tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lor1_1984

Berichten: 12064
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 22:28

Toen ik onlangs op dat punt stond heb ik het eerst besproken met iemand die dichtbij me staat, gewoon even alle twijfels etc uitspreken en hardop denken zegmaar.
Daar kwam eigenlijk naar voren dat het voor mij wel klaar was en toen ben ik ook zo snel mogelijk naar mijn inmiddels ex gegaan om onze relatie te verbreken.
Hoe moeilijk ook, aan het lijntje houden tot het (weer) mis gaat is ook niet eerlijk. :n


Emmaa_ schreef:
Ik denk dat het niet onmogelijk is om vrienden te blijven met een ex, maar dat het wel super erg ligt aan de omstandigheden van je breakup.

Dit idd. :)
Ik heb gewoon contact met mijn ex, wanneer er behoefte aan is of we hebben wat van elkaar nodig appen we elkaar of doen samen een bakkie.
Zij kan (1 van) mijn honden ophalen als ze dat wil, past op wanneer nodig en mogelijk, wsl ga ik haar verjaardagstaarten/cakes bakken en mss dat we eerste kerstdag samen doorbrengen.
Daarbuiten hou ik het contact nog wat oppervlakkig om de ruimte te houden om onze breakup fatsoenlijk te verwerken. :)

Zertab

Berichten: 12321
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 23:01

@AmyJamess: Ik ga mee in het advies van lor. Ik zou er met een goede vriendin over praten. Mocht je dat al gedaan hebben, het klinkt alsof het van jouw kant over is op liefdesgebied. Het is dan het meest eerlijk naar hem en ook naar jezelf toe, om het gesprek erover aan te gaan. En wat maakt het uit dat je moet huilen? Dat toont wel aan dat je er oprecht mee zit.

CalipsoLover

Berichten: 5585
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 23:04

AmyJamess schreef:
Ik kom mij hier even melden..
Op dit moment loopt mijn relatie niet lekker.
Laatste tijd veel irritaties/ruzie's.
Het is niet dat we echt slaande ruzie hebben. Maar het gaat soms echt om de stomste dingen waarvan ik denk waarom? Maar er zijn ook zoveel momenten dat we lachen en nog zoveel plezier met elkaar hebben.
Nu denk ik de laaste tijd veel over onze relatie na. Het is niet dat ik niet meer van hem hou, hij is echt mijn maatje maar voor mij is de liefde weg..
Ik ben voor mijn gevoel niet meer verliefd en twijfel steeds meer of ik wel met hem verder wil.
Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik dit moet aanpakken.
Ik heb al eens aangegeven dat ik soms het idee heb dat hij niet meer van mij houdt en dat ik affectie en liefde mis.
Hij beloofde beterschap maar voor mijn gevoel is er niets veranderd.
Nu weet ik dat we samen in gesprek moeten, maar ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken. We zijn allebei geen praters, en ik weet dat ikzelf gelijk zal gaan huilen door alle emoties.
Ook ben ik bang voor verwijten richting mij toe waar ik dus niet op zit te wachten.
Ik weet even echt niet hoe ik dat moet aanpakken. Hoe zouden jullie het aanpakken?
Ik zit eigenlijk te wachten tot het weer mis gaat en dat is gewoon verkeerd...


Niet wachten tot het misgaat, kans is groot dat jullie beide dan dingen gaan zeggen die jullie misschien niet menen. Ik zou echt gewoon het gesprek aangaan wanneer er tijd/ruimte voor is. Dit hoeft niet meteen het einde van jullie relatie te betekenen. Huilen is echt niet erg, soms moet het er gewoon allemaal even uit. Ga je geen rampscenario's inbeelden, je weet het namelijk niet.

Hier gaat het ook weer even minder. Heb echt te veel stress door werk en school. Eergisteren belde mijn ex dan, hij vroeg niet voor nog een kans maar eigenlijk ook weer wel. Hij hoopte dat we als hij terug is binnen een maand we elkaar nog vaker dan 1x konden zien, we hadden afgesproken om iets te gaan drinken als hij terug is. Ook of we niet gewoon echt nog goede vrienden kunnen zijn en elkaar nog altijd vaak zien. Hij merkt dat ik afstand doe en vind dit niet leuk want hij wil er nog altijd voor mij zijn en omgekeerd. Ik heb dit afgewezen, heb gezegd dat ik hem graag nog eens wil zien, maar echt niet meer dan 1x en gewoon tijd voor mezelf heb nodig. Heb ook duidelijk gemaakt dat er geen kans meer is dat het goed komt.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 08:29

AmyJamess schreef:
Ik kom mij hier even melden..
Op dit moment loopt mijn relatie niet lekker.
Laatste tijd veel irritaties/ruzie's.
Het is niet dat we echt slaande ruzie hebben. Maar het gaat soms echt om de stomste dingen waarvan ik denk waarom? Maar er zijn ook zoveel momenten dat we lachen en nog zoveel plezier met elkaar hebben.
Nu denk ik de laaste tijd veel over onze relatie na. Het is niet dat ik niet meer van hem hou, hij is echt mijn maatje maar voor mij is de liefde weg..
Ik ben voor mijn gevoel niet meer verliefd en twijfel steeds meer of ik wel met hem verder wil.
Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik dit moet aanpakken.
Ik heb al eens aangegeven dat ik soms het idee heb dat hij niet meer van mij houdt en dat ik affectie en liefde mis.
Hij beloofde beterschap maar voor mijn gevoel is er niets veranderd.
Nu weet ik dat we samen in gesprek moeten, maar ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken. We zijn allebei geen praters, en ik weet dat ikzelf gelijk zal gaan huilen door alle emoties.
Ook ben ik bang voor verwijten richting mij toe waar ik dus niet op zit te wachten.
Ik weet even echt niet hoe ik dat moet aanpakken. Hoe zouden jullie het aanpakken?
Ik zit eigenlijk te wachten tot het weer mis gaat en dat is gewoon verkeerd...


Ik doe je even een pb, ik herken dit heel erg in mijn verhaal.

Zertab

Berichten: 12321
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 10:51

Gelukkig voel ik me deze week al een stuk beter, al is het misschien ook wel gek dat ik niet echt verdriet meer heb?

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 10:57

Zertab schreef:
Gelukkig voel ik me deze week al een stuk beter, al is het misschien ook wel gek dat ik niet echt verdriet meer heb?


Gevoel is geen touw aan vast te knopen en moet je ooo niet teveel willen analyseren. Je voelt je zoals je je voelt. Fijn dat dat nu wat beter is!

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 22:20

Dat kan ook zo weer omdraaien, dus lekker van genieten als je je goed voelt :)

Hebben jullie soms ook moment dat je een soort flashbacks in je hoofd hebt en dan even niet kan bevatten dat het over is?
Nu moet ik zeggen dat ik het ook wel veel vind, eerste liefde/relatie, wordt uitgemaakt, binnen twee maand heeft hij een nieuw iemand, zijn ouders die me eerst uitnodigen om vervolgens dat niet meer willen en zijn zus en broer die ook niets meer laten horen.
Als dit me een half jaar geleden werd verteld had ik het niet geloofd... Maar ook gedacht dat ik dat niet zou redden zo. En als ik nu zie waar ik sta, hoe ik me voel, dat ik zo hard met mezelf bezig ben.. ben ik best wel een beetje trots :o I'm still standing.

Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 15:47

AmyJamess schreef:
Ik kom mij hier even melden..
Op dit moment loopt mijn relatie niet lekker.
Laatste tijd veel irritaties/ruzie's.
Het is niet dat we echt slaande ruzie hebben. Maar het gaat soms echt om de stomste dingen waarvan ik denk waarom? Maar er zijn ook zoveel momenten dat we lachen en nog zoveel plezier met elkaar hebben.
Nu denk ik de laaste tijd veel over onze relatie na. Het is niet dat ik niet meer van hem hou, hij is echt mijn maatje maar voor mij is de liefde weg..
Ik ben voor mijn gevoel niet meer verliefd en twijfel steeds meer of ik wel met hem verder wil.
Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik dit moet aanpakken.
Ik heb al eens aangegeven dat ik soms het idee heb dat hij niet meer van mij houdt en dat ik affectie en liefde mis.
Hij beloofde beterschap maar voor mijn gevoel is er niets veranderd.
Nu weet ik dat we samen in gesprek moeten, maar ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken. We zijn allebei geen praters, en ik weet dat ikzelf gelijk zal gaan huilen door alle emoties.
Ook ben ik bang voor verwijten richting mij toe waar ik dus niet op zit te wachten.
Ik weet even echt niet hoe ik dat moet aanpakken. Hoe zouden jullie het aanpakken?
Ik zit eigenlijk te wachten tot het weer mis gaat en dat is gewoon verkeerd...


Je gevoel van liefde kan ook weg zijn door de ruzies, wil niet zeggen dat het niet meer terug kan komen. Om een relatie goed te houden moet je juist ECHT praten met elkaar. Als dat niet lukt dan zou ik relatietherapie overwegen mits je er nog voor wilt gaan.

Als het natuurlijk echt weg is dan kun je beter de knoop doorhakken. Maar in een nieuwe relatie kom je waarschijnlijk wel weer andere problemen tegen op den duur.

Zertab

Berichten: 12321
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 16:40

Vandaag is gewoon weer een poedersuiker dag.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33856
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 17:01

Jup... ook nog eens 2 overleden konijnen en eergisteren ookal 1 overleden. (Virus)

Zo lekker met ook een single vriend de stad in en eten. Kunnen we een beetje klagen over mannen. (Hij valt ook op mannen)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110807
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 17:07

MarlindeRooz schreef:
Jup... ook nog eens 2 overleden konijnen en eergisteren ookal 1 overleden. (Virus)

Zo lekker met ook een single vriend de stad in en eten. Kunnen we een beetje klagen over mannen. (Hij valt ook op mannen)


:(:) Wat een rotvirus. Heb je nog meer nijntjes en zijn die wel veilig?

keeyzie

Berichten: 5721
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 17:27

Jeetje Marlinde wat een pech... dat soort dingen komen altijd tegelijk.
Wat fijn dat je een vriend hebt waar je op terug kunt vallen, dat is heel waardevol in dit soort situaties.
Lekker klagen helpt wel hoor ;)

Lieszje
Berichten: 7184
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 17:38

Sterkte Marlinde!
Hoop dat je een leuke middag/avond hebt!

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 17:48

Ik ben erachter gekomen dat mijn vermoedens over een bepaalde meid altijd al klopte. Zij had al vrij snel nadat ik een relatie had met mijn ex een relatie met een jongen maar ik dacht altijd al dat dat schijn was. Puur zodat ik me niet druk zou maken. Hij is er nu ook alweer mee bezig zag ik. Terwijl zij dus nog steeds die vriend heeft. Ach ja zoek het uit zou ik zeggen. Kleine kinderen. Ik neem echt nooit meer een jonger iemand. :=

Deze break up word dus alleen maar pijnlijker in plaats van beter tot nu toe. Ik ben dus altijd gewoon gebruikt voor mijn geld, want ik betaalde echt alles voor hem. Meer was het blijkbaar niet.

Soms kan ik mezelf wel voor m'n kop slaan, ik moet gewoon luisteren naar mezelf. Maar ja.

O ja, record van eerste vriendje die niet is vreemd gegaan is dus ook mislukt. :') Laten we er nog maar even een grapje in gooien dan want heb al zat gejankt afgelopen uren. Heb ook maar lekker eten besteld nu. Geen puf meer om te koken.

hagelslag
Berichten: 9151
Geregistreerd: 18-09-10

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 18:47

Hee naomii, ik snap de ex relatie zin niet helemaal. Zou je die voor mij kunnen uitleggen.
T kan zijn dat ik te onnozel ben. Werkdag was een beetje lang.
Eneuhh janken is gezond hoor! Soms is het gewoon echt behoorlijk euh ruk

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33856
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 18:51

Cayenne schreef:
MarlindeRooz schreef:
Jup... ook nog eens 2 overleden konijnen en eergisteren ookal 1 overleden. (Virus)

Zo lekker met ook een single vriend de stad in en eten. Kunnen we een beetje klagen over mannen. (Hij valt ook op mannen)


:(:) Wat een rotvirus. Heb je nog meer nijntjes en zijn die wel veilig?

Nee alle Nijntjes zijn nu dood. -O-

Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 18:57

naomiiiii schreef:
Ik ben erachter gekomen dat mijn vermoedens over een bepaalde meid altijd al klopte. Zij had al vrij snel nadat ik een relatie had met mijn ex een relatie met een jongen maar ik dacht altijd al dat dat schijn was. Puur zodat ik me niet druk zou maken. Hij is er nu ook alweer mee bezig zag ik. Terwijl zij dus nog steeds die vriend heeft. Ach ja zoek het uit zou ik zeggen. Kleine kinderen. Ik neem echt nooit meer een jonger iemand. :=

Deze break up word dus alleen maar pijnlijker in plaats van beter tot nu toe. Ik ben dus altijd gewoon gebruikt voor mijn geld, want ik betaalde echt alles voor hem. Meer was het blijkbaar niet.

Soms kan ik mezelf wel voor m'n kop slaan, ik moet gewoon luisteren naar mezelf. Maar ja.

O ja, record van eerste vriendje die niet is vreemd gegaan is dus ook mislukt. :') Laten we er nog maar even een grapje in gooien dan want heb al zat gejankt afgelopen uren. Heb ook maar lekker eten besteld nu. Geen puf meer om te koken.
Maar hoe weet je dat hij tijdens jullie relatie is vreemd gegaan dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:04

Hagelslag, welke zin bedoel je?

Eulogy, doet dat er toe? Ik dacht dat ik gewoon even mijn verhaal kwijt kon, niet dat ik me moest gaan verantwoorden voor hele pijnlijke dingen.
Ben erachter gekomen via een groot aantal mensen, dat kan niet meer missen zeg maar. ;)

hagelslag
Berichten: 9151
Geregistreerd: 18-09-10

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:11

De zij had al vrij snel nadat ik een relatie had met mijn ex zin...

En je kunt hier altijd en eeuwig je verhaal kwijt!

Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:14

Oh, zo bedoelde ik het niet, je hoeft je niet aangevallen te voelen :) Ik vroeg het me alleen af, zo las ik het namelijk niet.

Zertab

Berichten: 12321
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:36

Knuffels voor iedereen :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:37

hagelslag schreef:
De zij had al vrij snel nadat ik een relatie had met mijn ex zin...

En je kunt hier altijd en eeuwig je verhaal kwijt!


Dat meisje waar ik altijd al vermoedens bij had, had zelf een vriend gekregen kort nadat ik met mijn ex kreeg. Weet even niet hoe ik het beter kan verwoorden? :+

Zertab

Berichten: 12321
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:41

naomiiiii schreef:
hagelslag schreef:
De zij had al vrij snel nadat ik een relatie had met mijn ex zin...

En je kunt hier altijd en eeuwig je verhaal kwijt!


Dat meisje waar ik altijd al vermoedens bij had, had zelf een vriend gekregen kort nadat ik met mijn ex kreeg. Weet even niet hoe ik het beter kan verwoorden? :+


Om heel eerlijk te zijn weet ik ook niet goed wat je hiermee wil zeggen? Dat kan toch gewoon?
Maar je hoeft je niet te verantwoorden hoor! Zoals je zelf al zei, lekker van je afschrijven in dit topic.

hagelslag
Berichten: 9151
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:43

Jaaa ik begin het te begrijpen...
Maar alsnog klote, vooral omdat je uit meerdere hoeken te horen hebt gekregen dat je besodemietert bent.
Das echt niet fijn. Ik ken het gevoel!!!!

Ik geloof dat ze bedoelt dat de meid waarbij ze dacht daar gaat mn ex mee vreemd, dat die meid nu dus ineens een relatie had toen het uit was tussen haar en haar ex
Maar dat haar ex alsnog met die meid flirt etc terwijl die meid een relatie heeft.

Ik denk dat dat het hem is.
En logisch dat je onlogisch bent als je verdriet hebt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 20:40

Oke nog een keer proberen. :+

Ik kreeg een relatie met mijn ex. Kort daarna kreeg dat meisje, die altijd al achter mijn ex aan zat en daar ook al dingen mee had gedaan, zelf een relatie.
Ik had altijd al mijn bedenkingen hierbij. Dat dit puur was om de schijn op te houden. Zovan 'ze heeft een relatie dus je hoeft je geen zorgen te maken'. Dat blijkt nu dus ook zo te zijn en mijn zorgen bleken dus terecht. :)