Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdende

Berichten: 5749
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 15:44

Mijn grootste ergernis tot nu toe vandaag is dat ik verdorie nu al voor de 2e keer een trein uit de middeleeuwen heb.

Koop ik een éérste klasse kaartje zodat ik relaxed kan reizen en een stopcontact heb enzo.

Maar belabberde stoelen en geen stopcontact -:(-

Al was de conducteur in de ic wel zo aardig om een speciaal luikje te openen waarachter een stopcontact zat. Maar nu zit ik in een bagger sprinter uit het jaar 1900 het komende uur

Winged

Berichten: 33088
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 16:20

Danielleeee_ schreef:
Ik stond rond 6 uur deze avond in de trein van Amersfoort naar Nijkerk, maar er was een storing op dat traject geweest geloof ik. Er was dus wat onduidelijkheid over waar de trein nou kwam. Nou, geen probleem, uiteindelijk werd alles op tijd duidelijk. Toen kwam de trein, maar hij was door die storing korter dan normaal, dus het was een nogal proppen. Gelukkig was het een klein stukje. Maar mijn ergernis was dus dat ik ongemakkelijk en wankel op een traptrede stond, omdat het zo druk was, terwijl een meisje gewoon asociaal met haar tassen op de trap zat en zo dus best wat ruimte bezet hield. En ze keek super chagrijnig toen ik door de drukte nogal dichtbij haar stond :+ Misschien had ze moeite met (lang) staan, dan kan natuurlijk ook nog. Maar ik ergerde me wel :') Maar ik had ook weer niet het lef om er iets over te zeggen of vragen :P

Hadden we waarschijnlijk dezelfde trein _O- Ik moest van Utrecht terug naar het Hoge Noorden. Heb eerst 2 treinen voorbij zien rijden op Utrecht die gewoon de deuren niet meer open deden want... Vol.

Uiteindelijk zat ik bij trein 3 in zo'n tussenstuk. Terwijl je gewoon volle pond betaalt voor een eerste klas :+ Uiteindelijk in Zwolle wel een stoel kunnen bemachtigen, maar wat een gedoe...

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 17:41

Klinkt alsof er ergens een verstoring is geweest waardoor er veel verkeerde treinen of treinen in de verkeerde samenstelling rondrijden

Zebrastreep

Berichten: 9831
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 17:55

Ik irriteer mij het meest aan mensen die bij mij op school zitten en zich niet kunnen gedragen in de bus. Vooral dan het al in gaan stappen als er mensen nog uit moeten. Vaak hou ik ze wel een beetje tegen vooral de jongere kinders hebben daar nog wel moeite mee en dan krijg je van die vuile blikken. In de bus dat mensen wegkijken als er iemand binnen komt die duidelijk op leeftijd is en niet goed meer kan lopen. Zo van nee ik zit en ik ga niet op staan.

En dan nog mensen die niet doorlopen zodat er nog wat mensen in de bus kunnen. Vaak gaan er dan wel meerdere mensen roepen dat ze door moeten lopen werkt toch wel haha. Dan mijn volgende ergernis de drukke bussen en te laat op komen dagen waardoor er teveel mensen op het perron staan en het weer een duw wedstrijd wordt.

En als laatste privé kwesties bespreken in de bus zodat iedereen mee kan genieten.....

Ach na al dat gezeur ik ben wel blij hoor met mijn gratis reizen en dat de bus er gelukkig is! De bus waar ik het langst in moet zitten rijd gelukkig heel vaak en qua drukte valt die mee. Maar de stadsbus is vooral een grote ergernis.

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 17:59

Dat ik pas 17:30 uit ben en in een super drukke bus zit richting huis.... Heb er nu al zin in |o

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 18:05

Dat er op de ns app geen spoor wijziging stond, afgelopen week gaf hij ook al niet aan dat er vertraging was |o

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 18:08

Dat we langzaam rijden maar we niet geïnformeerd worden waarom. Is wel netjes als ze het doen want zo missen mensen hun overstap op Zwolle.

mvdende

Berichten: 5749
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 21:53

Hèhè

Na een oude VIRM een nog oudere Sprinter, een iets jongere sprinter maar nog steeds zonder stopcontact, een niet al te nieuwe Koploper nu eens een moderne VIRM met stopcontact.

Al is een Koploper ook niet heel verkeerd met zn aparte coupés. >;) das dan wel weer jammer dat de nieuwe treinen dat niet meer hebben. :n

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 23:02

Vanochtend de sprinter naar Utrecht Lunetten staat iedereen netjes verspreid over het perron. Sprinter rijdt veel verder door dan normaal. Is iedereen ingestapt roept de conductrice om of we voortaan niet allemaal bij de achterste deur willen instappen :+

Vanmiddag rijdt er een ingekorte trein in de spits. Lucky me dat de deur voor mijn neus stopt.

Ik vind het sowieso niet meer van deze tijd dat er in de spits maar 2 treinen in het uur rijden. Zou zoveel schelen als het er 4 worden. Het is nou ook niet dat het een traject is in een uithoek.

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 23:04

Soortgelijke ergernis hier. Traject Utrecht - Leiden met maar 2 treinen p uur in de spits is geen doen. En dan ook nog zeer regelmatig een kortere trein dan gepland. Echt heel gezellig. Not :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 00:53

SimoneeM schreef:
Soortgelijke ergernis hier. Traject Utrecht - Leiden met maar 2 treinen p uur in de spits is geen doen. En dan ook nog zeer regelmatig een kortere trein dan gepland. Echt heel gezellig. Not :+

Tja hoe wilde je dat doen met enkelspoor?

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 08:20

Gloa schreef:
SimoneeM schreef:
Soortgelijke ergernis hier. Traject Utrecht - Leiden met maar 2 treinen p uur in de spits is geen doen. En dan ook nog zeer regelmatig een kortere trein dan gepland. Echt heel gezellig. Not :+

Tja hoe wilde je dat doen met enkelspoor?


Ik snap uiteraard ook wel dat het niet kán momenteel, maar dat is wel een ergenis.
Er liggen al jaren plannen voor dubbelspoor ervan maken.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 09:28

Iedere dinsdag is het raak, mijn trein rijdt weer niet .

fohadie
Berichten: 4313
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:08

SimoneeM schreef:
Soortgelijke ergernis hier. Traject Utrecht - Leiden met maar 2 treinen p uur in de spits is geen doen. En dan ook nog zeer regelmatig een kortere trein dan gepland. Echt heel gezellig. Not :+



En als je omreist via Adam zuid? Ben je maar 8 minuten langer onderweg.

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:20

fohadie schreef:
SimoneeM schreef:
Soortgelijke ergernis hier. Traject Utrecht - Leiden met maar 2 treinen p uur in de spits is geen doen. En dan ook nog zeer regelmatig een kortere trein dan gepland. Echt heel gezellig. Not :+



En als je omreist via Adam zuid? Ben je maar 8 minuten langer onderweg.


Doe ik wel eens, maar die trein is ook flink druk en je hebt of een hele lange overstap, of een hele krappe. Dus dan toch maar in een drukke trein, met in ieder geval de zekerheid dat je niet je overstap mist (of lang in de kou staat).

Het is ook een beetje zeuren hoor :D. Vind het vooral jammer dat ze al zo lang plannen hebben om 4 treinen per uur te laten rijden maar het er nooit van komt. Maar ach. Er zijn ergere dingen.

xPabloBokt

Berichten: 9482
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 12:13

Buschauffeur die

A. Niet wacht tot iedereen zit
B. Zo hard optrekt dat er net een meisje vol op d'r knieën viel in het gangpad.

En hij rijdt niet eens op tijd dus zo veel wint hij er niet mee.

Asociaal..

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8356
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 12:24

Wachten tot iedereen zit is geen geschreven regel, optrekken zodat er mensen vallen is wel echt mega asociaal.

xPabloBokt

Berichten: 9482
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 12:37

Muiz schreef:
Wachten tot iedereen zit is geen geschreven regel, optrekken zodat er mensen vallen is wel echt mega asociaal.


Kon er wel een klacht over indienen. Doe ik overigens niet snel, maar nu wel omdat er dus idd mensen vielen/kinderwagens wegrolden. Dat laatste gebeurde later namelijk ook. Mevrouw kreeg de kans niet om hem op de rem te zetten, en het was zo'n maxi cosi wagen (hoog en zwaar). Die ging serieus bijna om.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8356
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 13:19

Oh wauw, zeker klagen dan. Dit soort rotte appels verpesten het voor de rest van de chauffeurs :n

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 13:30

SimoneeM schreef:
Het is ook een beetje zeuren hoor :D. Vind het vooral jammer dat ze al zo lang plannen hebben om 4 treinen per uur te laten rijden maar het er nooit van komt. Maar ach. Er zijn ergere dingen.


Het probleem met dat traject is ook de bodem.
Zoals je waarschijnlijk zelf al gemerkt hebt is dat het traject er erg slecht bij ligt ondanks het onderhoud.
Het is namelijk veengrond.
Zoals het nu rijd qua frequentie is het nog "te doen"..
Zodra er meer moet gaan rijden zal er eerst enorm veel werkzaamheden moeten komen waaronder verstevigen van de bodem.
Kosten zijn nu geschat op 175 miljoen euro.
Dus vrees dat het nog wel even kan duren.

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 13:37

Ik hoorde dat vanmorgen op de radio, echt bizar..

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 13:42

maaike5581 schreef:
SimoneeM schreef:
Het is ook een beetje zeuren hoor :D. Vind het vooral jammer dat ze al zo lang plannen hebben om 4 treinen per uur te laten rijden maar het er nooit van komt. Maar ach. Er zijn ergere dingen.


Het probleem met dat traject is ook de bodem.
Zoals je waarschijnlijk zelf al gemerkt hebt is dat het traject er erg slecht bij ligt ondanks het onderhoud.
Het is namelijk veengrond.
Zoals het nu rijd qua frequentie is het nog "te doen"..
Zodra er meer moet gaan rijden zal er eerst enorm veel werkzaamheden moeten komen waaronder verstevigen van de bodem.
Kosten zijn nu geschat op 175 miljoen euro.
Dus vrees dat het nog wel even kan duren.


Ik las het nu ja :=
Nouja, zolang treinen lang genoeg zijn is het net te doen (mits je op tijd bij de trein staat). De winterperiode is wat dat betreft gewoon ruk, vanwege alle storingen (maar daar kan niemand wat aan doen).

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 13:52

Dat de buschauffeur standaard 5 minuten te laat komt bij het begin station. Bus staat er al, alleen chauffeur niet.

fohadie
Berichten: 4313
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 13:53

maaike5581 schreef:
SimoneeM schreef:
Het is ook een beetje zeuren hoor :D. Vind het vooral jammer dat ze al zo lang plannen hebben om 4 treinen per uur te laten rijden maar het er nooit van komt. Maar ach. Er zijn ergere dingen.


Het probleem met dat traject is ook de bodem.
Zoals je waarschijnlijk zelf al gemerkt hebt is dat het traject er erg slecht bij ligt ondanks het onderhoud.
Het is namelijk veengrond.
Zoals het nu rijd qua frequentie is het nog "te doen"..
Zodra er meer moet gaan rijden zal er eerst enorm veel werkzaamheden moeten komen waaronder verstevigen van de bodem.
Kosten zijn nu geschat op 175 miljoen euro.
Dus vrees dat het nog wel even kan duren.


Dit was in de media ja. Ik kan je vertellen dat de soep niet zo heet gegeten wordt als hij wordt opgediend. Maar das met alles zo in de media.

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:17

In dit geval word de soep wel een keer zo heet gegeten. Dit probleem word door het rijdend personeel al jaren geroepen dat sporen verzakken en het steeds oncomfortabeler word om er overheen te rijden. Tot nu toe zou alles nog aan de veiligheidsnorm voldoen. Maar er zijn steeds meer trajecten waar je gewoon niet meer veilig door een trein kan lopen.