Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
maaike5581 schreef:Dat "flitsen" is heel normaal met deze temperaturen.
Dat is aan gevroren "rijp" oftewel water op de bovenleiding.
Doordat de stroomafnemer stroom af neemt van de bovenleiding komt dit los door de stroom.
Water geleid geen stroom dus dan krijg je dit soort effecten.
Zal zo even kijken of ik een filmpje hiervan kan posten.
Maar is niks ergs en ook zeker niet gevaarlijk.
Ineke2 schreef:maaike5581 schreef:Dat "flitsen" is heel normaal met deze temperaturen.
Dat is aan gevroren "rijp" oftewel water op de bovenleiding.
Doordat de stroomafnemer stroom af neemt van de bovenleiding komt dit los door de stroom.
Water geleid geen stroom dus dan krijg je dit soort effecten.
Zal zo even kijken of ik een filmpje hiervan kan posten.
Maar is niks ergs en ook zeker niet gevaarlijk.
Off topic maar water geleid juist waanzinnig goed stroom. Waarom denk je dat het heel gevaarlijk is om elektrische apparaten nat te laten worden?
Bevroren water is lastiger om stroom mee te geleiden en dat verklaart dan de vonken.
Bowo schreef:Mensen die in een volle trein waar al veel mensen staan, op de stoel bij het gangpad gaan zitten (terwijl degene bij het raam dus leeg is). Zo asociaal.
xPabloBokt schreef:IC Den Haag rijdt niet. Roepen ze om 3 minuten nadat mijn enige andere mogelijkheid vertrokken was
En nu zie ik net de trein die normaal naar Den Haag rijdt vanuit Eindhoven leeg vertrekken vanaf een ander spoor (Niet Instappen). Iemand hier die kan uitleggen waarom dat is?
fohadie schreef:Echt, iedere keer als ik een vrouwelijke conducteur of machinist zie vraag ik me af of het een bokker is. Bij buschaufeuses minder, want ik reis zelden in het gebied waarvan ik weet dat er een bokker op de bus kan zitten. Maar met de trein rijd ik door heel Nederland.
Morgen van Haarlem via Almere naar Steenwijk. Vertrektijd 12.10. kans dat ik een bokker aan het werk zie?