Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:58

Flixbus is indd openbaar vervoer, internationale lijndienst :)
En lijkt mij verschrikkelijk om te moeten rijden :o

Verder hoe dat gaat met de pop up geen idee :+

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 10:00

Flixbus lijkt mij eigenlijk wel prachtig, maar ik heb van buschauffeurs al behoorlijk wat vreemde verhalen gehoord. Zoals een beschonken kerel die tijdens de rit zich ineens in de nek van de chauffeur wierp midden op de snelweg. Of de buschauffeur die toegeeft Netflix aan te zetten op het stuk van Calais naar de Belgische grens want dat is toch "rechtdoor en gas". :')

Ook een buschauffeur gehad trouwens die een keer helemaal ging uitleggen dat hij in elke stad wel een seksuele partner had. Heerlijk figuur was dat overigens, heb me er kostelijk om vermaakt. :D

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 10:09

Er stapte vanmorgen iemand in en die had een parfum walm van hier tot tokyo en om het nog erger te maken spoot ze lekker nog wat bij :r

xPabloBokt

Berichten: 9397
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 10:24

Brrrrr bus die van het rangeerterrein komt. Koud met hoofdletter K :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 10:56

Jolien87 schreef:
Flying_Angel schreef:
Dat een vrouw heel aso en onsmakelijk een zak popcorn in de bus aan het vreten is, sorry voor mijn woordkeuze, maar ze propt het echt in haar mond. De hele bus stinkt nu naar bioscoop. En alles zit eronder.


Ik had dat een tijdje geleden in de trein, daar ging een meid heeel laaangzaam één voor één een zakje snoep leeg eten. In plaats van dat ze gewoon een handje vol pakte...
De hele treinreis alleen maar dat gekraakt van het zakje door de coupé.

Ik vind dit ook altijd een beetje sneu ofzo. Ik stonk in mijn pubertijd ook heel erg, en ik had het vaak gewoon niet door. Vraag me dan altijd gelijk af of mensen in treinen en bussen ook niet door hebben dat ze gewoon echt immens stinken. Iets ervan zeggen vind ik dan moeilijk maar tegelijkertijd, misschien ruiken ze het zelf gewoon echt niet.

Flixbus is voor mij sowieso echt een harde no go. Alleen maar rare dingen meegemaakt.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8294
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:00

Ik zie net dat die PSOS (toch?) mensen ook bij ons in de bus komen tot 2 februari om vragenlijsten af te nemen en reisgedrag te bekijken -O-

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:03

Muiz schreef:
Ik zie net dat die PSOS (toch?) mensen ook bij ons in de bus komen tot 2 februari om vragenlijsten af te nemen en reisgedrag te bekijken -O-

Mag je ze ook vriendelijk de deur wijzen? _O-

Ik heb overigens een melding bij AP gemaakt hierover.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:55

:P die energy had ik kunnen zijn. Heb er vanmorgen wel 1 gedronken.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 16:17

In Groningen zijn in 1 week tijd alweer 3 bussen de berm/sloot in gereden :=

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48392
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 16:26

Nayomie schreef:
In Groningen zijn in 1 week tijd alweer 3 bussen de berm/sloot in gereden :=

Daarom is mn collega niet meer zo blij als haar man naar zn werk is := (hij was overigens niet 1 van de 3 onfortuinlijke chauffeurs)

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 17:40

Nayomie schreef:
In Groningen zijn in 1 week tijd alweer 3 bussen de berm/sloot in gereden :=


Hoe dan?!

Staat de tijd zo krap of verkeerde banden?

Ik bedoel: les 1 voor groot rijbewijs "nooit van het zwarte spul af"

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 17:42


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 17:49

Ik zat vandaag, op advies van 9292 en mijn ervaringen van voor de nieuwe dienstregeling, mooi in de bus van halte a naar halte c, via halte b. Normaal rijdt de bus van a naar b, en als een andere lijn verder van b naar c.


Ik zat mooi in de bus, kom aan bij b, en blijf mooi zitten. 10 minuten later denk ik: 'dit klopt niet?!'
Reed de bus weer terug naar halte a :+

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 14:48

De hoeveelheid mensen die zonder oortjes nu filmpjes gaan kijken oid. Gewoon meerdere tegelijk.

Misschien dat ik nu wel ook een ergernis ben, want ik (en vooral mijn jas) stink misschien enigszins naar rook van een kampvuur vannacht

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 15:49


Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 15:51

Oh man, het zit ze niet mee zeg. :=

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 15:53

Volgenbs mij rijden alle groningse traditionele brandstofbussen nu bij ons in Utrecht. Zie ineens allemaal QBuzz bussen in rood/zilver met het U-OV logo erop.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 15:57

Hanafubuki schreef:
Volgenbs mij rijden alle groningse traditionele brandstofbussen nu bij ons in Utrecht. Zie ineens allemaal QBuzz bussen in rood/zilver met het U-OV logo erop.

Ohhh ja dan zijn ze daar heen gegooid. Rood grijs is namelijk ook nog oude bestickering van Qbuzz Groningen.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8294
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 17:27

Jup, die zijn voor Ulink 50 bedoelt maar ze zijn nog niet uit over het ontwerp van de bussen dus worden ze nu nog overal en nergens ingezet tot ze gestickerd gaan worden. Onze bussen hebben ook nog geen Ulink stickers en die hadden er in december al op gemoeten :+

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 17:47

En wel ondertussen de kleurtes van de oude bussen weghalen! ;( (Niet de hele bus was aangepast, maar het hielp wel echt om in de haltestaten de heen- en terugbussen van elkaar te onderscheiden.)

Ik ben trouwens echt benieuwd waarom het fout gaat met die electrische bussen. Een beetje toeval kan, maar 4 keer, dan lijkt me toch dat er iets is dat maakt dat buschauffeurs het gedrag van de bus verkeerd inschatten.

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 18:11

Ik heb van een buschauffeur gehoord dat de elektrische bus een ander stuur heeft, waardoor er af en toe de bocht misgaat. Hij had in z’n allereerste rit met een elektrische bus een paaltje geraakt bij een station, omdat de bus anders stuurt. Ik weet niet meer precies wat het was, maar volgens mij draait dit stuur minder ver door.

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 18:35

Dat is precies het soort kleine verschil dat ik zou verwachten. Thanks. Is een beetje van mijn nieuwsgierigheid weer bevredigd!

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 18:39

Toch reden er al eerder elektrische bussen dus zou bekend moeten zijn zou je denken. Al mochten daar alleen chauffeurs op die zich hadden aangemeld om daarop te rijden destijds.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8294
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 18:39

Mwah, ik gok niet dat het om de stuuruitslag gaat. Als die minder is kan je inderdaad een paaltje ergens raken omdat je hem net niet ver genoeg in kan sturen maar dan vlieg je niet de bocht uit. Ik denk eerder dat het plaatselijk glad is geweest de laatste tijd. Omdat die elektrische bussen net een andere gewichtsverdeling hebben is dat wennen.

LiannePuthzy

Berichten: 6985
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 09:20

De geur van wiet in de trein