Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 22:38

Anne :') :')

Zo deed ik van de week braaf naar stomstom luisteren... Afrit af... En weer terug erop rijden... Stomstom deed super stom en ik kende de weg niet :+

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 02:14

Mijn ergernis is dat er mensen zijn die denken dat het normaal is om conducteurs in elkaar te meppen

alex66

Berichten: 1773
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 03:44

Vjestagirl schreef:
Mijn ergernis is dat er mensen zijn die denken dat het normaal is om conducteurs in elkaar te meppen


oliebol weer een...... heel veel sterkte voor de collega :(:)

fohadie
Berichten: 4313
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 11:59

alex66 schreef:
Vjestagirl schreef:
Mijn ergernis is dat er mensen zijn die denken dat het normaal is om conducteurs in elkaar te meppen


oliebol weer een...... heel veel sterkte voor de collega :(:)



Wel meer dan 1. Iig twee in Haarlem en bij Castricum.

Ik deel de ergenis.

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 13:33

Vjestagirl schreef:
Mijn ergernis is dat er mensen zijn die denken dat het normaal is om conducteurs in elkaar te meppen


Iedere keer als ik zoiets lees krijg ik kippenvel..
9 maart 2015 was ik "aan de beurt".

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 13:45

Dit was afgelopen donderdag, bij Weert. Ik weet niet hoe de beste man eraan toe is (ik heb hem eventjes aan de telefoon gehad toen hij op het politiebureau zat) maar ik kan er zo verschrikkelijk boos om worden. Mensen moeten met hun vingers van mijn collega's afblijven!

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 14:27

Een handtastelijke oma.... En die het maar wat leuk schijnt te vinden om kleine kinderen en baby's aan te raken.
Het was echt zo gênant. Ik hoop dat het gewoon de oma was van die kleine

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:10

:D schattig klein ventje was vanmiddag helemaal verdrietig omdat de bus de verkeerde kleur was...

Shadow0

Berichten: 43536
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:13

Dan wil ik ook maar even zeggen dat ik het jammer vind dat de kleurtjes van de U-ov-bussen in Utrecht zijn verdwenen. (Ik had ze nooit helemaal in mijn hoofd, maar het was wel echt makkelijk om ook op ov-info niet per ongeluk naar de bus de verkeerde kant op te kijken.) En het is gewoon saaier.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48587
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 12:00

De laatste trein naar huis die besluit ermee te kappen, vlak voor vertrek -O-

Gelukkig hadden de 3 machinisten (!) die bezig waren het probleem op te lossen redelijk snel een vervangende trein van het rangeerterrein geplukt om toch de laatste rit te kunnen rijden. Hulde voor hen :)

Danielleeee_
Berichten: 3182
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 20:37

Banjer schreef:
De laatste trein naar huis die besluit ermee te kappen, vlak voor vertrek -O-

Gelukkig hadden de 3 machinisten (!) die bezig waren het probleem op te lossen redelijk snel een vervangende trein van het rangeerterrein geplukt om toch de laatste rit te kunnen rijden. Hulde voor hen :)

Dat lijkt me even schrikken als je dat te horen krijgt :oo

Maar wat super fijn zeg van die machinisten :D


Ik heb wel eens gelezen (en ik weet niet of het waar is hoor) dat als een laatste trein uitvalt, dat de machinist verplicht is om je alsnog thuis te krijgen. Dus ik denk dat hij of zij dan alsnog moet zorgen dat er ergens een trein vandaan komt. Aan de ene kant klinkt dit logisch, maar tegelijkertijd lijkt me niet dat een machinist altijd iets daarover te zeggen heeft. Iemand een idee hoe dit zit?

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 20:40

Danielleeee_ schreef:
Banjer schreef:
De laatste trein naar huis die besluit ermee te kappen, vlak voor vertrek -O-

Gelukkig hadden de 3 machinisten (!) die bezig waren het probleem op te lossen redelijk snel een vervangende trein van het rangeerterrein geplukt om toch de laatste rit te kunnen rijden. Hulde voor hen :)

Dat lijkt me even schrikken als je dat te horen krijgt :oo

Maar wat super fijn zeg van die machinisten :D


Ik heb wel eens gelezen (en ik weet niet of het waar is hoor) dat als een laatste trein uitvalt, dat de machinist verplicht is om je alsnog thuis te krijgen. Dus ik denk dat hij of zij dan alsnog moet zorgen dat er ergens een trein vandaan komt. Aan de ene kant klinkt dit logisch, maar tegelijkertijd lijkt me niet dat een machinist altijd iets daarover te zeggen heeft. Iemand een idee hoe dit zit?

Nee, de ns moet dan zorgen voor vervangend vervoer. Niet de machinist zelf, gelukkig :+

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 20:50

Danielleeee_ schreef:
Dat lijkt me even schrikken als je dat te horen krijgt :oo

Maar wat super fijn zeg van die machinisten :D


Ik heb wel eens gelezen (en ik weet niet of het waar is hoor) dat als een laatste trein uitvalt, dat de machinist verplicht is om je alsnog thuis te krijgen. Dus ik denk dat hij of zij dan alsnog moet zorgen dat er ergens een trein vandaan komt. Aan de ene kant klinkt dit logisch, maar tegelijkertijd lijkt me niet dat een machinist altijd iets daarover te zeggen heeft. Iemand een idee hoe dit zit?


Die machinist heeft persoonlijk geen verplichting. Dat kan ook niet: hij/zij heeft letterlijk 0 macht om te beslissen dat er ergens een trein vandaan moet komen. Daarnaast heeft een machinist na die laatste trein vaak einde dienst; het is niet eerlijk om te verwachten dat hij/zij nog heen en weer gaat rijden. Mijn afdeling gaat over welk treinstel waarheen rijdt, in samenspraak met een landelijke afdeling die in de gaten houdt dat we bijvoorbeeld voldoende en de juiste treinstellen hebben voor de volgende dag. Een treinstel wat we wegsturen moet ook weer terugkomen. Dat kan niet altijd. Het kan bijvoorbeeld ook zijn dat vlak na de laatste tijd een bepaald stuk spoor voor onderhoud buiten gebruik wordt genomen, dan kan een trein 15 minuten later er al niet meer door.

Máár de NS is wel verplicht om te zorgen dat je thuiskomt. Bijvoorbeeld door een taxi voor je te bestellen.

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 20:53

Nou ja, thuis... op het station waar je moet wezen of de gemeentegrens is mijn ervaring.

Danielleeee_
Berichten: 3182
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 20:55

Aha! Bedankt voor de uitleg! Het klinkt inderdaad een stuk logischer dat de NS dat verplicht is, niet de machinist. Ik vond het al zo vreemd, omdat ik ook al dacht dat een machinist daar verder niet over gaat.

Wel fijn om te weten dat de NS dat verplicht is, dus ook bijvoorbeeld een taxi bellen.

En @Hilli, ik bedoelde inderdaad ook het station van je woonplaats :P Niet echt letterlijk thuis.

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 20:55

Hilli schreef:
Nou ja, thuis... op het station waar je moet wezen of de gemeentegrens is mijn ervaring.


Nee, thuis. Als je geen andere manier meer hebt om thuis te komen. Stel dat de laatste trein vertraging heeft en jij mist daardoor de laatste bus: dan moet de NS zorgen dat je op je eindbestemming komt.

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 21:12

Dat is zowel bij mij, als bij een goede vriend niet gebeurd. Op zich te overzien want lift gekregen en/of naar huis gelopen (het was zomer). Op basis van ruim 20 jr regelmatig treinreizen eigenlijk ook wel te overzien, als in: het gaat dus eigenlijk altijd gewoon goed.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48587
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 21:13

Het was trouwens Arriva :) maar idd, ze zijn verplicht om te zorgen dat je thuiskomt... op welke manier dan ook... en ik ben dankbaar dat het een andere trein werd, ipv een bus ofzo... :+

Flying_Angel

Berichten: 15738
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 21:20

Heeft mijn broer gehad, aansluiting gemist omdat de andere trein te vroeg vertrok. Is toen met de taxi thuisgebracht.

Es_ther

Berichten: 18725
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 10:30

Geen echte ergernis voor mij, maar wel voor de mensen die op het station staan.
De trein een kwartier voor mij stopt op Veenendaal de klomp. Alleen, was ie dat station vergeten. Dus nu stopt mijn trein daar (normaal slaat ie m over en stopt ie in Driebergen).

Moest stiekem wel even lachen :+.

Nayomie
Berichten: 32794
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 13:07

Keolis heeft trouwens i.p.v. een Ping bij een station, jinglebells geluid ingesteld. Het is leuk, maar vroeg in de ochtend is wel heftig hoor. :')

Foaly

Berichten: 4955
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 13:22

De HTM heeft ook een jingle om de zoveel haltes idd. Schrok me misselijk _O-

Danielleeee_
Berichten: 3182
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 13:23

Nayomie schreef:
Keolis heeft trouwens i.p.v. een Ping bij een station, jinglebells geluid ingesteld. Het is leuk, maar vroeg in de ochtend is wel heftig hoor. :')

Hahahaha _O-

Dit wil ik echt meemaken :') Waar ga jij met de bus?
Ik kom vaak in Almere, daar rijdt ook Keolis geloof ik. Hopelijk hebben ze het daar ook <<)

Nayomie
Berichten: 32794
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 13:29

Danielleeee_ schreef:
Nayomie schreef:
Keolis heeft trouwens i.p.v. een Ping bij een station, jinglebells geluid ingesteld. Het is leuk, maar vroeg in de ochtend is wel heftig hoor. :')

Hahahaha _O-

Dit wil ik echt meemaken :') Waar ga jij met de bus?
Ik kom vaak in Almere, daar rijdt ook Keolis geloof ik. Hopelijk hebben ze het daar ook <<)

Dit was in de trein, weet niet of ze dat in de bus ook hebben. Anders zijn ze wel echt in de kerstsferen hoor. {:)

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 14:32

Wel even een aanvulling op de verplichting van het thuis brengen.

Dit geldt alleen in de gevallen waarvan de NS "schuld" heeft.
Daarmee bedoel ik dat je je laatste aansluiting niet kan halen door een vertraging vanuit NS.
Niet als de persoon zelf of een andere vervoerder te laat is voor de aansluiting die gehaald moet worden.