Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 18:02

OMG, ik heb veel meegemaakt qua gesprekken maar het complete traject over hoe je IUI gegaan is hoef ik echt niet te weten.

Quote:
De naald gaat niet zover als een piemel.
Er komt geen grote lading vrij als bij de normale weg

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8356
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 18:09

Die had ik nog niet gehoord, en ik maar denken dat ik er al een heleboel had gehad :')

Mensen zitten zo in hun eigen bubbel soms. Leuk dat er op jou na geen passagiers in de bus zitten maar ik heb ook oren :\

Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 06:44

Het is nu bijna dagelijks dat er 's ochtends problemen zijn met de Sprinter. Nu is er weer iets met 1 van de remmen waardoor ze de trein opnieuw opstarten. Dit betekent dat ik er ook niet uit kan om alsnog de Intercity aan de andere kant van het perron te nemen.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:03

Danielleeee_ schreef:
Ik heb een paar jaar terug gehad dat ik in een bijna lege coupé zat (nog 1 of 2 andere mensen), kwam er een grote, erg brede meneer aan die náást mij in een vierzits ging zitten. Niet tegenover me, maar naast me. Dus ik zat letterlijk tegen het raam aan gedrukt :') Ik had er niks van gezegd, want hij mocht er natuurlijk gewoon zitten en hij was wel vriendelijk, maar zelf zou ik toch eerder voor een vrije vierzits hebben gekozen als ik hem was :+

Dan had zelf opgestaan en ergens anders gaan zitten hoor. Heb ik wel eens gedaan, want ik wil ook graag normaal kunnen zitten. Wel zo comfortabel.

Kaatastrof

Berichten: 6269
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 15:22

Ik weet niet of dit hier echt thuis hoort, maar wist ook niet goed hoe of wat als ik er een apart topic over zou maken..

Gisteren moest ik heel nodig naar de wc. Ik heb een kleine blaas en had behoorlijk wat gedronken, dus zag de bui al hangen. Ik weigerde om naar de wc in het station te gaan, want daarvoor moet je betalen (wat ik belachelijk vind) dus besloot ik gewoon te wachten tot mijn trein aankwam. Daar kan je namelijk gewoon vrij gebruik maken van de wc. Ik moest best dringend, dus van zodra de trein aankwam stapte ik op. Nu durven ze op mijn treinlijn wel eens een paar wagons te verwijderen, maar dat is niet altijd het geval. Er was een man net het treinstel aan het schoonmaken, die zei niets toen ik instapte. Ik dacht dat dat gewoon weer één of andere COVID-maatregel was dus zag er geen erg in. Ik besloot dus naar de eerste, beste wc te gaan op de trein die ik tegenkwam. Ik deed, volgens mij, de deur gewoon op slot.

Plots hoor ik gepruts aan de deur en wordt deze opengetrokken als ik op de wc zit. Ik probeer nog tegen te duwen, maar tevergeefs. De conducteur staarde mij recht in mijn ogen, had niet eens de reflex om de deur terug meer dicht te trekken, zei sorry en vervolgens dat ik het treinstel zsm moest verlaten omdat ze de wagon gingen verwijderen en sloot toen de deur weer. Ik had niet eens de reflex om iets te zeggen, ik was er zo van verschoten.

Hij stond mij achteraf op te wachten in de gang van de bewuste wc, vermoedelijk om te controleren of ik werkelijk van het treinstel ben gegaan.. Toen ik dit verhaal aan vrienden vertelde vonden ze dit gedrag echt niet oké. Ik weet dus niet goed wat ik er van moet denken.. Moet ik dit melden of overdrijf ik dan?

Hetgene wat mij vooral tegenzit is het feit dat ik, volgens mij echt gewoon die deur op slot heb gedaan. Ik heb alleszins aan de hendel geprutst om het dicht te maken. Ik hoorde hem ook niet meteen de deur openen. Het leek alsof hij deze eerst met een slot openmaakte ofzoiets? Maar daarin kan ik verkeerd zijn.. Sowieso vind ik het bizar dat er niet eerst eens geklopt wordt of gevraagd wordt of er niet iemand op zit.

Ik weet niet.. Misschien herinner ik het me allemaal verkeerd en heb ik de deur gewoon wel niet goed dichtgedaan waardoor hij niet verwacht had dat er iemand op zat..

fohadie
Berichten: 4313
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 15:32

Het kan heel goed hoor, dat de conducteur met een sleutel de deur heeft geopend. Dit heb ik eens in een rijdende trein gehad. Ik was aan het plassen en toen deed de conducteur ook open. Hij had toen wel aangeklopt aar hoorde mij waarschijnlijk niet roepen en hij dachtbdat ik een zwartrijder was. Maar ik kon niet stoppen met plassen om de deur open te maken. Ik heb toen ook heel raar gekeken.

Eigenlijk mag je helemaal niet plassen als de trein stilstaat. Maar ik snap het wel als je heel nodig moet dat je lastig kan wachten. En het kan heel goed geweest zijn dat de trein idd ontkoppeld werd, de schoonmaker jou naar binnen hebt zien gaan en de conducteur heeft gewaarschuwd. Omdat je anders wellicht meegenomen zou kunnen worden naar bijvoorbeeld een rangeerterrein. :+ Dan wel heel vervelend dat de conducteur de deur open maakt ipv dat hij even wacht.

Kaatastrof

Berichten: 6269
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 15:36

Maarja, ik vind dat toch wel vreemd gedrag? De deur is niet zo maar op slot. Daarvoor moet iemand binnen zijn. Dus dan klop je toch eerst of zeg je toch iets? Ik heb niet eens de kans gehad om iets te zeggen. Ik denk wel (maar het ging zo snel) dat ik bij het tegenduwen nog bezet heb gezegd. En toch deed hij open. En toch keek hij mij aan.

Ik ben niet de enige die is opgestapt trouwens in die wagon op dat moment, daarom dacht ik het het oké was.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 15:40

Maar er worden ook mensen onwel in de trein, dan is de deur ook op slot. Het is de conducteurs taak om ervoor te zorgen dat er geen passagiers in de trein zijn op het moment dat ze er wagons uithalen.

Overigens vind ik het niet willen betalen voor de wc op het station echt gierig, maar dat is een ander verhaal.

Kaatastrof

Berichten: 6269
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 15:46

Natuurlijk, maar dan klop of zeg je toch eerst iets voor je je naar binnen begeeft?

En tja, waarom betalen als ik ook gratis ergens terecht kan? Ik moest toch op deze trein terug naar huis. Elke cent die ik bespaar, is bespaard. Als pas afgestudeerde die aan geen werk kan geraken is elke cent het waard. Moest ik nu een vast inkomen hebben zou mij dat ook allemaal worst wezen, maar dat is niet zo.

Maar goed, het is dus duidelijk dat ik van een mug een olifant maak blijkbaar. Ik wou gewoon eens horen wat andere mensen ervan vonden omdat er naasten van mij wel bezorgd over waren.

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 15:50

Niet alles is gratis in het leven. Overigens hebben sommige toiletten wel een kortingsbonnetje wat je krijgt.

Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 15:51

Voor niets gaat de zon op. Er moeten ook mensen zijn die de toiletten weer schoonmaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 15:53

Jolien87 schreef:
Voor niets gaat de zon op. Er moeten ook mensen zijn die de toiletten weer schoonmaken.

Het is toch aan TS om die keuze te maken? :+ Die toiletten zijn er als extra voorziening voor mensen die geen gebruik willen of kunnen maken van de toiletten in de trein, maar het is geen verplichting.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 15:54


fohadie
Berichten: 4313
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 15:57

Jackytje schreef:
Natuurlijk, maar dan klop of zeg je toch eerst iets voor je je naar binnen begeeft?

En tja, waarom betalen als ik ook gratis ergens terecht kan? Ik moest toch op deze trein terug naar huis. Elke cent die ik bespaar, is bespaard. Als pas afgestudeerde die aan geen werk kan geraken is elke cent het waard. Moest ik nu een vast inkomen hebben zou mij dat ook allemaal worst wezen, maar dat is niet zo.

Maar goed, het is dus duidelijk dat ik van een mug een olifant maak blijkbaar. Ik wou gewoon eens horen wat andere mensen ervan vonden omdat er naasten van mij wel bezorgd over waren.


Ik zeg nergens dat je van een mug een olifant maakt? Ik ben het juist met je eens! Hij had zeker moeten kloppen. Maar ik leg je ook uit wat de reden geweest zou kunnen zijn. Geen idee of je dat ergens kan melden.

Ik weiger ook te betalen voor de toiletten op het station hoor! Ik heb nooit geld bij me dus kan er ook geen gebruik van maken.

Destination, dat staat ook in mijn bericht, maar als je heel nodig moet, snap ik het wel.

Kaatastrof

Berichten: 6269
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 15:59

Destination schreef:
Maar je mag niet eens naar het toilet als de trein stilstaat op een station, volgens onderstaand filmpje.
https://youtu.be/o8samFM2PA8

Ik heb daar op dat moment eerlijk gezegd niet zo goed over nagedacht. Daar heeft de conducteur overigens ook niets op gezegd..

Sorry mensen ik zit momenteel mentaal ook niet zo goed in mijn vel dus elke gedachtegang die ik heb trek ik zo hard in twijfel.

moniek21
Berichten: 4615
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:02

Jackytje schreef:
Maarja, ik vind dat toch wel vreemd gedrag? De deur is niet zo maar op slot. Daarvoor moet iemand binnen zijn. Dus dan klop je toch eerst of zeg je toch iets? Ik heb niet eens de kans gehad om iets te zeggen. Ik denk wel (maar het ging zo snel) dat ik bij het tegenduwen nog bezet heb gezegd. En toch deed hij open. En toch keek hij mij aan.

Ik ben niet de enige die is opgestapt trouwens in die wagon op dat moment, daarom dacht ik het het oké was.


Normaal wordt een trein die afgekoppeld wordt van een andere trein afgesloten , waarschijnlijk is dit niet gebeurd omdat er schoonmakers bezig waren ..
De conducteur loopt een rondje door de trein om te kijken of iedereen eruit is (Het zou namelijk nog vervelender zijn dat je van de wc komt de trein donker is en je op het rangeerterrein staat). en maakt hierbij idd ook de wc open .. dat deze bezet is gaat hij niet vanuit omdat de trein verder leeg was ( er wordt natuurlijk omgeroepen dat Bv het achterste stel achterblijft en iedereen deze dient te verlaten )op de schoonmakers na dan . De wc wordt namelijk ook door conducteurs zelf afgesloten als deze te vies zijn geworden , het is normaal wel zo dat er even netjes geklopt hoort te worden om te kijken of er toch niet iemand op zit , dat je geschrokken bent snap ik heel goed .
En je moet ze de kost geven die zichzelf opsluiten in de wc om vervolgens zwart te rijden .

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:07

Maar het feit dat de man vocht met de deur en niet iets zei als "oei?" of "Huh?" verbaast me ten zeerste. Kloppen mocht zeker ook, maar als hij ervan uitging dat het een zwartrijder was, dan had hij wel mogen roepen of iets zeggen, of nadien boos moeten worden. Nu stond hij gewoon een beetje droog te kijken... toch raar hoor, wat jullie persoonlijk ook vinden. Zelf had ik ook iets gaan melden, je weet maar nooit.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8356
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:11

Vragen mag altijd! Zoals hier al gezegd zijn er veel die zwartrijden in wc's. Waarschijnlijk heeft de schoonmaker je met een vaart naar binnen zien glippen en heeft hij de conducteur getipt. Die kan en mag idd met de sleutel open doen. Als je roept van wacht even! Is het aardig s hij even wacht maar als het treinstel nú wegmoet dan wachten ze natuurlijk niet :+

En wc's op stations blijf ik ook zo ver mogelijk vandaan :')
Die op Utrecht CS gaat goed en is vaak schoon maar die kleinere stations zijn echt te ranzig voor woorden. En dan nog 70 cent betalen ook {:)-:(

moniek21
Berichten: 4615
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:14

“ vocht met de deur “ ? Omdat hij weerstand voelde heeft hij waarschijnlijk iets harder geduwd .. en ik praat het niet goed hoor , maar niet alle conducteurs zijn heel tactisch.. Hij had waarschijnlijk ook niemand meer verwacht .

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 19:06

Ik zou er vanuit gaan dat de conducteur gewoon zijn werk doet en jou echt niet zomaar gaat lopen pesten. Dan kan hij je beter opsluiten in de wc en de trein laten wegrijden... ;-)

Ofwel: het voelt rot en je voelt je bekeken als zoiets gebeurt (ook op andere plekken dan in de trein...), maar dat is denk ik ook het enige.

Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 19:56

Emmaa_ schreef:
Jolien87 schreef:
Voor niets gaat de zon op. Er moeten ook mensen zijn die de toiletten weer schoonmaken.

Het is toch aan TS om die keuze te maken? :+ Die toiletten zijn er als extra voorziening voor mensen die geen gebruik willen of kunnen maken van de toiletten in de trein, maar het is geen verplichting.


Daarmee wil ik enkel zeggen dat het niet gek is dat er betaald moet worden voor een openbaar toilet.

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 21:28

Even een kleine reminder dat dit een ergernissen topic is en Jacky het gewoon erg irritant mag vinden dat de deur van de wc zomaar open werd gemaakt :)

Mijn meest recente ergenis is dat het chatten met de klantenservice zoo lang duurde.. En het is mega hatelijk dat er verschillende vervoerders zijn. Als er iets misgaat met m'n NS! abonnement wil ik dat de NS het oplost. Hun klantenservice is iig nog enigszins capabel :o

Foaly

Berichten: 4948
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 12:05


Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 12:06

Femek2902 schreef:
Even een kleine reminder dat dit een ergernissen topic is en Jacky het gewoon erg irritant mag vinden dat de deur van de wc zomaar open werd gemaakt :)

Mijn meest recente ergenis is dat het chatten met de klantenservice zoo lang duurde.. En het is mega hatelijk dat er verschillende vervoerders zijn. Als er iets misgaat met m'n NS! abonnement wil ik dat de NS het oplost. Hun klantenservice is iig nog enigszins capabel :o

Er is toch ook niemand die zegt dat ze zich er niet aan mag ergeren?

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 12:36

Ik blijf het toch lastig vinden nu de scholen weer zijn begonnen.
Ik ben afhankelijk van de trein om naar school te gaan en hoef gelukkig niet elke dag in de spits. Maar wanneer ik in een 4-zits zit en er komt iemand tegenover mij zitten terwijl en nog genoeg plaatsen vrij zijn vind ik het wel ongemakkelijk.
Ik ga altijd maar voor de optie zelf een nieuw plekje zoeken, maar wil er liever toch wat van zeggen onder het motto ‘ik zat er eerst.’ :')