tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 14:00

bigone schreef:
Klopt , maar een relatie is een aanvulling op je leven en geen ultieme invulling, mijn mening hoor, wanneer mensen er anders over denken snap ik dat ook.

Ik begrijp op zich wel wat je zegt. Maar meer in de trend van dat je opzich zelf onafhankelijk moet kunnen zijn van de ander. Maar dit topic gaat over relaties die net uit zijn. Dan mag je gerust een hele tijd rot voelen.

Ik vind dan als de relatie net uit is en je kunt zonder verdriet je leven weer herpakken, dat je relatie of 1) niet een echte goede relatie was of 2) dat je relatie eigenlijk al veel eerder ten einde was voor jezelf. Zo kun je het ook bekijken. Het feit dat iemand verdriet heeft betekent dat diegene wel van de ander heeft gehouden.

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 14:15

bigone schreef:
Sneu maar mijn opvatting is dat wanneer je alleen niet gelukkig kunt zijn je dat in een relatie ook niet kunt.


Edit:
Wat een onzin opmerking. Het heeft tijd nodig om te accepteren dat iemand niet meer terug komt zegmaar en dat een iets wat een gewoonte voor je was in je dagelijks leven ineens verdwijnt. Heeft niet alleen te maken met niet alleen kunnen zijn, vind jou opmerking in dit topic dus ook echt niet gepast.
Laatst bijgewerkt door stroopkoek op 27-10-19 14:18, in het totaal 2 keer bewerkt

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 14:17

emilyslaluna schreef:
bigone schreef:
Klopt , maar een relatie is een aanvulling op je leven en geen ultieme invulling, mijn mening hoor, wanneer mensen er anders over denken snap ik dat ook.

Ik begrijp op zich wel wat je zegt. Maar meer in de trend van dat je opzich zelf onafhankelijk moet kunnen zijn van de ander. Maar dit topic gaat over relaties die net uit zijn. Dan mag je gerust een hele tijd rot voelen.

Ik vind dan als de relatie net uit is en je kunt zonder verdriet je leven weer herpakken, dat je relatie of 1) niet een echte goede relatie was of 2) dat je relatie eigenlijk al veel eerder ten einde was voor jezelf. Zo kun je het ook bekijken. Het feit dat iemand verdriet heeft betekent dat diegene wel van de ander heeft gehouden.


Eens met het eerste. Je moet jezelf de tijd geven om daar overheen te komen en er is niemand die daar iets over mag zeggen. De een is nou eenmaal sterker en pakt het daarna weer makkelijker op dan de ander. Vind niet dat je mensen daar over kan judgen iedere relatie en persoon is ook anders. Daar zit geen algemene/standaard tijd aan.

lor1_1984

Berichten: 12064
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 14:48

Ik ga mee met het tijd geven. :)
Heb ook weleens gelezen dat je de helft vd tijd vd relatie moet pakken om alles een plekje te geven, dus als je een jaar samen was 6 maanden de tijd nemen.
Of dat ook echt zo opgaat weet ik niet, wel dat je bij de ene relatie gewoon meer tijd nodig hebt dan bij de ander.

Ik had het vorige week ff lastig, vnl omdat ik mijn ex toen zag ivm mijn honden.
Gelukkig weet ik waar het aan ligt en kon ik ff een baaldag pakken.
23&24 november zie ik haar weer ivm de honden (zij past af en toe op ze). :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:25

stroopkoek schreef:
bigone schreef:
Sneu maar mijn opvatting is dat wanneer je alleen niet gelukkig kunt zijn je dat in een relatie ook niet kunt.


Edit:
Wat een onzin opmerking. Het heeft tijd nodig om te accepteren dat iemand niet meer terug komt zegmaar en dat een iets wat een gewoonte voor je was in je dagelijks leven ineens verdwijnt. Heeft niet alleen te maken met niet alleen kunnen zijn, vind jou opmerking in dit topic dus ook echt niet gepast.


Over gewoontes gesproken.. wij noemen elkaar iedere keer per ongeluk 'schat' 'lieverd' etc. :+ Echt heel erg raar want dat gaat al sinds het uit is zo, ook toen we ruzie hadden. Ik krijg dan ook echt een of andere kortsluiting. Ik zeg automatisch 'schat' en daarna gelijk er achteraan 'nee geen schat..'. :Y)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33852
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:29

bigone schreef:
Sneu maar mijn opvatting is dat wanneer je alleen niet gelukkig kunt zijn je dat in een relatie ook niet kunt.

Ik ben niet ongelukkig, gewoon heel druk inderdaad. Waardoor ik soms gewoon iemand mis om dat mee te delen. Mijn zorgen en vrije tijd niet alleen hebben. Maar samen.

Ben over het algemeen gelukkig. Maar soms zit het allemaal wat meer tegen. Slaap slecht, studie die veel tijd kost, werk gedoe en vriendin met ernstige problemen. Dan wil je dat soms even delen.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:30

Heb hier ook best wel last van eenzaamheid, ik heb ook niet veel vrienden dus soms te weinig mensen om te zien, maar ik weet dat het eigenlijk ook wegkomt bij onrust, op dat moment niet met mezelf willen zijn eigenlijk. Daarin ga ik wel mee wat bigone zegt: als je alleen niet gelukkig kan zijn, dan kan je dat binnen een relatie ook niet. Of je voelt je wel gelukkig maar laat dat geluk van de ander afhangen, dat je daarvan afhankelijk bent. Tuurlijk mag je je overigens rot voelen na een relatiebreuk, maar voor mij is dit wel een punt waar ik aan werk. Eerst alleen gelukkig zijn is zo belangrijk, onafhankelijk zin, niet 'verslaafd' aan de ander. Voor wie daar meer over wil weten kan ik Verslaafd aan liefde van Jan Geurtz aanradnen.


Gister was het 3 maand geleden dat hij het uit heeft gemaakt.. en het feest voor zijn ouders was 's avonds dus ik had even wat moeilijke dagen, veel te veel daar zijn met mijn gedachten, alles wat ik niet (meer) heb en hij wel. Maar ook dat komt van binnenuit ergens weg... en het maakt het alleen maar moeilijker, het verzet tegen wat is.


Marlinde: ik ga mee met Olympia. Als je zo druk bent heb je misschien nog te wenig tijd genomen om het te verwerken. En hoeveel fijner het ook is om ervoor te ''vluchten'', soms is die tijd gewoon even nodig. Je mag verdrietig zijn en onrust ervaren, en bij mij helpt dat wel, dat ik het gewoon toelaat en even lief voor mezelf ben.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33852
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:33

Ja dat doe ik ook, probeer ook meer rust te nemen. Maar mijn studie is gewoon pittig voor me... maar volgende periode 4 dagen naar Utrecht ipv 5. Dus dan EINDELIJK twee vrije dagen per week ipv 1.

Heb leuke hobby’s, genoeg vrienden, leuk werk (soms ff niet haha), leuke studie en een schattige hamster haha.
Maar soms is alles alleen dragen echt even poedersuiker en dat mag ook. Betekent niet dat ik direct langdurig ongelukkig ben. Maar wel af en toe een huilbui. Ik denk ook niet dat een relatie krijgen de oplossing van dit alles is. Want anders nam ik mijn ex wel terug... die hoef ik maar te bellen.

Maar voor nu zijn de avonden soms gewoon erg lang, de nachten kort en de dagen druk. ;)

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 19:32

Ah ik snap je zo goed Marlinde! Het leven kan soms gewoon veel zijn, hoeft het niet per se heel vervelend voor te zijn. Het raast soms voorbij en dan wil je het kwijt maar kan dat net niet bij de goede persoon..

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33852
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 20:31

Ja, ik heb gewoon met bijna niemand zo’n intens fijne klik als dat ik vanaf moment 1 met mijn ex had. En ik heb 2 vriendinnen die ik al 24 en 18 jaar ken. Maar toch heb ik met 1 van die 2 maar zo’n echte “zielsklik”. :)

Geloof dat ik dat ook met een andere man wel kan hebben hoor. :)

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 21:56

MarlindeRooz schreef:
Ja, ik heb gewoon met bijna niemand zo’n intens fijne klik als dat ik vanaf moment 1 met mijn ex had. En ik heb 2 vriendinnen die ik al 24 en 18 jaar ken. Maar toch heb ik met 1 van die 2 maar zo’n echte “zielsklik”. :)

Geloof dat ik dat ook met een andere man wel kan hebben hoor. :)


Ah ja dat is heel herkenbaar, ik mis hem dan ook meer als vriend soms.. zoveel tegen hem durven vertellen wat ik nooit eerder met andere had gedeeld. Het voelde gewoon direct allemaal zo kloppend. Al waren er ook wel genoeg moeilijkheden soms :+ Maar toch 'iets'. Je hart die zich durft te openen ofzo.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33852
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 22:01

Ja precies... seks ofzo hoef ik niet met hem meer. :n
Maar goed, dat werkt niet met je ex. Zeker niet als het zo naar uit is gegaan en hij wat van je wil.

Dreamy

Berichten: 24071
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 10:58

Ik wil me ook weer melden. Lijkt wel alsof ik een les te leren heb ofzo :+ maar komt vast goed. Lekker weer in een emotionele rollercoaster waarvan ik had gehoopt er nooit meer in te komen. De eerste keer dat ik besefte dat ik van deze jongen hield en het tegen hem zei, moest ik ook huilen want ik voelde gelijk dat ik er emotioneel weer helemaal in was gezogen en als dit uitging dat dit dan weer zwaar zou worden. (En had mezelf voor deze relatie beloofd om er gewoon luchtig in te gaan als in “leuk voor zolang het leuk is en niet teveel verwachten”)
En hier zijn we dan idd weer, bijna 3 jaar later.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33852
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 11:08

Oh jeetje zeg... hoe komt het zo? :(:)

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 11:10

Ik denk dat als je oprecht van iemand houd en een toekomst met iemand zit het iedere keer weer poedersuiker en moeilijk is.. het enige wat je er van leert is dat je er ook weer doorheen komt :(:) En als je het gevoel hebt dat er een les geleerd moet worden daar aan te werken.

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 11:33

Dikke knuffel voor jullie allemaal, jongens. :)

Ik had zelf even een sip momentje gisteren. Besefte me dat het al zo'n 5 jaar is geleden dat iemand voor het laatst op romantische wijze ik hou van je heeft gezegd... Dat lijkt me zo fijn om weer iemand te hebben van wie ik hou en die ook van mij houdt.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 11:54

Resistance schreef:
Dikke knuffel voor jullie allemaal, jongens. :)

Ik had zelf even een sip momentje gisteren. Besefte me dat het al zo'n 5 jaar is geleden dat iemand voor het laatst op romantische wijze ik hou van je heeft gezegd... Dat lijkt me zo fijn om weer iemand te hebben van wie ik hou en die ook van mij houdt.


Haal ik jou nou door elkaar met iemand, of was jij degene van de onbekende jongen aan de bar en die in de metro? Want als jij dat was, was dat toch wel heel lief!

Verder veel sterkte aan de rest. Wat naar Dreamybol, dat dit toch niet de ware was!

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 12:39

Air schreef:
Ik denk dat als je oprecht van iemand houd en een toekomst met iemand zit het iedere keer weer poedersuiker en moeilijk is.. het enige wat je er van leert is dat je er ook weer doorheen komt :(:) En als je het gevoel hebt dat er een les geleerd moet worden daar aan te werken.

Als je oprecht van iemand houdt, je in een relatie stapt en er vol voor gaat (kan dat op een andere manier dan en is dat gezond/eerlijk naar je partner toe?), dan kan het niet anders dan pijn doen als het fout loopt. Je kan jezelf beschermen door terughoudend te zijn of afwachtend, maar zou het dan beter lopen?
Voor alle mensen die zich gekwetst, verdrietig of eenzaam voelen een dikke virtuele knuffel!

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 16:43

Air schreef:
Ik denk dat als je oprecht van iemand houd en een toekomst met iemand zit het iedere keer weer poedersuiker en moeilijk is.. het enige wat je er van leert is dat je er ook weer doorheen komt :(:) En als je het gevoel hebt dat er een les geleerd moet worden daar aan te werken.

Ik vind dit echt heel mooi gezegd als stille meelezer. (Gelukkig) Hoef ik mijzelf niet te melden hier omdat ik niet in een relatie zit en dit ook niet wil omdat ik mij niet kwetsbaar wil opstellen tegenover iemand. Iets met bang zijn dat je gekwetst wordt.

Jildau

Berichten: 9425
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 16:54

Ik kan mij dat altijd lastig voorstellen. Ik deel mijn leven liever met de (hopelijk) liefde van mijn leven met daarbij de mogelijkheid om gekwetst te worden, dan dat ik altijd alleen blijf.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33852
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 17:02

Positief bekijken: van liefdesverdriet viel ik enorm af. _O-

Dreamy

Berichten: 24071
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 17:17

MarlindeRooz schreef:
Positief bekijken: van liefdesverdriet viel ik enorm af. _O-


Kan ik ook wel gebruiken :P

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33852
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 17:19

Nee joh, je bent super slank toch? :=

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 17:22

Jildau schreef:
Ik kan mij dat altijd lastig voorstellen. Ik deel mijn leven liever met de (hopelijk) liefde van mijn leven met daarbij de mogelijkheid om gekwetst te worden, dan dat ik altijd alleen blijf.


Dit inderdaad. Als ik iets heb geleerd van break-ups (en eigenlijk van al het poedersuiker wat in je leven voorbij komt) is dat je er echt wel weer overheen komt. Ik heb het nu al anderhalf jaar heel erg leuk met mijn vriend en ben heel erg gek op hem. Mocht het uitgaan zou ik dat echt verschrikkelijk vinden en best wel even van slag zijn, maar daar kom ik uiteindelijk ook wel weer overheen.

Zou het zonde vinden om deze 1,5 jaar and counting te moeten missen omdat ik bang ben voor een "wat als".

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 20:29

Ik heb ook wel geleerd dat je prima gekwetst kan worden als je je niet kwetsbaar opstelt/gesloten houdt, en dat is wel een valkuil maar het kan zoveel geven al je je wel kwetsbaar opstelt, zoveel meer. Het risico is er altijd.