tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yavanna

Berichten: 2648
Geregistreerd: 11-12-03

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 00:19

Ook ik meld me.. na 8 jaar, 11 maanden en 1 week is mijn relatie vandaag beeindigd.. gelukkig woonden we niet samen, maar aangezien hij echt mijn grote liefde is en ik die van hem, doet t enorm zeer.. Maar t is beter zo.. Enne grote liefde.. Ja, we kennen elkaar vanaf ons 13e, tot 16e verkering gehad, uitgegaan, elkaar nooit vergeten en 26 jaar later weer bij elkaar gekomen.. en nu einde verhaal.. Voor hem verhuisd naar zijn woonplaats, gelukkig eigen huis dus hoeven daar geen rekening mee te houden...
We moeten nog veel, oa zakelijk afhandelen.. dus zie wel hoe het gaat lopen...
Gelukkig heb ik een lief kind die me vandaag opgehaald heeft voor de afleiding...

Dreamy

Berichten: 24066
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 01:31

Hele dikke knuffel :(:)

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:06

Heel veel sterkte :(:)

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:28

Yavanna, gewoon superkut zoiets... sterkte en fijn dat support hebt!

Yavanna

Berichten: 2648
Geregistreerd: 11-12-03

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 11:04

Ja best wel.. Wist ook niet dat je zoveel tranen hebt... Ach, een voordeel, het is wel weer goed voor de lijn
Maar dank jullie wel...

AmyJamess

Berichten: 2121
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 12:00

Sterkte! :(:)

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 15:52

Ik dacht dat ik de ergste klap al gehad had.. Maar zoals in mijn topic te lezen blijkt het ook nog dat hij niet alleen geen gevoelens meer voor mij had, maar wel voor een ander. Afgelopen drie weken is hij vreemd gegaan.

Hebben jullie nog goede tips beste bokkers? Ik heb het idee dat m'n lichaam en hoofd uit elkaar spat.. Ik dacht dat ik de grootste klap al gehad had, maar dit valt in het niet bij hoe ik me nu voel..

hagelslag
Berichten: 9062
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 16:02

blubblabhoi schreef:
Ik dacht dat ik de ergste klap al gehad had.. Maar zoals in mijn topic te lezen blijkt het ook nog dat hij niet alleen geen gevoelens meer voor mij had, maar wel voor een ander. Afgelopen drie weken is hij vreemd gegaan.

Hebben jullie nog goede tips beste bokkers? Ik heb het idee dat m'n lichaam en hoofd uit elkaar spat.. Ik dacht dat ik de grootste klap al gehad had, maar dit valt in het niet bij hoe ik me nu voel..


Chocolade!!! En accepteer dat je je nu echt zo ontiegelijk rot voelt.
Je hebt het recht je rot te voelen.
En naja probeer een beetje bezig te blijven en zodra als dat het kan verder gaan met je leven

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 16:33

Neee! Wat een eikel! Jij nog je best doen en geduld hebben en dan dit :n
Laat het gevoel er zijn is het enige wat ik mee kan geven :(:) Hoe poedersuiker en hopeloos en het eng ook voelt om er aan toe te geven. Het mag er zijn en je komt er ook weer uit.

Yavanna

Berichten: 2648
Geregistreerd: 11-12-03

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 17:53

Jeetje.. Denk je dat je er een beetje bovenop komt en dan dit.. Denk vooral echt afstand nemen nu.. sterkte.
Wij zijn na een goed gesprek tot de overeenstemming gekomen het voorzichtig verder te proberen.. Opnieuw daten...

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:17

Ik kom me hier ook opnieuw melden..

Ik heb me hier vijf maanden geleden ook al gemeld, maar toen hebben mijn vriend en ik het uiteindelijk besloten toch weer te proberen.
Drie weken geleden zijn we een weekend weggeweest met zijn familie. Ik zit echter helemaal niet goed in mijn vel en hierdoor hebben we een ontzettende ruzie gekregen. Zo erg dat ik na 1 dag al weg ben gegaan. Toen is er een week stilte geweest en hebben we op zaterdagavond gepraat. Uiteindelijk besloten om er samen toch nog voor te gaan. Afgelopen weekend zijn we het hele weekend samen geweest. Vrijdagavond op stap geweest. Hier zijn we allebei ontzettend dronken geweest en is het totaal uit de hand gelopen. Er zit/zat bij hem nog zoveel frustratie/woede over dat weekend.
Zaterdag hebben we het er de hele dag over gehad en over hoe het nu zo mis kon gaan. Toen hebben we besloten om het een pak rustiger aan te doen en te zien waar het schip zou stranden. Dit komt echt puur door de drank. Maandag en dinsdag had ik al het vermoeden dat er wat aan de hand was en dinsdagavond kwam het hoge woord eruit. Hij is nog steeds verliefd op me, houdt nog steeds van me maar is me op dit moment liever kwijt dan rijk. Hij heeft er dus opnieuw een punt achter gezet.

Intussen zijn we twee dagen verder en gaan mijn gedachten alle kanten op. Het is grotendeels mijn schuld dat het allemaal fout is gelopen. Ik zit eigenlijk al een jaar niet goed in m'n vel en kan hier op de een of andere manier geen grip op krijgen. Ik blijf me slecht voelen en op hem af reageren. Hierdoor hebben we in de 1 jaar en 3 maanden dat we samen waren ook heel veel ruzie gehad.

Ik geloofde het gezegd ''Je moet eerst van jezelf houden voordat je een gezonde relatie aan kan gaan'' nooit zo heel erg. Maar inmiddels begin ik het wel te geloven. Op deze manier maak ik mezelf kapot en de mensen om me heen ook.

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:16

blubblabhoi schreef:
Ik dacht dat ik de ergste klap al gehad had.. Maar zoals in mijn topic te lezen blijkt het ook nog dat hij niet alleen geen gevoelens meer voor mij had, maar wel voor een ander. Afgelopen drie weken is hij vreemd gegaan.

Hebben jullie nog goede tips beste bokkers? Ik heb het idee dat m'n lichaam en hoofd uit elkaar spat.. Ik dacht dat ik de grootste klap al gehad had, maar dit valt in het niet bij hoe ik me nu voel..


Ik weet niet of het van je afschrijven iets voor je is? Ik heb een afscheidsbrief geschreven aan hem en deze daarna verbrand samen met vrienden. En verder wees lief voor jezelf en geef je zelf alle tijd die je nodig hebt. Ik heb je andere topic gelezen en jeetje wat heb ik een respect voor hoe sterk je afgelopen maanden geweest bent :(:) Als je behoefte hebt om met iemand te praten staat pb altijd open!

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:20

MarJon schreef:
Ik kom me hier ook opnieuw melden..

Ik heb me hier vijf maanden geleden ook al gemeld, maar toen hebben mijn vriend en ik het uiteindelijk besloten toch weer te proberen.
Drie weken geleden zijn we een weekend weggeweest met zijn familie. Ik zit echter helemaal niet goed in mijn vel en hierdoor hebben we een ontzettende ruzie gekregen. Zo erg dat ik na 1 dag al weg ben gegaan. Toen is er een week stilte geweest en hebben we op zaterdagavond gepraat. Uiteindelijk besloten om er samen toch nog voor te gaan. Afgelopen weekend zijn we het hele weekend samen geweest. Vrijdagavond op stap geweest. Hier zijn we allebei ontzettend dronken geweest en is het totaal uit de hand gelopen. Er zit/zat bij hem nog zoveel frustratie/woede over dat weekend.
Zaterdag hebben we het er de hele dag over gehad en over hoe het nu zo mis kon gaan. Toen hebben we besloten om het een pak rustiger aan te doen en te zien waar het schip zou stranden. Dit komt echt puur door de drank. Maandag en dinsdag had ik al het vermoeden dat er wat aan de hand was en dinsdagavond kwam het hoge woord eruit. Hij is nog steeds verliefd op me, houdt nog steeds van me maar is me op dit moment liever kwijt dan rijk. Hij heeft er dus opnieuw een punt achter gezet.

Intussen zijn we twee dagen verder en gaan mijn gedachten alle kanten op. Het is grotendeels mijn schuld dat het allemaal fout is gelopen. Ik zit eigenlijk al een jaar niet goed in m'n vel en kan hier op de een of andere manier geen grip op krijgen. Ik blijf me slecht voelen en op hem af reageren. Hierdoor hebben we in de 1 jaar en 3 maanden dat we samen waren ook heel veel ruzie gehad.

Ik geloofde het gezegd ''Je moet eerst van jezelf houden voordat je een gezonde relatie aan kan gaan'' nooit zo heel erg. Maar inmiddels begin ik het wel te geloven. Op deze manier maak ik mezelf kapot en de mensen om me heen ook.


Ik heb deels in hetzelfde schuitje gezeten. Ook opnieuw bij elkaar gekomen en bij mij kwam het dan door de pil dat ik me emotioneel helemaal poedersuiker voelde. Ik reageerde alles af op mijn vriend en had mezelf totaal niet onder controle, maar om een of andere reden heeft mijn vriend de ruimte gegeven om aan mezelf te werken waardoor ik nu nog steeds samen met hem ben. Zie dit als een kans om aan jezelf te kunnen gaan werken en laat hem dan even varen voor nu. Als jullie bij elkaar horen komen jullie echt wel weer samen, maar probeer nu op jezelf te focussen en uit te zoeken waarom je je niet goed voelt. Je zult zien dat dingen veel makkelijker gaan als je jezelf goed voelt!

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:47

Wat fijn dat hij je die ruimte heeft gegeven, Stroopkoek!

We hebben net even gebeld en het is wel echt klaar. Hij voelt zich nu alleen maar opgelucht en voelde zich zo geweldig zonder mij. Daarnaast kreeg ik allemaal verwijten dat ik het allemaal heb verpest en dat het allemaal mijn schuld is. Nu is dit grotendeels ook waar. Maar hij vergeet even dat hij met drank op, heel agressief wordt. Hij heeft me vorig weekend ook in elkaar geslagen toen hij zo boos was.

Voor nu gaan mijn gevoelens alle kanten op. Ik ben zo boos door de verwijten die hij heeft gemaakt. Niet alleen over mij, maar over mijn hele familie. En tegelijk ben ik helemaal kapot, hij was m'n eerste grote liefde. En daarnaast wil ik hem laten zien dat ik hem ook echt niet nodig heb om gelukkig te zijn. Hij voelt zich na drie dagen al zo gelukkig zonder mij? Prima, dan kan ik dat ook zonder hem.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110733
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:59

MarJon schreef:
Hij heeft me vorig weekend ook in elkaar geslagen toen hij zo boos was.



Meid, wees blij dat je er vanaf bent! Wat een idioot.

hagelslag
Berichten: 9062
Geregistreerd: 18-09-10

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 18:42

Ochje marjon, in elkaar slaan is note done.
En dat je met jezelf in de knoei zit dat kan gebeuren. En ja daar moet je ook aan werken. Maar dan moet er ook wel de ruimte en het begrip ervoor zijn.
Ondanks dat het nu niet fijn voelt wees een soort van blij.
En ga jij bent hem niet nodig om gelukkig te zijn.
Jij moet gelukkig met jezelf zijn!

Elinexx
Berichten: 1093
Geregistreerd: 20-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:40

Cayenne schreef:
MarJon schreef:
Hij heeft me vorig weekend ook in elkaar geslagen toen hij zo boos was.



Meid, wees blij dat je er vanaf bent! Wat een idioot.

Ik schrik er ook van! Nu is het even moeilijk, maar geloof me over een tijd kan je er weer helder over nadenken en dan ga je inzien dat je heel blij mag zijn dat je van hem af bent. Een break-up doet heel veel pijn (zeker bij je eerste liefde), maar je komt er echt overheen en er loopt echt iemand op de wereld rond die veel beter bij je past.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:52

MarJon: ik fenk dat dit op de lange termijn goed voor je is, je gaat er wel doorheen komen :(:)
Ik schrik ervan dat je aangeeft hij je in elkaar heeft geslagen!! Wtf.
Ik herken het, dat drank de schuld krijgt, maar imo laat drank alleen maar zien wat wel al in iemand zit en dan omhoog komt. Mijn ex werd ook eens boos op me toen hij dronken was, zal niet het hele verhaal doen maar komt er op neer dat hij me allen achterliet midden in de nacht op straat, vlakbij mijn huis terwijl ik mijn sleutels niet bij me had. Uiteindelijk heeft hij me wel binnengelaten toen ik naar zijn huis ben gelopen.... Maar als ik hier op terugkijk denk ik echt van hoe heb ik hierna de relatie door kunnen zetten?

Als je verliefd bent of liefde voor iemand voelt is dat soms moeilijk, omdat je ook weet dat ze ook goede kanten hebben en er dan in geloofd dat de slechte dingen wel veranderen.. maar rode vlaggen zijn rode vlaggen. Die veranderen niet zomaar.. die gaan niet weg door geen alcohol meer te drinken, want diep van binnen zit dat nog, en daar moet heel hard aan gewerkt worden voordat dat is opgelost.

Zulk gedrag is onacceptabel, en je beschadigt jezelf er mee op het moment dat je toch doorgaat.

Hij was ook mijn eerste grote liefde, maar echt, je komt er over heen :(:) Met wat afstand en liefde naar jezelf zal je inzien dat je zoveel meer waard bent!

djinnie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 22:14

Hier zijn mijn emoties ook net een achtbaan. Momenteel weer diep in de put. Na 19 jaar heeft mijn inmiddels ex-man zonder enige moeite om er nog iets van te maken me aan de kant gezet. De scheiding is gelukkig vlot door de rechtbank uitgesproken, dus nu nog een paar stappen zetten en dan kan ik aan de slag in mijn nieuwe huis. Ik wil zo graag wat ruimte, weg van hem. Ik heb nog zoveel gevoelens voor hem, dat het verstikkend werkt. Terwijl hij de afgelopen maanden ook zoveel rottige dingen heeft gezegd en hij bijna alle schuld bij mij legt. Hoofd zegt good riddance, maar hart wil nog niet mee. Hij heeft gevoelens voor een ander, die weliswaar niet beantwoord worden.

En dan moet je toch even door voor de kinderen. Hoofd omhoog en recht door zee...

hagelslag
Berichten: 9062
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 22:18

djinnie schreef:
Hier zijn mijn emoties ook net een achtbaan. Momenteel weer diep in de put. Na 19 jaar heeft mijn inmiddels ex-man zonder enige moeite om er nog iets van te maken me aan de kant gezet. De scheiding is gelukkig vlot door de rechtbank uitgesproken, dus nu nog een paar stappen zetten en dan kan ik aan de slag in mijn nieuwe huis. Ik wil zo graag wat ruimte, weg van hem. Ik heb nog zoveel gevoelens voor hem, dat het verstikkend werkt. Terwijl hij de afgelopen maanden ook zoveel rottige dingen heeft gezegd en hij bijna alle schuld bij mij legt. Hoofd zegt good riddance, maar hart wil nog niet mee. Hij heeft gevoelens voor een ander, die weliswaar niet beantwoord worden.

En dan moet je toch even door voor de kinderen. Hoofd omhoog en recht door zee...



Ach jeetje dat klinkt ook niet fijn sterkte

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 05:51

Wat een heftig verhaal! Het klinkt haast als een ongezonde verslaving waar je niet gelukkig van werd. Ik zou al het contact stoppen, rigoureus.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 19:58

Ach moppie toch :(:)

Ik denk en ik hoop dat je over een tijdje meer opluchting dan rouw zult voelen. En die toekomstdromen, was dat specifiek met hem of zou dat met een veel leukere man ook kunnen?

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 05:12

Liefdesverdriet is afschuwelijk en je kunt het alleen maar uitzitten. Het zal vanzelf minder worden, maar nu schrijnt het nog pittig.

Als je je beter voelt is het misschien een idee om eens te onderzoeken of je gewoon pech hebt met mannen of dat je op een bepaald type valt wat gewoon niet goed is voor je.

Maar dat komt allemaal wel, nu eerst je hart genezen en sterk staan tegenover die nare ex.

Wat zijn dingen waar je blij van wordt?

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 13:06

Mijn doel was in mijn slechtste periode niet om ergens blij van te worden maar misschien om me iets minder slecht te voelen. Ook al had ik dan bijvoorbeeld geen zin in een rondje wandelen, ik wist wel dat ik me tijdens dat wandelen of daarna heel even (al was het maar 2 minuten, die heb je dan wel binnen) iets minder slecht voelde. Daarmee haalde ik de druk een beetje van de ketel om iets leuk te moeten vinden.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 13:22

Goed advies!

Vind het echt heel naar voor je, maar je komt er echt echt echt echt écht sterker uit. Maar je moet nu eerst afkicken van die man.