Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flying_Angel

Berichten: 15724
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:55

Wauw, heerlijke aannames.

Het gaat inderdaad om een bus, geen touringcar. Standaard dubbeldekker bus. Het trappertje is heel smal, kleine treetjes en er zit een bocht in. Ik ben al zovaak gevallen van dat trappertje. Uiteraard is dat niet andermans probleem, maar rekening houden met elkaar is best lief.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:58

In Groningen rijdt een de lijndienst naar Emmen met een dubbeldekker bus. Dus de bus ervoor of de bus erna zit gewoon een halfuur wat vaak ook een dubbeldekker is. Het zijn idd rottrappetjes

Vervelend zeg, hoe heb je dat opgelost?

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:08

Flying_Angel schreef:
Wauw, heerlijke aannames.

Het gaat inderdaad om een bus, geen touringcar. Standaard dubbeldekker bus. Het trappertje is heel smal, kleine treetjes en er zit een bocht in. Ik ben al zovaak gevallen van dat trappertje. Uiteraard is dat niet andermans probleem, maar rekening houden met elkaar is best lief.


Tijdens je zwangerschap met dikke buik van dat trappetje gevallen? Of ook al voordat je zwanger was?

Als je voorheen prima dat trappetje op en af kon, alleen door je zwanger nu even niet meer, dan snap ik je frustratie goed.

Echter had je voor je zwangerschap ook al moeite met het trappetje, dan vind ik zwangerschap best een kul argument om nu niet die trap op te hoeven.

Want als jij het zn rot trappetje vind, zijn er vast meerdere mensen niet zn fan van dat trapje....

Aanname: ik weet niet hoe de aansluitingen zijn van deze bus, maar mocht het zo zijn dat er ergens een krappe aansluiting is, in de zin van: voor de deur staan en rennen, dan snap ik ook wel dat iemand dan geen zin heeft om boven te gaan zitten. Want dan moet diegene tijdens het rijden het trappetje af (Wat dus tijdens stilstaan al geen fijne trap is)

Gelukkig is een zwangerschap maar een tijdelijk iets :Y)

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:23

Als je vooraf ook al viel lijkt me dat juist een reden. Zwanger van de trap af vallen lijkt me veel meer risico dan wanneer je niet zwanger bent. Dus vind ik mogelijk een nog beter argument zelfs

xPabloBokt

Berichten: 9451
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:23

Serieus? Wat maakt het uit of ze voor of tijdens haar zwangerschap al moeite had met dat trappetje? Als ze al regelmatig gevallen is dan zou ik er nu al helemaal niet meer op gaan tijdens de zwangerschap. Hoe moeilijk is het om even op te staan. Die jongen was niet de enige in die bus. Omgekeerde wereld dit 8)7

Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:26

Dit geeft precies weer waar zwangere mensen, en andere mensen die niet goed kunnen staat tegen aanlopen :') Ik kan ook slecht stil staan met mijn rug en toch ben ik vaak degene die opstaat omdat anderen het vertikken. Laatst kwam er iemand met krukken binnen en niemand stond op. Ik snap dat echt niet.

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:34

Echt he. Ik snap wel dat mensen niets meer durven vragen :Y)

Ik probeer altijd op te staan; soms ben ik druk aan t werk en zie ik het niet. Als je me dan aanspreekt, tuurlijk, sta ik rustig op. Zelfde voor mensen waarbij je niet ziet dat er iets aan de hand is. Kan prima even staan hoor :j

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:42

Ik zeg niet dat ik niet opsta maar wél dat andere ook een reden kunnen hebben om niet op te staan.

En ja, meestal kijk ik eerst even of er iemand anders toevallig al gaat opstaan. Zo ja, blijf ik zitten. Zo nee, dan afhankelijk hoe ik er aantoe ben, zal ik opstaan.

Soms gaat staan makkelijker, soms heb ik zelf pijn in mn donder en soms reis ik met 20kg tas op mn rug, dan is staan ook geen optie want dan kiep ik direct om. Tas op de grond is dan ook geen optie, want heb de tijd en ruimte nodig om dat ding weer op mn rug te krijgen, dat gaat niet in het ov. Dus dan blijven tas en ik op de stoel zitten. (Ga altijd met tas en al zitten, kan ik zó weer opstaan.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:44

mvdende schreef:
Ik zeg niet dat ik niet opsta maar wél dat andere ook een reden kunnen hebben om niet op te staan.

En ja, meestal kijk ik eerst even of er iemand anders toevallig al gaat opstaan. Zo ja, blijf ik zitten. Zo nee, dan afhankelijk hoe ik er aantoe ben, zal ik opstaan.

Soms gaat staan makkelijker, soms heb ik zelf pijn in mn donder en soms reis ik met 20kg tas op mn rug, dan is staan ook geen optie want dan kiep ik direct om. Tas op de grond is dan ook geen optie, want heb de tijd en ruimte nodig om dat ding weer op mn rug te krijgen, dat gaat niet in het ov. Dus dan blijven tas en ik op de stoel zitten. (Ga altijd met tas en al zitten, kan ik zó weer opstaan.


Bedoel je dat je tas ook een stoel inneemt?

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:08

SinneJ schreef:
mvdende schreef:
Ik zeg niet dat ik niet opsta maar wél dat andere ook een reden kunnen hebben om niet op te staan.

En ja, meestal kijk ik eerst even of er iemand anders toevallig al gaat opstaan. Zo ja, blijf ik zitten. Zo nee, dan afhankelijk hoe ik er aantoe ben, zal ik opstaan.

Soms gaat staan makkelijker, soms heb ik zelf pijn in mn donder en soms reis ik met 20kg tas op mn rug, dan is staan ook geen optie want dan kiep ik direct om. Tas op de grond is dan ook geen optie, want heb de tijd en ruimte nodig om dat ding weer op mn rug te krijgen, dat gaat niet in het ov. Dus dan blijven tas en ik op de stoel zitten. (Ga altijd met tas en al zitten, kan ik zó weer opstaan.


Bedoel je dat je tas ook een stoel inneemt?


Ja, soms wel ja. Zeker in het NL ov, daar is zeer weinig tot geen bagage opslag. In de Duitse IC bijvoorbeeld is wel voldoende mogelijkheid om je tas van de grond af in een rek te stoppen, maar dat is hier in Nederland vaak nog niet het geval. (Al lijken de nieuwe ic wél een bagage rek te hebben)

Tas kan bij vochtig weer niet op de grond, dan wordt ie nat en smerig.

Edit: komende weekend met tas en koffer op stap (Als evenement niet gecanceld wordt op het laatste moment vanavond door corona) dan staat er niets op een stoel, maar tussen mijn benen.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 18-09-20 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:08

Ik vind veel mensen nogal flauw op dat vlak. Ik sta erg vaak recht voor ouderen, mensen met een handicap of blessure of zwangere vrouwen.


Ik ben jong en ja ik heb ook een zware zak bij en wel eens een slechte dag, maar ik val niet zomaar om en als ik omval, kom ik er met een blauwe plek vanaf in tegenstelling tot de mensen waarvoor ik rechtsta, die kunnen er wel eens wat meer aan overhouden. Heel vaak als ik rechtsta in het gangpad, mag ik mijn zak toch nog aan hun voeten zetten of iets dergelijks. Je moet gewoon durven communiceren met vreemden en dan kom je er meestal wel uit.

Zo heb ik wel eens een klein kindje op schoot gehad in een uitzonderlijke situatie, mama stond een eind weg en kind ging vallen dus na wat handgesein over en weer zat kind happy op schoot en was mama gerust. Dat is natuurlijk iets van voor corona.

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:12

SinneJ schreef:
Ik vind veel mensen nogal flauw op dat vlak. Ik sta erg vaak recht voor ouderen, mensen met een handicap of blessure of zwangere vrouwen.


Ik ben jong en ja ik heb ook een zware zak bij en wel eens een slechte dag, maar ik val niet zomaar om en als ik omval, kom ik er met een blauwe plek vanaf in tegenstelling tot de mensen waarvoor ik rechtsta, die kunnen er wel eens wat meer aan overhouden. Heel vaak als ik rechtsta in het gangpad, mag ik mijn zak toch nog aan hun voeten zetten of iets dergelijks. Je moet gewoon durven communiceren met vreemden en dan kom je er meestal wel uit.

Zo heb ik wel eens een klein kindje op schoot gehad in een uitzonderlijke situatie, mama stond een eind weg en kind ging vallen dus na wat handgesein over en weer zat kind happy op schoot en was mama gerust. Dat is natuurlijk iets van voor corona.


Ik heb altijd als kind op moeten staan voor volwassen, daar was oma heel streng in. Zodra alle stoelen bezet waren en er kwam een volwassen de bus, tram in, direct opstaan.

Flying_Angel

Berichten: 15724
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:23

Tijdens de zwangerschap niet van het trappetje gevallen, daarvoor wel vaak. Zwanger vallen wil ik echt niet.

Ik begrijp echt dat de trap in deze bus een probleem kan zijn voor veel mensen, het is ook echt een gevaarlijke trap. De meeste chauffeurs wachten wel tot je boven bent, maar sommige chauffeurs rijden alvast terwijl je nog de trap beklimt. Heel gevaarlijk.

Gelukkig zijn er nog mensen die willen opstaan voor een ander. Voor de mensen die wegkijken en echt niet willen opstaan voor anderen, terwijl ze dit wel kunnen. Ik hoop dat je nooit in de positie komt dat je een mindervalidenplaats echt nodig hebt.

Ineke2

Berichten: 33152
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:25

Ach ik verbaas mij maar niet meer om de aso mensen die niet opstaan voor minder valide mensen.

Als ik het zie sta ik zelf op en bied mijn plek aan.
Ik loop / sta zelf zichtbaar moeilijk, soms krijg ik dan zelf ook weer een plekje aangeboden waar ik altijd heel dankbaar voor ben en daar hartelijk voor bedank.

Maar meestal zie ik alleen wat rood gekleurde gezichten om mij heen.
Ach ja ik hoop altijd maar dat de bus chauffeur rustig optrekt en remt als ik moet staan in de bus.

Heeft ook weleens een hilarische situatie opgeleverd hoor; de bus moest hard remmen en ik belande zo bij een jongeman op schoot :+
( was wel voor het Coronatijdperk)

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:37

Echt sommige mensen kunnen maar beter een mondbroek aanschaffen waarbij ze ook meteen niet meer kunnen praten-
Zit in de sprinter met mn hond naast me op stoel, komt r een oma aan die helemaal leip wordt omdat ze wil zitten waar mn hond zit. Heb ff n paar keer gekucht en toen begon ze over de jongeren van tegewoordughh te banketstaaf :+
Ja mevrouw als u zich echt druk maakt om cojona ga je ook niet met de trein, maar dat snapte die ouwe tang natuurlijk niet, want schuld ligt altijd bij de jongeren :') Rest van de trein had er geen problemen mee

Ineke2

Berichten: 33152
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:43

En daar is mevrouw de aso weer...Dat is alles wat hierop maar zeg.

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:49

Nou, zeg dat :+

Nayomie
Berichten: 32785
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:51

Carol_Beer schreef:
Echt sommige mensen kunnen maar beter een mondbroek aanschaffen waarbij ze ook meteen niet meer kunnen praten-
Zit in de sprinter met mn hond naast me op stoel, komt r een oma aan die helemaal leip wordt omdat ze wil zitten waar mn hond zit. Heb ff n paar keer gekucht en toen begon ze over de jongeren van tegewoordughh te banketstaaf :+
Ja mevrouw als u zich echt druk maakt om cojona ga je ook niet met de trein, maar dat snapte die ouwe tang natuurlijk niet, want schuld ligt altijd bij de jongeren :') Rest van de trein had er geen problemen mee

Heb je die mondbroek voor jezelf ook al eens geprobeerd? :D

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:53

Carol_Beer schreef:
Echt sommige mensen kunnen maar beter een mondbroek aanschaffen waarbij ze ook meteen niet meer kunnen praten-
Zit in de sprinter met mn hond naast me op stoel, komt r een oma aan die helemaal leip wordt omdat ze wil zitten waar mn hond zit. Heb ff n paar keer gekucht en toen begon ze over de jongeren van tegewoordughh te banketstaaf :+
Ja mevrouw als u zich echt druk maakt om cojona ga je ook niet met de trein, maar dat snapte die ouwe tang natuurlijk niet, want schuld ligt altijd bij de jongeren :') Rest van de trein had er geen problemen mee


Ik heb oprecht met je te doen. :(:)

Danielleeee_
Berichten: 3179
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:54

Carol_Beer schreef:
Echt sommige mensen kunnen maar beter een mondbroek aanschaffen waarbij ze ook meteen niet meer kunnen praten-
Zit in de sprinter met mn hond naast me op stoel, komt r een oma aan die helemaal leip wordt omdat ze wil zitten waar mn hond zit. Heb ff n paar keer gekucht en toen begon ze over de jongeren van tegewoordughh te banketstaaf :+
Ja mevrouw als u zich echt druk maakt om cojona ga je ook niet met de trein, maar dat snapte die ouwe tang natuurlijk niet, want schuld ligt altijd bij de jongeren :') Rest van de trein had er geen problemen mee

Allemachtig, dit kun je toch niet serieus nemen :+

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:57

Carol_Beer schreef:
Echt sommige mensen kunnen maar beter een mondbroek aanschaffen waarbij ze ook meteen niet meer kunnen praten-
Zit in de sprinter met mn hond naast me op stoel, komt r een oma aan die helemaal leip wordt omdat ze wil zitten waar mn hond zit. Heb ff n paar keer gekucht en toen begon ze over de jongeren van tegewoordughh te banketstaaf :+
Ja mevrouw als u zich echt druk maakt om cojona ga je ook niet met de trein, maar dat snapte die ouwe tang natuurlijk niet, want schuld ligt altijd bij de jongeren :') Rest van de trein had er geen problemen mee

Ah daar ben je weer, ik begon je al te missen. Honden horen imo überhaupt niet op stoelen en het is nog altijd fatsoenlijk om plaats te bieden aan ouderen.

Foaly

Berichten: 4897
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:12

Jongens kunnen we dit negeren? Ik heb dr niet voor niets op de foeilijst gezet, beetje jammer als ze dan alsnog gequote wordt. Negatieve aandacht is ook aandacht :+

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:14

Nayomie schreef:
Carol_Beer schreef:
Echt sommige mensen kunnen maar beter een mondbroek aanschaffen waarbij ze ook meteen niet meer kunnen praten-
Zit in de sprinter met mn hond naast me op stoel, komt r een oma aan die helemaal leip wordt omdat ze wil zitten waar mn hond zit. Heb ff n paar keer gekucht en toen begon ze over de jongeren van tegewoordughh te banketstaaf :+
Ja mevrouw als u zich echt druk maakt om cojona ga je ook niet met de trein, maar dat snapte die ouwe tang natuurlijk niet, want schuld ligt altijd bij de jongeren :') Rest van de trein had er geen problemen mee

Heb je die mondbroek voor jezelf ook al eens geprobeerd? :D

Nounou, zo ver hoeft het ook weer nie :+
Vind t gwn zo dat die ouderen altijd een grote smoel hebben en dan de jeugd de schuld geven like, doe eens aan wat self reflection ouwe staalpijp, maar dat mag je dan weer nie zeggen want dan raken ze beledigd :') Ik betaal voor mn hond, dus verdient ie ook gwn n stoel

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 13:03

Honden horen inderdaad niet op een stoel...

En dat zeg zelfs ik...

Mijn hond ligt altijd op de grond. Niet dat er dan nog iemand op de stoel naast ons kan zitten, want mijn hond neemt wel alle beenruimte in beslag. Dus eigenlijk zou hij ook op de stoel kunnen, maar ik weet dat veel mensen dat niet hygiënisch vinden.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 13:07

Handdoekje of dekentje op de stoel leggen... doe ik ook met mijn honden :D (13 en 4 kilo)