Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
x_Jeanine_x schreef:Ik ben echt wel een meedenkende chauffeur.. En wijs mensen er ook echt wel op op een leuke nette manier. Maar bij bepaalde mensen en dezelfde mensen houd het soms gewoon op.
Shadow0 schreef:Muiz schreef:Want de lichtgevende letters "EMERGENCY" zullen vast bedoeld zijn op een al rijdende bus de deuren te laten openen?
Maar het voorbeeld ging toch om de rolstoelknop? En ik heb geen idee welke emergency-knop er is. Als het inderdaad echt een noodremvoorziening is, dan is het wat anders (maar waarom haal je het dan aan bij een situatie die daar niet om ging?)Citaat:Nood is nood en te laat zijn voor de bus die iedere 2 minuten rijd is niet nood
Ik ken geen bus die iedere twee minuten rijdt, maar daarnaast had ik ook niet het idee dat het hier ging om een spitssituatie waar het laden en weg is, maar om een bus in de avond waar bijna zeker is dat er NIET meteen daarna nog een bus komt. En waar iemand niet naar binnen werd gelaten want ze had moeten weten dat ze bij de deur aan de voorkant had moeten zijn. (En daarvan vraag ik me in elk geval af hoe ze dat dan had moeten weten?)
En verder: behandel je passagiers zoals jezelf behandeld wilt worden. Dus niet met tekeer gaan.
x_Jeanine_x schreef:Ook mensen die niet zichtbaar zijn bij de bushalte of gewoon niet ff een handje uitsteken dat ze de bus willen hebben...
Muiz schreef:Klinkt heel leuk hoor maar ik had het hier over mijn eigen ergenis die ik gedeeld had. Zoals je kan lezen had ik het wel over de noodknop.
Citaat:Daarbij behandel ik passagiers ook nooit met te keer gaan, dat is niet mijn stijl.
Citaat:In de stad geldt hier 'geen handje geen klantje' en de stadschauffeurs zijn er heel stikt in. Dat zorgt dat ik gewoon fijn mijn werk kan doen
Citaat:Op een halte waar geen andere bus stopt is het natuurlijk een ander verhaal.
Citaat:Even een keertje kloppen en de meeste deuren zullen open gaan.
Shadow0 schreef:Muiz schreef:In de stad geldt hier 'geen handje geen klantje' en de stadschauffeurs zijn er heel stikt in. Dat zorgt dat ik gewoon fijn mijn werk kan doen
EN het maakt dat een boel andere mensen die niet zo vaak met het ov gaan negatieve ervaringen opdoen, omdat er geen cursus is over wat je allemaal moet weten voor een busreis, door dit soort ongein een tijd in de kou moeten wachten, en zich daarna voornemen om nooit meer met het OV te reizen en geen subsidie meer te willen voor het OV. Dus die instelling is volgens mij, in grote lijnen, niet zo handig.
Shadow0 schreef:Muiz schreef:Klinkt heel leuk hoor maar ik had het hier over mijn eigen ergenis die ik gedeeld had. Zoals je kan lezen had ik het wel over de noodknop.
Je reageerde op Bowo! Als je dit als eigen reactie had gedeeld begrijp ik je heel goed en is dat echt prima. Maar je schrijft het in reactie op het verhaal van Bowo, die deelt hoe een chauffeur onredelijk heftig uitvalt tegen een passagier.
Shadow0 schreef:Praat het dan ook niet impliciet goed.
Shadow0 schreef:Het probleem is dus onder andere dat dit NIET altijd de ervaring van reizigers is, zeker niet als ze aankloppen bij een bus die 'formeel' al is weggereden bij de halte maar staat te wachten voor het verkeerslicht. Vanuit de chauffeur is dat natuurlijk heel logisch... maar de reiziger weet dat niet! Die ervaart dat aankloppen ook vaak niet werkt, zelfs niet als de bus voor je neus staat. (Maar ook op het station doen sommige chauffeurs gewoon echt flauw.)
Jolien87 schreef:Het maakt volgens mij niet uit of ik nu de Sprinter van 6.37 of 7.08 neem, er is nu bijna dagelijks gedoe.
Nu wil de trein weer niet goed opstarten ofzo dus moet hij weer helemaal gereset worden. Dat lijkt nu ook niet goed te gaan. Nu wordt deze tijd meestal wel ingehaald door op Lelystad en Oostvaarders minder lang stil te staan maar toch. Het komt ook weleens voor dat hij dan alsnog helemaal niet meer rijdt als en daar zitten we toch niet op te wachten.
Edit: en inderdaad. De trein rijdt niet.
Edit 2: hou op met me!
[ [url=m/RvgfGi.jpg]Afbeelding[/url] ]