Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SofieHavan

Berichten: 1894
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:42

Ik had het ook, op mijn 23e afgestudeerd en rammende eierstokken ;)
We zijn dan ook stilletjes begonnen aan kindjes... maar ik werkte niet graag in de branche waarin ik was afgestudeerd dus halsoverkop een nieuwe studie begonnen (diergeneeskunde).
Maar de kinderwens was zo groot dat ik niet kon stoppen, ik wou mijn kinderwens niet opgeven, noch mijn studie en ondertussen waren we al even aan het proberen... eens je hoofd op een kind staat, geraak je daar niet meer vanaf. Het heeft 2 jaar geduurd eer we zwanger werden (uiteindelijk geholpen door de medische wetenschap want spontaan wou het niet lukken). Op mijn 26e ben ik bevallen van een prachtige dochter. Ik zat toen in het 2e jaar diergeneeskunde. Ondertussen ben ik 27e en zit ik in het 4e jaar diergeneeskunde en ik sta nog steeds achter mijn keuze. Financieel is het niet evident, maar mijn vriend doet zijn best en mijn familie steunt ook. We zijn in februari 10 jaar samen. Soms is het heel moeilijk om alles te combineren, maar mijn kind is het meer dan waard ;)

Dus mijn advies: voor kinderen is het eigenlijk nooit de juiste tijd, er is altijd wel iets waarom je het zou kunnen uitstellen, maar let op want soms is zwanger worden niet zomaar gemakkelijk en dan ben je uiteindelijk blij dat je er vroeg genoeg aan begonnen bent!

Jamiejoyce
Berichten: 904
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: Middelburg

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 23:46

Dat heb je mooi gezegt sofiehavan!
Ik heb idd ook dingen die we eerst willen nieuwe auto, badkamer volgend jaar hebben we al een vakantie gepland maar gelijk heb je!

Kim_Evendi
Berichten: 812
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 17:39

Ooh wat een herkenbare verhalen hier :):)

Ik zit hier ook (veel te vaak) te fantaseren over hoe het is om een kindje te krijgen. Ben 21 en nog geen jaar samen met m'n vriend, bovendien net begonnen aan een studie die in totaal nog 10 jaar gaat duren...maar als het aan mij ligt en alles gaat door zoals het nu gaat, dan mag er over 3 of 4 jaar wel een kleintje komen ^^

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 17:46

Een kind krijgen tijdens je studies kan ik je écht afraden. Been there, done that, dochtertje is nu 1 jaar oud en ik studeer nog steeds (dus heb het niet opgegeven), maar godver, wat een rotperiode is het geweest!
Dat krijg je dus als je toch toegeeft aan die rammelende eierstokken :D :+

Kim_Evendi
Berichten: 812
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 18:47

Daar kan ik me ook zeker iets bij voorstellen, of laat ik het zo zeggen: ik geloof absoluut dat dat niet makkelijk is.
Toch is 10 jaar wachten voor mij absoluut geen optie als ik de keus heb. Ik vind 31 persoonlijk véél te oud om nog aan kinderen te beginnen.
En bovendien hoop ik dan toch wel steun te krijgen van familie (waar ik sowieso op kan rekenen) en vriend (daar ga ik vanuit :') ).
Maar goed, eerst maar eens zien hoe het loopt :P

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 18:56

*kruipt in een hoekje met haar 30,5 jaar en nog niet eens zwanger*

Kim_Evendi
Berichten: 812
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:04

Liezel1 schreef:
*kruipt in een hoekje met haar 30,5 jaar en nog niet eens zwanger*



Oooh dat was totaal niet mijn bedoeling met mijn opmerking :x

probabeest

Berichten: 2459
Geregistreerd: 25-01-07
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:06

Tja, ik riep eerder ook altijd dat ik na de 30 te oud vond worden....moet je alleen wel voor die tijd de juiste partner tegen komen die dat ook wil :\
Uiteindelijk was ik net 34 en net 36 en dat vind ik nu prima leeftijd :D

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:16

Ik denk persoonlijk dat een stabiele en betrouwbare thuissituatie en ouders die er klaar voor zijn, belangrijker zijn dan 31 of 34 zijn.
Natuurlijk besef ik dat ik niet de eeuwige jeugd heb... maar ik weet ook dat er de afgelopen jaren bepaalde zaken in mijn leven hebben gespeeld en ik om die redenen gekozen heb nog te wachten. Anderen zouden dat misschien niet gedaan hebben, maar ik voel me daar persoonlijk beter bij. Als ik een kind had gehad en bepaalde zaken zouden de afgelopen jaren nét even anders zijn gelopen, dan had ik toch een hoop stress gehad en een groot beroep moeten doen op mijn omgeving... en dat voelt/voelde niet goed.

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:42

Ik wil me ook melden.
Ik heb last van hetzelfde probleem. Bijna 23, 2 jaar samen met vriendlief en sinds een half jaar een eigen huis. En eierstokken en een spiraaltje dat volgend jaar eruit moet/vervangen moet worden.
Maar vriendĺief studeert nog. En financieel is het natuurlijk niet ideaal tijdens zijn studie een kind te krijgen... maar ja willen...

Laatst vertelde een vriendin me ook dat zij graag volgend jaar ergens willen gaan beginnen. Zij werken wel beide en hebben ook een betere baan dan ik/wij.
(Maar anderzijds denk ik dan weer: er zijn mensen die het met minder moeten doen dan wij nu.)

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:35

Leeftijd is iets om rekening mee te houden, maar de omstandigheden lijken me toch een veel grotere factor inderdaad.
Hier was leeftijd overigens wel dé reden dat we niet hebben gewacht tot na mijn studies. Mijn man is 12 jaar ouder dan ik, dus als we hadden gewacht tot ik mijn diploma had (en eventueel nog een baan, en misschien zelfs een vast contract), dan zou hij de 40 ruim voorbij zijn. Ook al is het biologisch gezien voor een man niet zo'n probleem, qua gevoel klopte dat toch niet voor ons :)
Of er een nummer 2 komt zal ook voor een stuk daar van af hangen, het zal in elk geval NIET meer tijdens mijn studies zijn :D

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 23:45

Best een begrijpelijke reden bakkabouter :j

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 05:45

Ik zit momenteel in een situatie dat ik in een relatie best een kind zou kunnen krijgen maar alleenstaand word moeilijk. Ik werk onregelmatige uren en ook fulltime. Zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen nu :=

Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 12:19

Ik ben momenteel trainee accountant dus ik wil in elk geval eerst gewoon mijn kwalificatie afmaken zodat ik niet meer hoef te studeren en daarna schiet m'n salaris ook ineens een stuk omhoog := Een collega van me is momenteel zwanger en ik word daar echt broody van, zo gek want dat had ik nooit verwacht, ik ben ook nog maar 20 :')
We zijn momenteel ons eerste huis aan het kopen (wonen wel al bijna een jaar samen in een huurappartement) en werken beide fulltime, maar we zouden sowieso eerst moeten trouwen en da's ook duur :+
Gevoelsmatig vind ik mezelf ook nog veel te jong eigenlijk.

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 19:18

Oh ik zit nu 4 handen op 1 buik te kijken en het gevoel dat ik echt kinderen wil wordt weer extreem aangewakkerd! Pfoe wat verlang ik naar het 'vaste' leven met een eigen huis, vriend (man uiteindelijk) en uiteindelijk een kindje.

fleurtjeuh
Berichten: 10363
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:22

Toevallig dat dit topic vandaag omhoog komt.
Ik ben er vanochtend achter gekomen dat ik zwanger ben

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 19:25

fleurtjeuh schreef:
Toevallig dat dit topic vandaag omhoog komt.
Ik ben er vanochtend achter gekomen dat ik zwanger ben


Oh wat tof!! Gefeliciteerd!!!
Hoe veel weken ben je nu?

fleurtjeuh
Berichten: 10363
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:27

Geen idee, het was niet gepland.
Ik denk 2 a 3 weken.
Afhankelijk vanaf wanneer je telt. Iemand een idee?
Is dat eisprong dag, paar dagen na eisprong, of eerste dag dat ongesteldheid uitblijft?

dancertje

Berichten: 3458
Geregistreerd: 13-12-05
Woonplaats: Waarder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:35

fleurtjeuh schreef:
Geen idee, het was niet gepland.
Ik denk 2 a 3 weken.
Afhankelijk vanaf wanneer je telt. Iemand een idee?
Is dat eisprong dag, paar dagen na eisprong, of eerste dag dat ongesteldheid uitblijft?

de eerste dag van je laatste ongesteldheid

fleurtjeuh
Berichten: 10363
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:45

Dan is het 3 week en 6 dagen? Denk ik.

Onee, 4 weken en 6 dagen.
Ben nu 6 dagen laat

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 20:27

Vriendin van mij is nu ook zwanger en ik merk best dat ik daar wat jaloers op ben, slaat helemaal nergens op natuurlijk. Is de eerste uit mijn vriendinnengroepje die zwanger is dus is dan best wat zegmaar. Mijn tijd komt ook wel, dat weet ik maar toch...

fleurtjeuh
Berichten: 10363
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:45

Ik ken dat gevoel wel.
Tijd terug maakte iemand die ik van de middelbare school kenbaar dat ze zwanger was op fb. 7 maanden samen met haar vriend, door medicatie toch zwanger geworden door de pil heen.
Iedereen was heel positief en noemde haar dapper dat ze er toch voor gingen ook al waren ze zo kort samen...
Ben bang dat dat bij mij wel anders gaat zijn...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110807
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:47

Gefeliciteerd Fleurtjuh!
En niet stressen! Wanneer je alles voor elkaar hebt zoals eigen huisje en goede baan van jezelf/vriendlief is er niets aan de hand :) Weten je ouders het al? Die zullen je ook vast wel helpen en steunen :j

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:21

Ik heb even gespiekt en zie dat Fleur net aan een opleiding is begonnen en haar vriend afgekeurd is. Dan snap ik dat je even moet slikken voor je het vertelt. Ik zou eerst goed gaan nadenken over hoe jullie het gaan rooien samen, voordat je het vertelt. Zodat je ouders gewoon blij kunnen zijn en zich geen zorgen hoeven te maken.

Getty_Maan

Berichten: 2598
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:25

Gefeliciteerd Fleurtjeuh!!
Jullie zullen het vast redden en Hulp krijgen waar nodig. Mensen hebben nog al snel een mening klaar liggen, probeer daar niet te veel van aan te trekken.

Ik ben het nieuwe jaar in gegaan met een leuke jongen, lijkt erop dat er een beginnende relatie is :D