Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 21:34

Oh goody ik heb weer even flink last van mijn klapperende eierstokken |o. Vooral nu ik met die feestdagen zoveel foto’s zag van happy families enzo en het werkt natuurlijk ook niet mee dat ik wat van die zwangere pagina`s volg op instagram...zucht zucht zucht haha.

Spelt

Berichten: 867
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:15

Om mij heen zijn ook echt heel wat zwangere dames nu, 2 collega's en een een 2 oud klasgenoten. Heb er zelf op dit moment gelukkig niet heel veel last van, maar dat is ook omdat we volgend jaar gaan verhuizen naar een eengezinswoning en nu dus meer daar mee bezig zijn. We zijn er beide wel over uit dat we kinderen willen, beide 1tje. Maar we zullen in de toekomst gaan zien of dat ons gegund is. Eerst maar even verhuizen en met mijn nieuwe opleiding en baan beginnen in februari, als we onze opleidingen af hebben en een vaste baan zien we weer verder. :D Hoe is het verder met iedereen hier?

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 12:22

Wat fijn dat je gaat verhuizen!

Ik heb ook hetzelfde hoor. Start in februari een bbl opleiding van mijn werk en ga dan ook meer uren draaien, dus dat is super fijn en dan is het ook druk zat. Mijn vriend moet ook nog een jaar studeren en het liefst willen we ook nog een andere woning maar dat is voor mij niet perse prioriteit nu, want dan gaat het al helemaal nog wel langer duren. Is natuurlijk ergens verkeerd gedacht, dat weet ik. We gaan gewoon lekker komend jaar in en daarin gaat er al het een en ander dus veranderen en dan zien we volgend jaar februari weer verder wanneer mijn vriend afgestudeerd is en als het goed is een baan heeft in die sector. Maar ja, het gevoel wil wat hea :P

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 16:04

Ik herken het zo goed _Linn_!

Ik loop op het moment stage op de verloskamers in de ziekenhuis. Dat is goede anticonceptie kan ik je vertellen :+
Maar op sommige momenten, als ik even de druk van stage/school/werk niet meer aan kan, dan wens ik toch een klein hummeltje.

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-19 21:52

Hoe gaat het hier met iedereen?

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 22:56

Hier goed! Geeeen idee wanneer ik voor het laatst gereageerd heb. Maar ben ondertussen 24 weken zwanger :) voel me erg goed en mag absoluut niet klagen! En we krijgen een meisje <3

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-19 23:10

Oh wauw wat goed! Ik ben stiekem erg jaloers. Heb de laatste tijd echt weer flink last van klapperende eierstokken, ik wil er zo graag aan beginnen!

Werk nu in de kinderopvang en zie dus veel baby’s, kleuters en zwangere vrouwen. Ik weet al jaren dat ik echt dolgraag kinderen wil en het zwangerschap wil ervaren. Dus de tijd die we nog moeten wachten tot we eraan kunnen beginnen duurt gewoon lang haha. Over een jaar is mijn vriend klaar met zijn opleiding en ik ook met mijn bbl opleiding, dus waarschijnlijk gaan we er dan langzaamaan aan beginnen maar poe wat is dat nog lang wachten als je eierstokken zo flink hard tekeer gaan.

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 23:24

Dat geloof ik! Hier viel het qua rammelende eierstokken wel mee eigenlijk haha maar we hebben altijd gezegd als we alles stabiel hebben is het tijd. En toen vanuit het niks hadden we het erover van ja, wanneer beslis je nou dat je gaat stoppen met de pil? Er is altijd wel iets waardoor je het uit kunt stellen.

In juni gestopt met de pil en nog geen 4 maanden later zwanger. Net mijn baan opgezegd en getekend bij een nieuwe baas. Oeps, gelukkig dezelfde werkgever als mijn (ondertussen) man! Dus ik hoef me niet druk te maken gelukkig.

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-19 23:28

Oh dat is wel fijn ja!

Ja inderdaad, wanneer is het de beste tijd? Wij beginnen er waarschijnlijk wel al eerder aan dan het echt volledig onze beste tijd is. We willen het allebei echt graag en beginnen eraan wanneer wij vinden dat we een goede basis hebben gebouwd.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 00:01

Wij vonden het fijn om een koophuis te hebben en een goede spaarrekening maar die grens ligt voor iedereen anders en dat is slechts op materieel gebied. Een kind is prachtig maar onderschat de impact niet en geniet ook van de tijd die je met z'n tweetjes hebt want die komt in principe nooit meer terug.

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-19 00:49

Ja een koophuis zit er voor onze de komende jaren waarschijnlijk nog niet in, dus daar gaan we niet op wachten. Sparen zijn we nu al mee bezig dus dat bouwt zich ook steeds meer op.

Eilinora

Berichten: 11915
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 01:57

Hier gaat het ook goed,ik ben op 37 weken zwangerschap bevallen van een dochter.

Inmiddels is ze 5 weken oud en groeit ze enorm hard.

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-19 09:51

Eilinora schreef:
Hier gaat het ook goed,ik ben op 37 weken zwangerschap bevallen van een dochter.

Inmiddels is ze 5 weken oud en groeit ze enorm hard.

Oh wauw gefeliciteerd! Lekker genieten van je kleine hummeltje.

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 11:16

Linn, ik voel met je mee.
Nog ruim een jaar tot ik afgestudeerd ben. Verloskundige, dus ik zie niks anders :')

En ik zou dol graag meteen aan kinderen beginnen. Of liever nog, net voor mijn afstuderen... Maar ja.. verstand roept: zoek een baan. Omgeving roept nog harder: vast contract. Dus trek dan nog maar 3 jaar uit minstens...

Maar vanuit mijn opleiding weet ik ook hoe de risico's toenemen naarmate je ouder wordt. Plus ik heb altijd vroeg kinderen gewild. En ik denk dat het een enorme aanvulling is om in mijn vak zelf moeder te zijn...

Genoeg dilemma's dus. Eigenlijk hadden we al een datum gekozen wanneer ik mijn spiraal zou laten verwijderen. Maar misschien passen we dat nog wel aan.. de tijd zal het leren, maar ik vind het een verschrikkelijk vooruitzicht om te moeten wachten tot het zo ver is.

Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 07:44

Hey!

Ik weet even niet meer of ik hier al meegepraat had, ik denk het eigenlijk niet Haha

Hoe is het hier met iedereen?

Ik heb ook last van die hele sterke kinderwens, van de week 2x op kraamvisite geweest, 1x bij een nicht van m'n vriend & 1x bij een oud collega, was superleuk & raad 2x waar ik over gedroomd heb vannacht hahaha

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 08:15

Oh wat grappig dat je hier nu weer een berichtje stuurt. Ik ging toevallig gister nog dit topic opzoeken om te kijken wanneer ik hem eigenlijk geopend had en toen zat ik er ook weer flink over na te denken natuurlijk.

Hier is de situatie nog steeds hetzelfde sinds de laatste keer, al weet ik even niet meer wat ik toen had geschreven.
Mijn vriend en ik zijn volgend jaar februari allebei klaar met de opleiding. Ik werk ondertussen wel al gewoon in de kinderopvang en doe daarnaast de bbl opleiding. Mijn vriend moet ondertussen alleen zijn afstudeerstage nog na de zomer en dan kan hij vanaf februari ook eindelijk vol aan de bak.
We hadden soort van afgesproken dat zodra we klaar zijn met de studies ik de spiraal eruit laat halen. Dus daarna mag het gebeuren, al zullen we het in het begin nog niet bewust doen. Dus ik kijk erg uit naar die tijd!

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 08:50

Hallo,
Als het mag wil ik graag mee lezen. Ik zal, vooral op de achtergrond aanwezig zijn en soms wat posten. Mijn vriend en ik zijn nu bijna een jaar samen. Hebben wel een kinderwens maar nu nog niet. Hij werkt voor vast en ik studeer nog.. Maar als ik op mijn werk die kleine kleertjes zie dan kriebelt het wel hoor :o

Spelt

Berichten: 867
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 09:20

Spelt schreef:
Om mij heen zijn ook echt heel wat zwangere dames nu, 2 collega's en een een 2 oud klasgenoten. Heb er zelf op dit moment gelukkig niet heel veel last van, maar dat is ook omdat we volgend jaar gaan verhuizen naar een eengezinswoning en nu dus meer daar mee bezig zijn. We zijn er beide wel over uit dat we kinderen willen, beide 1tje. Maar we zullen in de toekomst gaan zien of dat ons gegund is. Eerst maar even verhuizen en met mijn nieuwe opleiding en baan beginnen in februari, als we onze opleidingen af hebben en een vaste baan zien we weer verder. :D Hoe is het verder met iedereen hier?


Jeetje dit was mijn laatste reactie hier... Inmiddels hebben ik en mijn vriendin ons aangemeld voor het KID traject. Aangezien er toch nog ruim een jaar wachttijd is komt dat goed uit want dan zijn we klaar met onze opleiding. Vind het wel spannend hoor allemaal! Mijn vriendin is eerst aan de beurt dus voor mij duurt het nog wel een jaar of 4 voor ik ga proberen zwanger te worden. Hoe is het met de rest hier?

Getty_Maan

Berichten: 2592
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 10:07

Hier ook nogsteeds af en toe kriebels, maar eerst maar eens een geschikte partner vinden!

Vriendin van mij krijgt in augustus een kleine, daar kijk ik wel naar uit. Zo leuk om het van dichtbij mee te maken.

Linn dan heb je een mooi vooruitzicht. Vindt het een mooie bewuste afspraak!

Spannend spelt, ben heel benieuwd hoe dat in z'n werking gaat. Fijn dat jullie dan beide een kans krijgen om samen een mooi gezin te maken!

Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 12:06

_Linn_ schreef:
Oh wat grappig dat je hier nu weer een berichtje stuurt. Ik ging toevallig gister nog dit topic opzoeken om te kijken wanneer ik hem eigenlijk geopend had en toen zat ik er ook weer flink over na te denken natuurlijk.

Hier is de situatie nog steeds hetzelfde sinds de laatste keer, al weet ik even niet meer wat ik toen had geschreven.
Mijn vriend en ik zijn volgend jaar februari allebei klaar met de opleiding. Ik werk ondertussen wel al gewoon in de kinderopvang en doe daarnaast de bbl opleiding. Mijn vriend moet ondertussen alleen zijn afstudeerstage nog na de zomer en dan kan hij vanaf februari ook eindelijk vol aan de bak.
We hadden soort van afgesproken dat zodra we klaar zijn met de studies ik de spiraal eruit laat halen. Dus daarna mag het gebeuren, al zullen we het in het begin nog niet bewust doen. Dus ik kijk erg uit naar die tijd!


Oehh spannend!

Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 12:10

Ik zal ook nog even bij mij de situatie uitleggen haha:

Ik werk op dit moment full time in de kinderopvang, ben nog wel aan t twijfelen over een eventuele vervolgstudie..
Mijn vriend & ik zijn sowieso pas sinds september samen, dus ook nog niet lang..
Ook wonen we nu Anti kraak dus de komende tijd kan het ook echt nog niet haha
Wij hebben voor nu het steeds een beetje over een jaar of 4/5, maar voor m'n gevoel duurt dat nog zo lang zeker nu er in de omgeving best veel mensen net een kleine hebben of zwanger zijn

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 14:17

Wat leuk al die reacties!
Wat leuk Spelt dat er bij jullie toch wel al iets gaande is, is ook spannend om die eerste stap gezet te hebben! Is toch wel wat ‘lastiger’ met twee vrouwen. Ik heb dat van dichtbij meegemaakt, twee teamgenootjes van basketbal hebben in december een zoontje gekregen, nu hebben we twee team/mascotte baby’s (die andere is toevallig ook van twee andere teamgenoten samen haha, de hetero stellen zijn bijna in de minderheid haha).

Ik ben er veel meer mee bezig dan mijn vriend. Hij leeft echt met de dag en kijkt niet snel ergens naar uit. Zo kijk ik bijv ook heel erg uit naar onze vakantie over 3 weken (die we overigens nog steeds moeten boeken haha), maar mijn vriend is daar totaal niet mee bezig.
Zo weet hij dus wel zeker dat hij kinderen wilt maar hij is daar lang niet zoveel mee bezig als ik.
Het allerliefst zouden wij eerst ook willen verhuizen naar een grotere woning maar het is niet perse nodig. We hebben nu maar 1 slaapkamer en het liefst willen we dus ook een aparte babykamer maar is geen pre dus daarom zeg ik, het mag gebeuren volgend jaar. Mijn gevoel zegt dat ik het natuurlijk zo snel mogelijk wil maar we zien het wel.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 16:17

Ik meld mij ook weer eens hier.

@lynn ik herken mij en mijn vrouw in jullie. Ik ben jouw vriend :+ ik wil zeer graag kinderen maar mijn vrouws kinderwens is vele male sterker, haaar eierstokken rammelen iig harder dan de mijne :+ hopelijk kunnen we volgens jaar rond maart op de wachtlijst voor KID. Dan een half jaar tot jaar wachten en dan heb ik als t goed is ook Mn diploma.

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 16:36

Leuk dat we allemaal al enigszins plannen aan het maken zijn! :D

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 17:03

Wij hebben zelfs al een baby kamer en wat kleertjes al := kleertjes was gratis ophalen. De babykamer was precies wat we zochten voor €100, dus waarom niet :+