tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabayo

Berichten: 14106
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 14:54

EmmaK95 schreef:
Wow, wat stom zeg! Echt niet netjes van je vriendin, maar ook de andere uitspraken zijn niet leuk om te horen. Ik zou dat eigenlijk ook gewoon serieus zeggen, wat je ervan vindt

Niet mijn vriendin hoor haha heb haar nooit echt gemogen. Maar haar vriend is een goede vriend van mij :)

Nee idd.. misschien maar eens doen.. ze verwachten allemaal dat ik vrolijk en wel ben nu.. niet echt. Ik praat niet met ze en snauw niemand af. Maar ja ik sta er wel wat beteuterd bij op het moment :+

esmee_2001
Berichten: 1140
Geregistreerd: 12-07-11
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:11

Ik meld me ook. Zijn nu een week uit elkaar na 4.5 jaar. Ik heb iedereen wijsgemaakt het het heel goed met me gaat en dat ik er geen moeite mee heb maar dat heb ik wel...

Vorige maand vroeg die nog of ik bij hem wilde intrekken, toen heb ik mijn baan opgezegd omdat ik daar niet genoeg verdiende om te gaan samen wonen. Vorige week zondag waren we aan het kijken waar we volgend jaar naartoe op vakantie gingen.. Eerst zegt hij die zondagavond met zichzelf in de knoop te zitten maar dat dat niks met mij te maken heeft en paar dagen later komt die met de mededeling dat hij niet meer van mij houd.

Mijn gevoelens gaan alle kanten op, misschien is het beter aangezien we veel ellende hadden (vreemdgaan van zijn kant, daardoor vertrouwensproblemen van mijn kant), maar ook hoop ik stiekem dat het nog wel goed komt

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:25

Wauw, hij heeft je je baan laten opzeggen om je een maand later aan de kant te zetten?!
Plus vreemdgaan... Laat die hoop varen, je verdient beter! Naar zoiets moet je niet terugwillen. Betekend niet dat je gevoel daarin direct mee komt maar blijft het wel in je hoofd houden :(:) Daarnaast is het niet te laat om eerlijk te zijn, je mag best steun vragen aan mensen :(:)

Kabayo: jeetje, sommige mensen hebben zo weinig tot geen empathie.. je hebt alle recht om nu niet je beste zelf te zijn.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:28

Hij heeft haar toch niet gedwongen? Zij heeft zelf haar baan opgezegd om daar te werken. Daar moet je hem niet de schuld van geven.

Alsnog is het hartstikke klote. Je verdient stukken beter! Iemand die jouw opzettelijk pijn doet wil je toch niet terug hebben in je leven? :(:)

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:36

Ze heeft haar baan opgezegd omdat hij vroeg of ze bij hem in wilde trekken.. voor het samenwonen dus.

Gaat er bij mij niet in dat je binnen een maand opeens twijfels ontwikkelt en dan een punt erachter zet, dat speelt dan hopelijk toch wel langer voordat je het beeïndigd en niet nog iets probeert met een relatie van 4,5 jaar.

esmee_2001
Berichten: 1140
Geregistreerd: 12-07-11
Woonplaats: Zaltbommel

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 13:11

Ik heb inderdaad mijn baan opgezegd voor het samenwonen, ik kon daar maar 2 dagen werken en dat was niet genoeg voor de kosten, maar het blijft altijd mijn eigen keuze dus daar kan ik hem de schuld niet van geven.

Dat ik beter verdien zegt iedereen om mij heen ook, en soms vind ik dat zelf ook maar soms wil ik ook graag terug wat we hadden. De twijfels speelde volgens hem al maanden dus dat maakt het wel extra zuur dat die alsnog vroeg om samen te wonen.

Steun vragen vind ik enorm moeilijk, zelfs bij mijn beste vriendin of moeder. Ik werk nu samen met mijn moeder dus die zie ik veel en laatst zei ze dat ze in mijn ogen kon zien dat ik het er wel moeilijk mee heb maar dan blijf ik volhouden dat dat niet zo is. Ik denk dat ik dat vooral doe omdat ik niet wil dat mijn ex weet dat ik het moeilijk heb.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 14:51

Als je wist dat hij twijfelde had je niet je baan opgezegd neem ik aan, je hebt die keuze gemaakt omdat je dacht dat hij wilde samenwonen. neem aan dat hij hiervan wist dus nouja. Wat een ***. Sorry kan er niets anders van maken :')

Het is logisch dat je terug wil naar wat je had, we zijn gewoontedieren, dus na zo'n lange relatie wil je gewoon weer naar het oude vertrouwde, ook al is dat niet goed voor je. Het zal slijten en je zal je steeds vaker realiseren dat het veel beter zo is, maar eerst is er genoeg verdriet en heeft het tijd nodig :(:)

esmee_2001
Berichten: 1140
Geregistreerd: 12-07-11
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 20:00

Als ik van zijn twijfels wist dan had ik mijn baan niet opgezegd, en hij wist het ook aangezien we regelmatig ruzie hadden omdat hij vond dat ik meer moest werken voor het samenwonen.

Ik heb een enorme zwak voor hem en dat maakt dat ik veel van hem pik, maar ik weet dat uiteindelijk alles goed komt en ik hem helemaal niet nodig heb maar nu is het nog even lastig zeker in de weekenden als ik alleen ben.

Iedereen bedankt voor de lieve woorden :o

Elisa2

Berichten: 37654
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 09:42

Air schreef:
Wauw, hij heeft je je baan laten opzeggen om je een maand later aan de kant te zetten?!
Plus vreemdgaan... Laat die hoop varen, je verdient beter! Naar zoiets moet je niet terugwillen. Betekend niet dat je gevoel daarin direct mee komt maar blijft het wel in je hoofd houden :(:) Daarnaast is het niet te laat om eerlijk te zijn, je mag best steun vragen aan mensen :(:)


+1, meid wees blij dat je er vanaf bent..met iemand die vreemd gaat kun je nooit een goede relatie opbouwen, zonder vertrouwen is er niets. Zoek afleiding, ga leuke dingen doen en werk aan je eigenwaarde zodat je zoiets nooit meer laat gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 23:14

Mijn ex slaapt nu op de logeerkamer en nog is er continu ruzie. Al is dat denk ik niet raar als je met je ex in 1 huis woont? :+ Nog 2 kleine weekjes... Hij zegt trouwens iedere keer weer nieuwe dingen waar ik gewoon de slappe lach van krijg. Eerst was ik enorm verdrietig maar heb nu al 2 dagen zoiets van; ik ben echt wel beter af zonder je, merk het zelfs al aan mijn humeur. Behalve hier in huis dan. :Y)

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 09:34

Ik ken iemand die nog 4 maanden met haar ex in huis heeft gewoond maar dat ging wel oke geloof ik :=


Ging de laatste tijd eigenlijk wel goed, mis hem nog weinig en dan word ik om 6 uur vanochtend opeens wakker door een k*tdroom over hem :+ Oké ja nog niet alles is oke.
Maar voel dan vooral frustratie omdat hij alles zo weer krijgt en niets kwijtraakt qua vrienden/familie en ik heel hard met mezelf aan het werk ben, en dat deel wel verlies :o Probeer daar niet zoveel mee bezig te zijn maar zaterdag is bijv. een surprisefeest voor zijn moeder en stiefpa omdat ze x aantal jaar getrouwd zijn, en ik zou voor hun wel heenwillen, maar weet dat ik niet meer welkom ben vanuit hem, dat het superraar zou zijn als ik daar zou komen :').
Ik vind dat echt het raarste allemaal tot nu toe, het moeilijkste ook wel, omdat het dan voelt alsof je geen individu was maar alleen gezien werd als vriendin van.

Blackflag
Berichten: 2272
Geregistreerd: 29-04-06

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 18:21

Ik heb ook 2,5 maand met mijn ex samen gewoond. Wij gingen als vrienden uit elkaar, en zijn we ondertussen nog steeds. T is maar net ook hoe je er zelf mee om wil gaan denk ik. Gewoon elkaar laten doen, proberen zo netjes mogelijk spullen/geld te verdelen, kom je er niet uit. Schakel dan familie of vrienden in ofzo om de boel niet te laten exploderen! :)

Vervelend is het wel, na 2,5 maand was ik echt helemaal kapot. En dan te bedenken dat er geen ruzie is.. alleen het is gewoon slopend om verder te willen maar je bent nog niet weg uit de situatie waarin je zit. Kop op en sterkte nog even de komende tijd Naomiiiii! You can do it! :)

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 20:59

Ik woon niet in die zin samen. Ik woon bij mijn schoonouders in en hij woont dus nog thuis. Van spullen verdelen is dus geen sprake haha.

Het gaat inmiddels weer wat beter. Ik denk dat hij het er gewoon heel moeilijk mee heeft. Ik zelf heb het er momenteel niet heel moeilijk meer mee. Ik heb 5 dagen gejankt en nu ben ik me vooral aan het focussen op mijn huisje en dingen daarin regelen. Ik denk dat dat is wat het voor mijn ex moeilijk maakt. Hij was degene die als vrienden uit mekaar wou gaan, ik had daar niet enorm veel behoefte aan maar het is wel fijn als het normaal kan.

Maar goed, er waren al veel te lang spanningen en opkroppingen dus ik vind het niet raar dat het nu met ups en downs gaat. Het is ook echt niet makkelijk voor geen een kant.

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 08:38

Hoe gaat het met jullie?

Hier is inmiddels wel het een en ander gebeurd. Ik kan sinds volgend weekend verhuizen (echt héél snel, dat had ik niet verwacht!). Erg fijn! Ik ben ook al helemaal aan het bedenken hoe ik het ingedeeld wil hebben. Ook kan ik me best een beetje verheugen op dat ik de dingen weer helemaal op mijn eigen manier mag gaan doen.
We moeten nog eea bespreken qua verdeling van spullen. Ik kan waarschijnlijk niet erg veel meenemen, maar ik heb natuurlijk ook wel geld geïnvesteerd in dit huis. Bovendien heb ik bijvoorbeeld de wasmachine aangeschaft. Die kan ik ook niet meenemen, maar daar verwacht ik toch wel iets van geld terug te zien.
Verder heb ik deze week last gehad van een blaasontsteking. Mijn ex, waar ik nu nog mee in een huis woon, is bijna arts en ik merk dat ik dan toch geneigd ben steun bij hem te zoeken. Dat vond ik wel even confronterend, maar hij deed daar niet echt gek over en het is ook niet verder gegaan dan puur wat medisch advies.
Tot slot heb ik uiteindelijk, ook met jullie advies, een kaartje gestuurd naar zijn familie. Dat vond ik pittig om te doen, heb echt wel een traantje moeten laten. Ik weet via hem dat het kaartje is aangekomen, maar heb geen woord meer van iemand gehoord.. ook best lastig..

Buiten al deze ‘praktische’ zaken voel ik me best goed. Af en toe overvalt het gevoel: ‘krijg ik geen spijt’ me wel.. maar dan denk ik weer terug aan hoe het was en dan wil ik ook eigenlijk niet meer terug naar die situatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 09:57

Ik hoop voor je dat het verdelen goed gaat. Waarom kun je bepaalde dingen niet meenemen? Is dat puur dat je het niet kunt vervoeren oid? Als jij bepaalde spullen hebt aangeschaft heb je daar wel recht op toch? Ik ga ook aankomende vrijdag verhuizen, heb er echt zin in!

EmmaK95 schreef:
Af en toe overvalt het gevoel: ‘krijg ik geen spijt’ me wel.. maar dan denk ik weer terug aan hoe het was en dan wil ik ook eigenlijk niet meer terug naar die situatie.


Dit inderdaad precies hetzelfde hier! Ik ben ook best wel bang dat ik me straks in mijn eigen huisje best wel eenzaam ga voelen. Zit nu weer in een verdrietige periode zeg maar. Heb een week niet gehuild en nu weer iedere keer sinds gisteren.
Tussen mij en mijn ex gaat het dan wel weer goed nu. Misschien dat ik daarom zoveel gemengde gevoelens heb.
Heb wel echt moeite met social media en apps zoals netflix en videoland. Op de een of andere manier komen er alleen maar liefdesfilms, foto's, quotes en verzin alles maar voorbij. Super fijn. :Y)

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 10:01

Game of Thrones helpt uitstekend tegen liefdesverdriet. Het aantal gelukkige liefdes daar is op ehhhh... 0 vingers te tellen.

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:33

naomiiiii schreef:
Ik hoop voor je dat het verdelen goed gaat. Waarom kun je bepaalde dingen niet meenemen? Is dat puur dat je het niet kunt vervoeren oid? Als jij bepaalde spullen hebt aangeschaft heb je daar wel recht op toch? Ik ga ook aankomende vrijdag verhuizen, heb er echt zin in!

Dit inderdaad precies hetzelfde hier! Ik ben ook best wel bang dat ik me straks in mijn eigen huisje best wel eenzaam ga voelen. Zit nu weer in een verdrietige periode zeg maar. Heb een week niet gehuild en nu weer iedere keer sinds gisteren.
Tussen mij en mijn ex gaat het dan wel weer goed nu. Misschien dat ik daarom zoveel gemengde gevoelens heb.
Heb wel echt moeite met social media en apps zoals netflix en videoland. Op de een of andere manier komen er alleen maar liefdesfilms, foto's, quotes en verzin alles maar voorbij. Super fijn. :Y)


Nee, meer omdat ik er qua ruimte zo op achteruit ga, dat er allemaal geen plek voor is..


:(:) Ja het zal wel wennen zijn weer alleen.. maar daar ga je ook weer je weg in vinden en het kan ook heerlijk zijn om helemaal zelf te bepalen hoe je de dingen doet.
Fijn dat het goed gaat tussen jou en je ex, maar het maakt het soms inderdaad wel wat ingewikkelder. Misschien juist wel goed dat die afstand straks er is.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33866
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:38

Ik was er best oké mee... maar de laatste weken ben ik zo eenzaam. Voel me echt een beetje onbegrepen en alsof ik alles zelf moet doen.
Dat is natuurlijk ook zo, maar ik zou het liever anders zien.
Zit regelmatig ‘s avonds op de bank te hopen dat het snél de volgende dag is...

Heb het al met familie en vrienden gedeeld. Maar helaas hoor ik daar erg weinig van. :n
Zat vorige week zondag huilen aan tafel op mijn eigen verjaardag. Vierde het die dag.

Maar ik ga er maar vanuit dat het snel beter gaat.

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:05

MarlindeRooz schreef:
Ik was er best oké mee... maar de laatste weken ben ik zo eenzaam. Voel me echt een beetje onbegrepen en alsof ik alles zelf moet doen.
Dat is natuurlijk ook zo, maar ik zou het liever anders zien.
Zit regelmatig ‘s avonds op de bank te hopen dat het snél de volgende dag is...

Heb het al met familie en vrienden gedeeld. Maar helaas hoor ik daar erg weinig van. :n
Zat vorige week zondag huilen aan tafel op mijn eigen verjaardag. Vierde het die dag.

Maar ik ga er maar vanuit dat het snel beter gaat.


Wat rot dat je je weer minder voelt. Is denk ik een proces, soms voel je je beter en soms weer minder..
Wel echt balen dat je niet heel veel steun ervaart uit je omgeving. Afleiding helpt altijd wel goed, misschien veel naar buiten gaan/sporten?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33866
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:10

Heb het al erg druk... het zijn meer die uurtjes voor je gaat slapen, alleen eten etc.

BigOne
Berichten: 38493
Geregistreerd: 03-08-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:14

Sneu maar mijn opvatting is dat wanneer je alleen niet gelukkig kunt zijn je dat in een relatie ook niet kunt.

Olympia

Berichten: 55604
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:40

Maar Marlinde ben je soms niet iets te druk waardoor je jezelf ook de tijd niet gunt/geeft om dingen te verwerken?

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:44

bigone schreef:
Sneu maar mijn opvatting is dat wanneer je alleen niet gelukkig kunt zijn je dat in een relatie ook niet kunt.


Onzin en een vervelende opmerking die nu echt niet nodig is.

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:56

bigone schreef:
Sneu maar mijn opvatting is dat wanneer je alleen niet gelukkig kunt zijn je dat in een relatie ook niet kunt.


Je kan toch gewoon verdrietig zijn? Je kan niet altijd gelukkig zijn in je leven, of dat nou alleen of samen is.

BigOne
Berichten: 38493
Geregistreerd: 03-08-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:58

Klopt , maar een relatie is een aanvulling op je leven en geen ultieme invulling, mijn mening hoor, wanneer mensen er anders over denken snap ik dat ook.