Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Nayomie schreef:Vjestagirl schreef:Om jullie eens een beeld te geven: op dit moment staan er 11 meldingen open. Een trein krijgt assistentie van de hulpdiensten (er moet een ambulance bij komen). Er is een aanrijding met persoon. Er is een bijna aanrijding met een persoon. Er is een wisselstoring. Er is een sectiestoring. Heel Nederland heeft gladde sporen. We hebben wat ICT problemen. Er is een overweg storing. Er is op een rangeerterrein een trein ontspoort.
En dat alles maakt dat we dus met ongeveer 70 tot 80 man bezig zijn met plannen aanpassen, schuiven met materieel, rangeerplannen aanpassen, diensten van machinisten en conducteurs aanpassen. Nog anderen zijn ter plekke aanwezig, om te coördineren, schoon te maken, reizigers ondersteuning te bieden, bussen te regelen, etc. Alles om ervoor te zorgen dat de reizigers er zo weinig mogelijk last van hebben.
Eigenlijk is het dus een wonder dat jullie er niet veel vaker veel meer last van hebben
Als reiziger word je ook een stuk minder geïnformeerd waardoor je minder meekrijgt. Zoals nu, jij zegt 11 storingen maar bij NS zijn er slechts 2 zichtbaar. Ergens natuurlijk heel goed, paniek zaaien helpt ook niet natuurlijk.
Maar heb al paar dagen deze week gehad, dat de trein waar ik mee moest, vertraging op de rit kreeg (langzaam rijden), zonder te melden. Nu hoeft niet alles gemeld te worden maar als je daardoor een overstap mist, is het wel fijn om te weten of een wandeling naar de starbucks uit kan.
Inoterry schreef:Nayomie schreef:Als reiziger word je ook een stuk minder geïnformeerd waardoor je minder meekrijgt. Zoals nu, jij zegt 11 storingen maar bij NS zijn er slechts 2 zichtbaar. Ergens natuurlijk heel goed, paniek zaaien helpt ook niet natuurlijk.
Maar heb al paar dagen deze week gehad, dat de trein waar ik mee moest, vertraging op de rit kreeg (langzaam rijden), zonder te melden. Nu hoeft niet alles gemeld te worden maar als je daardoor een overstap mist, is het wel fijn om te weten of een wandeling naar de starbucks uit kan.
Het probleem is dat als er meerdere verstoringen zijn die 70 tot 80 man die op dat moment bezig dan nogal onderbemenst zijn. Op dat moment is er voor hun te weinig tijd om al het betrokken rijdend personeel wat op dat moment richting een storing gaat of zeer waarschijnlijk reizigers heeft wat die kant uit moet op de hoogte te brengen van de situatie. Hierdoor komt het heel vaak voor dat het rijdend personeel niks meer weet dan alleen wat er in de NS reisplanner staat. Oftewel, eigenlijk weten we dan ook niks en dan word het voor ons lastig om onze reizigers op de hoogte te brengen.
SindyKaya schreef:Het kan aan mijn liggen maar ik denk ook niet dat we overal een verklaring voor nodig hebben (in dit topic).
Het blijft wel het klaag topic van het OV
Nayomie schreef:Dat ik niet meer weet of ik ingecheckt heb of niet. Anders zo maar op Zwolle proberen. Heb 20 minuten dus als ik uit check heb ik nog even tijd om in te checken.
Toushie schreef:nayomie zoals op zwolle staan oplaadzuilen op het station. als je daar je kaart oplegt zie je rechtsbovenin direct of je bent ingechekt of niet. En hoef je dus niet te proberen met uit en of inchecken om te zien hoe het ervoor staat.
Es_ther schreef:Haha om die reden vind ik poortjes dus ideaal!
Als je niet incheckt, kan je er gewoon niet doorheen .
Ik twijfel soms ook hoor, dat komt omdat het echt enorm automatisme is, dat uit- en inchecken.
purny schreef:Ok gister dus de irritatie van de eeuw gehad.
Ik sta bij de bus. Bus kwam later. Op een gegeven moment kwam bus helemaal niet. En het ging steeds harder regenen. Goed ik denk dan maar naar de tram lopen in de zeik regen. En op het moment dat ik halverwege ben zie ik de bus aankomen rijden.
Conclusie: zwaar geïrriteerd en verzopen van de regen en een half uur vertraging
Anne_GTI schreef:purny schreef:Ok gister dus de irritatie van de eeuw gehad.
Ik sta bij de bus. Bus kwam later. Op een gegeven moment kwam bus helemaal niet. En het ging steeds harder regenen. Goed ik denk dan maar naar de tram lopen in de zeik regen. En op het moment dat ik halverwege ben zie ik de bus aankomen rijden.
Conclusie: zwaar geïrriteerd en verzopen van de regen en een half uur vertraging
Komt ie weer: http://www.ovzoeker.nl of de OV-info app had je dit kunnen besparen.