, deden nooit wat samen, waren meer huisgenoten (we wonen wel samen). Ik had dit voor de zomer al aangekaart. Toen was de conclusie dat we er wel nog voor wilden gaan, maar dat is er niet echt uitgekomen. Het kabbelde gewoon verder en ik had het eigenlijk steeds leuker in situaties zonder hem dan met hem.
Ik voel me wel schuldig dat ik er niet helemaal aan kapot ga, vooral omdat ik het bij hem wel zie. Maar ik denk wel dat ik al langer afscheid had genomen en daar toen veel verdriet van had. En misschien gaat het nog komen, zeker als we gesprekken gaan hebben over het huis en de kat..
Wat ik ook lastig vind is afscheid nemen van de schoonfamilie. Hoe doe je zoiets? Ga je nog langs? Ze wonen best ver weg, meestal sliep ik een nachtje daar omdat het anders heel veel reizen was. Maar dat wil ik nu natuurlijk niet meer. Maar alleen bellen is misschien ook zo gek.
Echt vreemd om na 5,5 jaar weer op eigen benen te staan, maar het is een fijn gevoel dat de spanningen en het net wel/net niet gebeuren nu voorbij zijn.


*Stille meelezer kruipt even van onder haar steen* Wat poedersuiker Emma :(:) Veel sterkte! Het kan inderdaad best dat jij er al langer afstand en afscheid van genomen hebt en hij nog niet. Maar verder heb ik helaas geen advies voor je ivm schoonfamilie, hou je taai en waarschijnlijk was dit de beste keuze voor jullie beide!

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 17:37

Bedankt voor jullie berichtjes CalipsoLover en meremeer!
Fijn om te lezen dat iemand deze situatie echt totaal herkent. Sommige mensen vinden het wel lastig namelijk: het is toch een goede jongen? Jullie hebben het toch goed samen? Er zijn heel veel mensen die willen wat jij hebt.. dat snap ik, als je misschien al jaren single bent en heel graag wil wat ik had.. is het lastig voor te stellen dat ik (we) deze keuze maak. Maar zo zit het leven toch even niet in elkaar :').
Hij is nu naar zijn familie, ik ben dit weekend alleen. Of nou ja, ik trek gezellig met m’n vriendinnen op en vermaak me echt wel. Ik hoop dat het weekend hem goed doet. Volgende week maar eens bespreken hoe we alles gaan verdelen.

meremeer
Berichten: 104
Geregistreerd: 14-05-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 18:51

Ja heel herkenbaar, mensen die ons niet heel vaak zagen snappen het echt niet. Bij ons zagen mensen dichtbij het wel aankomen en die snapten mijn keuze wel, dat scheelt. Maar uiteindelijk draait het om jouw gevoel en is dat het belangrijkst! Lastig hoor, succes alvast met dat gesprek!

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 19:58

Emma, ik heb er na een lange relatie met goed contact met mijn schoonfamilie voor gekozen iedereen apart een berichtje te sturen. Ook de oma van mijn exvriend, omdat ik heel erg goed contact met haar had, heb ik een lief berichtje gestuurd om te bedanken voor alle mooie tijden. Hoeft niet direct, neem even je tijd om ook voor jezelf te formuleren wat je wilt zeggen :)

Hutcherson

Berichten: 7424
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:26

Emma, ik heb destijds mijn schoonfamilie waar ik wekelijks veel over de vloer kwam een mooie kaart gestuurd met een verhaaltje uit mijn hart en een oprecht 'dankjulliewel voor alles'.
Toch even attent maar niet meer langs hoeven gaan of akward hoeven bellen. Toch netjes afsluiten.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:31

Ik zat in hun familieapp en heb daar een (lief) berichtje gestuurd, zijn zulke warme mensen. Bij zijn ouders(moeder en stiefpa) wil ik nog even op bezoek, zij hadden me echt ook direct opgenomen in de familie <3
Mis dat nog wel meer dan de relatie := Heb zelf niet zo'n hechte band met mijn eigen familie, sowieso met vader en die kant geen contact.. dus vond dat heel dierbaar.

Veel sterkte iedereen :(:)

Voor de mensen die het zelf beeindigt hebben... ben ik even benieuwd.. missen jullie je ex nu wel?

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:38

Hutcherson schreef:
Emma, ik heb destijds mijn schoonfamilie waar ik wekelijks veel over de vloer kwam een mooie kaart gestuurd met een verhaaltje uit mijn hart en een oprecht 'dankjulliewel voor alles'.
Toch even attent maar niet meer langs hoeven gaan of akward hoeven bellen. Toch netjes afsluiten.


Ja, dit is ook wel mijn idee.
Volgens mij vertelt mn ex het vandaag aan zijn familie; dus er is ook geen grote haast bij en ik laat het nu even gewoon gebeuren. Eerst even voor mezelf op een rijtje zetten :)

meremeer
Berichten: 104
Geregistreerd: 14-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 16:57

Air schreef:
Ik zat in hun familieapp en heb daar een (lief) berichtje gestuurd, zijn zulke warme mensen. Bij zijn ouders(moeder en stiefpa) wil ik nog even op bezoek, zij hadden me echt ook direct opgenomen in de familie <3
Mis dat nog wel meer dan de relatie := Heb zelf niet zo'n hechte band met mijn eigen familie, sowieso met vader en die kant geen contact.. dus vond dat heel dierbaar.

Veel sterkte iedereen :(:)

Voor de mensen die het zelf beeindigt hebben... ben ik even benieuwd.. missen jullie je ex nu wel?


Ik heb er zelf een punt achter gezet, en in het begin miste ik het wel. Gewoon de relatie, het samenwonen en de partner waarmee ik alles kan delen. Dit was echter binnen 1 week over en inmiddels mis ik hem echt totaal niet gewoon. Dat slijtte bij mij dus vrij snel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 21:51

Mag ik me hier melden? Vandaag uit elkaar gegaan. Het lastige aan dit verhaal is dat ik bij mijn schoonouders en hem in woon.. Ik heb wel vrienden die me proberen af te leiden maar tot zover ben ik vooral heel verdrietig en boos geweest. Gelukkig hebben we drukke dagen op het werk dus veel afleiding komende 5 dagen. Aankomend weekend ga ik naar mijn moeder en hondje toe. <3 Verder even doorbikkelen tot 1 november. Dan heb ik (mijn eerste) eigen huisje.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110798
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 22:02

Heel veel sterkte, Naomi!
En gelukkig iets om naar uit te kijken! Probeer jezelf af te leiden met het inrichten van je nieuwe huisje. Superleuk!!

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 22:36

Sterkte Naomi!
Wat lastig dat je bij hem inwoont.. Nog eventjes volhouden en dan heb je lekker je eigen plekje. Goed dat je afleiding hebt, laat je maar goed verwennen door de mensen om je heen!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33855
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 22:40

Dikke knuffel! Je woonde aardig dichtbij Zwolle toch? Je mag altijd even je hart luchten met een kop thee / glas wijn erbij. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:02

MarlindeRooz schreef:
Dikke knuffel! Je woonde aardig dichtbij Zwolle toch? Je mag altijd even je hart luchten met een kop thee / glas wijn erbij. :j

Ik woon nu in IJsselmuiden en ga naar Kampen toe inderdaad! Heel erg lief aanbod. <3

Dankjewel allemaal, heb voor het eerst sinds lange tijd weer echt zin om te gaan werken. Het is nogal druk en chaos de laatste tijd maar dat is nu juist eigenlijk wel fijn. :)

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:38

Ik heb zojuist een gesprek gehad over de praktische dingen.
Merkte vooral zijn boosheid. Hij lijkt het niet echt te kunnen accepteren dat het over is, terwijl ik het liefst morgen verhuis en met een nieuw leven ga beginnen.
Ik ben nu op zoek naar woonruimte, het liefst iets waar m’n kat ook welkom is, maar dat is nog niet zo makkelijk in mijn situatie (het wordt wss toch een studentenplek, ik heb nog geen vast inkomen).
Hij vond het trouwens ook echt niet kunnen dat ik überhaupt erover had gedacht om de kat bij vrienden/kennissen onder te brengen als we er echt niet uitkomen. Leek mij een betere oplossing dan marktplaats, maar goed..
Ingewikkeld dit allemaal, ik hoop dat ik snel iets heb en het achter me kan laten.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:58

Acceptatie als gedumpte komt ook niet even aanwaaien, dus logisch als hij daar moeite mee heeft... Dat heeft bij mij ook echt wel even geduurt.

Ik zou ook er niet heel blij van worden om de kat dan maar ergens anders te plaatsen, is de optie bij jullie of bij jou of bij hem?


Sterkte Naomi :(:)

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:12

Ik begrijp hem ook wel. Maar ik sta er nu zo in dat het denk ik voor ons beiden gezonder is om zsm iets voor onszelf te vonden, ook zodat we het kunnen gaan accepteren..
Natuurlijk wil ik het allerliefste dat de kat of bij hem of bij mij blijft. Maar als dat betekent dat we nog een halfjaar met elkaar in huis moeten wonen omdat katten bijvoorbeeld nergens worden geaccepteerd.. dan heb ik liever dat ze even naar een tijdelijk plekje gaat bij mensen die we kennen.
Maar goed. We komen er uiteindelijk wel uit

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:14

En bovendien vind ik ook niet echt dat ik hem gedumpt heb. Het was al tijden niet goed tussen ons en uiteindelijk is dit iets waar we nu samen een beslissing in maken, al voelt het bij mij misschien net wat sterker dan bij hem.

Kabayo

Berichten: 14091
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 08:18

Kom even zeuren hoor

Het is nu ongeveer 2 weken uit. Opzich heb ik het redelijk geaccepteerd. Ik wil ook niet samen zijn met iemand die niet voor mij/relatie wil vechten... maar de mensen om mij heen irriteer ik mij wel zo aan :=

"Doe eens vrolijk"
Doe niet zo boos
Wel vrolijk blijven he?!
Niet zo sjaga zijn vandaag

Of mannen die ineens poeslief doen en gaan knuffelen.. rot toch op

Of de vriendin van een goede vriend van mij (Heb niks met die vriendin) die na 6 dagen al vraagt of hun nu in ons huis kunnen

Alle mensen weten van de lange relatie af en dat het nu uit is. Waar is de empathie gebleven....

Diertjec

Berichten: 4628
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 09:09

Die van die 'vriendin' is wel heel brutaal :roll:

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 12:13

Dat heb ik inderdaad ook. "Nou die heeft ook ergens last van" Uh ja, heb je net verteld dat m'n relatie over is? :roll:

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 12:56

Wow, wat stom zeg! Echt niet netjes van je vriendin, maar ook de andere uitspraken zijn niet leuk om te horen. Ik zou dat eigenlijk ook gewoon serieus zeggen, wat je ervan vindt