tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 13:34

Lizanne. Ik ga even bot zijn, maar:

Afbeelding



Open je ogen. Wat zou je zeggen als je beste vriendin geslagen werd door haar man? Zou je dan ook zeggen: oh maar het is zo'n schat, en als hij z'n excuses aanbiedt is het wel weer goed? Als het antwoordt op die vraag nee is: goedzo! Waarom zou je het dan bij jezelf toelaten? In geval van ja moet je jezelf even heel goed achter je oren krabben, en heel eerlijk zelf ook even met iemand praten. Zie in dat het niet normaal is dat hij geslagen heeft, en ook dat de conditionering die zijn ouders hem hebben gegeven (want dat is geen opvoeding te noemen), er nooit meer uitgaat. Ook niet na therapie.


Je bent vast en zeker een geweldig sterke vrouw, dus gebruik die sterke benen om heel hard weg te rennen. Geen enkele vent die echt een schat is zal namelijk ook maar één vinger naar je uitsteken. Geef jezelf een schop onder je hol voordat hij dat doet.

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 14:24

I'm at a loss. Het is nu ongeveer 2,5 maanden uit tussen mij en m'n ex. Ik zag het toen al wel een beetje aankomen want hij deed ineens best wel kortaf zonder enige aanleiding. Hij kwam terug van 5 weken vakantie waar hij niet heel veel internet had dus sprak m sowieso niet zo veel. Anyway de reden was dat hij niet klaar was voor een serieuze relatie. Ik kan dat best begrijpen maar waarom dan de 4 maanden alles doen wat bij een koppeltje hoort? Ik was blij dat ik de breakup toen al zag aankomen zodat ik er een beetje op kon anticiperen ofzo.. Ik heb toen ook nog gezegd dat ik het prima vond en dat ik er eigenlijk ook wel mee wilde stoppen. Dit klopt natuurlijk maar deels maar goed. Hij was voor en tijdens de periode dat we samen waren wel echt een van mijn beste vrienden.

Sinds dat het uit is spreek ik hem eigenlijk alleen nog maar 2 keer in de 3 weken bij een vergadering. Maar goed 'spreken' is dan wel een groot woord, er komen niet heel veel woorden uit. Zo nu en dan doet hij wel vriendelijk en normaal over snapchat want daarmee hebben we nog wel contact. Het lastige is alleen dat hij de ene keer best aardig doet en de andere keer besta ik niet eens als ik hem dan weer zie bij vergaderingen. Ik word er gewoon zo gek van. Hij wilde vrienden blijven maar hij steekt er eigenlijk geen enkele moeite in. Ik vind het ook gewoon jammer dat het nu zo is en dat ik een van mijn beste vrienden kwijt ben geraakt op deze manier.. Ik heb weken terug nog wel gevraagd of hij zin had om weer eens samen te gaan sporten en dat hebben we toen ook gedaan en dat ging allemaal prima en het was zelfs nog wel gezellig. Ik probeer ook wel mijn best te doen om iets van een vriendschap te behouden maar daar ben ik nu eigenlijk wel klaar mee gezien het feit dat hij niks eraan doet.

Ik ben gewoon zo in de war doordat hij zo wisselend op mij overkomt en ik heb echt geen idee wat ik ermee aan moet. Ik mis hem nog steeds wel en vooral het gezellig met elkaar omgaan. Maarja wat doe je eraan..

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 14:36

FlameHorse dit is zo typisch voor mijn gevoel... Vier maanden lang een setje zijn en dan ineens te horen krijgen dat iemand 'niet klaar is voor een relatie' terwijl je er eigenlijk gewoon al wel eentje hebt.

Even eerlijk en hard: meestal is 'laten we vrienden blijven' een pseudoniem voor 'ik wil de deur op een kiertje houden maar een echte vriendschap zit er niet in'. Het is ook gewoon simpelweg niet realistisch in 99% van de gevallen om vrienden te blijven met je ex, daarvoor heb je vaak te veel leed gedeeld.

Ik zou gewoon zeggen, next. Je hoeft niet per se vrienden met hem te zijn en je gaat pas stoppen met hem missen als je hem echt helemaal loslaat.

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 14:40

'Don't look back in anger' beschrijft ook echt alles in dat opzicht. Het gaat nu gelukkig al een stuk beter met me en ik heb steeds meer het gevoel van 'nou, dan heb ik het op zijn minst geprobeerd. Hij zoekt het maar uit..'

Zertab

Berichten: 12274
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 15:12

Zoals ik het lees heb je ook al je keuze gemaakt om geen vrienden meer te zijn.

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 15:21

Zertab schreef:
Zoals ik het lees heb je ook al je keuze gemaakt om geen vrienden meer te zijn.


Zo komt het misschien ook over maar zo was het niet helemaal bedoeld. Het is meer dat ik het wel meerdere keren heb geprobeerd om gewoon nog gezellig met elkaar om te gaan als vrienden etc. maar dat hij zelf eigenlijk niks daarvoor doet. Als ik hem zie ben ik ook gewoon vriendelijk ondanks dat hij dat niet altijd is. Het is gewoon zo verwarrend allemaal..

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 15:25

Maar als je dat al meerdere keren geprobeerd hebt en hij wijst het elke keer op de een of andere manier af (of gaat er in ieder geval niet zo ver in mee als jij graag zou willen), is het dan wel de moeite waard om het tet blijven proberen? Dan kost het alleen maar een hoop energie en wat haal je eruit? Wil je echt een vriendschappelijke band met iemand die zo onaardig doet?

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 15:30

Ja klopt wel, het is ook zeker wel 5 of 6 weken geleden dat ik het nog geprobeerd heb. Toch vind ik het jammer dat het zo gelopen is..

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 15:31

Is het ook. Ik riep aan het begin ook hard dat ik heel graag vrienden wou blijven met mijn ex, maar als je er realistisch naar kijkt is het gewoon niet altijd heel handig. Tussen ons zat zo veel zeer dat we tijdens de periode waarin we onze breakup afhandelden al enorm veel ruzie hadden, laat staan dat we daarin nog vriendschappelijk een biertje hadden kunnen drinken.

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 15:39

Ik snap ook gewoon niet echt waar het vandaan komt. Voordat we iets met elkaar hadden waren we echt hele goede vrienden en hadden we ook nooit problemen of iets dergelijks. Toen gedurende die 4 maanden ook nooit ruzie gehad of redenen gehad om boos te zijn op elkaar. Natuurlijk vond ik het banketstaaf dat hij ineens zo kortaf deed ongeveer een halve week voordat we uit elkaar gingen maar daar heb ik nooit wat over gezegd uiteindelijk. Op het moment dat we er een punt achter hadden gezet waren we een weekend weg en de rest van dat weekend konden we prima vriendschappelijk met elkaar overweg naar mijn idee. Waarom dat ineens is omgeslagen begrijp ik tot op de dag van vandaag nog steeds niet. |o

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 15:40

Misschien sta ik hier te nuchter in maar klinkt alsof hij gewoon wat casual contact wilt hebben en meer niet. Ik zou het niet moeilijker maken dan wat het is. Klinkt mij ook als verspilde energie wat je hierin steekt.

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 15:52

Vind het wel helpen om mensen met een nuchtere inkijk hierover te horen. :) Het is gewoon fijn om het allemaal in een ander licht te bekijken op de een of andere manier.

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 15:52

Is ook logisch joh. Je hebt een band met iemand en je wil graag dat die persoon in je leven blijft, ook al kan dat niet op een romantische manier. Maar als je eenmaal die gevoelens voor iemand hebt gehad is het zo lastig om daar weer uit te stappen...

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 16:14

Same here, ook gezamenlijk daarover gesproken van hé ik denk dat het wel fijn is als we op een gegeven moment vriendschappelijk met elkaar om kunnen gaan. Ik gok zo dat hij het alleen maar heeft gezegd omdat hij niet toen al durfde te zeggen dat hij dat helemaal niet wil. Want wat hij nu allemaal doet... zo iemand moet ik helemaal niet meer in mijn leven willen hebben.

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 16:33

FlameHorse schreef:
Ik snap ook gewoon niet echt waar het vandaan komt. Voordat we iets met elkaar hadden waren we echt hele goede vrienden en hadden we ook nooit problemen of iets dergelijks. Toen gedurende die 4 maanden ook nooit ruzie gehad of redenen gehad om boos te zijn op elkaar. Natuurlijk vond ik het banketstaaf dat hij ineens zo kortaf deed ongeveer een halve week voordat we uit elkaar gingen maar daar heb ik nooit wat over gezegd uiteindelijk. Op het moment dat we er een punt achter hadden gezet waren we een weekend weg en de rest van dat weekend konden we prima vriendschappelijk met elkaar overweg naar mijn idee. Waarom dat ineens is omgeslagen begrijp ik tot op de dag van vandaag nog steeds niet. |o


En juist omdat je het niet snapt is het zooooo niet goed voor jezelf om geen contact te hebben..
Je maakt jezelf alleen maar gek.

Mijn ex was heel duidelijk... 0.0000 contact na het verbreken van de relatie (3 jaar samenwonen).
Tot op de dag van vandaag trekt hij zijn hoofd de andere kant op als ik hem tegen kom.. (en nee hij is geen 16 maar 29)..
Ik had daar in het begin heel veel moeite mee maar nu achteraf blij dat hij dit deed, maakt het voor mij veel makkelijker om in te zien dat ik de juiste beslissing had gemaakt en verder te gaan.

Zertab

Berichten: 12274
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 16:58

Ik kan me weer eens nergens op concentreren hoor.

Dreamy

Berichten: 24067
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 17:00

Hier normaliter ook 0,0 contact met exen. Bewust. Het gaat gewoon niet als vrienden. Zelden dat dat lukt bij mensen!

In mijn huidige geval voor nu even anders, compleet andere situatie ook. Maar als deze gevoelens voor elkaar wel zijn veranderd, dan ook in dit geval geen contact meer.

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 17:31

Dreamy schreef:
Hier normaliter ook 0,0 contact met exen. Bewust. Het gaat gewoon niet als vrienden. Zelden dat dat lukt bij mensen!

In mijn huidige geval voor nu even anders, compleet andere situatie ook. Maar als deze gevoelens voor elkaar wel zijn veranderd, dan ook in dit geval geen contact meer.


Ik heb eerder 5 jaar samen gewoond waarvan de laatste 3 jaar eigenlijk al als beste vrienden.
Diegene is nog steeds de persoon waar ik dagelijks app contact mee heb, app/bel als er iets met mijn paard is of als ik random ergens advies over nodig heb.
Toevallig is hij van het weekend nog geweest om mijn nieuwe huis te bewonderen en een pizza te eten haha.
Het kan dus wel heel anders maar dat is inderdaad zeldzaam.

Zertab

Berichten: 12274
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 18:51

Ik ben met geen een ex bevriend.

Elisa2

Berichten: 37341
Geregistreerd: 31-08-04

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 19:05

Het is net waar je jezelf prettig bij voelt he, en hoe de relatie met die persoon is/ was. Na een break up kun je het beste even 0,0 contact hebben om het ea te verwerken. Daarna is een vriendschap met sommige wel mogelijk.

Ik zou alleen geen energie meer steken in een vriendschap als het maar van 1 kant komt..loslaten en je energie gaan steken in iemand die ook moeite voor jou doet zou ik zeggen.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 19:12

Ik met mijn 1e vriendje. Exen daarna uit het oog verloren maar geen haat ofzo.

CalipsoLover

Berichten: 5577
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 19:28

Ik ben nog steeds "bevriend" met mijn eerste vriendje. we appen wel eens +/- maandelijks en zien elkaar een keer om de 6 maanden. Wij hebben heel veel dingen meegemaakt en hij was ook wel een vijs kwijt maar no hard feelings. Het lukt op deze manier.

Een andere ex waar ik heel kort mee samen was kom ik soms wel eens tegen op een feestje. Dan praten we ook wel altijd, niet oppervlakkig maar echt gewoon leuk en gezellig. Daar blijft het ook bij.

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 15:25

Elisa2 schreef:
Het is net waar je jezelf prettig bij voelt he, en hoe de relatie met die persoon is/ was. Na een break up kun je het beste even 0,0 contact hebben om het ea te verwerken. Daarna is een vriendschap met sommige wel mogelijk.

Ik zou alleen geen energie meer steken in een vriendschap als het maar van 1 kant komt..loslaten en je energie gaan steken in iemand die ook moeite voor jou doet zou ik zeggen.


Precies dit inderdaad!

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 15:42

Ik denk dat het niet onmogelijk is om vrienden te blijven met een ex, maar dat het wel super erg ligt aan de omstandigheden van je breakup. Ik wou heel graag vrienden blijven met mijn ex maar hij is vreemdgegaan en heeft zich tijdens onze breakup meerdere malen op zo'n manier opgesteld dat ik twijfel of dat nog echt kan. Daar komt ook nog eens bovenop dat je je nadat je uit elkaar gaat ook wel eens dingen realiseert over je relatie die niet per se positief zijn.

AmyJamess

Berichten: 2121
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:06

Ik kom mij hier even melden..
Op dit moment loopt mijn relatie niet lekker.
Laatste tijd veel irritaties/ruzie's.
Het is niet dat we echt slaande ruzie hebben. Maar het gaat soms echt om de stomste dingen waarvan ik denk waarom? Maar er zijn ook zoveel momenten dat we lachen en nog zoveel plezier met elkaar hebben.
Nu denk ik de laaste tijd veel over onze relatie na. Het is niet dat ik niet meer van hem hou, hij is echt mijn maatje maar voor mij is de liefde weg..
Ik ben voor mijn gevoel niet meer verliefd en twijfel steeds meer of ik wel met hem verder wil.
Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik dit moet aanpakken.
Ik heb al eens aangegeven dat ik soms het idee heb dat hij niet meer van mij houdt en dat ik affectie en liefde mis.
Hij beloofde beterschap maar voor mijn gevoel is er niets veranderd.
Nu weet ik dat we samen in gesprek moeten, maar ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken. We zijn allebei geen praters, en ik weet dat ikzelf gelijk zal gaan huilen door alle emoties.
Ook ben ik bang voor verwijten richting mij toe waar ik dus niet op zit te wachten.
Ik weet even echt niet hoe ik dat moet aanpakken. Hoe zouden jullie het aanpakken?
Ik zit eigenlijk te wachten tot het weer mis gaat en dat is gewoon verkeerd...