Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 18:33

Oke, geen ergenis maar wel hilarisch. De machinist is te laat met remmen en rijdt zo Culemborg voorbij :D

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 18:35

Oeps je zal er maar uit moeten daar :=

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 19:04

Idd, of je zou maar net die trein moeten hebben. Kan je weer een half uur wachten :+

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:20

Oh oeps haha!!

Zo reed bij mij de trein een keer leiden voorbij. In de spits. De trein werd door verkeerde wissel niet langs het perron geleid. Dus moesten we een halte door. Echter was de trein te lang voor dat perron. Dus moesten mensen over hekken en stuk naar voren voordat ze eruit konden. En daarna moest iedereen in ene mini boemelding weer terug. Paste net haha.

Foutje bedankt :')

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 14:12

"Mijd de spits"
Helaas lukt dat meestal niet, maar nu zit ik om 14.00 in een bus die ik sinds corona nog niet zo druk heb gezien. Werkt lekker, dat spits mijden.
Hopelijk is dit in de trein niet hetzelde.

Jolien87

Berichten: 17425
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 18:04

Bowo schreef:
"Mijd de spits"
Helaas lukt dat meestal niet, maar nu zit ik om 14.00 in een bus die ik sinds corona nog niet zo druk heb gezien. Werkt lekker, dat spits mijden.
Hopelijk is dit in de trein niet hetzelde.


Vervelend zeg :(
Als iedereen massaal de spits mijd schiet het nog niks op.

Niet een ergernis, ik moet hier juist enorm om lachen: een vrouw in de trein draagt een mondkapje waarop de tong wordt uitgestoken. De dame in kwestie is in slaap gevallen en dat ziet er zo grappig uit. :')

Jolien87

Berichten: 17425
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 08:17

Voor de zoveelste keer dat de trein de remproef niet doorstaat. Op zich natuurlijk wel een prettig idee dat de trein niet rijdt als de remmen het niet doen maar het gebeurt nu bijna dagelijks dat de trein hierdoor later vertrekt. En nu nog uitstappen voor een andere trein gaat niet meer omdat de deuren al gesloten zijn.

Edit: de trein rijdt nu helemaal niet meer. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:04

Ik heb nog nooit een trein gehad die vanuit technisch oogpunt niet door de remproef komt (alleen bij de flirt met warm weer dat de boel blijft plakken en juist niet goed los komt). Alle vakjes voor de computer groen krijgen komt wel nogal nauw en is bij elke trein anders. Een kleine afwijking in handelen levert een rood vakje op. Maar dat wil niet zeggen dat er iets mis is met de remmen van de trein! Sommige machinsten willen persee die vakjes groen. Ik haal mn schouders op en ga gewoon rijden als ik op de ouderwetse manier op de meters heb vastgesteld dat de remmen werken zoals moet. Die computer heeft dan lekker pech.

Behalve bij de nieuwe SNG sprinters. Daar moet de remproef voor de computer goed zijn anders kan je niet eens rijden :roll:

Jolien87

Berichten: 17425
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:00

Ik heb verder geen verstand van treinen maar 9 van de 10 keer als de trein niet rijdt wordt omgeroepen dat dit komt doordat de trein niet door de remproef komt.
Ik heb even gecheckt welke trein ik altijd heb en dit is inderdaad de SNG dus dat verklaart het één en ander waarom hij dan helemaal niet rijdt.

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:02

Hoop dat iemand toevallig snel dit bericht ziet.

Kreeg een appje dat ze in een trein zit waar opeens de lichten uit gingen en de deuren niet meer open gaan en ze opeens ergens heen rijden. Zonder dat ze iemand kan bereiken of er uit kan. Ik ben voor haar een nummer aan her zoeken die ze kan bellen aangezien ze best wel in paniek is. Weet iemand hier een nummer waar ze heen kan bellen ?

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:06

NS Consumenten
030 751 51 55

deksel

Berichten: 3783
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:53

biggirl schreef:
Hoop dat iemand toevallig snel dit bericht ziet.

Kreeg een appje dat ze in een trein zit waar opeens de lichten uit gingen en de
deuren niet meer open gaan en ze opeens ergens heen rijden. Zonder dat ze iemand kan bereiken of er uit kan. Ik ben voor haar een nummer aan her zoeken die ze kan bellen aangezien ze best wel in paniek is. Weet iemand hier een nummer waar ze heen kan bellen ?

Nu ben ik wel benieuwd wat er aan de hand was.

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:51

Ik gok in een lege treinstel ingestapt of blijven zitten en naar een rangeerterrein gereden?

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:30

biggirl schreef:
Hoop dat iemand toevallig snel dit bericht ziet.

Kreeg een appje dat ze in een trein zit waar opeens de lichten uit gingen en de deuren niet meer open gaan en ze opeens ergens heen rijden. Zonder dat ze iemand kan bereiken of er uit kan. Ik ben voor haar een nummer aan her zoeken die ze kan bellen aangezien ze best wel in paniek is. Weet iemand hier een nummer waar ze heen kan bellen ?

Ik hoop dat diegene er inmiddels alweer uit is?

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 17:20

Thanks voor het nummer dit heeft haar gelukkig geholpen

Ze is er inmiddels gelukkig al uit !
Ze is zelf slecht horend en ik denk dat ze is blijven zitten in een treinstel dat is afgekoppeld geworden. En zei die omroep niet gehoord heeft.

Ze heeft gebeld met het nummer die hier boven staat en die hebben contact gezocht met de trein. Half uurtje later was ze eruit gelukkig. Ze was er flink van geschrokken maar de werknemers waren aardig en hebben haar weer opweg geholpen om op de goede trein te stappen om weer terug in limburg te komen.

Jolien87

Berichten: 17425
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 18:01

Ah gos, dat is toch ook wel schrikken. Ik dacht altijd dat ze de trein nog wel doorliepen voor ze hem wegreden.

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:11

Iemand die speciaal haar mondkapje afzet om met een vriendin te kunnen bellen.

In de stilte coupe

Zucht

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 20:54

Zoooo, deze buschauffeur is met het verkeerde been uit bed gestapt.
De bus stond te wachten op de vertrektijd en de chauffeur had de deur al weer dicht gedaan. Er wilde echter nog iemand naar binnen, maar toen de deur niet open ging, heeft ze op het knopje aan de buitenkant gedrukt.
Gaat die chauffeur helemaal uit der plaat dat dat knopje niet daarvoor is en dat ze eens beter moet lezen. En ook echt niet normaal schreeuwend.

Hoe moet je nou in het donker zien dat dat knopje voor rolstoelen is? Dat wist ik zelf ook niet. Blijkbaar had die vrouw naar voren moeten lopen als de niet werd gezien. Dat moet je ook maar net weten in deze tijden van corona...
Maar ik, en anderen in de bus, vonden de reactie van die chauffeur ook echt niet normaal.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 21:00

Zal wel moe geweest zijn, en wie weet hoeveel gedoe hij al heeft gehad in de dienst, maar het is niet ok. (En je kunt een berichtje naar de busmaatschappij sturen.)

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8309
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 21:19

Heel eerlijk? Deur dicht is deur dicht. De trein doet hem ook niet meer open toch?

Mijn irritatie gister; een passagier die op de buitenste noodknop duwde omdat ze nog mee wilde met mijn bus terwijl ik de deuren al dicht had en al optrok. Conclusie; gecrashte bus die in het noodsysteem bleef hangen midden in Utrecht. Heel fijn. Vooral op een halte waar iedere 2 minuten een bus naar het station rijd {:)-:(
Ik zal vast ook niet lief zijn geweest volgens die passagier maar er is dan ook niks vervelenders dan dat.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 21:26

Dat weten passagiers toch allemaal niet? En juist bij treinen kan het zeker voorkomen dat je wel op de knop moet drukken om zelf de deuren te openen.
Echt heel vervelend dat het systeem daardoor crasht, maar niet per se iets dat de passagier ook vooraf weet of kan weten. (En vooral niet als het gaat om een bus die in eerste instantie niet weg lijkt te rijden en waar de buschauffeur niet helpt door bv de deur open te doen om te helpen waar iemand wel moet zijn, en in een tijd waar het al een paar keer gewisseld is of je nou vooraf moet instappen of dat juist niet mag. Allemaal vast heel logisch voor de chauffeur maar als ik weer in een bus zou stappen is dat bv na het maanden niet te hebben gedaan. Wat voor jullie dagelijks werk is, is voor veel passagiers onbekend.)

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8309
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 21:31

Want de lichtgevende letters "EMERGENCY" zullen vast bedoeld zijn op een al rijdende bus de deuren te laten openen?

Ik heb al het begrip voor mensen die zoekende zijn en niet weten hoe het werkt nu. Maar trek je in de trein ook aan de noodrem als je niet weet waar je uit moet stappen? Of laat je het brandalarm afgaan in de super als het brood op is?

Nood is nood en te laat zijn voor de bus die iedere 2 minuten rijd is niet nood :o

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 21:37

In Amsterdam heeft een tijd een boodschap op de schermen in bus en tram gestaan die inderdaad neerkwam op dicht=dicht en weg=pech, wacht op de volgende. Dus daar weten reguliere reizigers het echt wel (en de niet-reguliere reizigers zijn meestal nog teveel bezig met zoeken voor dit soort acties).

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8309
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 21:42

Niet reguliere reizigers zorgen ook over het algemeen dat ze op tijd zijn en kan ik daardoor rustig te woord staan :)

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 21:43

Muiz schreef:
Want de lichtgevende letters "EMERGENCY" zullen vast bedoeld zijn op een al rijdende bus de deuren te laten openen?


Maar het voorbeeld ging toch om de rolstoelknop? En ik heb geen idee welke emergency-knop er is. Als het inderdaad echt een noodremvoorziening is, dan is het wat anders (maar waarom haal je het dan aan bij een situatie die daar niet om ging?)

Citaat:
Nood is nood en te laat zijn voor de bus die iedere 2 minuten rijd is niet nood :o


Ik ken geen bus die iedere twee minuten rijdt, maar daarnaast had ik ook niet het idee dat het hier ging om een spitssituatie waar het laden en weg is, maar om een bus in de avond waar bijna zeker is dat er NIET meteen daarna nog een bus komt. En waar iemand niet naar binnen werd gelaten want ze had moeten weten dat ze bij de deur aan de voorkant had moeten zijn. (En daarvan vraag ik me in elk geval af hoe ze dat dan had moeten weten?)

En verder: behandel je passagiers zoals jezelf behandeld wilt worden. Dus niet met tekeer gaan.