tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 22:54

Omg wat een gedoe. Ik had een date maar mn kat besloot te gaan bevallen. Dan kan ik niet van huis gaan voor mn eigen plezier.

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 08:39

Zonnetje81 schreef:
Omg wat een gedoe. Ik had een date maar mn kat besloot te gaan bevallen. Dan kan ik niet van huis gaan voor mn eigen plezier.


Hahahaha die is ook lekker random hahaha :') En nu?

LaScar
Berichten: 282
Geregistreerd: 08-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 11:29

Relaxed schreef:
Hoe weet je dan dat hij dingen plaatst LaScar?


Vrienden/familie kunnen het nog zien, soms vraag ik ernaar (is ook niet handig maargoed..)
Ik merk wel steeds iets meer dat ik minder hevig verdrietig ben, voor het eerst kan ik bij dat soort dingen denken ‘tja, het is dan maar zo’. Niet dat het niks met me doet maar ik stap er wel iets sneller overheen

Spannend Relaxed, hoop voor jullie dat het leuk uitpakt!

Hahah Zonnetje wat een super timing inderdaad, Hoop dat de date in kwestie het wel kan begrijpen!

Suzanne F.

Berichten: 49306
Geregistreerd: 03-03-01

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 11:37

Ja niet vragen LaScar maar dat weet je vast zelf ook wel. Ik had in het begin ook nog contact met familie, maar kwam er al snel achter dat het me niks bracht. Integendeel zelfs. Ik voelde me er alleen maar beroerder door. Dus dat ook afgekapt.

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 12:14

Ah daar kun je dan idd beter niet naar vragen :n

Ik heb hem vanmorgen laten weten dat ik het nogal creepy en gestoord vond dat iemand hem tipt over mijn bezigheden en vooral wat hij daar vervolgens mee doet.. hem ook laten weten hem voor mijn en zijn bestwil daarom ook te blokkeren en hem dus geblokkeerd. Gewoon idioot :n

Zonnetje81
Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 12:27

Ja de date begreep het en we hebben gebeld maar het is zo’n complotdenker over de overheid, zorg, e-nummers, ratelt maar doooooorr en weet alles beter. Dus dat wordt em niet. Verder heb ik alleeeeeen maar fwb en trio aanvragen ipv iemand die gewoon normaal wil afspreken.

Zebrastreep

Berichten: 9802
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 12:42

Jammer dat jullie dates helaas niks is geworden -O- , maar wel knap dat jullie er weer voor openstonden en het hebben geprobeerd.

@Relaxed , dat is ook creepy en gestoord... En ook heel ongezond vanaf je ex zijn kant om daar zoveel mee bezig te zijn ( maar het zegt meer over hem dan over jou) en blokkeren is dan ook maar de enige optie.

Ik heb met de hele familie van de jongen die ik toen oh zo leuk vond ook geen contact meer mee. Heb wel heftige zaken met die familie meegemaakt omdat hun net zo goed slachtoffer zijn van zijn gedrag. Maar eigenlijk hoeft dat van mij ook niet meer.
Nadeel is dat in ieder geval een deel van zijn familie in dezelfde wijk woont als ik , en de kans dat je ze bijvoorbeeld tegenkomt in de supermarkt groot is. Ben toch altijd een beetje op mijn hoede als ik boodschappen aan het doen ben. Al denk ik dat ze gewoon vriendelijk reageren , en dat zal ik ook terug doen. Maar persoonlijke informatie dat deel ik niet meer , want dat gaat die kerel echt geen zak meer aan.

LaScar
Berichten: 282
Geregistreerd: 08-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 13:13

Relaxed schreef:
Ah daar kun je dan idd beter niet naar vragen :n

Ik heb hem vanmorgen laten weten dat ik het nogal creepy en gestoord vond dat iemand hem tipt over mijn bezigheden en vooral wat hij daar vervolgens mee doet.. hem ook laten weten hem voor mijn en zijn bestwil daarom ook te blokkeren en hem dus geblokkeerd. Gewoon idioot :n


Heel terecht, lijkt me echt een heel naar idee dat je zo in de gaten wordt gehouden.
Ik merk overigens ook nog steeds dat er mensen (lees; meiden) van zijn kring zijn die soms ineens mijn story’s op instagram bekijken, terwijl ze mij niet volgen. Weet niet of hij daar iets mee te maken heeft of die meiden dat zelf opzoeken, maar voelt apart in allebei de gevallen. Het maakt me niet veel uit dat ze het doen, ik denk juist laat ze maar kijken, ik zet mezelf erboven, maar een deel van me vraagt zich soms wel af wat erachter zit

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 14:16

Relaxed schreef:
Ah daar kun je dan idd beter niet naar vragen :n

Ik heb hem vanmorgen laten weten dat ik het nogal creepy en gestoord vond dat iemand hem tipt over mijn bezigheden en vooral wat hij daar vervolgens mee doet.. hem ook laten weten hem voor mijn en zijn bestwil daarom ook te blokkeren en hem dus geblokkeerd. Gewoon idioot :n


Dus toch wel gereageerd?
Ik zou daar echt geen aandacht meer aan schenken en hem blokkeren of dergelijke als dat het voor jou makkelijker maakt. Dit is precies wat ie wilt. Negatieve aandacht is ook aandacht.


LaScar schreef:
Vrienden/familie kunnen het nog zien, soms vraag ik ernaar (is ook niet handig maargoed..)
Ik merk wel steeds iets meer dat ik minder hevig verdrietig ben, voor het eerst kan ik bij dat soort dingen denken ‘tja, het is dan maar zo’. Niet dat het niks met me doet maar ik stap er wel iets sneller overheen


Fijn dat het beter gaat. Ook voor jou geldt, laat de boel de boel en ga focussen op jezelf. Ik vond het ook moeilijk om het contact te verbreken met zijn stiefmoeder, maar ik heb nu al enige weken niets van haar gehoord (gesprek ook gearchiveerd) en het geeft me zoveel meer ademruimte.
Ik dacht ook .. lekker boeiend, wat doet dat nou? Nou, blijkbaar teveel. Dus dat betekent ook niet aan je eigen familie vragen wat er bij hem gebeurd. Het beste zou zijn als zij daar ook niets over zeggen of hem verwijderen.

Hoofdstuk afgesloten. Punt.


Zonnetje81 schreef:
Ja de date begreep het en we hebben gebeld maar het is zo’n complotdenker over de overheid, zorg, e-nummers, ratelt maar doooooorr en weet alles beter. Dus dat wordt em niet. Verder heb ik alleeeeeen maar fwb en trio aanvragen ipv iemand die gewoon normaal wil afspreken.


Oh hemel, dat is wel heftig :') Bijzonder om daar je eerste gesprekken over te laten gaan haha.
Waar kijk je voor een date?



Ik weet niet of jullie foto's waarderen, maar mijn collega merkte van de week op dat ze jaloers op mij is dat ik zoiets heb als mijn merrie. Even je hoofd leeg maken etc. Toen kwam eigenlijk het besef hoeveel steun ik aan mijn merrie heb gehad de afgelopen maanden. Ondanks dat ik geestelijk en lichamelijk niet helemaal oké was heb ik me wel volledig op haar kunnen storten en daarin best wat vooruitgang geboekt. Dus ik snap mijn collega.
Ik ben zo blij met mijn pretletter <3 Ik heb haar sinds ze een maand oud was en ze wordt in juni 14.

Afbeelding

Zonnetje81
Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 14:23

Tinder. Ja hij ging alle kanten op qua gespreksonderwerpen waarbij ik afhaak.

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 14:24

Zonnetje81 schreef:
Tinder. Ja hij ging alle kanten op qua gespreksonderwerpen waarbij ik afhaak.


Ah Tinder, daar ben ik dus ook een beetje mee begonnen. Gelukkig kan je profielen goed naar links swipen als er 'alleen plezier' staat. Maar ik snap je. Tis een aparte app :')

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 14:34

Ik zit eigenlijk nooit meer op bokt maar gister moest ik iets opzoeken en zag ik dit topic weer staan. Ik klikte hem aan en kwam direct(van maanden geleden) een post tegen van iemand wat precies aansloot bij wat ik ook voel, dus toen ben ik even verder gaan lezen. Twee dagen geleden las ik deze tekst in een boek van Yung Pueblo en ik voel de behoefte om deze hier te plaatsen als steun in de rug voor iedereen die dit kan gebruiken :knuffel:

Afbeelding
Ik las hem zelf precies op het moment dat ik het heel goed kon gebruiken.

LaScar
Berichten: 282
Geregistreerd: 08-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 15:01

@Air: oef, die komt goed binnen! Ik ben altijd degene geweest die niet weg kon lopen, maar zie meer en meer in hoe erg deze quote klopt. Ook sterkte voor jou als je dat nodig hebt momenteel :(:)

@Denies wat een lieve foto! Heel erg fijn om toch ergens al je energie en aandacht in te kunnen steken waar je blij van wordt <3

Ik heb voor het eerst ook een beetje geprobeerd te tinderen (begon eigenlijk meer voor vermaak met wat vrienden) maar erg succesvol is het nog niet gebleken :') al moet ik zeggen, ik heb wel leuk contact met iemand gekregen erdoor, maar dat is een amerikaan die hier maar voor een paar weken is dus meer dan ‘fwb’ zou er dan ook niet in zitten. Wat misschien maar goed is ook, want ik ben ook nog helemaal niet klaar voor een nieuwe relatie. Maar gezellig is het wel, nieuwe mensen leren kennen is sowieso wel iets positiefs denk ik, voelt voor mij in ieder geval als een bevestiging dat er zoveel meer is dan alleen ‘de ex’. Je maakt je wereld toch een stukje groter :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 15:09

xDenies schreef:
Relaxed schreef:
Ah daar kun je dan idd beter niet naar vragen :n

Ik heb hem vanmorgen laten weten dat ik het nogal creepy en gestoord vond dat iemand hem tipt over mijn bezigheden en vooral wat hij daar vervolgens mee doet.. hem ook laten weten hem voor mijn en zijn bestwil daarom ook te blokkeren en hem dus geblokkeerd. Gewoon idioot :n


Dus toch wel gereageerd?
Ik zou daar echt geen aandacht meer aan schenken en hem blokkeren of dergelijke als dat het voor jou makkelijker maakt. Dit is precies wat ie wilt. Negatieve aandacht is ook aandacht.


Dat staat er toch letterlijk? :Y)

En ja, ik heb nu heel duidelijk mijn grens aangegeven en hem hiermee laten weten dat ie daar nu ver overheen is gegaan. Niks mis mee om dat uit te spreken lijkt me.

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 15:12

Relaxed schreef:
Dat staat er toch letterlijk? :Y)

En ja, ik heb nu heel duidelijk mijn grens aangegeven en hem hiermee laten weten dat ie daar nu ver overheen is gegaan. Niks mis mee om dat uit te spreken lijkt me.


Ja, maar omdat je van de week zei dat negeren je zo goed af ging wilde ik even bevestiging dat ik je bericht goed lees.

Negatieve aandacht is ook aandacht, hij heeft wat ie wilt.
Niets mis mee nee, maar nogmaals.. hij heeft wat ie wilt.

De keuzes zijn uiteraard aan jou. No hard feelings, maar vind t zonde voor je. Het doet jou namelijk wel wat.
En ik leef met je mee dusja, vandaar.

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 15:25

Ja dat waren ook nikszeggende appjes, dit was natuurlijk niet nikszeggend.. Het was stalkerig, creepy en absurd :n En je weet zelf ook hoe je alle kanten op kunt gaan in deze situatie en hoe situaties kunnen veranderen, dus je hoeft het er echt niet extra in te wrijven :n Zelf laat je je ook raken door nog contact te houden met de halve familie van je ex, dat is jouw keuze en zou ook niet de mijne zijn. We doen het allemaal op onze eigen manier :n

Ik heb hem nu iig duidelijk gemaakt wat ik van zijn bericht vond en daar actie op ondernomen die passend is, prima en dit geeft mij nu rust. Tot dit appje gisteren vond ik blokkeren te ver gaan en niet nodig. Nu ging hij te ver en was dit imo wel nodig.

Suzanne F.

Berichten: 49306
Geregistreerd: 03-03-01

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 15:45

Laten we alsjeblieft begripvol met elkaar omgaan hier. Ik weet dat ik dingen soms ook hard kan neerzetten, maar de bedoeling is goed. Denies bedoelt dit ook goed. Je kan in gevoelens enorm heen en weer geslingerd worden, dat weten we hier allemaal. En soms doe je dingen die niet slim zijn. Uit emotie of gevoel van onmacht etc. Misschien kunnen we proberen om niet meteen in de verdediging te schieten en geïrriteerd te doen. De bedoeling is goed.
Ik ben het wel eens dat een reactie uitlokken is wat hij wilde, welke dan ook. Het beste is negeren want dat is wat hij juist niet wil. Maar goed, makkelijker gezegd dan gedaan. Morgen weer nieuwe dag met nieuwe kansen en een sterkere ik/jij/wij.

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 16:38

Relaxed schreef:
Ja dat waren ook nikszeggende appjes, dit was natuurlijk niet nikszeggend.. Het was stalkerig, creepy en absurd :n En je weet zelf ook hoe je alle kanten op kunt gaan in deze situatie en hoe situaties kunnen veranderen, dus je hoeft het er echt niet extra in te wrijven :n Zelf laat je je ook raken door nog contact te houden met de halve familie van je ex, dat is jouw keuze en zou ook niet de mijne zijn. We doen het allemaal op onze eigen manier :n

Ik heb hem nu iig duidelijk gemaakt wat ik van zijn bericht vond en daar actie op ondernomen die passend is, prima en dit geeft mij nu rust. Tot dit appje gisteren vond ik blokkeren te ver gaan en niet nodig. Nu ging hij te ver en was dit imo wel nodig.


Zo, ga je lekker? Lucht het op?
Goed van je hoor, om zo te sneren naar iemand met dingen die niet eens kloppen. Ook omdat je mijn bericht totaal verkeerd interpreteert. Maar hee, succes :) Als dit de manier van omgaan met elkaar is dan houd ik het hier lekker bij.

Dit topic is om elkaar een hart onder de riem te steken en waar nodig advies. Om te zeggen dat ik er niet iets in moet wrijven (wat ik dus juist helemaal niet doe) en dan vervolgens zo'n bericht terug te sturen, pff. Bah.

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 16:46

LaScar schreef:
@Denies wat een lieve foto! Heel erg fijn om toch ergens al je energie en aandacht in te kunnen steken waar je blij van wordt <3

Ik heb voor het eerst ook een beetje geprobeerd te tinderen (begon eigenlijk meer voor vermaak met wat vrienden) maar erg succesvol is het nog niet gebleken :') al moet ik zeggen, ik heb wel leuk contact met iemand gekregen erdoor, maar dat is een amerikaan die hier maar voor een paar weken is dus meer dan ‘fwb’ zou er dan ook niet in zitten. Wat misschien maar goed is ook, want ik ben ook nog helemaal niet klaar voor een nieuwe relatie. Maar gezellig is het wel, nieuwe mensen leren kennen is sowieso wel iets positiefs denk ik, voelt voor mij in ieder geval als een bevestiging dat er zoveel meer is dan alleen ‘de ex’. Je maakt je wereld toch een stukje groter :)


Ah lief, dankjewel! En dat is zeker zo, hoewel dat ook niet altijd even gaat zoals ik wil. Maar ik ben wel heel dankbaar dat zij er gewoon is.

Super goed van je! Dit zijn dingen die moeten groeien heh, en het is inderdaad ook een fijne ego-boost ;) Lekker op je eigen tempo onderzoeken! Want het is jou, net als iedereen in dit topic, absoluut gegund.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 16:52

xDenies schreef:
Relaxed schreef:
Ja dat waren ook nikszeggende appjes, dit was natuurlijk niet nikszeggend.. Het was stalkerig, creepy en absurd :n En je weet zelf ook hoe je alle kanten op kunt gaan in deze situatie en hoe situaties kunnen veranderen, dus je hoeft het er echt niet extra in te wrijven :n Zelf laat je je ook raken door nog contact te houden met de halve familie van je ex, dat is jouw keuze en zou ook niet de mijne zijn. We doen het allemaal op onze eigen manier :n

Ik heb hem nu iig duidelijk gemaakt wat ik van zijn bericht vond en daar actie op ondernomen die passend is, prima en dit geeft mij nu rust. Tot dit appje gisteren vond ik blokkeren te ver gaan en niet nodig. Nu ging hij te ver en was dit imo wel nodig.


Zo, ga je lekker? Lucht het op?
Goed van je hoor, om zo te sneren naar iemand met dingen die niet eens kloppen. Ook omdat je mijn bericht totaal verkeerd interpreteert. Maar hee, succes :) Als dit de manier van omgaan met elkaar is dan houd ik het hier lekker bij.

Dit topic is om elkaar een hart onder de riem te steken en waar nodig advies. Om te zeggen dat ik er niet iets in moet wrijven (wat ik dus juist helemaal niet doe) en dan vervolgens zo'n bericht terug te sturen, pff. Bah.


Het blokkeren van mijn ex lucht idd op ;) Verder gaat het idd lekker, pas reageren op hem na een nachtje wakker liggen erover slapen is namelijk al giga winst. En dat jij het niet als inwrijven bedoelt zal best, als je letterlijk zo reageert is dat het natuurlijk wel :j

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 16:56

Het is geen inwrijven. Ik schrijf letterlijk dat ik met je meeleef en dat je die gozer uit je leven moet verbannen omdat t kant noch wal slaat wat en hoe die doet. Maar als hij steeds negatieve aandacht krijgt blijf je t voeden.

Je wilt toch door met je leven? Kies daar dan ook voor. En dat is makkelijker gezegd, i know.

Maar het feit dat je ineens out of the blue er bij gaat betrekken dat ik nog met de halve familie van mijn ex contact hebt slaat nergens op en is overigens ook niet waar :) Niet heel gek als ik dan gepikeerd reageer toch?

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 16:58

En ik schreef letterlijk daarvoor al dat ik hem al hád geblokkeerd.. iets met mosterd..

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 16:59

Relaxed schreef:
En ik schreef letterlijk daarvoor al dat ik hem al hád geblokkeerd.. iets met mosterd..


Ik ben ook maar een mens en kan ergens overheen lezen. Dat je zo uit je vel springt en sneert was niet nodig geweest.

Kimmie235
Berichten: 318
Geregistreerd: 18-09-13

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 21:25

Wat lastig relaxed dat je ex zich zo mengt. Fijn dat je duidelijk hebt kunnen zijn naar hem. Wat het effect dan ook voor hem was vind ik niet zo relevant, wat het jou oplevert vind ik belangrijk. Opluchting, duidelijkheid naar hem, wat dan ook. Dus goed gedaan. Verder heb ik weinig advies, er is geen blauwdruk hoe om te gaan met liefdesverdriet en exen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 21:32