Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MerleSimone

Berichten: 5730
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 14:57

Oh wat een herkenning in dit topic zeg!

Ik ben 20, heb al 4 jaar een relatie met mijn vriend van 23 en wonen inmiddels bijna een half jaar samen <3 Bij ons beide een grote kinderwens, we hebben het er misschien wel bijna dagelijks over, hoe graag we wel niet papa en mama willen worden en aaaaal dat gedoe er om heen, heerlijk. Mijn vriend is aan heet afstuderen en heeft al praktisch een baan voor als die straks klaar is, probleem is alleen: ik ben net weer begonnen met een nieuwe studie. Dat maakt dat het bij ons in plaats van 1/2 jaar nog wel 4 jaar kan duren voordat we er uberhaupt serieus mee bezig kunnen gaan..

Ik wil heel graag jong moeder worden en dus is mijn 'plan', voor zo ver je dat kunt hebben over dit onderwerp' om na mijn afstuderen toch wel vrij snel voor kinderen te gaan. Oh als ik zo aan het typen ben baal ik haast dat ik weer opnieuw ben gaan studeren nadat ik gestopt was met mn opleiding. Ik wil het zoooo graag haha. Ook de 'angst' voor het niet lukken of misschien zelfs wel onvruchtbaar zijn zit er bij mij in.. Geen idee waarom maar ik weet niet hoe ik daar op zou reageren.. Nu al elke keer prutsmuts met de pil, moeder die moeilijk zwanger werd etc dus ik hoop gewoon heel erg dat het goedkomt over een hele poos :j

Leuk om hier verhalen te lezen van andere die het hetzelfde over denken! Wij bedenken zelfs al namen voor onze toekomstige kinderen :')

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 15:06

@cp112: oh gefeliciteerd!!! En nog een tweeling ook!! Dat lijkt me echt heel mooi, een tweeling, zou ik ook wel willen! Mijn moeder is een van een tweeling en ze zeggen dat het altijd een generatie overslaat hea...dus dan zou ik ook meer kans hebben op een tweeling (al heeft mijn tante ook een tweeling gehad dus misschien heeft die het verbroken haha).

@Barbabientje: wel heel fijn dat jij en je vriend heb beide willen! Dan komt het wel goed denk ik! Succes ook met het vinden van een baan!

@Maartje1990: ah nou tot mijn 35e heb ik dus nog 10 jaar....tegen die tijd moet het toch wel gelukt zijn allemaal hoop ik!

@loez: ja we zijn inderdaad nog jong en hebben inderdaad nog tijd genoeg. 'Vroeger' had iedereen jong en voor haar 25e ofzo kinderen, nu is het heel normaal als je 'pas' 30 a 35 jaar bent.

@fleurtjeuh: ah ja jou vriend is inderdaad wel wat ouder ja, maar zeker nog niet té oud voor kinderen toch! Gelukkig zijn mannen veeeeeel langer vruchtbaar dan vrouwen :P

@lifaya: haha het huisje boompje beestje heb je inderdaad al :P Ook jij gaat zeker wel een leuke partner vinden om kinderen mee te krijgen, ooit komt het goed haha! :P

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 15:09

MerleSimone schreef:
Oh wat een herkenning in dit topic zeg!

Ik ben 20, heb al 4 jaar een relatie met mijn vriend van 23 en wonen inmiddels bijna een half jaar samen <3 Bij ons beide een grote kinderwens, we hebben het er misschien wel bijna dagelijks over, hoe graag we wel niet papa en mama willen worden en aaaaal dat gedoe er om heen, heerlijk. Mijn vriend is aan heet afstuderen en heeft al praktisch een baan voor als die straks klaar is, probleem is alleen: ik ben net weer begonnen met een nieuwe studie. Dat maakt dat het bij ons in plaats van 1/2 jaar nog wel 4 jaar kan duren voordat we er uberhaupt serieus mee bezig kunnen gaan..

Ik wil heel graag jong moeder worden en dus is mijn 'plan', voor zo ver je dat kunt hebben over dit onderwerp' om na mijn afstuderen toch wel vrij snel voor kinderen te gaan. Oh als ik zo aan het typen ben baal ik haast dat ik weer opnieuw ben gaan studeren nadat ik gestopt was met mn opleiding. Ik wil het zoooo graag haha. Ook de 'angst' voor het niet lukken of misschien zelfs wel onvruchtbaar zijn zit er bij mij in.. Geen idee waarom maar ik weet niet hoe ik daar op zou reageren.. Nu al elke keer prutsmuts met de pil, moeder die moeilijk zwanger werd etc dus ik hoop gewoon heel erg dat het goedkomt over een hele poos :j

Leuk om hier verhalen te lezen van andere die het hetzelfde over denken! Wij bedenken zelfs al namen voor onze toekomstige kinderen :')


Maar een nieuwe, goede studie is ook zeer belangrijk toch, ik vind het heel goed van je! En je bent nog zo jong, ook als je 25 ben is het jong om aan kinderen te beginnen, je hebt dus nog tijd genoeg!
Jullie kunnen in ieder geval de komende 4 jaar alvast goed gaan wennen aan het samenwonen e.d.!

Rennie89
Berichten: 37268
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:20

Het is niet eerlijk xD kijk nu op TLC naar zo'n babyprogramma... Pfff lol.
Ik hoop wel echt voor mijn 30e een relatie te hebben en aan kinderen te beginnen, lijkt mij de beste leeftijd daarvoor!

fleurtjeuh
Berichten: 10336
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:48

Zijn jullie ook zo bang dat je om een of andere reden onvruchtbaar bent of wordt?

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:56

Ja, vooral omdat dat me een jaar geleden nog echt niet uitmaakte en ik daardoor bang ben dat ik op de een of andere manier iets heb gedaan waardoor ik nu onvruchtbaar ben :+ Maar goed, je doet er toch niets aan.

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:01

Ik wilde ook altijd voor mijn 30e in ieder geval de 1e, maar ben nu 31 en de eerste kan ieder moment geboren worden.
Rond mijn 25e heb ik deze periode ook even gehad, maar realistisch blijven denken ivm je studie en dan gaat het wel weer over. Mijn vriend en ik waren overigens toen ook al wel samen hoor.

En ach een roze wolk....... ik heb hem absoluut niet gehad. Tot nu toe nog steeds niet, dus verheug je daar maar niet op, dan valt het niet tegen als je hem niet krijgt.

En natuurlijk twijfel je wel eens aan je vruchtbaarheid, maar zorgen maken is echt niet nodig.

Rennie89
Berichten: 37268
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:04

fleurtjeuh schreef:
Zijn jullie ook zo bang dat je om een of andere reden onvruchtbaar bent of wordt?

Ja -O-

fleurtjeuh
Berichten: 10336
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:07

Mn moeder heeft een aantal miskramen gehad, en mn tantes van mn vaders kant hebben ook allebei problemen gehad. 1 heeft geen kinderen, en de anders is de 4e verloren op 8 maanden..
Dus het zou zomaar kunnen bij mij..
En met elke pil die ik neem ben ik bang dat die kansen groter worden...

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:09

Ik was 30 en direct de eerste keer dat we probeerden zwanger.
Helaas heeft die zwangerschap niet doorgezet.
Voor de 2e keer proberen exact hetzelfde.
En ook de 3e keer proberen direct raak en die heeft dus wel doorgezet.

Dus vruchtbaarheid minder..... absoluut niet.
En miskramen kunnen altijd voorkomen en bij mij kwamen ze door foutieve medicatie van de schildklier, dus absoluut niet door verminderde vruchtbaarheid.

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:09

Volgens mij heeft de pil daar geen invloed op hoor.

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:11

fleurtjeuh schreef:
Mn moeder heeft een aantal miskramen gehad, en mn tantes van mn vaders kant hebben ook allebei problemen gehad. 1 heeft geen kinderen, en de anders is de 4e verloren op 8 maanden..
Dus het zou zomaar kunnen bij mij..
En met elke pil die ik neem ben ik bang dat die kansen groter worden...


Alles kan! Vooral als je je er druk om maakt.
Dus vooral niet druk maken en gezond leven, dan komt het vast goed.
Tevens zijn alle technieken tegenwoordig zoveel verbeterd, dat ze ook bij verminderde vruchtbaarheid heel veel kunnen doen.
En de pil heeft geen invloed op vruchtbaarheid.

Anoniem

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:19

Ik ben 18 (januari 19) en nu een jaar samen met mijn vriend (kennen elkaar mega lang al). We zijn allebei nog hard aan het studeren, ik vanaf feb 10 maanden stage en hij vanaf volgend jaar 10 maanden stage. Volgend jaar zomer van plan om samen een plekje voor ons zelf te zoeken. Beide een hele grote kinderwens (ja nu al := ) en zweimelen altijd weg bij al die kinderkleertjes en poespas er omheen. Hij zelf is 21.

Vind dit topic fantastisch!

- Pil heeft toch idd geen invloed op je vruchtbaarheid??
- En ja ik ben ook bang om niet vruchtbaar te zijn, vriend net zo

:)

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:22

Oh ik kan m'n vriend juist heerlijk op de kast jagen door te doen alsof ik nu al heel broody ben :') Ik vind kinderen zelf helemaal niet leuk (maar ik weet dat het anders is met je eigen kinderen) dus het is heel atypisch voor mij als ik een baby of peuter/kleuter zie en begin te zwijmelen. Als ik dat dus wel doe is hij helemaal over de zeik :') Zelfde met babykleertjes en zo maar dan fake ik het ook niet, want die zijn ook echt belachelijk schattig.

We zijn overigens wel van plan om binnenkort een huis te gaan kopen (we huren nu nog) dus eh...

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:23

Denk dat iedere vrouw met een kinderwens wel eens de angst heeft om niet vruchtbaar te zijn.
Gelukkig is dat zoooooooo veel procent van de tijd niet het geval.

Nicjuh_
Berichten: 260
Geregistreerd: 04-09-08
Woonplaats: Gilze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:39

Wij wilden eerst trouwen en daarna kinderen. Zijn nu 4,5 jaar samen, begin mei getrouwd en meteen zwanger geraakt. Ben nu op de helft! <3 bij ons kriebelde het ook, maar bewust gewacht en geen moment spijt. We hebben een super leuk huis, ook flink voor gespaard en alles op zijn tijd. Wordt volgende maand 28, manlief is 28.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:44

Hier totaal andersom. Dacht dat ik kinderen wilde maar hoe langer mijn vriend en ik samen zijn en hoe meer voor elkaar is hoe minder groot mijn verlangen werd. Tot het POEF over was :=

Vreselijk lijkt het mij nu als ik per ongeluk op mijn 18e of later zwanger was geraakt.. Misschien verloopt het bij sommige van de jongere dames ook wel zo. Echt niet erg om even te wachten hoor :)

Nu met mijn 26, bijna 10 jaar relatie, vaste banen en koophuis moet ik niet meer aan kinderen denken :+

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:54

Bij 25 dikke kinderwens. Bij 28 net als Selka en bij 29/30 hoppa wilde toch wel een kleine, maar eerst alles afronden van mijn 2e studie.
Nu is dus alles zover en gaan we die kleine krijgen.

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 18:51

Tendance schreef:
Bij 25 dikke kinderwens. Bij 28 net als Selka en bij 29/30 hoppa wilde toch wel een kleine, maar eerst alles afronden van mijn 2e studie.
Nu is dus alles zover en gaan we die kleine krijgen.

Wat leuk!! Gefeliciteerd! Hoe ver ben je al? Of lees ik het verkeerd en ben je (nog) niet zwanger?

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 18:58

37,5 week. Dus kan ieder moment geboren worden.
Hahaha ik zal er maar geen topic aan wagen waar iedereen kan gokken welke kleur het krijgt enzo..... Hahahah

Anoniem

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:09

Hahahaha :')

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:17

fleurtjeuh schreef:
Zijn jullie ook zo bang dat je om een of andere reden onvruchtbaar bent of wordt?


Yep! Waarom weet ik niet eigenlijk. Misschien omdat mijn mams niet geheel vanzelfsprekend zwanger kon worden en ik van top tot teen een kopie van haar ben ofzo. :')

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 19:20

Wouw Tendance, je bent dus idd bijna zover! Ben je er klaar voor?

Ik heb niet echt die angst dat ik niet vruchtbaar ben maar ik heb er in mijn omgeving/familie ook niet echt mee te maken gehad ofzo.

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:20

Is dat eigenlijk erfelijk of tot op zekere hoogte genetisch bepaald? Dan heb ik namelijk geluk want bij mijn moeder was het in 1 keer raak :P

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:24

Ik ben er absoluut helemaal klaar voor. Hahahahh. Wil nu wel eens weten hoe het eruit gaat zien.