Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 11:56

Dat zijn toch aparte gedeeltes? 2 lange rijen tegenover elkaar en de rest dan per 2 achter elkaar met bij de deuren in de buurt nog 2 tegenover elkaar zittende bankjes met het gangpad ertussen.

Zoals jij ze schetst ken ik ze niet en ik heb jaren met de metro gereisd.

Zijn dat nieuwe metro’s?

C_estmoi

Berichten: 442
Geregistreerd: 14-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 12:52

Ineke2 schreef:
Dat zijn toch aparte gedeeltes? 2 lange rijen tegenover elkaar en de rest dan per 2 achter elkaar met bij de deuren in de buurt nog 2 tegenover elkaar zittende bankjes met het gangpad ertussen.

Zoals jij ze schetst ken ik ze niet en ik heb jaren met de metro gereisd.

Zijn dat nieuwe metro’s?


Jup, zijn de nieuwe. Ik vermoed althans dat het om deze gaat (A'dam).

Afbeelding

Afbeelding

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 22:13

O, die ken ik inderdaad niet. Niet echt een efficiënte indeling zo.

Flying_Angel

Berichten: 15713
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 09:16

C_estmoi schreef:
Ineke2 schreef:
Dat zijn toch aparte gedeeltes? 2 lange rijen tegenover elkaar en de rest dan per 2 achter elkaar met bij de deuren in de buurt nog 2 tegenover elkaar zittende bankjes met het gangpad ertussen.

Zoals jij ze schetst ken ik ze niet en ik heb jaren met de metro gereisd.

Zijn dat nieuwe metro’s?


Jup, zijn de nieuwe. Ik vermoed althans dat het om deze gaat (A'dam).

[ [url=m/40HOGx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UTrVyg.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja! Deze zijn het inderdaad!

C_estmoi

Berichten: 442
Geregistreerd: 14-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 16:42

Ineke2 schreef:
O, die ken ik inderdaad niet. Niet echt een efficiënte indeling zo.


Nouja omdat er minder stoelen zijn kan je er meer mensen in proppen, dat zal wel de gedachte geweest zijn :+

Flying_Angel

Berichten: 15713
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 16:54

C_estmoi schreef:
Ineke2 schreef:
O, die ken ik inderdaad niet. Niet echt een efficiënte indeling zo.


Nouja omdat er minder stoelen zijn kan je er meer mensen in proppen, dat zal wel de gedachte geweest zijn :+



De praktijk laat dit ook vaak zien :+ sardientjes

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 17:28

Ergernissen niet. Die ben ik al jaren voorbij. Ik verwonder me slechts, zeg maar.... :D
Wat ik echt nog altijd niet begrijp, is dat mensen die uit een trein komen die door een of andere storing blijkbaar niet verder gaat, helemaal verwilderd naar het busstation rennen om daar aan de chauffeurs van de streek- en stadsbussen te gaan vragen hoe ze nou in Groningen komen :')
Ik bedoel: het wordt in de trein omgeroepen, het wordt op het perron omgeroepen, het wordt in alle apps aangegeven en beneden in de hal staan duidelijke borden waar ze heen moeten voor de touringcars. Hoe moeilijk kan het zijn? Of is de NS echt zo wazig in de informatievoorziening?

blackstar

Berichten: 3189
Geregistreerd: 03-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 19:28

Elles schreef:
Ergernissen niet. Die ben ik al jaren voorbij. Ik verwonder me slechts, zeg maar.... :D
Wat ik echt nog altijd niet begrijp, is dat mensen die uit een trein komen die door een of andere storing blijkbaar niet verder gaat, helemaal verwilderd naar het busstation rennen om daar aan de chauffeurs van de streek- en stadsbussen te gaan vragen hoe ze nou in Groningen komen :')
Ik bedoel: het wordt in de trein omgeroepen, het wordt op het perron omgeroepen, het wordt in alle apps aangegeven en beneden in de hal staan duidelijke borden waar ze heen moeten voor de touringcars. Hoe moeilijk kan het zijn? Of is de NS echt zo wazig in de informatievoorziening?



Schijnbaar wel...
Pas geleden lag de trein eruit (voor een week denk ik) van Utrecht naar Den Bosch. En ik heb elke dag dat ik aan het werk was mensen de juiste kant opgestuurd of even meegelopen naar de bussen.
En zoveel was ik niet aanwezig in Utrecht.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 21:49

Ach, dat zijn die gewone chauffeurs wel gewend hoor. Elke keer met treinvervangend vervoer weer lachen...

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8274
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 22:57

Ik denk dat er bij veel mensen toch ineens een soort van paniek omhoog borrelt en ze niet zo makkelijk uit het standje "IK WEET HET NIET" komen :Y)
Mensen zien vervolgens een bus staan of ergens hangt een verdwaald bordje met stad- of streek bus en mensen hollen die kant op.
En wat Anne al zegt, je went er aan :D

Ergernis van mij vandaag, anderhalf uur met een volle blaas rondgereden.. zal vast voor de passagiers ook niet geweldig zijn geweest want ik ben echt niet op mijn best als ik zo nodig moet _O-
Gelukkig met keertijd had ik 3 minuten de tijd, nou dan kan je ineens heel snel plassen _O-

Flying_Angel

Berichten: 15713
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 07:49

Mooie taferelen in de bus hier. Mijn lijnbus is een dubbeldekker, geen touringcar, maar gewoon de lijndienst. Beneden is niet heel veel plek, boven wel. Een meisje wil op het laatste plekje beneden zitten, maar mevrouw vindt dat ze meer recht heeft op die plek, dus die smijt zo haar tas neer en wurmt zich er nog net tussen. Meisje loopt verbouwereerd verder. Mevrouw: ‘Zo, ik zit!’

xPabloBokt

Berichten: 9377
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 07:53

Flying_Angel schreef:
Mooie taferelen in de bus hier. Mijn lijnbus is een dubbeldekker, geen touringcar, maar gewoon de lijndienst. Beneden is niet heel veel plek, boven wel. Een meisje wil op het laatste plekje beneden zitten, maar mevrouw vindt dat ze meer recht heeft op die plek, dus die smijt zo haar tas neer en wurmt zich er nog net tussen. Meisje loopt verbouwereerd verder. Mevrouw: ‘Zo, ik zit!’


Wat een Gerda. :')

Zal wel weer vinden dat ze voorrang heeft omdat ze ouder is ofzo.

Flying_Angel

Berichten: 15713
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 08:01

Echt een Gerda inderdaad. Ik schat haar in rond de 40. Dus niet heel oud. :+

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 08:41

Anne_GTI schreef:
Ach, dat zijn die gewone chauffeurs wel gewend hoor. Elke keer met treinvervangend vervoer weer lachen...

Tell me about it :))
Zondagmiddag stonden ze in Zwolle in groepen van vijf bij m'n deur om te vragen hoe ze nou (eerst) naar Meppel kwamen :')

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:56

Nu snap ik het soms ook wel hoor. Vanwege een ongeval heb ik een keer op Beilen gestaan, kwamen wat streekbussen die naar Assen gingen. Er was opgeroepen dat er bussen opgeroepen zouden worden, toen duurde het 1.5 uur voordat de eerste bus er kwam. Het vroor die dag ook nog eens dus ja, dan zou ik ook een streekbus pakken (als die niet al vol zat met andere treinreizigers).

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 10:30

Ik kan me voorstellen dat als een storing plotseling optreedt, het inderdaad even kan duren voordat de eerste chauffeurs zijn gebeld, naar de stalling zijn gereden en met bus en al op een station kunnen zijn. Intussen wijzen wij ze wel de weg, desnoods inderdaad via een streekbus :) Het was alleen jammer voor ze dat lijn 40 naar Meppel op zondag niet rijdt.... en het is ook nog een rit van een uur.

Daarom zeg ik: ik erger me nooit, ik verbaas me alleen en ben gewoon nieuwsgierig hoe dat dan kan, dat mensen zo verdwalen :)

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:07

Weet niet of ik de enige ben mr wat ik toch wel kapot raar vind is dat als je geen mondkapje (die geeneens werken tho) hebt je meteen een paarhonderd euro boete krijgt terwijl heel veel conducteurs dat ding afdoen als ze wat te zeggen hebben >;) beetje gek ofniet dan

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:45

Carol_Beer schreef:
Weet niet of ik de enige ben mr wat ik toch wel kapot raar vind is dat als je geen mondkapje (die geeneens werken tho) hebt je meteen een paarhonderd euro boete krijgt terwijl heel veel conducteurs dat ding afdoen als ze wat te zeggen hebben >;) beetje gek ofniet dan

zijn de prijzen verhoogd dan? Laatste keer was het nog 95 euro.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:47

purny schreef:
Carol_Beer schreef:
Weet niet of ik de enige ben mr wat ik toch wel kapot raar vind is dat als je geen mondkapje (die geeneens werken tho) hebt je meteen een paarhonderd euro boete krijgt terwijl heel veel conducteurs dat ding afdoen als ze wat te zeggen hebben >;) beetje gek ofniet dan

zijn de prijzen verhoogd dan? Laatste keer was het nog 95 euro.

Ja nou 95 euro dan, is toch ook veel geld man, alleen maar voor een lapje stof :') weetje mij allemaal best, maar vind het een beetje raar dat die conducteurs dan zo misbruik maken van hun baan (andere dus boetes geven en zelf niet eraan houden)

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:59

Zullen we alsjeblieft niet serieus op Carol_Beer ingaan? Is alleen maar een troll die zo nu en dan weer opduikt op Bokt.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:51

__Sannne schreef:
Zullen we alsjeblieft niet serieus op Carol_Beer ingaan? Is alleen maar een troll die zo nu en dan weer opduikt op Bokt.


Ehh waar baseer je dat op? Dit topic gaat over klachten op het openbaar vervoer en ik heb het over conducteurs die zelf niet aan de regels houden?
Beetje vreemde reactie mr oke

blackstar

Berichten: 3189
Geregistreerd: 03-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 13:10

Carol_Beer schreef:
__Sannne schreef:
Zullen we alsjeblieft niet serieus op Carol_Beer ingaan? Is alleen maar een troll die zo nu en dan weer opduikt op Bokt.


Ehh waar baseer je dat op? Dit topic gaat over klachten op het openbaar vervoer en ik heb het over conducteurs die zelf niet aan de regels houden?
Beetje vreemde reactie mr oke


Lees haar reacties eens in dit topic. Dan kom je het vanzelf tegen

xPabloBokt

Berichten: 9377
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 15:38

Je reageert nu op haar zelf :+

Flying_Angel

Berichten: 15713
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 09:09

Het mondkapje om je hand werkt niet. :+

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 09:10

Flying_Angel schreef:
Het mondkapje om je hand werkt niet. :+


Wel als je hoest in je hand ipv elleboog. :+ :7