Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:03

Es_ther schreef:
Redbull in de trein, overdag al vies, in de ochtend nog 10 keer zo vies.

Herkenbaar _O-
Al is het mij vanochtend bespaard gebleven.

san4nie
Berichten: 3577
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:59

Ik zat in de trein, aan de kant van het raam. Kwam een jonge man naast me zitten, want het was druk. Prima.
Maar ik moest er eerder uit dan hij. Dus ik doe m’n jas vast, pak m’n rugtas en sta op. In de verachting dat hij ook opstaat zodat ik er uit kan. Maar hij blijft gewoon zitten en doet alleen z’n benen opzij. Ik schuifel een beetje ongemakkelijk heen en weer. En hij blijft nog zitten met z’n benen opzij.
Uiteindelijk maar gevraagd of die ook even kon opstaan. Dat deed ie, met wat gezucht en een moeilijk hoofd. Voelde me zooo ongemakkelijk. Hij verwachtte dus blijkbaar dat ik in m’n jurkje, met rugzak, over zijn schoot heen zou klimmen ofzo. :?

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 14:04

san4nie schreef:
Ik zat in de trein, aan de kant van het raam. Kwam een jonge man naast me zitten, want het was druk. Prima.
Maar ik moest er eerder uit dan hij. Dus ik doe m’n jas vast, pak m’n rugtas en sta op. In de verachting dat hij ook opstaat zodat ik er uit kan. Maar hij blijft gewoon zitten en doet alleen z’n benen opzij. Ik schuifel een beetje ongemakkelijk heen en weer. En hij blijft nog zitten met z’n benen opzij.
Uiteindelijk maar gevraagd of die ook even kon opstaan. Dat deed ie, met wat gezucht en een moeilijk hoofd. Voelde me zooo ongemakkelijk. Hij verwachtte dus blijkbaar dat ik in m’n jurkje, met rugzak, over zijn schoot heen zou klimmen ofzo. :?

Ja zo vervelend als mensen niet opstaan, hallo ik ben dun maar dit gaat gewoon niet _O-

Foaly

Berichten: 4953
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 14:09

Oh ik zou dan echt zo lomp mogelijk over die persoon heenklimmen. Eigen schuld, dikke bult dat ik op je tenen sta en dat je m'n tas in je gezicht krijgt, hopelijk denken ze dan de volgende x iets beter na :+

san4nie
Berichten: 3577
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 14:30

Foaly schreef:
Oh ik zou dan echt zo lomp mogelijk over die persoon heenklimmen. Eigen schuld, dikke bult dat ik op je tenen sta en dat je m'n tas in je gezicht krijgt, hopelijk denken ze dan de volgende x iets beter na :+


Ook best een goede optie ja! Voor de volgende keer.

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 15:13

Willl65 schreef:
Inoterry schreef:
In de NS reisplanner app kan je zelf aangeven of de trein (te) vol is. Als er genoeg meldingen binnen komen is de kans groter dat de trein verlengd word dan wanneer iedereen alleen tegen elkaar klaagt :)

Weet je je hebt gelijk maar dit forum heet ergernissen van openbaar vervoer. En die o worden gedeeld. Wat ik jammer vind is dat het steeds vaker zo is dat mensen vervolgens aangesproken worden op het feit dat ze dus gebruik maken van datgene waar dit onderwerp voor is. Ergernissen delen hoe niet rationeel soms dan ook daarnaast vind ik het krom dat de klant dus moet gaan aangeven dat het vol zit? Volgens mij zijn conducteurs heel goed in staat dat te zien of niet? Ze hebben op zulke momenten geen controle dienst omdat dat niet te doen is.


Ik heb het al eerder in dit topic aangegeven en doe het nu maar weer, je mag van mij klagen in dit topic wat je wilt. Daar is dit topic inderdaad voor. Alleen probeer af en toe aan te geven wat mensen zelf kunnen doen om op korte, of lange termijn hun reis aangenamer te laten verlopen.
Een (te) drukke trein is erg vervelend en zal ook niet zo makkelijk worden opgelost, er is een structureel matrieelgebrek doordat er een tijdlang een duidelijke afname aan reizigers was en de verwachting was dat het nog erger zou worden omdat er toen sprake van was dat de studenten OV afgeschaft zou worden. Ineens kwam het besluit dat er juist meer studenten een OV zouden krijgen en toen waren de rapen gaar, een trein is niet iets wat zo makkelijk gekocht kan worden. De reden waarom ik hier aangeef om drukke treinen in de NS app aan te geven is omdat het dan makkelijker in kaart kan worden gebracht waar er een probleem is. Wij kunnen ook tellingen aangeven in onze telefoon, maar ik heb helaas heel vaak de indruk dat daar niet zoveel mee gedaan word. Als er maar genoeg meldingen van de reizigers komen, kunnen ze er op een gegeven moment niet meer omheen.

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 16:34

Inderdaad. Ik probeer uit te leggen hoe sommige dingen werken, want het kan soms al helpen als je snapt waarom er dingen gedaan worden

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 17:21

Ben blij dat ik niet de enige ben, heb haast het gevoel dat ik me moet verantwoorden als ik een irritatie over het OV heb en word er op aangesproken :o

Foaly

Berichten: 4953
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:29

Een tram vol vermoeide en chagrijnige forenzen en dan dlstapt er een groep veel te jolige scholieren in. Als blikken konden doden... :+

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 08:39

@inoterry, ik gebruik de meld drukte knop regelmatig maar het heeft me veel tijd gekost om hem te vinden. Het zou veel toegankelijker zijn als de knop op een plek zit waar die in het oog springt.

Mijn ergernis vanochtend is een man die zo hard uit z'n mond meurt dat het echt voor is, bah!

xMissMonroe
Berichten: 123
Geregistreerd: 16-12-16

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 13:32

In de vroege ochtend tegenover een man zitten constant gaapt en enorm uit zijn mond stinkt, opzicht niet verschrikkelijk, het zou alleen prettig zijn als de hand dan voor de mond wordt gehouden zodat ik niet een windvlaag aan stinkende adem in mijn gezicht krijg :j

xPabloBokt

Berichten: 9484
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 15:06

Net gebruik gemaakt van de druktemelder in de IC Zwolle - Roosendaal. Maar 3 delen en de gangpaden stonden in elk deel vol tot in de 1e klas aan toe :+

mvdende

Berichten: 5750
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 15:13

De nieuwe dienstregeling hier is echt zeer zwaar heel klote! -:(-

De bus is van 2x per uur in de spits naar de gehele dag 1x per uur gegaan.

Vervolgens reed de bus altijd om :34 en deed er ruim 25 minuten over om op het station te komen.

Nu rijd hij om :04 wat voor mij betekent een half uur wachten op Barendrecht ipv zo in kunnen stappen -:(-

Daarnaast doet de bus er 5 minuten langer over om op het station te komen, waardoor de aansluiting op de trein ook zeer krap is geworden en deze bus is standaard 4 minuten te laat....

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 09:18

Dat mijn bus niet de busbaan pakt waardoor het allemaal veel langer duurt en dat de buschauffeur niet weet dat rechts voorrang heeft.

DemiSisa

Berichten: 1059
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 17:38

Dat de bus plots anders rijdt dan hoort (stond nergens aangegeven, dus ik gok een foutje) en je daardoor je bus mist. En dan wel op zo'n manier dat je de bus gewoon verkeerd ziet rijden (na het viaduct rechtdoor, route van een andere bus, i.p.v. afslaan oprit snelweg op waar ik sta). De bus die de andere route rijd kwam daar vlak achteraan, maar die zag mij aan komen rennen en heeft dus wel op mij gewacht. Iets negatiefs en positiefs in één dus :)

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 19:59

Storing, Nayomie kan vast raden welke trein :')

Nayomie
Berichten: 32794
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 19:59

SindyKaya schreef:
Storing, Nayomie kan vast raden welke trein :')

Alweer? _O- Wat nu weer dan? :')

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 20:01

Ja alles is stuk denk ik :')
Zitten zelfs opgesloten
Afbeelding

Nayomie
Berichten: 32794
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 20:02

Ah nee, meen je. Dat is wel ontzettend prut zeg, zeker nu het buiten donker is. :(:)

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 20:03

Ja en ik kom uit Rotterdam dus heb al 2 uur reizen erop zitten, wil graag naar huis :')

Nayomie
Berichten: 32794
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 20:04

Dat is wel echt prut zeg. Je kan zeker ook niet via de deur van de machinist eruit?

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 20:04

Nope helaas niet, maar lichtjes branden weer dus hopen op goed geluk

Edit: We rijden *\o/*
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 20-12-19 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie
Berichten: 32794
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 20:07

Jaa hij is vertrokken, heb even meegespiekt in de app. :D Fijn!
Klinkt alsof ze de trein moesten rebooten. Ik heb gezien hoe lang dat met een OV controle apparaatje kan duren :')

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 20:11

Werd net inderdaad omgeroepen dat ze hem even hadden gereset, gelukkig is het daar bij gebleven :))

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 22:13

{:)-:( ik heb ook een creatieve route gereden vandaag...
Naja, extra rondje ramptoerist uitgehangen; plofkraak van gisteren aan de passagiers laten zien. Uiteindelijk wel redelijk op tijd in Arnhem aangekomen en alle haltes gehad.

Zat nog met 231 in mijn hoofd maar moest 91 rijden. :o