Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vjestagirl

Berichten: 26658
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 00:08

Echt hoor. Ik mis Dublin nog regelmatig, maar dit is ook best leuk werk. Beetje met treintjes spelen. K heb me net gesetteld voor m'n nachtdienst :D

fohadie
Berichten: 4304
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 00:15

Werkse!

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 09:58

Vjestagirl schreef:
Hahaha nee hoor, ik werk alweer 3 jaar op RBC Eindhoven ;)


HC of MCN?
Of doe je alles bij het RBC?

Bowo
Berichten: 2822
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 16:29

Mensen die in een volle trein waar al veel mensen staan, op de stoel bij het gangpad gaan zitten (terwijl degene bij het raam dus leeg is). Zo asociaal.

Vjestagirl

Berichten: 26658
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 16:55

maaike5581 schreef:
Vjestagirl schreef:
Hahaha nee hoor, ik werk alweer 3 jaar op RBC Eindhoven ;)


HC of MCN?
Of doe je alles bij het RBC?


Ik ben bijstuurder personeel, dus geen knoopwerk, maar wel zowel Mcn als Hc's

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 17:24

Vjestagirl schreef:
Ik ben bijstuurder personeel, dus geen knoopwerk, maar wel zowel Mcn als Hc's


Dan zullen we elkaar vast wel eens gesproken hebben.
Ik ben HC met PE UT.

fohadie
Berichten: 4304
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 22:02

Echt, iedere keer als ik een vrouwelijke conducteur of machinist zie vraag ik me af of het een bokker is. Bij buschaufeuses minder, want ik reis zelden in het gebied waarvan ik weet dat er een bokker op de bus kan zitten. Maar met de trein rijd ik door heel Nederland.

Morgen van Haarlem via Almere naar Steenwijk. Vertrektijd 12.10. kans dat ik een bokker aan het werk zie?

xPabloBokt

Berichten: 9450
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 22:10

Oh leuk!

Ik vertrek morgen om 08.14 met de trein naar Den Haag vanaf Eindhoven. Kans dat ik iemand zie? :P

Vjestagirl

Berichten: 26658
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 22:26

Ik niet, ik ben om 6.30 klaar met m'n nachtdienst en tegen die tijd hoop ik diep in slaap te zijn ;)

Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 22:29

maaike5581 schreef:
Dat "flitsen" is heel normaal met deze temperaturen.
Dat is aan gevroren "rijp" oftewel water op de bovenleiding.
Doordat de stroomafnemer stroom af neemt van de bovenleiding komt dit los door de stroom.
Water geleid geen stroom dus dan krijg je dit soort effecten.
Zal zo even kijken of ik een filmpje hiervan kan posten.

Maar is niks ergs en ook zeker niet gevaarlijk.

Off topic maar water geleid juist waanzinnig goed stroom. Waarom denk je dat het heel gevaarlijk is om elektrische apparaten nat te laten worden?

Bevroren water is lastiger om stroom mee te geleiden en dat verklaart dan de vonken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 22:50

Ineke2 schreef:
maaike5581 schreef:
Dat "flitsen" is heel normaal met deze temperaturen.
Dat is aan gevroren "rijp" oftewel water op de bovenleiding.
Doordat de stroomafnemer stroom af neemt van de bovenleiding komt dit los door de stroom.
Water geleid geen stroom dus dan krijg je dit soort effecten.
Zal zo even kijken of ik een filmpje hiervan kan posten.

Maar is niks ergs en ook zeker niet gevaarlijk.

Off topic maar water geleid juist waanzinnig goed stroom. Waarom denk je dat het heel gevaarlijk is om elektrische apparaten nat te laten worden?

Bevroren water is lastiger om stroom mee te geleiden en dat verklaart dan de vonken.

Weg van de minste weerstand. Door het ijs zit de stroomafnemer niet helemaal tegen de draad. Maar de stroom wil daar wel naartoe en springt dan over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 23:01

Bowo schreef:
Mensen die in een volle trein waar al veel mensen staan, op de stoel bij het gangpad gaan zitten (terwijl degene bij het raam dus leeg is). Zo asociaal.

Is toch pas asociaal als diegene zich niet wil verplaatsen wanneer mensen vragen of ze mogen zitten?

BlackClaw

Berichten: 624
Geregistreerd: 01-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 23:22

xPabloBokt schreef:
Oh leuk!

Ik vertrek morgen om 08.14 met de trein naar Den Haag vanaf Eindhoven. Kans dat ik iemand zie? :P


Ik pak de trein van 07:57 op spoor 5 dus net niet :P

xPabloBokt

Berichten: 9450
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 23:40

BlackClaw schreef:
xPabloBokt schreef:
Oh leuk!

Ik vertrek morgen om 08.14 met de trein naar Den Haag vanaf Eindhoven. Kans dat ik iemand zie? :P


Ik pak de trein van 07:57 op spoor 5 dus net niet :P


Ha, dan missen we elkaar net. Ik sta om 08.14 dus bij spoor 5. :+

Danielleeee_
Berichten: 3177
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 00:01

Bowo schreef:
Mensen die in een volle trein waar al veel mensen staan, op de stoel bij het gangpad gaan zitten (terwijl degene bij het raam dus leeg is). Zo asociaal.

Ik zit zelf graag bij het raam, maar ik snap die mensen wel. Juist als de trein vol is, kan je als je aan het gangpad zit makkelijk de trein uit :j Zodra ze weigeren om iemand op de andere stoel te laten zitten, zoals hierboven is gezegd, vind ik het aso ja.

xPabloBokt

Berichten: 9450
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 09:33

IC Den Haag rijdt niet. Roepen ze om 3 minuten nadat mijn enige andere mogelijkheid vertrokken was :')

En nu zie ik net de trein die normaal naar Den Haag rijdt vanuit Eindhoven leeg vertrekken vanaf een ander spoor (Niet Instappen). Iemand hier die kan uitleggen waarom dat is? :)

Nayomie
Berichten: 32785
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 09:46

Oof dat is wel enorm banketstaaf zeg :=

Het is weer mandarijnenseizoen.... tweede persoon in 30 minuten die haar manderijn oppeuzelt. -O-

Vjestagirl

Berichten: 26658
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 10:15

xPabloBokt schreef:
IC Den Haag rijdt niet. Roepen ze om 3 minuten nadat mijn enige andere mogelijkheid vertrokken was :')

En nu zie ik net de trein die normaal naar Den Haag rijdt vanuit Eindhoven leeg vertrekken vanaf een ander spoor (Niet Instappen). Iemand hier die kan uitleggen waarom dat is? :)


Kan zijn dat hij afgerangeerd wordt omdat hij defect is. Kan zijn dat het materieel overgebracht moet worden ergens anders heen. Kan zijn dat ze er geen conducteurs voor hebben.

xPabloBokt

Berichten: 9450
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 10:27

Ah oké! Ja dacht idd al zoiets, er gingen wel conducteurs mee dus zal wel naar een andere plek overgebracht worden dan. Was er wel benieuwd naar wat de oorzaak nou kon zijn :)

xPabloBokt

Berichten: 9450
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 14:53

Mocht iemand vandaag haar fles in de IC Roosendaal - Zwolle hebben laten staan, hij is nu veilig bij de conducteur :)

Nayomie
Berichten: 32785
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 17:52

Wow ik snap dit echt niet. Het was 16.47 (trein vertrekt om 16.48), machinist had gefloten, rent een meid nog de trein uit om in te checken terwijl al haar spullen nog in de trein liggen. Rent ze nog gauw een al halverwege gesloten deur in. Waarom? := Waarom dat risico lopen?

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 09:48

fohadie schreef:
Echt, iedere keer als ik een vrouwelijke conducteur of machinist zie vraag ik me af of het een bokker is. Bij buschaufeuses minder, want ik reis zelden in het gebied waarvan ik weet dat er een bokker op de bus kan zitten. Maar met de trein rijd ik door heel Nederland.

Morgen van Haarlem via Almere naar Steenwijk. Vertrektijd 12.10. kans dat ik een bokker aan het werk zie?


Ik rijd op een touringcar door heel Nederland en word ook ingezet bij geplande treinstremmingen...
Dus wie weet :)

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8342
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 10:53

Gister vloog ik met een vliegtuig dus wat minder openbaar vervoer maar toch. Mens wat heb ik me geïrriteerd -O-
Ik zat op de achterste rij (we vlogen via een groepsreis dus we konden zelf geen plaatsen kiezen) en voor mij zat een dame die zonder te vragen keihard haar stoel naar achter klapte waardoor mijn flesje drinken wat er net stond vol over mijn telefoon ging. Vervolgens valt madam in slaap tegen de stoel voor haar en zit ik dus ingeklemd de hele 3,5 uur terwijl ze de rugleuning niet eens gebruikte |o
Toen ik aan haar buurvrouw wilde vragen of de stoel weer normaal kan kreeg ik een veeg uit de pan dus ik dacht ook laat maar :n

LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 18:00

Aan degene die nu loopt te zeuren dat hij niet ontspannen met de bus kan :')
Je kan ook buiten de spits je boodschappen doen en reizen (is iemand van zeker wel 70+ en is zeker nog genoeg zitplek in de bus)

Flying_Angel

Berichten: 15724
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:06

Mensen die al instappen terwijl ik er nog uit moet. En dan boos reageren als ze een beuk krijgen van mijn tas. :evaw:

En dat er een bult hondenpoep voor de poortjes van de metro ligt %)