Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 00:53

Tsja, er is niets zeker. Met de auto gaan ook niet...

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 01:37

Nayomie schreef:
Vjestagirl schreef:
Om jullie eens een beeld te geven: op dit moment staan er 11 meldingen open. Een trein krijgt assistentie van de hulpdiensten (er moet een ambulance bij komen). Er is een aanrijding met persoon. Er is een bijna aanrijding met een persoon. Er is een wisselstoring. Er is een sectiestoring. Heel Nederland heeft gladde sporen. We hebben wat ICT problemen. Er is een overweg storing. Er is op een rangeerterrein een trein ontspoort.

En dat alles maakt dat we dus met ongeveer 70 tot 80 man bezig zijn met plannen aanpassen, schuiven met materieel, rangeerplannen aanpassen, diensten van machinisten en conducteurs aanpassen. Nog anderen zijn ter plekke aanwezig, om te coördineren, schoon te maken, reizigers ondersteuning te bieden, bussen te regelen, etc. Alles om ervoor te zorgen dat de reizigers er zo weinig mogelijk last van hebben.

Eigenlijk is het dus een wonder dat jullie er niet veel vaker veel meer last van hebben :D

Als reiziger word je ook een stuk minder geïnformeerd waardoor je minder meekrijgt. Zoals nu, jij zegt 11 storingen maar bij NS zijn er slechts 2 zichtbaar. Ergens natuurlijk heel goed, paniek zaaien helpt ook niet natuurlijk.

Maar heb al paar dagen deze week gehad, dat de trein waar ik mee moest, vertraging op de rit kreeg (langzaam rijden), zonder te melden. Nu hoeft niet alles gemeld te worden maar als je daardoor een overstap mist, is het wel fijn om te weten of een wandeling naar de starbucks uit kan. O:)


Het probleem is dat als er meerdere verstoringen zijn die 70 tot 80 man die op dat moment bezig dan nogal onderbemenst zijn. Op dat moment is er voor hun te weinig tijd om al het betrokken rijdend personeel wat op dat moment richting een storing gaat of zeer waarschijnlijk reizigers heeft wat die kant uit moet op de hoogte te brengen van de situatie. Hierdoor komt het heel vaak voor dat het rijdend personeel niks meer weet dan alleen wat er in de NS reisplanner staat. Oftewel, eigenlijk weten we dan ook niks en dan word het voor ons lastig om onze reizigers op de hoogte te brengen.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 01:42

Het kan aan mijn liggen maar ik denk ook niet dat we overal een verklaring voor nodig hebben (in dit topic).
Het blijft wel het klaag topic van het OV :)

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 01:46

Inoterry schreef:
Nayomie schreef:
Als reiziger word je ook een stuk minder geïnformeerd waardoor je minder meekrijgt. Zoals nu, jij zegt 11 storingen maar bij NS zijn er slechts 2 zichtbaar. Ergens natuurlijk heel goed, paniek zaaien helpt ook niet natuurlijk.

Maar heb al paar dagen deze week gehad, dat de trein waar ik mee moest, vertraging op de rit kreeg (langzaam rijden), zonder te melden. Nu hoeft niet alles gemeld te worden maar als je daardoor een overstap mist, is het wel fijn om te weten of een wandeling naar de starbucks uit kan. O:)


Het probleem is dat als er meerdere verstoringen zijn die 70 tot 80 man die op dat moment bezig dan nogal onderbemenst zijn. Op dat moment is er voor hun te weinig tijd om al het betrokken rijdend personeel wat op dat moment richting een storing gaat of zeer waarschijnlijk reizigers heeft wat die kant uit moet op de hoogte te brengen van de situatie. Hierdoor komt het heel vaak voor dat het rijdend personeel niks meer weet dan alleen wat er in de NS reisplanner staat. Oftewel, eigenlijk weten we dan ook niks en dan word het voor ons lastig om onze reizigers op de hoogte te brengen.


Klopt, ontzettend onderbemenst. Ik ben soms echt heel blij als ik kan zorgen dat iedereen in het nu-moment weet wat ze moeten doen, wanneer ze kunnen eten en hoe ze weer thuis komen. Als ik iedereen zou moeten gaan bellen om te vertellen wat er is dan kunnen we de zaak wel opheffen. Er zijn 18 mensen verantwoordelijk voor 5000 man rijdend personeel. Ik ben in mijn eentje verantwoordelijk voor alle machinisten of conducteurs ten zuiden van Den Bosch en ten oosten van Breda. vanaf 22.30 ben ik zelfs verantwoordelijk voor beiden. Dat is gewoon heel erg veel.

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 01:47

SindyKaya schreef:
Het kan aan mijn liggen maar ik denk ook niet dat we overal een verklaring voor nodig hebben (in dit topic).
Het blijft wel het klaag topic van het OV :)


Met een beetje uitleg hoef je soms wat minder te klagen. Zoals hier ook al aangeven werd: mensen willen ook gewoon graag snappen waarom er langzaam / niet gereden wordt, waarom ze vertraging hebben etc.

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 01:48

Je klaagt er maar op los hoor :D . Maar weten hoe iets werkt kan frustraties verminderen en frustraties, vooral als het er teveel worden, zijn nu eenmaal gewoon niet goed voor een mens :) .

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 07:37

Ah check. Wat prut dat het onderbemand is. Lijkt me voor jullie ook behoorlijk frustrerend soms.

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 08:45

Dat ik niet meer weet of ik ingecheckt heb of niet. := Anders zo maar op Zwolle proberen. Heb 20 minuten dus als ik uit check heb ik nog even tijd om in te checken.

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 08:50

Nayomie schreef:
Dat ik niet meer weet of ik ingecheckt heb of niet. := Anders zo maar op Zwolle proberen. Heb 20 minuten dus als ik uit check heb ik nog even tijd om in te checken.

Kan je ook online zien toch?
Ik reis niet vaak met de trein en met een anonieme kaart maar via deze link werkt dit voor mij.

https://www.ov-chipkaart.nl/ov-chip-en- ... -kaart.htm

Dus toen ik vorige week ook twijfelde. Dit ingevuld en was inderdaad ingecheckt

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 09:06

Ja klopt, ik heb de OV chipkaart app maar de app gaf niks aan (alleen van gisteren), daarom twijfelde ik Heb net gecheckt maar was wel netjes ingecheckt. Dus had uitgecheckt en nu weer ingecheckt. :D

Nu heb ik studentenOV dus geen ramp maar met twijfel reizen of wat dan ook geeft geen fijn gevoel. :o

Edit: ik ben trouwens even benieuwd, gewoon interesse. Waarom verschilt het per dag wat voor materieel er op dezelfde traject rijdt? Maandag op dit tijdstip rijdt er een enkele DDZ naar Groningen. En vandaag rijdt er een dubbele ICM.

Toushie

Berichten: 7281
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 09:18

nayomie zoals op zwolle staan oplaadzuilen op het station. als je daar je kaart oplegt zie je rechtsbovenin direct of je bent ingechekt of niet. En hoef je dus niet te proberen met uit en of inchecken om te zien hoe het ervoor staat.

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 09:22

Toushie schreef:
nayomie zoals op zwolle staan oplaadzuilen op het station. als je daar je kaart oplegt zie je rechtsbovenin direct of je bent ingechekt of niet. En hoef je dus niet te proberen met uit en of inchecken om te zien hoe het ervoor staat.

Oh meen je. Goed om te weten voor de volgende keer. Die wist ik niet. :D

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 09:34

Haha om die reden vind ik poortjes dus ideaal!
Als je niet incheckt, kan je er gewoon niet doorheen :D.

Ik twijfel soms ook hoor, dat komt omdat het echt enorm automatisme is, dat uit- en inchecken.

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 09:38

Es_ther schreef:
Haha om die reden vind ik poortjes dus ideaal!
Als je niet incheckt, kan je er gewoon niet doorheen :D.

Ik twijfel soms ook hoor, dat komt omdat het echt enorm automatisme is, dat uit- en inchecken.

Precies! Ik zat ook twee dingen tegelijk te doen waardoor inchecken geen bewuste actie was. :')

Maar ik moest in Zwolle overstappen naar de volgende trein, dus zat ook niet met poortjes. Nu was het netter geweest om even naar de conducteur te lopen, maar dat besefte ik me toen ik op Zwolle was.

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 09:39

Getver, gisteren een aanrijding met een persoon en nu een seinstoring op hetzelfde traject.

Danielleeee_
Berichten: 3182
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 14:42

SindyKaya schreef:
Ik moet morgen echt op tijd in Hilversum zijn, kan echt niet te laat komen.
Het is 2u reizen en ik vertrouw het voor geen meter, ik denk echt dat er ergens wel vertraging zit in mijn traject :=

Eerder vertrekken voor de zekerheid? :) Of had je al de allereerste trein?

mvdende

Berichten: 5749
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 15:51

De trein is aan het sukkelen tussen Roosendaal en Dordrecht op het moment.

Pap maar bellen dat ik weer niet optijd ga komen..... -:(-

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:01

Wij staan stil achter een stoptrein met kuren, die stoptrein gaan ze opnieuw opstarten :')

Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren...

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 11:34

Ok gister dus de irritatie van de eeuw gehad.
Ik sta bij de bus. Bus kwam later. Op een gegeven moment kwam bus helemaal niet. En het ging steeds harder regenen. Goed ik denk dan maar naar de tram lopen in de zeik regen. En op het moment dat ik halverwege ben zie ik de bus aankomen rijden.
Conclusie: zwaar geïrriteerd en verzopen van de regen en een half uur vertraging

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 11:38

purny schreef:
Ok gister dus de irritatie van de eeuw gehad.
Ik sta bij de bus. Bus kwam later. Op een gegeven moment kwam bus helemaal niet. En het ging steeds harder regenen. Goed ik denk dan maar naar de tram lopen in de zeik regen. En op het moment dat ik halverwege ben zie ik de bus aankomen rijden.
Conclusie: zwaar geïrriteerd en verzopen van de regen en een half uur vertraging


Komt ie weer: www.ovzoeker.nl of de OV-info app had je dit kunnen besparen.

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 11:45

Anne_GTI schreef:
purny schreef:
Ok gister dus de irritatie van de eeuw gehad.
Ik sta bij de bus. Bus kwam later. Op een gegeven moment kwam bus helemaal niet. En het ging steeds harder regenen. Goed ik denk dan maar naar de tram lopen in de zeik regen. En op het moment dat ik halverwege ben zie ik de bus aankomen rijden.
Conclusie: zwaar geïrriteerd en verzopen van de regen en een half uur vertraging


Komt ie weer: http://www.ovzoeker.nl of de OV-info app had je dit kunnen besparen.

Ik heb de htm app. Dus dat is geen punt. Maar deze app gaf eerst 4 minuten vertraging af en daarna ineens 26 minuten
Sinds ebs is gekomen in den haag is het gewoon k*t
Bus 37 is nog geen ene keer op tijd gekomen en het is voor iedereen gewoon ruk. Ze hadden nooit die 37 door moeten laten gaan naar Rotterdam airport

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 19:58

Dien een klacht in! Alleen bij veel klachten veranderd er wat. Naar de chauffeurs wordt slecht geluisterd.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 17:14

Combinatie van meisjes die parfum flesjes over zich heen hebben gegooid en een buschauffeur die onwijs beroerd rijd.
Misselijk #)

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 08:36

Ik ben enorm blij dat de trein gewacht heeft een paar minuten. Anders had ik een half uur moeten wachten. Bus had vertraging. Snap dat chauffeurs moeten leren, maar probeer dat niet in de spits uit. Geeft stress. :')

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 08:49

Jongens van een jaar of 14 die om 7:40 uur met hun speakers, gekoppeld aan de telefoon, muziek draaien. En nee. Het is geen goede muziek :=