Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:58

Ik ook. Voor mezelf weet ik nu ook veel beter hoe ik in het leven sta, dan toen ik begin 20 was.
Wat iedereen daarover denkt moet iedereen natuurlijk zelf weten, maar voor mij was de keuze rond 30 absoluut bewust.

Spelt

Berichten: 867
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:03

Tendance schreef:
Onze zwangerschap was volledig gepland, dus je kan wel degelijk wat sturing aanbrengen.
Behalve het zwanger worden op zich natuurlijk, dat is een natuurlijk proces, maar ik bedoel.... Wij hebben ook gewacht tot het vaste contract enzo. Wij wilden dat soort zekerheden inderdaad ook eerst maar eens goed in de hand hebben.


Zou toch makkelijk zijn: "Goh wil nu toch eigenlijk wel kinderen" en hoppa volgende dag zwanger :+ En tja al zou het wel nu komen vind ik het ook prima, maar wat zekerheid hebben is altijd fijn :D

Anoniem

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:04

Mijn moeder had dat met haar eerste zwangerschap (bij mij dus). Mijn ouders wouden wel beginnen aan kinderen, mijn moeder stopte met de pil en een week later was ze zwanger :=

xEliine

Berichten: 657
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: België

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:15

Oh ik heb het ook! Ben 23 en wil graag mama worden! Mijn vriend is nu 29.. Ik werk al een jaar en mijn vriend is een huis aan het bouwen.. dus nog maar even wachten tot we in het huis zitten en financieel op ons effen zitten.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:16

Ik heb lang mijn kinderwens moeten onderdrukken, gezondheid was te fragiel en om dan te gaan rommelen met medicatie wisselingen was uiterst onverstandig. Zat ook jarenlang in een immunotherapie traject waarbij ik als uitzondering op de regel op bleef reageren in negatieve zin. Gelukkig had ik ook geen vriendinnen met kinderen om mij heen en omdat ik al zeer jong tante was kon ik iig een deel van die moedergevoelens kwijt (en waardeerde ik als ze na een week logeren weg waren ook weer de rust haha). Want die kinderen zijn gewoon eigen :) ik noem ze ook wel eens mijn kinderen haha
Pas vorig jaar groen licht gekregen vanuit het ziekenhuis na multidisciplinair overleg en ik ben nu hoogzwanger en kan in theorie elk moment bevallen. Vreselijke zwangerschap overigens... Helaas en ik moet na de bevallen revalideren. Zit ook een eerdere einddatum op om die reden: ze grijpen al voordat ik ben uitgerekend in en leiden de bevalling binnen 2 week in.

De wens was groter dan wachten op ander werk, dan maar wat financieel onzekerder en vooral een jaar niet kunnen solliciteren. Wel een fijn koophuis, meer dan 10 jaar een relatie en vorig jaar met hem getrouwd en hij heeft wel gewoon voltijd werk en vast contract dus helemaal een sprong in het diepe nemen is het ook weer niet.


Was niet echt echt romantisch moet ik zeggen om te beslissen van 'schat, zal ik stoppen met de pil?' Als je moet overleggen met meerdere mensen haha.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 19-10-15 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:18

Ik kreeg een vast contract in mijn zwangerschapsverlof :j

cjb
Berichten: 693
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:38

Heb niet alles gelezen.

Lees wel vaak dat vrouwen een kinderwens hebben, maar geen relatie.
Biologisch is dat natuurlijk ook niet nodig. Of iig niet langdurig om aan die wens te voldoen.
Leuk exemplaar van staat plukken kan voldoende zijn om je wens tot vervulling te laten gaan.

Denken in mogelijkheden .......

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 15:41

cjb schreef:
Heb niet alles gelezen.

Lees wel vaak dat vrouwen een kinderwens hebben, maar geen relatie.
Biologisch is dat natuurlijk ook niet nodig. Of iig niet langdurig om aan die wens te voldoen.
Leuk exemplaar van staat plukken kan voldoende zijn om je wens tot vervulling te laten gaan.

Denken in mogelijkheden .......


Uiteraard is dat een mogelijkheid ja maar zeker geen mogelijkheid die ik zou willen. Ik wil dan het hele plaatje compleet. En natuurlijk is dat ook altijd geen zekerheid, ik heb het zelf meegemaakt, mijn ouders zijn al jong gescheiden, maar het is er wel en het kan wel en dat wil ik wel graag bereiken in mijn leven.

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:43

cjb schreef:
Heb niet alles gelezen.

Lees wel vaak dat vrouwen een kinderwens hebben, maar geen relatie.
Biologisch is dat natuurlijk ook niet nodig. Of iig niet langdurig om aan die wens te voldoen.
Leuk exemplaar van staat plukken kan voldoende zijn om je wens tot vervulling te laten gaan.

Denken in mogelijkheden .......


Dan moet je wel een hele liever ouder/vriendin of wat dan ook hebben. De eerste weken zijn zwaar, alleen al door het slaap tekort

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:45

Tja van straat plukken zou ik niet direct doen, ik denk dat het toch altijd een beetje beleefder is om met toestemming van de man aan kinderen te beginnen en hem niet met iets op te zadelen wat hij niet wou :+ . Maar er zijn idd wel wat mogelijkheden om zonder partner een kind te krijgen. Alleen moet je dat ook maar net willen want het is toch heel anders om er onmiddellijk als alleenstaande voor te gaan staan. Over het algemeen hebben veel alleenstaande moeders het absoluut niet makkelijk.

Eilinora

Berichten: 11971
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:02

inowa schreef:
Yup,hier ook.

Ik ben bijna 26 en heb een vriend,we hebben allebei een kinderwens maar we stellen het bewust nog even uit.

Maar nu is 1 vriendin net bevallen,1 kennis is nu op dit moment aan het bevallen en mijn zus is eind oktober uitgerekend en een andere vriendin begin november.

Ik wil heel graag maar ons verstand wint het nu nog even.


Om me maar weer even te melden.

Mijn zus is vanmiddag bevallen van haar mooie zoontje en ik ben alweer helemaal verliefd <3

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:04

Gefeliciteerd! (Weer) Tante worden blijft een mooie ervaring <3 is toch ook een stukje van jezelf dat op de wereld is gezet :)

Spelt

Berichten: 867
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:05

Gefeliciteerd!! Ik zou er zelf alleen maar meer kriebels van krijgen :')

Eilinora

Berichten: 11971
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:06

Ah nu gaat het zo erg kriebelen.
Het is ook zo'n mooi mannetje.
Wel 9 dagen te vroeg maar doet het uitstekend!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:07

Spelt schreef:
Gefeliciteerd!! Ik zou er zelf alleen maar meer kriebels van krijgen :')


Week ze in huis hebben en dan waardeer je ook de stilte en alles doen waar je zin in hebt weer :')

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:09

inowa schreef:
Ah nu gaat het zo erg kriebelen.
Het is ook zo'n mooi mannetje.
Wel 9 dagen te vroeg maar doet het uitstekend!



Hij is dan toch op tijd? Vanaf 37 week is de zwangerschap al voldragen namelijk en mag je ook thuis bevallen. Als de bevalling dan zelf op gang komt na 37 week is hij er klaar voor en op tijd. Iets anders is als ze de bevalling gaan opwekken.

Gerritt

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-10-11
Woonplaats: In een ananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:13

Kinderen krijgen: prachtig

Ze opvoeden...... daar moet ik nog wel een paar nachtjes over slapen. Naast die leuke berichtjes zie je vaak na enkele maanden dat het "baby" eraf is en dat vergeten mensen nog wel es!

Eilinora

Berichten: 11971
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:15

vuurneon schreef:
inowa schreef:
Ah nu gaat het zo erg kriebelen.
Het is ook zo'n mooi mannetje.
Wel 9 dagen te vroeg maar doet het uitstekend!



Hij is dan toch op tijd? Vanaf 37 week is de zwangerschap al voldragen namelijk en mag je ook thuis bevallen. Als de bevalling dan zelf op gang komt na 37 week is hij er klaar voor en op tijd. Iets anders is als ze de bevalling gaan opwekken.


Week 40 normaal maar ze hebben nu ingeleid.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:19

Ah ja ingeleid dus, dat is een ander verhaal idd. Nou fijn dat er geen problemen zijn omdat ze toch voor week 39 begonnen zijn

(Normale voldragen Zwangerschapsduur is overigens tussen de 37-42 weken. Ja grote spreiding als je op je bevalling zit te wachten :') )

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 17:31

Gefeliciteerd Inowa!! Ik zal niet zo snel tante gaan worden....ik ben de oudste thuis en mijn broertje gaat er voorlopig nog niet aan en mijn zusje wil geen kinderen (valt ook meer op vrouwen dan op mannen).
Dus geen baby's in mijn directe omgeving...ja mijn twee neven hebben in juli en augustus een kindje gekregen maar die wonen niet in de buurt ofzo, heb ze daardoor ook nog niet eens ontmoet...

Getup

Berichten: 8357
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:06

Gefeliciteerd Inowa.
Ik ben gek op onze 2 meiden, maar met babys van een ander heb ik dus echt niets....
Hier overigens geboren met 38+1 en 37 weken. Kwamen spontaan lekker op tijd...

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 07:11

Hier 40+5, dus iets na uitgerekende datum.
Vond het wel lastig hoor..... wachten.

Kimmetjee07

Berichten: 214
Geregistreerd: 13-06-12
Woonplaats: Limburg

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:58

Ik heb het compleet tegenovergesteld. Mijn vriend wil dolgraag kinderen. Het liefste nu zo snel mogelijk. Maar bij mij komen kinderen totaal niet in mijn toekomstbeeld voor...

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 11:29

Kimmetjee07 schreef:
Ik heb het compleet tegenovergesteld. Mijn vriend wil dolgraag kinderen. Het liefste nu zo snel mogelijk. Maar bij mij komen kinderen totaal niet in mijn toekomstbeeld voor...


Oh dat lijkt me dan wel een lastige situatie voor jullie. Hoe gaan jullie hier nu mee om dan?

Kimmetjee07

Berichten: 214
Geregistreerd: 13-06-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:49

_Linn_ schreef:
Kimmetjee07 schreef:
Ik heb het compleet tegenovergesteld. Mijn vriend wil dolgraag kinderen. Het liefste nu zo snel mogelijk. Maar bij mij komen kinderen totaal niet in mijn toekomstbeeld voor...


Oh dat lijkt me dan wel een lastige situatie voor jullie. Hoe gaan jullie hier nu mee om dan?


Op dit moment levert het nog al eens spanning op als alleen al het woord kinderen aangehaald wordt. We praten er wel eens over, maar ik kan mijn vriend geen duidelijk antwoord/beeld geven van wanneer ik kinderen zou willen en of ik überhaupt wel kinderen wil.

Ik heb een super jeugd gehad, daar niet van, maar momenteel zeg ik liever: Nog lang niet en het liefste nooit kinderen.

Maar als ik dat blijf vast houden dat ik er geen wil en daar niet in zal bij draaien, hebben we wel duidelijk afgesproken dat we uit elkaar gaan. Ik gun het hem om een gezinnetje te krijgen en als ik hem dat niet kan geven, dan moet je de wegen scheiden.