Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveBodin

Berichten: 4360
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:26

Flying_Angel schreef:
Mensen die al instappen terwijl ik er nog uit moet. En dan boos reageren als ze een beuk krijgen van mijn tas. :evaw:

En dat er een bult hondenpoep voor de poortjes van de metro ligt %)


Uberhaupt mensen die de uitgang zo ongeveer blokkeren en boos worden als je er langs moet.
Sorry ik kan niet vliegen, en op 2 meter recht voor de deur van de trein gaan staan terwijl er al een 'tunneltje' aan de zijkanten staat, betekent dus dat ik toch ergens langs moet.

Nayomie
Berichten: 32785
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:03

Ik weet niet wat NS heeft hoor, maar ik heb al 2 week lang geen enkele trein zonder vertraging gehad. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:05

Nayomie schreef:
Ik weet niet wat NS heeft hoor, maar ik heb al 2 week lang geen enkele trein zonder vertraging gehad. :=

Het is de hele dag door spekglad

Nayomie
Berichten: 32785
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:07

Vandaag begrijp ik het nog wel enigszins met al die regenval en bladeren. Maar al 2 week lang? Het probleem is nu dat ik telkens te laat ben, en ik niet vroeger weg kán.
Laatst bijgewerkt door Nayomie op 28-11-19 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:09

Trienen die voorbij rijden omdat ze vol zijn ( jaja hier kan alles)
Zit nu uit pure wanhoop al voor 7:00 in de trein om om 8:30 op school te kunnen zijn ( op een traject van 20 minuten)
En dan ook nog eens dat er met regelmaat een trein niet rijdt, daar sta je dan met je goeie gedrag.
Voor mijn studie kan ik geen lessen missen.
Nou jullie raden het al, ik ben altijd als eerste in het lokaal # streber :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:11

Nayomie schreef:
Vandaag begrijp ik het nog wel enigszins met al die regenval en bladeren. Maar al 2 week lang?

Hangt veel van de trajecten en tijdstippen af maar ja we hebben elk najaar meerdere weken met extreme gladheid. Er hoeft maar 1 trein veel last van te hebben en de 10 treinen erna lopen ook vertraging op omdat het zo vol is op het spoor.

Vjestagirl

Berichten: 26658
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 20:12

Gloa heeft gelijk, het is echt rampzalig op het moment. Er wordt sandite gebruikt (dat is een mix van aardappelzetmeel, zand en ik geloof ijzer) wat uit boxen voorop bepaalde treinen wordt gestrooid (sandite-ritten). Daar wordt t spoor stroever van. Maar het helpt niet alles, en het is nou eenmaal super druk op het spoor.

Danielleeee_
Berichten: 3176
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 22:13

Ik stond rond 6 uur deze avond in de trein van Amersfoort naar Nijkerk, maar er was een storing op dat traject geweest geloof ik. Er was dus wat onduidelijkheid over waar de trein nou kwam. Nou, geen probleem, uiteindelijk werd alles op tijd duidelijk. Toen kwam de trein, maar hij was door die storing korter dan normaal, dus het was een nogal proppen. Gelukkig was het een klein stukje. Maar mijn ergernis was dus dat ik ongemakkelijk en wankel op een traptrede stond, omdat het zo druk was, terwijl een meisje gewoon asociaal met haar tassen op de trap zat en zo dus best wat ruimte bezet hield. En ze keek super chagrijnig toen ik door de drukte nogal dichtbij haar stond :+ Misschien had ze moeite met (lang) staan, dan kan natuurlijk ook nog. Maar ik ergerde me wel :') Maar ik had ook weer niet het lef om er iets over te zeggen of vragen :P

fohadie
Berichten: 4304
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 00:31

Nayomie schreef:
Ik weet niet wat NS heeft hoor, maar ik heb al 2 week lang geen enkele trein zonder vertraging gehad. :=



Buiten dat het herfst is zoals Gloa en Vjestagirl al uitleggen is het helaas ook een geliefde tijd voor mensen om voor de trein te springen. Ik weet dat dit gevoelig ligt bij sommige mensen, maar ik weet niet hoe ik het nog beter en aardiger kan omschrijven.

Ook dit brengt enorme vertraging met zich mee om over de rest masr te zwijgen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48475
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 07:49

Iemand die nu, om 6:48 (!), in de sprinter salami zit te eten... de hele coupé is vergeven van die lucht :r

Es_ther

Berichten: 18720
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 08:35

Of energy, ook zo’n geur waar ik misselijk van word :')

Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 08:39

Ik erger me aan het feit dat mijn bus vanaf stal om 32 zou moeten komen. Ik rende om 27 naar de bushalte omdat ik weet dat ie af en toe eerder komt. Rijdt ie zo op de dijk voorbij, gewoon 5 minuten te vroeg....

Anne_GTI

Berichten: 18205
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 09:40

www.ovzoeker.nl of OV-info app even op je telefoon zetten. Realtime informatie waar je bus uithangt.

Gini
Berichten: 17935
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 09:59

Geen ergernis, maar een bedenking. Stel dat een kwart van de automobilisten ineens het licht zien en hun auto aan de kant zetten om met het openbaar vervoer te gaan. Dat kan het OV in de huidige vorm dan toch eigenlijk gewoon niet aan?

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 10:16

Jessica_1998 schreef:
Ik erger me aan het feit dat mijn bus vanaf stal om 32 zou moeten komen. Ik rende om 27 naar de bushalte omdat ik weet dat ie af en toe eerder komt. Rijdt ie zo op de dijk voorbij, gewoon 5 minuten te vroeg....


vroeger was het zo dat je minimaal 5 min. eerder moest zijn. Er werd toen altijd gezegd dat vertrektijd richttijd was, maar ze mochten 5 min eerder zijn. Als dat nog zo is, zat bus dus wel goed. T is met bussen nou eenmaal lastig een precieze aankomsttijd te plannen.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 10:18

IHN schreef:
Jessica_1998 schreef:
Ik erger me aan het feit dat mijn bus vanaf stal om 32 zou moeten komen. Ik rende om 27 naar de bushalte omdat ik weet dat ie af en toe eerder komt. Rijdt ie zo op de dijk voorbij, gewoon 5 minuten te vroeg....


vroeger was het zo dat je minimaal 5 min. eerder moest zijn. Er werd toen altijd gezegd dat vertrektijd richttijd was, maar ze mochten 5 min eerder zijn. Als dat nog zo is, zat bus dus wel goed. T is met bussen nou eenmaal lastig een precieze aankomsttijd te plannen.


Is nog steeds een ongeschreven regel, horloges lopen ook niet altijd gelijk.
Maar chauffeurs mogen niet zomaar 5 te vroeg doorrijden, dan doe je eerder op de route wat rustiger aan. Zeker wanneer er niet zoveel bussen in het uur rijden (Wat een aanname is overigens) verdient dit geen schoonheidsprijs.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8342
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 16:32

maaike5581 schreef:
Dat "flitsen" is heel normaal met deze temperaturen.
Dat is aan gevroren "rijp" oftewel water op de bovenleiding.
Doordat de stroomafnemer stroom af neemt van de bovenleiding komt dit los door de stroom.
Water geleid geen stroom dus dan krijg je dit soort effecten.
Zal zo even kijken of ik een filmpje hiervan kan posten.

Maar is niks ergs en ook zeker niet gevaarlijk.


Dit klinkt anders niet ongevaarlijk :=

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1993543/

Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 18:34

Er rijden maar 2 bussen per uur. Daarom vond ik t wel vervelend..
Maar nu ik dat weet van 5 minuten zorg ik gewoon dat ik er 5 minuten van te voren ben , dat wist ik namelijk niet

xPabloBokt

Berichten: 9450
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 08:22

Jongen in de bus met een beste rugzak op die voorin blijft plakken waardoor iedereen zich langs hem moet wurmen en ik elke keer bijna tassen van die mensen in mijn gezicht geboomerangd krijg. :')

Jolien87

Berichten: 17474
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 08:45

Zelf lekker fris en fruitig gewassen in de bus zitten en dan komt er iemand met een enorme graflucht naast je zitten. %)

xPabloBokt

Berichten: 9450
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 08:54

Diezelfde jongen die mij vervolgens amper de ruimte gaf om degene naast mij eruit te laten. Gast, de bus is niet van jou alleen :')

Momenteel in de trein geen klachten, heb zitplek. Ik reis alleen achteruit, maar dat is alles :+

Edit: te snel geroepen, trein staat stil omdat het veiligheidssysteem heeft ingegrepen. Oh god. :')

Edit 2: kregen net te horen dat er iemand aan de noodrem heeft getrokken. Conducteurs kwamen net met een flinke pas door de coupé gelopen.

Nayomie
Berichten: 32785
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 10:12

Dat ik netjes stond te wachten tot iedereen uitgestapt was, en een paar typische jongeren gaan tegen elkaar duwen waarnaar eentje tegen mij geduwd werd. Doe verdikke eens rustig, zo groot en breed ben ik ook niet. En ik stond netjes aan de zijkant van de deuren.

xPabloBokt

Berichten: 9450
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 11:09

Ik was uiteindelijk een kwartiertje te laat op school door de noodremtrekker. Geen idee wat er nou precies gebeurd is maar we konden gelukkig al snel weer doorrijden.

Nayomie
Berichten: 32785
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 11:11

Jouw ochtend zit echt niet mee zeg :(:)

xPabloBokt

Berichten: 9450
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 11:13

Ik hoop vooral dat het hierbij blijft :+ moet straks nog naar het centrum van Breda om iets op te halen voor een vriendin en vanmiddag mijn auto wegbrengen naar de garage omdat er morgen een schade-expert naar komt kijken, en mag dan met de buurtbus weer terug naar huis :+ ben benieuwd hoe dat gaat.