Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 14:54

Vanmorgen een enorme creep in de trein.
Die ging aan de andere kant van het gangpad zitten en bleef maar naar me staren en ondertussen zat hij van alles te murmelen. Ondertussen had ik mijn koptelefoon maar wat harder gezet en probeerde ik me er weinig van aan te trekken om het mom van: ik zal het me wel verbeelden.
Maar toen ik opstond om mijn fiets te pakken, bleef zijn blik mij volgen tot zijn hoofd haast achterstevoren dwars op zijn nek stond.
Toen ik klaar stond om de trein uit te stappen zat hij tussen de stoelen door te spieken en toen ik buiten voor de lift stond te wachten zat hij ook helemaal tegen het raampje aan geplakt. En maar kijken. Ik heb nog gecheckt of mijn jurk soms in mijn panty zat ofzo :=

Flying_Angel

Berichten: 15738
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 16:16

In eerste instantie een ergernis, maar werd het niet! Ik ga naar de metro en check in. Meneer tegenover me met fiets wil snel in tegengestelde richting door ‘mijn’ poortje met fiets. (Zwartrijder waarschijnlijk). Poortje klapt dicht en meneer zit met fiets en al klem tussen het poortje :))

Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 16:20

:')
Good for him.

Kon jij overigens wel nog gewoon door het poortje?

Flying_Angel

Berichten: 15738
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 16:27

Karma is alive! Jaa ik kon er prima door, hij wachtte wel tot ik erdoor was!

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 07:45

Net 2x gezegd dat mensen (jongere) afstand van me moeten houden. Ze snappen het echt niet. Dat ze onderling geen afstand hoeven te houden betekent niet dat ze dat niet van mij hoeven te doen.

mvdende

Berichten: 5749
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:00

Volgende week weer met het ov. Gelukkig maar 2x klein stukje, heb wel weer veel spullen bij. Zie wel hoe het gaat lukken. Zaterdag middag, dus verwacht wel dat het wat druk kan zijn in Utrecht.

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:50

mvdende schreef:
Volgende week weer met het ov. Gelukkig maar 2x klein stukje, heb wel weer veel spullen bij. Zie wel hoe het gaat lukken. Zaterdag middag, dus verwacht wel dat het wat druk kan zijn in Utrecht.

En dat noem je een ergernis voordat je je kan ergeren?

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 10:00

purny schreef:
mvdende schreef:
Volgende week weer met het ov. Gelukkig maar 2x klein stukje, heb wel weer veel spullen bij. Zie wel hoe het gaat lukken. Zaterdag middag, dus verwacht wel dat het wat druk kan zijn in Utrecht.

En dat noem je een ergernis voordat je je kan ergeren?

Volg jij mvdende op bokt om haar overal af te zeiken ofzo? Telkens als ik een bericht van haar zie, volgt er binnen een paar minuten 1 van jou met een rotopmerking.

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 10:39

Nee hoor ik vind dit gewoon geen ergernis

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 10:42

purny schreef:
Nee hoor ik vind dit gewoon geen ergernis

En mvdende wel. Als je het niet met haar eens bent of haar niet mag, helemaal prima, maar ga niet elke keer een rotopmerking maken. Dat slaat helemaal nergens op.

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 13:24

Ik vind het ook geen ergenis.

Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 13:26

Ik had nooit gedacht dat ik dit ooit zou zeggen, ik voel me nu zo oud. Maar ik erger met groen en geel aan scholieren in de treinen en op het station. Het zijn er ook direct zoveel.

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 13:28

Jolien87 schreef:
Ik had nooit gedacht dat ik dit ooit zou zeggen, ik voel me nu zo oud. Maar ik erger met groen en geel aan scholieren in de treinen en op het station. Het zijn er ook direct zoveel.


En ze praten zo hard en hebben zoveel problemen die nergens over gaan.. Man, ik vind ze ook irritant.

Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 13:44

Dat ja.
En de geur van hun puberzweet compenseren ze met een flinke plens aftershave.

Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 16:16

De rugleuning van mijn stoel die af en toe een zetje krijgt.
Een geest? Verbeelding? Of 1 of andere banketstaaf die met zijn benen tegen de stoel aan drukt?

Danielleeee_
Berichten: 3182
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 17:58

Jolien87 schreef:
Ik had nooit gedacht dat ik dit ooit zou zeggen, ik voel me nu zo oud. Maar ik erger met groen en geel aan scholieren in de treinen en op het station. Het zijn er ook direct zoveel.

Ach, ik ben 22 en vorig jaar afgestudeerd. En ik erger me er ook aan :+ :')

Flying_Angel

Berichten: 15738
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 17:09

Dat mensen voor de deur of in de deur van de bus nog hun mondkapje moeten zoeken!

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 08:46

Hier is weer gezellig me trein om op stage te komen gecanceld :(

Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 06:53

Altijd een goed begin van de dag.
Het ging een tijdje goed met deze Sprinter maar de laatste weken is er vaak wel weer wat mis waardoor hij later vertrekt of überhaupt niet rijdt.
Afbeelding

Gelukkig neem ik altijd voor de zekerheid een trein eerder naar mijn werk maar toch. Vind het stom.

Flying_Angel

Berichten: 15738
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:11

Dat ik altijd in een dubbeldekker reis. Beneden was geen plek meer. Jongen kijkt naar mijn zwangere buik en wendt snel zijn blik af. Helaas staat men niet zo snel meer voor je op. Gelukkig durf ik door de bus te roepen of iemand wil opstaan!

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:21

Flying_Angel schreef:
Dat ik altijd in een dubbeldekker reis. Beneden was geen plek meer. Jongen kijkt naar mijn zwangere buik en wendt snel zijn blik af. Helaas staat men niet zo snel meer voor je op. Gelukkig durf ik door de bus te roepen of iemand wil opstaan!

Maar dan kun je toch ook gewoon boven gaan zitten? Je bent ook die trein in gekomen dus dan kun je die 5 treden ook nog wel omhoog. Het is toch zeker niet zijn probleem dat jij zwanger bent. :=

xPabloBokt

Berichten: 9482
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:35

topsylover schreef:
Flying_Angel schreef:
Dat ik altijd in een dubbeldekker reis. Beneden was geen plek meer. Jongen kijkt naar mijn zwangere buik en wendt snel zijn blik af. Helaas staat men niet zo snel meer voor je op. Gelukkig durf ik door de bus te roepen of iemand wil opstaan!

Maar dan kun je toch ook gewoon boven gaan zitten? Je bent ook die trein in gekomen dus dan kun je die 5 treden ook nog wel omhoog. Het is toch zeker niet zijn probleem dat jij zwanger bent. :=


Lees je wel? Ze heeft het over een bus.

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:36

topsylover schreef:
Maar dan kun je toch ook gewoon boven gaan zitten? Je bent ook die trein in gekomen dus dan kun je die 5 treden ook nog wel omhoog. Het is toch zeker niet zijn probleem dat jij zwanger bent. :=


Wow, wat een rare asociale reactie. Jij bent ook iemand die blijft zitten zeker? Het is bijvoorbeeld ook niet het probleem van iemand die opstaat voor een blinde, een oudere of iemand met 1 been. Dat is iets wat je gewoon doet. Als jij niks mankeert kan je met je luie flikker best even opstaan.

mvdende

Berichten: 5749
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:41

topsylover schreef:
Flying_Angel schreef:
Dat ik altijd in een dubbeldekker reis. Beneden was geen plek meer. Jongen kijkt naar mijn zwangere buik en wendt snel zijn blik af. Helaas staat men niet zo snel meer voor je op. Gelukkig durf ik door de bus te roepen of iemand wil opstaan!

Maar dan kun je toch ook gewoon boven gaan zitten? Je bent ook die trein in gekomen dus dan kun je die 5 treden ook nog wel omhoog. Het is toch zeker niet zijn probleem dat jij zwanger bent. :=



Ik vermoed dat ze een dubbeldekker bus bedoeld. Die touringcars rijden nog wel eens als lijnbus op een bepaalde route als extra versterking in de spits.

Maar dan alsnog: voor en na de touringcar rijd (eigenlijk altijd) de normale lijnbus. Je zou ook een kwartier eerder of later de bus kunnen nemen als je niet de touringcar wil pakken.


Als het om een trein gaat: de dubbeldekker moet je altijd een trapje op, beneden eerst paar treden naar beneden en omhoog om de trein uit te gaan. Boven precies omgedraaid. Als je dat niet meer red, kan je op het balkon gaan zitten of blijven staan.

Zwangerschap is goed zichtbaar, maar andere lichamelijke klachten vaak niet. Misschien had die jongen ook wel ergens last van en kon hij niet staan.

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:51

Alles kan, maar ik zie tegenwoordig vrijwel niemand meer op staan. Er zullen ongetwijfeld wat mensen zijn die zelf wat mankeren, maar zat staan er gewoon niet op, omdat ze niet willen.

En waarom zou je een bus eerder of later pakken omdat je niet met touringkar nog goed naar bovenste verdieping kan (bovendien, zo’n normale lijnbus zit vaak propje vol, die touringcar wordt niet voor niks ingezet). Als er boven nog plek is snap ik het gezeur helemaal niet, dan sta je toch even op en gaat zelf boven zitten...