Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdende

Berichten: 5749
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:50

Hanafubuki schreef:
Als ik met mn dochter van 5 reis moet zij ook al een kaartje. Een kinderkaartje dat wel.

Maar ik ga nu met covid niet met de trein, pak nu overal de auto of fiets voor hoe leuk mn dochter de trein ook vind. :+


https://www.ns.nl/abonnementen/kids-vrij.html

Dan doe je toch iets niet goed denk ik. Hier staat nl dat kinderen gratis reizen in de trein.

Eigenlijk belachelijk dat kinderen gratis reizen en dat je voor een hond moet betalen...

Veel handiger om gewoon voor kinderen het volwassen tarief te rekenen (ze nemen namelijk net zo goed een hele stoel in beslag, kinderen zitten niet ineens maar op een halve stoel, ten minste, meestal zie ik kinderen op een eigen stoel en delen ze deze niet met broertje/ zusje)

En dan het volwassen tarief voor iedereen een beetje omlaag.

Urbanus

Berichten: 44957
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:54

Of neem lekker de auto als je met je hond weg wil.

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:59

Gaan we weer met het feit dat kinderen minder hoeven te betalen. Je moet nou eenmaal voor een hond betalen. En ik ga met MB mee...

mvdende

Berichten: 5749
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:01

MarcoBorsato schreef:
Of neem lekker de auto als je met je hond weg wil.


Waarom mag iemand in het bezit van een auto niet meer met de trein?

Het ov is wat de naam al zegt: openbaar vervoer!

Al had ik een miljoen en 10 auto's met chauffeur voor de deur en reis ik met een Duitse Dog, dan nog kan en mag ik gewoon gebruik maken van het ov. Net zo goed als die student die naar de uni onderweg is.

De tijd dat het ov bedoeld was voor uitsluitend noodzakelijke reizen is voorbij! En alsnog was dat een advies, geen wet.

Ik pak inderdaad bijna uitsluitend de auto op het moment omdat de treinkaartjes nu onbetaalbaar duur zijn geworden.

Maar zeer waarschijnlijk in september 2 daagjes Utrecht en ik vermoed dat ik dan de trein pak, omdat het relaxter reizen is dan met de auto na een beurs. (Beurs kost mij ontzettend veel energie, ben dan te moe om auto te rijden daarna)

En nee, ik ga niet mn dagjes uit afzeggen vanwege dat de Bokt politie vind dat het ov uitsluitend voor hun is weggelegd omdat ze geen auto hebben.

Ook is nog maar de vraag of de beurs echt door kan gaan (verwacht dat het gecanceld gaat worden, zou de eerste en enigste beurs in Nederland zijn dit jaar) en of ik tickets kan bemachtigen.

Urbanus

Berichten: 44957
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:07

mvdende schreef:
MarcoBorsato schreef:
Of neem lekker de auto als je met je hond weg wil.


Waarom mag iemand in het bezit van een auto niet meer met de trein?

Het ov is wat de naam al zegt: openbaar vervoer!

Al had ik een miljoen en 10 auto's met chauffeur voor de deur en reis ik met een Duitse Dog, dan nog kan en mag ik gewoon gebruik maken van het ov. Net zo goed als die student die naar de uni onderweg is.

De tijd dat het ov bedoeld was voor uitsluitend noodzakelijke reizen is voorbij! En alsnog was dat een advies, geen wet.

Ik pak inderdaad bijna uitsluitend de auto op het moment omdat de treinkaartjes nu onbetaalbaar duur zijn geworden.

Maar zeer waarschijnlijk in september 2 daagjes Utrecht en ik vermoed dat ik dan de trein pak, omdat het relaxter reizen is dan met de auto na een beurs. (Beurs kost mij ontzettend veel energie, ben dan te moe om auto te rijden daarna)

En nee, ik ga niet mn dagjes uit afzeggen vanwege dat de Bokt politie vind dat het ov uitsluitend voor hun is weggelegd omdat ze geen auto hebben.

Ook is nog maar de vraag of de beurs echt door kan gaan (verwacht dat het gecanceld gaat worden, zou de eerste en enigste beurs in Nederland zijn dit jaar) en of ik tickets kan bemachtigen.


Je mag van mij prima met de trein, ik zeg negens dat je niet mag. Maar je klaagt steen en been over zulke futiele dingen. Natuurlijk is dit een ergernissentopic maar je trekt het onwijs naar je toe. Nu ook, 'bokt vindt dat ik niet met de trein mag omdat ik een auto heb'. Beperkt of niet, je lült uit je nek en het is irritant.

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:09

Jij vind het toch belachelijk dat je voor een hond moet betalen? Je doet het toch echt zelf hoor...

mvdende

Berichten: 5749
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:13

purny schreef:
Jij vind het toch belachelijk dat je voor een hond moet betalen? Je doet het toch echt zelf hoor...

MarcoBorsato schreef:
mvdende schreef:


Waarom mag iemand in het bezit van een auto niet meer met de trein?

Het ov is wat de naam al zegt: openbaar vervoer!

Al had ik een miljoen en 10 auto's met chauffeur voor de deur en reis ik met een Duitse Dog, dan nog kan en mag ik gewoon gebruik maken van het ov. Net zo goed als die student die naar de uni onderweg is.

De tijd dat het ov bedoeld was voor uitsluitend noodzakelijke reizen is voorbij! En alsnog was dat een advies, geen wet.

Ik pak inderdaad bijna uitsluitend de auto op het moment omdat de treinkaartjes nu onbetaalbaar duur zijn geworden.

Maar zeer waarschijnlijk in september 2 daagjes Utrecht en ik vermoed dat ik dan de trein pak, omdat het relaxter reizen is dan met de auto na een beurs. (Beurs kost mij ontzettend veel energie, ben dan te moe om auto te rijden daarna)

En nee, ik ga niet mn dagjes uit afzeggen vanwege dat de Bokt politie vind dat het ov uitsluitend voor hun is weggelegd omdat ze geen auto hebben.

Ook is nog maar de vraag of de beurs echt door kan gaan (verwacht dat het gecanceld gaat worden, zou de eerste en enigste beurs in Nederland zijn dit jaar) en of ik tickets kan bemachtigen.


Je mag van mij prima met de trein, ik zeg negens dat je niet mag. Maar je klaagt steen en been over zulke futiele dingen. Natuurlijk is dit een ergernissentopic maar je trekt het onwijs naar je toe. Nu ook, 'bokt vindt dat ik niet met de trein mag omdat ik een auto heb'. Beperkt of niet, je lült uit je nek en het is irritant.


Ik geef alleen mijn mening en dat mag in dit topic.

Kan ik er iets aan doen dat iedere keer half bokt mijn mening niet aanstaat?

Daarnaast vind ik jouw en Purny ook behoorlijk irritant, maar dat zeg ik niet in jullie gezicht! Ja nu, omdat jullie duidelijk laten weten mijn mening niet te respecteren


Ik vind het niet belachelijk dat je voor een hond moet betalen, ik vind het belachelijk dat een kind gratis reist en een hond niet. Terwijl een kind meer ruimte inneemt dan een hond. (Maar het zal wel met het feit te maken hebben dat ze honden niet toejuichen en kinderen wel.)

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:31

@Mvende, dat heeft gewoon te maken met onze sociale maatschappij... je weet wel, diegene die je uitkering betaalt :=

Lees je een beetje in over economie en welvaart voor je je mening altijd overal zo negatief verkondigt alsjeblieft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:39

Het is economisch en bedrijfskundig gezien volkomen logisch dat kinderen gratis reizen (dit is trouwens een vrij recente ontwikkeling want voorheen moest je voor kinderen een railrunner kopen, dit is een politiek gestuurde maatregel);

- ouders zijn eerder geneigd voor een uitje de trein te pakken ipv auto

- kinderen zijn je klanten van de toekomst. Wat de boer niet kent dat vreet hij niet. Dus maak je kinderen op jonge leeftijd gewend met treinreizen dan zullen ze dat in de toekomst ook sneller blijven doen.

Een hond heeft die 'waarde' niet en moet dus net zoals een fiets een kaartje voor gekocht worden.

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:26

Bovendien kunnen kinderen vaak nog op schoot als het druk is, wat ik mensen ook geregeld zie/zag doen.
Als er gewoon zitplaatsen vrij zijn natuurlijk niet, maar dat lijkt me ook geen issue.

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:09

SimoneeM schreef:
Bovendien kunnen kinderen vaak nog op schoot als het druk is, wat ik mensen ook geregeld zie/zag doen.
Als er gewoon zitplaatsen vrij zijn natuurlijk niet, maar dat lijkt me ook geen issue.

Neem aan dat je een hond niet op een stoel laat zitten? Dan zou die ook geen ruimte in moeten nemen qua zitplekken.

Overigens kan ik me in de uitleg van Gloa wel vinden. Kan zoiets ook niet voor grote koffers gelden? Die passen 9 vd 10 keer namelijk ook niet in de rekken boven waardoor en heel veel zitplek verloren gaat. Vooral een IC maar Schiphol. :')

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:15

Als ik met koffers naar Schiphol reis ga ik altijd indien mogelijk op het balkon zitten. Geen gedoe met extra ruimte innemen en mijn medepassagiers tot last zijn

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 12:31

Nayomie schreef:
SimoneeM schreef:
Bovendien kunnen kinderen vaak nog op schoot als het druk is, wat ik mensen ook geregeld zie/zag doen.
Als er gewoon zitplaatsen vrij zijn natuurlijk niet, maar dat lijkt me ook geen issue.

Neem aan dat je een hond niet op een stoel laat zitten? Dan zou die ook geen ruimte in moeten nemen qua zitplekken.

Overigens kan ik me in de uitleg van Gloa wel vinden. Kan zoiets ook niet voor grote koffers gelden? Die passen 9 vd 10 keer namelijk ook niet in de rekken boven waardoor en heel veel zitplek verloren gaat. Vooral een IC maar Schiphol. :')


Nee, maar als ze groot zijn nemen ze vaak wel “grondruimte” in zeg maar. En dan kan er dus alsnog niemand zitten :)

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 12:39

Toen ik met de hond reisde "vroeger", ging de hond altijd onder mijn benen en onder de stoel, waardoor er niks verloren gaat.

Maar goed, ik vind dat er ook iets moet komen voor die grote koffers, dat vind ik echt pure ellende.

Foaly

Berichten: 4948
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 12:40

@Simone, inderdaad. Of met een beetje pech heb je een formaatje Sint Bernard en is de ruimte tussen de stoelen te krap, waardoor iedereen in het gangpad over je hond heen mag klimmen. Groot gelijk dat je daar een kaartje voor moet kopen.

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 13:38

Oh die koffers.
Het liefst met een familie van 5 die dan 3-4 4zits innemen omdat ze allemaal enorme koffer trolley en rugtas mee hebben oh man en dan zo schaapachtig kijken naar alle mensen die moeten staan.

Knudd

Berichten: 1563
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 15:49

Voor het eerst weer met het ov sinds een aantal maanden, nog geen 5 minuten in de bus en ik erger me al dood :+ mensen die pas hun mondkapje opdoen als ze uitgebreid zijn gaan zitten, mensen die geen afstand houden, mensen die hun mondkapje half ophebben, kinderen die gewoon asociaal zijn :+ echt wat doe ik mijzelf aan haha

Flying_Angel

Berichten: 15738
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 16:50

Vreselijk is dat he. Hier ook weer een man in de metro die gewoon zijn mondkapje af doet om te bellen, yo dude, wat denk je.

HopeMyDay

Berichten: 1285
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 17:13

Flying_Angel schreef:
Vreselijk is dat he. Hier ook weer een man in de metro die gewoon zijn mondkapje af doet om te bellen, yo dude, wat denk je.


Ik moet zeggen dat ik sowieso het aantal mensen wie denken dat ze niet kunnen praten met een mondkapje op schrikbarend vind.
Je bent prima hoorbaar hoor :')

mvdende

Berichten: 5749
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 17:51

HopeMyDay schreef:
Flying_Angel schreef:
Vreselijk is dat he. Hier ook weer een man in de metro die gewoon zijn mondkapje af doet om te bellen, yo dude, wat denk je.


Ik moet zeggen dat ik sowieso het aantal mensen wie denken dat ze niet kunnen praten met een mondkapje op schrikbarend vind.
Je bent prima hoorbaar hoor :')


Ik kan ook heel slecht praten met mondkapje op. Dus ik praat niet, probeer te praten tot mensen zeggen dat ik niet verstaanbaar ben of ik doe mn mondkapje af.

Mondkapje gaat tussen mn lippen zitten en belemmerd zo mn spraak. En ja, misschien geen goed mondkapje, maar ik kan er tenminste goed door ademen.

fohadie
Berichten: 4313
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 18:12

Praten met een mondkap op lukt me niet. Ik moet heel erg focussen op mijn ademhaling dat ik niet ga hyperventileren. Wel lekker rustig. ;)

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 07:57

een hond geeft behoorlijk wat extra schoonmaakwerk. Denk dat dat de reden is.
Wat betreft covid en liften... ik werd laatst gevraagd in DL of mensen bij me in de lift mochten. Ik vond het prima.
Maar 1,5 meter of niet...ik vind het werkelijk bizar dom hoe mensen zich daaraan vasthouden. Zelf heb ik niks met dat virus, zoveel besmettingen nu en zo weinig opnames en doden. Maar:als je wel voorzichtig wilt zijn snap ik dat je alleen in de lift wilt. En ik snap niet dat als je hysterisch gaat doen met mondlapjes, je mensen dan wel samen in de lift laat. 2 of 3 neter maakt niet uit... die aerosolen stoppen echt niet precies na 1,5 meter. Er is ws slechte ventilatie, dus denk dat samen in lift wel het meest onverstandigst is wat dat betreft.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48578
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 12:15

Net kwam er in de trein iemand tegenover me zitten... de trein was meer dan de helft leeg.... -O-
Ik heb gevraagd of mevrouw ergens anders wilde gaan zitten ivm 1,5 meter... en dat deed ze... :)

Was de trein vol geweest, dan was het een ander verhaal... iemand hoeft niet te blijven staan natuurlijk...

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 16:32

Banjer schreef:
Net kwam er in de trein iemand tegenover me zitten... de trein was meer dan de helft leeg.... -O-
Ik heb gevraagd of mevrouw ergens anders wilde gaan zitten ivm 1,5 meter... en dat deed ze... :)

Was de trein vol geweest, dan was het een ander verhaal... iemand hoeft niet te blijven staan natuurlijk...


Ik snap dan ook niet waarom mensen altijd de neiging hebben om naast me te zitten wanneer er letterlijk banken (soms rijen) vrij zijn-
Like ik ga niet met de trein om met iedereen te daten ofzo :')

Danielleeee_
Berichten: 3182
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:50

Carol_Beer schreef:
Banjer schreef:
Net kwam er in de trein iemand tegenover me zitten... de trein was meer dan de helft leeg.... -O-
Ik heb gevraagd of mevrouw ergens anders wilde gaan zitten ivm 1,5 meter... en dat deed ze... :)

Was de trein vol geweest, dan was het een ander verhaal... iemand hoeft niet te blijven staan natuurlijk...


Ik snap dan ook niet waarom mensen altijd de neiging hebben om naast me te zitten wanneer er letterlijk banken (soms rijen) vrij zijn-
Like ik ga niet met de trein om met iedereen te daten ofzo :')

Ik heb een paar jaar terug gehad dat ik in een bijna lege coupé zat (nog 1 of 2 andere mensen), kwam er een grote, erg brede meneer aan die náást mij in een vierzits ging zitten. Niet tegenover me, maar naast me. Dus ik zat letterlijk tegen het raam aan gedrukt :') Ik had er niks van gezegd, want hij mocht er natuurlijk gewoon zitten en hij was wel vriendelijk, maar zelf zou ik toch eerder voor een vrije vierzits hebben gekozen als ik hem was :+