Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 419 van de 468 [ 11688 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 416, 417, 418, 419, 420, 421, 422 ... 468  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ergernissen op het openbaar vervoer

 
Profiel   

LiannePuthzy schreef
De geur van wiet in de trein

Heerlijk toch op de maandagochtend :=
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 09:29 



 
Profiel   

liever wiet dan rotte ei/ zwavel :evaw: ook fijn zo op een maandag ochtend

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 09:30 



 
Profiel   

Meisje dat probeerde een "ik reserveer deze voor mijn vriendin" te doen vanochtend in de bus. Heb gezegd dat dat toch niet helemaal de bedoeling was in het OV, gelukkig schoof ze netjes op. En low key trots op mezelf dat ik er wat van gezegd heb haha, vind ik nogal lastig soms.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 11:50 



 
Profiel   

xPabloBokt schreef
Meisje dat probeerde een "ik reserveer deze voor mijn vriendin" te doen vanochtend in de bus. Heb gezegd dat dat toch niet helemaal de bedoeling was in het OV, gelukkig schoof ze netjes op. En low key trots op mezelf dat ik er wat van gezegd heb haha, vind ik nogal lastig soms.

Goed bezig! Zou ik ook niet snel zeggen haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 11:55 



 
Profiel   

xPabloBokt schreef
Meisje dat probeerde een "ik reserveer deze voor mijn vriendin" te doen vanochtend in de bus. Heb gezegd dat dat toch niet helemaal de bedoeling was in het OV, gelukkig schoof ze netjes op. En low key trots op mezelf dat ik er wat van gezegd heb haha, vind ik nogal lastig soms.

hebben ze bij mij een keer gedaan in de trein... het was een trein die overvol was, moesten al zeker 10 mensen staan... en die persoon zou 2 stations later pas in de trein komen... ik heb de tas gepakt, op de grond gezet en ben gaan zitten... :+ en toen ging die persoon die probeerde een zitplaats te reserveren kwaad ergens anders heen :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 13:44 



 
Profiel   

Dat je een overstap hebt in Bremen op zondagochtend 6 uur en in een uur tijd iemand gearresteerd ziet worden door tien man politie en vervolgens een auto tegen een tram ziet botsen met ambulance e.d. erbij. Het contrast tussen het rustige Denemarken en tja... Duitsland kon niet groter zijn. _O- Ik hou overigens wel van Duitsland hoor, dit was alleen heel typisch. :D

We waren eerder op de reis de bus al uitgezet door een technisch probleem (om half 5 's ochtends :') ) en ik had dus al drie bussen van binnen gezien in de afgelopen 12 uur. Kom ik op Groningen: NS bussen tot aan Hoogeveen.

-O-

Overigens vond ik de reis prima te doen hoor. Het zijn meer ergernisjes dan ergernissen. Ben nog steeds Flixbus fan. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 15:01 



 
Profiel   

Banjer schreef
hebben ze bij mij een keer gedaan in de trein... het was een trein die overvol was, moesten al zeker 10 mensen staan... en die persoon zou 2 stations later pas in de trein komen... ik heb de tas gepakt, op de grond gezet en ben gaan zitten... :+ en toen ging die persoon die probeerde een zitplaats te reserveren kwaad ergens anders heen :))


Oh maar dat zou ik ook doen, 2 stations later instappen, amahoela. Dan gaan ze maar staand in de tussenvonnisruimtes kletsen later.

Ik ben net van plek gewisseld omdat de meneer naast mijn snurkte. En nee, hij sliep niet, zo ademde hij. Kan hij niets aan doen, maar ik werd er kriegel en onrustig van :o Ik heb niet zo'n beste ochtend :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 08:05 



 
Profiel   

Dat er een trein staat die straks gekoppeld wordt aan de andere trein maar ze de trein nog op slot hebben gezet. Heeft dus niet zo veel zin. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 08:23 



 
Profiel   

Nayomie schreef
Dat er een trein staat die straks gekoppeld wordt aan de andere trein maar ze de trein nog op slot hebben gezet. Heeft dus niet zo veel zin. :')


Die is heel logisch eigenlijk. Vanaf een bepaald aantal treindelen moet er een 2de conducteur mee. Het kan goed zijn dat die er niet is, maar dat het tweede treinstel wel nodig is op de plek waar je naar toe gaat, om daar een andere trein te worden. Dan kan zo'n tweede treinstel "in opzending" meegestuurd worden. Dicht voor reiziger dus.
Maar ik snap dat dat als reiziger een heel raar fenomeen moet zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 09:21 



 
Profiel   

Vjestagirl schreef
Nayomie schreef
Dat er een trein staat die straks gekoppeld wordt aan de andere trein maar ze de trein nog op slot hebben gezet. Heeft dus niet zo veel zin. :')


Die is heel logisch eigenlijk. Vanaf een bepaald aantal treindelen moet er een 2de conducteur mee. Het kan goed zijn dat die er niet is, maar dat het tweede treinstel wel nodig is op de plek waar je naar toe gaat, om daar een andere trein te worden. Dan kan zo'n tweede treinstel "in opzending" meegestuurd worden. Dicht voor reiziger dus.
Maar ik snap dat dat als reiziger een heel raar fenomeen moet zijn.

Dat was niet het geval uiteindelijk. Kwam na 10 minuten iemand aanlopen die alles open gooide. Normaal doet degene die hem van rangeerterrein haalt, hem open voor reizigers. Denk dat deze dat vergeten was. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 09:27 



 
Profiel   

Sorry dat ik dit zeg, en ik bedoel het niet persoonlijk of aanvallend, maar ik vind het nogal vervelend dat elke ergenis hier uitgelegd word. Ik snap dat achter de meeste dingen een reden zit, maar dit topic is om even te ranten, laat mensen dit ook doen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 10:10 



 

Sheehan schreef
Sorry dat ik dit zeg, en ik bedoel het niet persoonlijk of aanvallend, maar ik vind het nogal vervelend dat elke ergenis hier uitgelegd word. Ik snap dat achter de meeste dingen een reden zit, maar dit topic is om even te ranten, laat mensen dit ook doen :o

Volgens mij wordt er alleen gereageerd als er inhoudelijk ook iets te melden is. Scheelt voor de volgende keer misschien weer een ergernis en dat is beter voor je hart en humeur ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 10:24 



 
Profiel   

Sheehan schreef
Sorry dat ik dit zeg, en ik bedoel het niet persoonlijk of aanvallend, maar ik vind het nogal vervelend dat elke ergenis hier uitgelegd word. Ik snap dat achter de meeste dingen een reden zit, maar dit topic is om even te ranten, laat mensen dit ook doen :o

Dan ben ik jouw ergernis op het openbaar vervoer. Mag je over mij ranten. You're welcome! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 10:40 



 
Profiel   

Ik ga lekker door met ergernissen :+ , trein heeft tijd stil gestaan en heel stuk langzaam gereden. En reizigers werden niet geinformeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 10:43 



 
Profiel   

Vjestagirl schreef
Sheehan schreef
Sorry dat ik dit zeg, en ik bedoel het niet persoonlijk of aanvallend, maar ik vind het nogal vervelend dat elke ergenis hier uitgelegd word. Ik snap dat achter de meeste dingen een reden zit, maar dit topic is om even te ranten, laat mensen dit ook doen :o

Dan ben ik jouw ergernis op het openbaar vervoer. Mag je over mij ranten. You're welcome! :D


Beetje een banketstaaf opmerking dit, je bent mijn ergenis niet. Ik zeg toch duidelijk dat ik het niet persoonlijk of aanvallend bedoel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 12:13 



 
Profiel   

Ik vind die uitleg nog best interessant. In sommige gevallen zal ik mij alsnog ergeren, ook na uitleg, maar snap ik de gedachte erachter wel. Gewoon mee doorgaan dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 12:33 



 
Profiel   

Nayomie schreef
Ik ga lekker door met ergernissen :+ , trein heeft tijd stil gestaan en heel stuk langzaam gereden. En reizigers werden niet geinformeerd.


Hier ook, eerst vast achter een goederentrein en toen overwegstoring vlak voor Breda. Gelukkig wel netjes geïnformeerd, maar wel ruim een kwartier vertraging opgelopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 12:44 



 
Profiel   

Dan heb je geluk. Ik sta zoo vaak stil en meer dan de helft van de tijd word je als reizigers niet geïnformeerd. Wel extreem banketstaaf als je je overstap moet halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 13:03 



 
Profiel   

Oh, daar kan ik me ook zo aan ergeren, dat je niets te horen krijgt! Uit ervaring weet ik dat de conducteur en machinist vaak ook niet meer weten en dus geen duidelijke info kunnen geven, maar ergelijk blijft het wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 13:27 



 
Profiel   

Nu weer op hetzelfde stuk als vanochtend. En nergens staat een storing oid en weer geen informatie. Irritant. :+

Edit: en een gore toilet die door de hele coupe meurt. :r


Laatst bijgewerkt door Nayomie op 28-01-20 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 13:32 



 
Profiel   

Vjestagirl schreef
Sheehan schreef
Sorry dat ik dit zeg, en ik bedoel het niet persoonlijk of aanvallend, maar ik vind het nogal vervelend dat elke ergenis hier uitgelegd word. Ik snap dat achter de meeste dingen een reden zit, maar dit topic is om even te ranten, laat mensen dit ook doen :o

Dan ben ik jouw ergernis op het openbaar vervoer. Mag je over mij ranten. You're welcome! :D

Doe nou niet zo kinderachtig, het is al vaker gezegd hier maar er word helemaal niks mee gedaan.
1 van de redenen dat ik niet meer post hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 13:49 



 
Profiel   

Er wordt toch ook nergens gezegd dat je niet meer je gal mag spuwen? Meeste mensen in het OV zijn trots op wat ze doen en geven graag uitleg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 13:58 



 
Profiel   

Het kan wel benauwend voelen zodra iemand een ergernis uitspreekt dat er mensen zijn die zeggen "ja maar dat komt door zus en zo" of "moet je de conducteur maar benaderen, anders is het eigen schuld" of "het werkt zus en zo" op momenten dat zoiets totaal niet van toepassing is. Daarmee gaat het doel van dit topic wel een beetje weg natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 14:03 



 
Profiel   

Nayomie schreef
Het kan wel benauwend voelen zodra iemand een ergernis uitspreekt dat er mensen zijn die zeggen "ja maar dat komt door zus en zo" of "moet je de conducteur maar benaderen, anders is het eigen schuld" of "het werkt zus en zo" op momenten dat zoiets totaal niet van toepassing is. Daarmee gaat het doel van dit topic wel een beetje weg natuurlijk.

Nou dat dus, zoals ik al eerder zei, jezelf moeten verantwoorden omdat je je irriteert want er word imo soms best aanvallend gereageerd.
Als ik wou weten wat er fout ging contacteer ik NS zelf wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 14:10 



 
Profiel   

Het is echt heel vervelend als je zegt ik heb last van ..... en iemand zegt ja maar dat komt door .....
dat ervaar ik echt als een reden om niet te posten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 14:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 419 van de 468 [ 11688 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 416, 417, 418, 419, 420, 421, 422 ... 468  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen