Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:23

Maar er wordt helemaal niet gezegd: je mag je niet ergeren want het zit zus en zo. Ze leggen alleen uit hoe het vanaf de andere kant gaat. Niet om je ergernis weg te nemen maar om te informeren. Dan kan het nog steeds ergerlijk zijn, en dat is prima want je mag voelen wat je voelt, maar dan heb je wel de informatie van het waarom. Want op het moment van de ergernis krijg je die vaak niet. Omdat ze geen antwoord hebben of wat ook. Ik vind het het fijn dus wat mij betreft mag die uitleg gewoon blijven. Ik erger mij toch wel als ik dat wil, ook als er een logische uitleg bij gegeven is. Maar snap dan wel dàt er een reden achter ligt.

Nayomie
Berichten: 32783
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:29

Niet iedereen zit er op te wachten, dus ongevraagd antwoord is niet altijd nodig. En ik denk als mensen een vraag hebben met waarom iets gebeurt, ze daar om vragen. Althans, als ik wil weten hoe iets in elkaar zit, stel ik gerust de vraag. :j

Danielleeee_
Berichten: 3175
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:34

Ik vind het zelf wel interessant, die uitleg :) Ik vind het ook niet betweterig/verbeterend/oid overkomen eigenlijk.

Ik heb zelf echt 9 van de 10 keer dat de trein tussen Naarden-Bussum en Weesp/Almere Poort stilstaat. Afgelopen zomer waren er een paar weken werkzaamheden om dat probleem te verhelpen dacht ik, maar uiteindelijk staat de trein daar alsnog super vaak stil :+ En ik heb altijd al krappe overstaptijden :Y)

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:35

Als ik een waarom wil vraag ik het wel...

Zoe_97

Berichten: 9457
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 14:36

Ik vind het ook zeer storend al die uitleg constant. Ik werk op het postkantoor ik ga toch ook niet op elke pakjes ergernis reageren waardoor het komt? Hier moeten we ons gewoon lekker kunnen ergeren en onze frustraties uiten in mijn mening.

fohadie
Berichten: 4303
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:37

Er zijn twee meningen in dit topic: 1. Ik wil alleen maar klagen, mijn ei kwijt en je mag er niet op reageren want dan durf ik niet meer te posten mensen, en 2. Ik wil klagen maar sta open voor de vermoedelijke reden van mijn vertraging zodat ik de volgende keer misschien minder erger mensen.

Je kan niet iedereen tevreden houden. Het valt me op dat het altijd hetzelfde clupje is dat een topic wilt bepalen en dan dingen gaan schrijven als: Ik post gewoon niet meer. Dat is idd een optie. Je kan ook het gedeelte met uitleg overslaan en negeren. Je kan ook het volledige topic negeren en het ergernissen topic gebruiken als je het in dit topic vervelend vindt.

Bekijk het eens vd andere kant: jij werkt ergens waar je in een topic allerlei ergenissen over leest. Voel jij je dan niet rot dat er zo over jouw werk gepraat wordt? Terwijl je weet wat de reden is, maar dat mag nergens gezegd worden? (Ook in de media wordt er vaak een mooi praatje gehouden ipv te zeggen hoe het werkelijk zit.)

En kom, het is echt niet dat er op elke ergenis uitleg komt!

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:40

Zoe_97 schreef:
Ik vind het ook zeer storend al die uitleg constant. Ik werk op het postkantoor ik ga toch ook niet op elke pakjes ergernis reageren waardoor het komt? Hier moeten we ons gewoon lekker kunnen ergeren en onze frustraties uiten in mijn mening.


Precies

Zoe_97

Berichten: 9457
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 14:46

fohadie schreef:
Er zijn twee meningen in dit topic: 1. Ik wil alleen maar klagen, mijn ei kwijt en je mag er niet op reageren want dan durf ik niet meer te posten mensen, en 2. Ik wil klagen maar sta open voor de vermoedelijke reden van mijn vertraging zodat ik de volgende keer misschien minder erger mensen.

Je kan niet iedereen tevreden houden. Het valt me op dat het altijd hetzelfde clupje is dat een topic wilt bepalen en dan dingen gaan schrijven als: Ik post gewoon niet meer. Dat is idd een optie. Je kan ook het gedeelte met uitleg overslaan en negeren. Je kan ook het volledige topic negeren en het ergernissen topic gebruiken als je het in dit topic vervelend vindt.

Bekijk het eens vd andere kant: jij werkt ergens waar je in een topic allerlei ergenissen over leest. Voel jij je dan niet rot dat er zo over jouw werk gepraat wordt? Terwijl je weet wat de reden is, maar dat mag nergens gezegd worden? (Ook in de media wordt er vaak een mooi praatje gehouden ipv te zeggen hoe het werkelijk zit.)

En kom, het is echt niet dat er op elke ergenis uitleg komt!

Ik heb destijds dit topic geopend enkel om ergernissen te delen. Niet voor verklaringen. Zoals ik zei. Ik ga ook niet op elk pakketten ergernis reageren waarom...

Danielleeee_
Berichten: 3175
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:46

Ik begrijp wel dat sommige mensen zich ergeren aan de uitleg op sommige ergernissen. Maar je kan er ook voor kiezen op die uitleggen gewoon niet te lezen.

Het is en blijft immers een ergernissen-topic. Niemand gaat je dus verbieden om je ergernissen te uiten, dus dat kan je zonder verantwoording gewoon blijven doen :D

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:52

Want dan durf ik niet meer te posten in dit topic? Bullshit, ik vind het gewoon rete irritant dat er steeds een uitleg word gegeven waar ik niet op zit te wachten. Zoals ik zei als ik uitleg wil vraag ik er zelf wel om.
Ik post hier niet meer omdat ik me alleen maar meer ga irriteren, niet omdat ik ‘niet durf’ :+

En over dat stukje als het m’n eigen werk zou zijn, nee.
Ik heb bij de ikea gewerkt, daar worden ook meningen en irritaties los gegooid. Als mensen een uitleg willen hebben komen ze maar naar me toe en vragen ze het maar. Ik ga niet zomaar een uitleg geven als men daar niet om vraagt
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 28-01-20 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

fohadie
Berichten: 4303
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:53

Danielleeee_ schreef:
Ik begrijp wel dat sommige mensen zich ergeren aan de uitleg op sommige ergernissen. Maar je kan er ook voor kiezen op die uitleggen gewoon niet te lezen.

Het is en blijft immers een ergernissen-topic. Niemand gaat je dus verbieden om je ergernissen te uiten, dus dat kan je zonder verantwoording gewoon blijven doen :D



Precies! Ik begrijp het ook, maar negeer het dan idd. Er zijn ook een aantal mensen in dit topic die het wel fijn vinden.

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:01

Ik vind de meeste uitleg die hier gegeven wordt juist zeer interessant! Zolang het niet op een betweterig of verwijtend toontje wordt gedaan. Maar waarschijnlijk zitten hier een aantal dames die nogal snel op hun tiet getrapt zijn. :D

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 16:23

Misschien dan een topic openen met "ik vertel graag over mijn baan". Of "stel je vragen over het ov". Daar begint het steeds meer op te lijken.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 16:35

topsylover schreef:
Ik vind de meeste uitleg die hier gegeven wordt juist zeer interessant! Zolang het niet op een betweterig of verwijtend toontje wordt gedaan. Maar waarschijnlijk zitten hier een aantal dames die nogal snel op hun tiet getrapt zijn. :D



Ik ben het hier wel mee eens hoor, dat maakt soms mn irritatie ook minder.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 16:56

Kunnen we het niet gewoon simpel houden en wanneer je interesse hebt in nadere uitleg dat aangeven? Dan kun je lekker je ergernissen plaatsen zonder poespas tenzij je interesse hebt in achtergrond informatie geef je dan gewoon aan.

Nayomie
Berichten: 32783
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 16:58

Maar dat geldt dus niet voor iedereen. Dus ipv "ik vind het wel leuk dus ga lekker door", kunnen we ook accepteren dat niet iedereen die mening deelt? Ja, ik vind het soms interessant om te lezen, maar ik kan ook goed begrijpen dat niet iedereen er op zit te wachten. Dus kunnen we elkaars mening wellicht respecteren en rekening houden met elkaars wensen?

Edit: mooie aanvulling van shaggy. Stoot je toch wat minder mensen het hoofd. :D

fohadie
Berichten: 4303
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 17:05

Dat is ook een optie. Net als negeren van de uitleg waar sommigen wel op zitten te wachten. ;) Waarom moeten zij het apart aangeven? Of waarom moeten zij er een apart topic over openen?

Anyway, om weer ontopic te gaan: ik baal van de werkzaamheden bij Leiden cs en Den Haag bijna een maand lang. Ik weet waarvoor het is, het is ook hard nodig, maar daarom niet minder ergelijk.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 17:18

Sure...dus dan gaan we aangeven wanneer je wel of geen uitleg wil, mits iemand die uitleg wil geven. Je kan ook doorscrollen.

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 17:20

Open gewoon je eigen topic met uitleg over je ergernis in het ov

Danielleeee_
Berichten: 3175
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 17:25

We ergeren ons al genoeg aan het OV, moeten we ons dan ook nog zo erg aan elkaar ergeren? :')

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:56

:P uit dit topic blijkt maar weer eens dat je het nooit iedereen naar de zin kan maken.

Mijn ergernis vandaag was een op een gegeven moment continue gepiep. Passagiers verhuisden naar achteren om het minder luid te horen.

:Y) en als 1 van die passagiers er een klacht over indiend pleur ik hem een volgende keer op de vluchtstrook. Werd er zelf al horendol van. Reed door om hun op de bestemming te krijgen.

Oorzaak bekend maar stuur maar pb als je het wil weten.

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:13

friendly schreef:
Sure...dus dan gaan we aangeven wanneer je wel of geen uitleg wil, mits iemand die uitleg wil geven. Je kan ook doorscrollen.

Kan dit even extra dikgedrukt in vierkante letters aub. Je kunt gewoon over een bericht heenlezen als je niet wil lezen wat er staat! ;)

Shadow0

Berichten: 43516
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:14

Hmm, ik zou juist als klant willen klagen zodat de maatschappij des te meer reden heeft om onderhoud te plegen. Da's geen kritiek op de chauffeur, toch?

(Bus aan de kant zetten kan natuurlijk ook een middel zijn, maar niet tussen chauffeur en reiziger in zo'n geval, lijkt me?)

Ineke2

Berichten: 33134
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:57

topsylover schreef:
Ik vind de meeste uitleg die hier gegeven wordt juist zeer interessant! Zolang het niet op een betweterig of verwijtend toontje wordt gedaan. Maar waarschijnlijk zitten hier een aantal dames die nogal snel op hun tiet getrapt zijn. :D

Dit ja... scroll dan toch lekker door als je het niet wilt lezen.
Veel dingen wist ik echt niet, dus denk je er nu anders over na. Ondanks dat blijven vertragingen gewoon ergerlijk hoor daar veranderd niks aan.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 21:02

Komt er pas achter als je het niet wilt lezen als je het al gelezen hebt hè :+

Maar goed, zal er over op houden